Сайт для бухгалтеров №1 в Украине

Получайте
новости почтой!


05.11.15
3093 63 Печатать

Электронное администрирование НДС: консультирует ГФСУ

Нещодавно Державною фіскальною службою України спільно із журналом «Вісник. Право знати все про податки і збори» було проведено «гарячу» телефонну лінію на тему «ЕЛЕКТРОННЕ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ». На запитання платників відповідала начальник відділу розгляду звернень з ПДВ управління методології непрямих податків Департаменту методологічної роботи з питань оподаткування Алла КОНОНОВА. Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії. Перерахунок суми овердрафту

1. Чи змінюється у системі електронного адміністрування ПДВ показник «Сума середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/4 квартали» (рядок 10 витягу)? Якщо так, то на яку дату?

При визначенні суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — реєстраційна сума), відповідно до частини першої п. 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) додатково враховується такий показник, як сума середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали (так звана сума овердрафту).

Сума овердрафту визначається та перераховується щокварталу станом на 1 число першого місяця кожного кварталу.

Для розрахунку суми овердрафту використовуються суми податку, які за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали станом на дату такого перерахунку були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані як такі, що спрямовуються на спеціальний рахунок платника — сільськогосподарського підприємства, який обрав спеціальний режим відповідно до ст. 209 Податкового кодексу, чи залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства згідно з п. 209.18 ст. 209 цього Кодексу. Сума овердрафту щокварталу підлягає автоматичному перерахунку.

Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми овердрафту, визначеної для попереднього кварталу, з одночасним додаванням суми овердрафту, визначеної згідно з поточним перерахунком.

Тобто при розрахунку овердрафту станом на 01.10.2015 р. враховуються суми податку, нараховані до сплати протягом попередніх 12 місяців (декларації за звітні періоди вересень 2014 р. — серпень 2015 р. включно та уточнюючі розрахунки, термін нарахування за якими припадає на період з 01.10.2014 р. по 30.09.2015 р.).

При цьому платникам податку, які станом на перше число першого місяця кожного кварталу зареєстровані платниками ПДВ менше ніж 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, таке збільшення здійснюється з першого числа кварталу, що настає за кварталом, у якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали. 

Розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 01.07.2015 р.

2. Чому при обчисленні реєстраційної суми враховуються не всі розрахунки коригування, складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) у липні — серпні 2015 р., до податкових накладних, виданих до 01.07.2015 р.?

У формулі, що визначає розмір реєстраційної суми платника податку, показник СумаНаклОтр — це загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН, податковими накладними, складеними платником відповідно до п. 208.2 ст. 208 Податкового кодексу та зареєстрованими в ЄРПН, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в ЄРПН.

Показник СумаНаклВид — це загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в ЄРПН.

Відповідно до змін, внесених Законом України від 16.07.2015 р. № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» (далі — Закон № 643) до п. 2001.3 ст. 2001 Податкового кодексу, під час обчислення показників СумаНаклОтр та СумаНаклВид використовуються податкові накладні та розрахунки коригування, складені починаючи з 01.07.2015 р.

Водночас у частині розрахунків коригування Законом № 643 установлено таке обмеження: із загального обсягу складених починаючи з 01.07.2015 р. та зареєстрованих у ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних, що мають дату складання до 01.07.2015 р., для розрахунку реєстраційної суми враховуються лише ті розрахунки коригування, що підлягали наданню покупцям — платникам ПДВ.

Складені починаючи з 01.07.2015 р. та зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування до податкових накладних, складених з 01.07.2015 р., для розрахунку реєстраційної суми враховуються незалежно від того, підлягають вони наданню покупцям — платникам ПДВ чи залишаються у платника податку, яким були складені.

Таким чином, розрахунки коригування, які з  01.07.2015 р. складено та зареєстровано у ЄРПН до податкових накладних, складених до  01.07.2015 р., і які не надаються покупцям — платникам ПДВ, не враховуються при обчисленні показників формули, яка визначає реєстраційну суму. 

Операції з придбання товарів у особи — неплатника ПДВ

3. У якому рядку декларації з ПДВ відображаються операції з придбання товарів у особи, не зареєстрованої як платник ПДВ?

З урахуванням останніх змін, внесених до ст. 198 Податкового кодексу, з 01.07.2015 р. податковий кредит звітного періоду формується платником податку із сум ПДВ, нарахованих (сплачених) при придбанні товарів/послуг незалежно від напряму їх використання (в оподатковуваних чи неоподатковуваних операціях).

Отже, починаючи з 01.07.2015 р. усі суми ПДВ, нараховані (сплачені) при придбанні товарів/послуг, відображаються в розділі ІІ податкової декларації з ПДВ:

- у рядку 10.1.1, якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 20%;

- у рядку 10.1.2, якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 7%;

- у рядку 11.1, якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 0% або були придбані без ПДВ.

При цьому рядки 10.2, 11.2, 13, 14 та 15 розділу ІІ декларації не заповнюються.

Враховуючи викладене, обсяги операцій, які до 01.07.2015 р. відображалися у рядках 11.2 та 14.2 розділу ІІ податкової декларації з ПДВ, починаючи із зазначеної дати відображаються у рядку 11.1 розділу ІІ цієї податкової декларації. 

Уточнюючий розрахунок до податкової декларації за червень 2015 р.

4. Платник податку подав у серпні 2015 р. уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку із самостійним виявленням помилки у декларації за червень 2015 р. Чи збільшується реєстраційна сума на суму від’ємного значення, зазначену в  уточнюючому розрахунку, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду? 

Змінами, внесеними Законом № 643 до порядку обчислення показників формули, визначеної п. 2001.3 ст. 2001 розділу V Податкового кодексу, зокрема, передбачено, що формула (всі її складові), яка визначає реєстраційну суму, на початок третього робочого дня після набрання чинності цим Законом «обнуляється», за винятком окремих складових цієї формули (сума податку за виданими й отриманими податковими накладними та сума податку за митними деклараціями, аркушами коригування і додатковими деклараціями), сформованих починаючи з 01.07.2015 р.

Частиною четвертою п. 34 підрозділу 2 розділу XX вищезазначеного Кодексу встановлено, що значення реєстраційної суми  автоматично збільшується контролюючим органом на суму від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від’ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з ПДВ, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 цього Кодексу, за червень 2015 р.

На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 р.).

Тобто після «обнуління» показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від’ємного значення, задекларовану платником виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 р., та не перераховується у зв’язку з уточненням показників такої звітності.

Результати уточнення показників звітності за червень 2015 р. у частині збільшення рядка 24 декларації з ПДВ підлягають відображенню в податковій декларації того звітного періоду, в якому було подано уточнюючий розрахунок. 

Реєстрація розрахунку коригування 

5. Ким має реєструватися в ЄРПН розрахунок коригування, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, складений після  01.07.2015 р., до податкової накладної, складеної до 01.07.2015 р.? 

Згідно з п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадку повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника й отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, що складений у порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрований у ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, виданої їх отримувачу — платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суми компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.

Згідно з п. 2001.3 ст. 2001 Податкового кодексу зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування, складені починаючи з 01.07.2015 р., до податкових накладних, складених до 01.07.2015 р., що підлягали наданню покупцям — платникам податку, використовуються під час обчислення показників СумаНаклОтр та СумаНаклВид.

Таким чином, розрахунок коригування, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, складений починаючи з 01.07.2015 р., до податкової накладної, складеної до 01.07.2015 р. на покупця — платника податку, підлягає реєстрації у ЄРПН отримувачем (покупцем) таких товарів/послуг. 

Передача на утилізацію залишків запчастин

6. Підприємство передає на утилізацію залишки запчастин до техніки, які призначалися для гарантійного ремонту такої техніки та були визнані не придатними для подальшої реалізації. Такі залишки запчастин обліковуються як втрати від псування, старіння, знецінення або іншим чином втрачених первісно очікувану вигоду товарних запасів. При цьому вартість таких залишків враховується при визначенні відпускної (продажної) ціни нової техніки. Чи підлягають оподаткуванню ПДВ операції з передачі таких залишків на утилізацію?

 

Згідно з п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

Підпунктом 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 вищезазначеного Кодексу постачання товарів визначено як будь-яку передачу права на розпорядження товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. Постачанням товарів також вважаються фактична передача матеріальних активів іншій особі, якщо платник податку мав право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту в разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності такого платника для його подальшого використання з метою, не пов’язаною з його господарською діяльністю; передача у межах балансу платника майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню).

Оскільки вартість переведених у категорію не придатних для подальшої реалізації та переданих на утилізацію товарних залишків і запчастин до них при реалізації підприємством нової техніки включається до складу її вартості, збільшуючи при цьому базу оподаткування ПДВ, та відшкодовується у складі такої вартості споживачами, передані на утилізацію товарні залишки та запчастини до них визнаються такими, що використані в господарській діяльності, а операція з їх передачі на утилізацію відповідним організаціям не розглядається з метою оподаткування як окрема операція з постачання товарів та не оподатковується ПДВ.

При цьому сума ПДВ, нарахована (сплачена) при придбанні таких товарних залишків і запчастин до них, що включена до складу податкового кредиту, коригуванню за правилами, встановленими п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу, не підлягає.

По материалам ДФСУ
Рубрика:

Бухгалтер 911 подчеркивает: содержание авторских материалов может не совпадать с политикой и точкой зрения редакции. Среди авторов материалов, которые публикуются, есть не только представители редакционной команды.

Информация, представленная в конкретной публикации, отражает позицию автора. Редакция не вмешивается в авторские материалы, не редактирует тексты и, следовательно, не несет ответственности за их содержание.

Комментарии
  • Машуня
06.11.15 07:06

А я не поняла, кто регистрирует корректировки к НН, составленным после 01.07.2015. Все равно покупатель? У меня в этом году пока корректировок не было (слава Богу!). Но будет одна к НН до 01.07 и две к НН после 01.07. Их все регистрирует мой покупатель?

Ответить
  • Машуня
06.11.15 07:11

- Здравствуйте, Елена Юрьевна! - Здравствуйте, Геннадий Васильевич! - Елена Юрьевна, сальдо Вы мое дебетовое, а не желаете ли совместно со мной поучаствовать в консолидированной финансовой отчетности сегодня вечером, часиков в 8, а? Полную автономность предприятия и валовой доход гарантирую. Административные затраты и прочие операционные расходы беру на свой баланс. - Да ну Вас, Геннадий Васильевич. Знаю я Вас, Вы как пару инвестиций примете, так сразу начнете превалировать своей сущностью над моими формами и это с Вашими-то необоротными активами. Еще чего доброго лизингом закончится. А я – женщина добропорядочная, у меня текущие обязательства. Меня дома учредитель собственного капитала ждет, голодный и злой. А мне еще по магазинам пробежать надо, сырья и материалов подкупить. Так что, извините, не могу. Как-нибудь в следующем отчетном периоде. До свидания! - Эх! – вздохнул про себя Геннадий Васильевич, глядя ей вслед… Какая нераспределенная прибыль пропадает… А она уходила все дальше и дальше по коридору, покачивая активами и воплощая в себе выгоды будущих периодов. Всем хорошего дня! Не забываем, что сегодня пятница и засиживаться на работе - преступление!

Ответить
  • 911
06.11.15 07:11

"Сума овердрафту визначається та перераховується щокварталу станом на 1 число першого місяця кожного кварталу." БРЕХНЯ овердрафт у мене і ще у декількох знайомих було перераховано 09.10 - як і чому ніхто не знає відповідь:"це система так розрахувала"

Ответить
  • априора
06.11.15 07:58

Що робити, якщо під час «обнуління» показників формули перенесли дані рядків 24 та 31 не з основної, а з уточненої декларації з ПДВ за червень 2015 р., та занизили від'емне значення аж на 1 млн. грн?

Ответить
  • Лора
06.11.15 08:30

Как понять? Оскільки вартість переведених у категорію не придатних для подальшої реалізації та переданих на утилізацію товарних залишків і запчастин до них при реалізації підприємством нової техніки включається до складу її вартості, збільшуючи при цьому базу оподаткування ПДВ. Получается что при продаже техники в стоимость надо добавить стоимость запчастей переданых на утилизацию?

Ответить
  • доброе утро!
06.11.15 08:39

Машуня - класс!!! такой смысловой и темптический анекдот-Спасибо за поднятие настроения!

Ответить
  • Нона Коцюпеня
06.11.15 08:41

Машуня Спасибо с утра и такая разрядка с чашечкой кофе, "это просто праздник какой-то"! Спасибо

Ответить
  • Бух.
06.11.15 08:43

Не поняла.- "у рядку 11.1, якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 0% або були придбані без ПДВ." Если у меня поставки есть от ФОП который на едином, мне что тоже его отражать. Он же без ПДВ?

Ответить
  • Лена,ЗП
06.11.15 09:10

я безндс-ников не отражаю. мне проще потом заплатить штраф один, чем такой фигней страдать

Ответить
  • Yana
06.11.15 09:18

Машуня, спасибо. Настроение подняли на весь день. Всем хорошего дня)))))

Ответить
  • West
06.11.15 09:26

Машуня, спасибо за позитивчик!!!! Всем хорошей пятницы!!!

Ответить
  • oper
06.11.15 09:52

Машуне гранд мерси за позитив, конечно, однако предыдущие консультации позитива несут маловато, а ясности в вопросы и вовсе не добавляют. У меня, например, такая ситуация - в прошлом месяце 23-го числа вернули покупателю аванс, полученный в сентябре. РК на минус он мне зарегил 4-го ноября после кучи нервотрепок, кстати. Вопрос - когда я могу уменьшить свое НО - в октябре или в ноябре - кто в курсе - подскажите, пожалуйста!!!

Ответить
  • Анн
06.11.15 10:07

я так понимаю, что банковские безНДС -ные услуги (за РКО), ПО (лицензия , ключи), и все покупки без НДС отражать в 11.1 В дод.5 их не показывают. Согласны? Но что будет если их не показать в деке? Думаю, что далеко не все их показывают

Ответить
  • Света
06.11.15 10:08

Помогите разобраться. Вопрос не по теме. Ситуация 1. Произведена оплата за товар 20.10.2015г. 2000,00грн.(поставщиком выписана н.н.) 2. Получен товар 29.10.2015г. 2000,00грн. 3. Возврат товара 30.10.2015г. 2000,00грн. (поставщик выписал корректировку) Но одновременно выписывает новую налоговую накладную на тот же товар и на туже сумму 2000,00грн. Обосновывая что у нее вылезла предоплата по возврату товара. Я с этим не согласна и у меня получается лишняя налоговая 4. Возврат денег согласно письма прозведено 02.11.2015г. (и она корректирует налоговую накладную за 30.10.2015г.)

Ответить
  • ОльгаNik
06.11.15 10:16

oper, думаю по дате регистрации РК в ЄРПН, т.е. в ноябре. Отражаем в Декл + Дод.1 +Реестр (для себя, как первичку). Вы же выписали им НН в сентябре (по дате оплаты)?

Ответить
  • Машуня
06.11.15 10:17

Анн. Да. В строке 11.1 мы показываем все приобретения без НДС. Но я лично не показываю, и многие мои знакомы не показывают. Лишняя морока. Это ведь не дека по прибыли, зачем вообще там нужны эти приобретения без НДС? Света. Мне кажется, что Вы правы. Что значит вылезла предоплата. Она убирается при возврате денег. oper РК включаются в деку в том месяце, когда их зарегистрировали

Ответить
  • Алиса
06.11.15 10:21

Зачем в этом случае корректировка от 30.10. на возврат товара.Корректировать будете возврат денег.

Ответить
  • Света
06.11.15 10:23

Машуне Она уже регила налоговую октябрем.... мне ее показывать в деке за октябрь... но я понимаю если я покажу то при проверке штраф мне обеспечен

Ответить
  • Света
06.11.15 10:24

так она сделала и на возврат товара и на возврат денег

Ответить
  • ОльгаNik
06.11.15 10:25

Анн, согласна с Вами. Фискалы эти суммы используют для ~~контроля суммы налога на прибыль (витрати).

Ответить
  • Машуня
06.11.15 10:28

Света. Блин.... Дурацкая ситуация. Теперь она должна сделать еще одну РК на возврат денег??? Наверное у человека мало работы..... А у Вас теперь много (((.

Ответить
  • Лима
06.11.15 10:44

Подскажите, пожалуйста, поставщик ошибся в наименовании нашей фирмы, корректировать отказывается. Что делать? Подавать додаток 8? А дает ли он право на нал. кредит?

Ответить
  • Лара
06.11.15 10:45

Свете А мне кажется, что ваш поставщик все правильно выписала...она получила деньги, выписала НН по первому событию, отгрузила вам товар, потом вы этот товар возвращаете и она выписывает Вам РК на возврат ТОВАРА, но у нее же остался Ваш аванс, на который она и выписала НН...и потом когда она вернула Вам аванс виписала еще одну РК уже на возврат денег

Ответить
  • Машуня
06.11.15 10:52

Для выписки НН действует правило первого события. Так почему РК должна выписываться на ДВА события???

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 10:53

Света, бухгалтер который выписал себе новую налоговую не прав. Это же одна и та же операция. Возврат товара с соответствующим возвратом денег, что разорвано по времени. В вашей ситуации нужно предупредить, что регистрировать корректировку к это накладной вы не будете, как соответственно и включать в декларацию саму НН неправильную. Пусть корректирует как исправление ошибки!

Ответить
  • бух.
06.11.15 10:55

Добрый день! Помогите разобраться, поставщик в ноябре 2015 вернул часть денег за недопоставленный товар в 2014 году. Как быть с НДС? Кто должен выписывать РК?

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 10:56

РК на минус выписывает поставщик, а регистрируете вы.

Ответить
  • бух.
06.11.15 10:57

Ленчик, а если он не выписывает? Тогда что?

Ответить
  • Татьянка
06.11.15 10:58

- Что общего между бухгалтером и бюстгалтером? - Как тот, так и другой могут скрывать то, что лучше не показывать, а могут и создавать видимость того, чего не существует на самом деле.

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 10:59

А что говорит, это же корректировка его обязательств.

Ответить
  • Ак-Кая
06.11.15 11:01

Для СВЕТА. Я, кажется , знаю этого поставщика))) илиочень похожего. Сама с таким дискутировала и поднимала этот вопрос на семинаре Бондаревой. Пришли к выводу, что таким образом Поставщик задваивает свои обяза и , конечно, мы не имеем права на НК (по последней НН в Вашем примере). Мой поставщик пошел дальше. После момента возникновения переплаты, он снова делает поставку, а поскольку НН уже была выписана, он делает РК. Получается, что я не включаю его "ненужную" НН и потом не могу включить и РК. И потом не могу и сама выписать обяза.

Ответить
  • Женя
06.11.15 11:06

Ленчик 06.11.2015 11:53:22 Света, бухгалтер который выписал себе новую налоговую не прав. Это же одна и та же операция. Возврат товара с соответствующим возвратом денег, что разорвано по времени. В вашей ситуации нужно предупредить, что регистрировать корректировку к это накладной вы не будете, как соответственно и включать в декларацию саму НН неправильную. Пусть корректирует как исправление ошибки! Я согласна с Ленчиком. Если бы у Вас была замена товара, тогда ваш поставщик выписал РК 30.10.15, а так у вас должна быть НН от 20.10.2015 и РК от 02.11.2015 которую вы регистрируете), а её действия от "большого ума"

Ответить
  • Бух.
06.11.15 11:19

Граждане! Так подскажите зачем относить в строку 11.1 суммы поставок ФЛП-шников на едином налоге, если эта строка гласит : "підлягають оподаткуванню за основною ставкою,ставкою 7% та нульовою ставкою.

Ответить
  • Ляля Жемчужная
06.11.15 11:22

> Бух. Да. Всё, что куплено у ФОП-ов без НДС - в строку 11.1. К сожалению это не наше право, а наша обязанность... дурацкая... но всё же. В налоговой того же мнения. Я веду бухучет на собственной фирме и, хоть помощников нет (не хочу посторонних посвящать), указываю всё и всех + веду этот дурацкий реестр документов (бывший реестр НН), там также указывала и указываю всех ФОП-ов и НЕ НДС покупки... Опять же... просто фирма своя...

Ответить
  • Ляля Жемчужная
06.11.15 11:25

> Бух. Строка гласит не так ))) а "Придбання без ПДВ... для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за осн. ставкою..." т.е. купили без НДС - а используете в своей деятельности, которую облагаете НДС (если конечно у Вас оно так).

Ответить
  • Ляля Жемчужная
06.11.15 11:27

> Бух. Купили например запчасть у ФОПа, а перепродали ее ООО "Ромашке" с НДС )) как-то так )

Ответить
  • Лора
06.11.15 11:30

Света ваш поставщик сделал все правильно. Если бы он вернул вам деньги в тот же день, когда был возврат товара, то была бы одна корректировка а так все верно.

Ответить
  • Бух.
06.11.15 11:35

Ляля Жемчужная спасибо за совет. Бред конечно они придумали, но бум выполнять. А если в предыдущей деке не указали эти суммы, будут бить?

Ответить
  • Женя
06.11.15 11:38

Лора 06.11.2015 12:30:15 Света ваш поставщик сделал все правильно. Если бы он вернул вам деньги в тот же день, когда был возврат товара, то была бы одна корректировка а так все верно. по вашей логике, тогда первое событие 20.10.15 - нн, поставили товар 26.10.15 еще одна налоговая накладная

Ответить
  • Ляля Жемчужная
06.11.15 11:49

> Бух. Тысячи бухгалтеров, которым просто элементарно некогда это делать... уже все б битые ходили ))))) а бить у нас любят по любому поводу, если захотят ))) и без повода - тоже )))) максимум админштраф я думаю и то если захотят )) хоть эта безНДС-ная сумма ни на что не влияет в плане итога по декларации, но судя по тому как штрафуют допустим за 1ДФ по поводу и без повода на 510 грн. - всё может быть ))))

Ответить
  • бух.
06.11.15 11:53

Ленчик, ничего не говорит. Деньги вернул и все. Подожду, может созреет? А если так и не будет РК. Я ничего не должна?

Ответить
  • Елена, Мариуполь
06.11.15 12:00

Машуня 06.11.2015 08:11:02 - Здравствуйте, Елена Юрьевна! - Здравствуйте, Геннадий Васильевич!.. ________________________ Да уж, Геннадию Васильевичу не повезло! Спасибо, посмеялась! *** Бух. 06.11.2015 09:43:39 Не поняла.- "у рядку 11.1, якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 0% або були придбані без ПДВ." Если у меня поставки есть от ФОП который на едином, мне что тоже его отражать. Он же без ПДВ? ________________________________ Да вопрос, собственно, уже с "бородой" и с "бородой" вариант ничего не стравить в этой строке. Но я ставлю в эту строку все услуги, работы, товары от не НДС-ников. У меня их не много и все одни и те же. Еще, это как бы сопоставление деклараций по НДС и прибыли.

Ответить
  • Бух.
06.11.15 12:00

А если подать уточнёнку? Или сразу на галочку предприятие поцепят

Ответить
  • Лора
06.11.15 12:20

Жене Все налоговые выписываются по 1 событию. = НН 20.10.15.При возврате товара делается РК 30.10.15.Получается вы налог.обязательства сторнировали а сумма то осталась у вас.Это и есть предоплата.Надо было бы возвращать деньги в тот же день.

Ответить
  • Елена, Мариуполь
06.11.15 12:24

Света 06.11.2015 11:08:07 Помогите разобраться. Вопрос не по теме. Ситуация 1. Произведена оплата за товар 20.10.2015г. 2000,00грн.(поставщиком выписана н.н.) 2. Получен товар 29.10.2015г. 2000,00грн. 3. Возврат товара 30.10.2015г. 2000,00грн. (поставщик выписал корректировку) Но одновременно выписывает новую налоговую накладную на тот же товар и на туже сумму 2000,00грн. Обосновывая что у нее вылезла предоплата по возврату товара. Я с этим не согласна и у меня получается лишняя налоговая 4. Возврат денег согласно письма прозведено 02.11.2015г. (и она корректирует налоговую накладную за 30.10.2015г.) _________________________________ Мое мнение: проводите так, как Вам выписали документы. Откуда у Вас лишняя накладная? Первая же аннулируется корректировкой. А вторая налоговая, действительно - вы же оплатили деньги! На конец месяца они так и остались переплатой. Возьмем ее учет: 1. Получила деньги - налоговая накладная. 2. и 3. Получен товар и возвращен товар - тут же только корректировка, она ж не выписала н/н вам еще и на отгрузку. 4. Переплата у нее остается (конец месяца) - она и ставит ее себе в обязательство. А вам на конец меяца кредит по предоплате. Ну а в следующем месяце корректировка по возврату. То есть, короче говоря, вы имеете право на кредит по вашей предоплате. Но деньги действительно Источник: http://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=280431&page=0#newsCommentshdr © Buhgalter911.com

Ответить
  • Машуня
06.11.15 12:45

Для Светы. Из всех мнений я бы сделала резюме: 1) Поставщик явно перемудрил ))) 2) Если поставщик ВСЕ уже зарегистрировал ( две НН и две РК), то нужно все проводить у себя. Так не будет расхождений вытяга с Вашим учетом. Это проще чем бодаться с поставщиком....

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 12:50

Для Бух. Во всех разъяснениях ДФС написано, что покупатель должен откорректировать себе кредит в том периоде, когда произошел возврат денег, даже при отсутствии расчета корректировки. Каким образом это сделать? Мой совет - напишите запрос в свою ДФС, сроки до декларации еще позволяют. У вас на руках должен быть письменный ответ.

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 12:57

Елене, Мариуполь Если в договоре прямо сказано о том, что полученные средства за товар «Х» считать предоплатой за товар «Y», то поставщик действовал правильно.. Если же это не установлено, то поставщик обязан вернуть эти средства, а до этого момента их нельзя считать оплатой за что-либо. Поэтому на дату возврата товаров поставщик обязан выписать расчет корректировки, на основании которого он уменьшит налоговые обязательства, а покупатель — налоговый кредит. Новую налоговую накладную на эти средства выписывать нет оснований.

Ответить
  • Бух.
06.11.15 12:59

Ленчик, мне нужно откорректировать в декларации сроку 1.1. за сентябрь 2015г.

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 13:05

Бух. За сентябрь - это уже несвоевременно... По идее нужно сдавать уточненку. Но каким образом корректировать без РК? Я бы дала запрос в ДФС без указания месяцев.

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 13:08

Ой, только увидела, что есть Бух. и бух. Извините, отвечаю не на те вопросы...

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 13:31

для бух. Вопрос и ответ из ЗИРа ДФС: Питання Чи повинен покупець – платник ПДВ самостійно зменшити податковий кредит у разі відмови з боку постачальника товарів/послуг надати розрахунок коригування при поверненні постачальнику товарів/послуг або поверненні покупцю попередньої оплати? ... Разом з тим, якщо продавець відмовляється скласти розрахунок коригування до податкової накладної, платник податку – покупець повинен врахувати норми ПКУ щодо загальних правил формування податкового кредиту. А саме: податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 ПКУ, протягом такого звітного періоду у зв’язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті. (п. 198.3 ст. 198 ПКУ). Отже, у випадку повернення покупцем-платником ПДВ товарів/послуг постачальнику, або при поверненні постачальником покупцю суми попередньої оплати за товари/послуги, придбання товарів/послуг фактично не відбувається, а тому такий покупець-платник ПДВ має здійснити коригування сум податкового кредиту, сформованого при придбанні товарів/послуг, за результатами податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. Коригування податкового кредиту здійснюється незалежно від факту отримання розрахунку коригування до податкової накладної.

Ответить
  • Елена, Мариуполь
06.11.15 13:37

Ленчик 06.11.2015 13:57:44 Елене, Мариуполь Если в договоре прямо сказано о том, что полученные средства за товар «Х» считать предоплатой за товар «Y», то поставщик действовал правильно.. Если же это не установлено, то поставщик обязан вернуть эти средства, а до этого момента их нельзя считать оплатой за что-либо. Поэтому на дату возврата товаров поставщик обязан выписать расчет корректировки, на основании которого он уменьшит налоговые обязательства, а покупатель — налоговый кредит. Новую налоговую накладную на эти средства выписывать нет оснований. ____________________________ Не буду спорить с Вами, если речь будет идти о ситуации, когда существует два разных товара: «Х» и «Y», и только один договор с четким ассортиментом. Считаю, что в запрашиваемом случае - договор один, товар один. Да , товар вернули. Но на конец месяца - договор не расторгнут . Обязательства по поставке - не сняты, предоплата получена, договор в силе. В разрезе одного месяца я бы не мудрила, на если с разбивкой на два месяца - я бы сделала так, как бухгалтер-поставщик.

Ответить
  • Женя
06.11.15 13:54

Лора 06.11.2015 13:20:17 Жене Все налоговые выписываются по 1 событию. = НН 20.10.15.При возврате товара делается РК 30.10.15.Получается вы налог.обязательства сторнировали а сумма то осталась у вас.Это и есть предоплата.Надо было бы возвращать деньги в тот же день. Деньги, к большому сожелению, не всегда есть на счете, но мне интересно с какой формулиповкой она выписала второу НН, ведь договор не перезаключали на другой вид товаров/услуг/работ, а просто писать предоплата в наименовании товара сейчас налоговики не разрешают, и товар был поставлен и возвращен в один отчетный период

Ответить
  • evgesha
06.11.15 13:59

Ну ответьте уже хоть кто-нибудь на вопрос Машуни: "А я не поняла, кто регистрирует корректировки к НН, составленным после 01.07.2015. Все равно покупатель? У меня в этом году пока корректировок не было (слава Богу!). Но будет одна к НН до 01.07 и две к НН после 01.07. Их все регистрирует мой покупатель?" Какая животрепещущая тема сейчас лично для меня. Источник: http://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=280431&page=0#newsCommentshdr © Buhgalter911.com

Ответить
  • Машуня
06.11.15 14:15

evgesha _______________________ Я уже сама докопалась. Регистрирует покупатель. В НКУ написано что что РК на НН выписанные после 01.07. регит поставщик, но т.к. программно у фискалов это невозможно, то опираемся на письма и регит покупатель.....

Ответить
  • Оптимист
06.11.15 14:16

Для Светы На месте Вашего поставщика я бы выписала НН по оплате от 20.10.15г. ,а затем РК от 02.11.15г.при возврате денег. Но даже при том, что поставщик выписал повторно НН (причем с таким же товаром, на каком основании?), и РК на возврат, сумма НДС ведь не изменилась(+на - дал 0) .И если Вы не проведете эти два лишних документа у себя, в едином реестре у Вас и постащика все равно будет одинаковая цифра. Я бы не стала проводить.

Ответить
  • Ленчик
06.11.15 14:31

Для Светы. Учитывая все предыдущие комментарии и взгляд на ситуацию вашего поставщика, я бы предложила компромиссный вариант. На ту номенклатуру, которая указана во второй НН составить новый договор поставки. Сделать письмо на возврат средств датой 02/11/2015. И тогда, Вы сможете доказать инспекторам при проверке, что Вы не завышали свой НК октября, а планировали покупку товара по 2-му договору, а затем решили сделать возврат средств. Можно и так.

Ответить
  • Света
06.11.15 16:25

Ленчик и все Спасибо.... Просто сумма смешная Н.К. на 400 грн. а гемороя поставщик как на 400 мил. Ма просто каждый месяц подаем на возмещение и не хотелось бы из этой ситуации попасть под проверку

Ответить
  • Света
06.11.15 16:54

Леночке. Машуле Предложила вариант ваш вариант... не хочет... Хотела ты спросить если она зарег. ее уже... я с этой налоговой не согласна и если я покажу эту налоговую в декларации за октябрь но только в Д8... а корректировку в ноябре регистрировать не буду??

Ответить
  • Ленчик
09.11.15 08:18

Для Светы. Учитывая все предыдущие комментарии и взгляд на ситуацию вашего поставщика, я бы предложила компромиссный вариант. На ту номенклатуру, которая указана во второй НН составить новый договор поставки. Сделать письмо на возврат средств датой 02/11/2015. И тогда, Вы сможете доказать инспекторам при проверке, что Вы не завышали свой НК октября, а планировали покупку товара по 2-му договору, а затем решили сделать возврат средств. Можно и так.

Ответить
  • oper
09.11.15 09:38

Що дурний робить - воду решетом міряє... Отак і з цим РК на 400 грн - більше головної болі, ніж грошей! А все через таких от "правильних" колег. Коригуємо першу подію, тобто повернення коштів (якщо таке буде взагалі) - можна ж кошти і під інший товар зарахувати - частіше всього так і робимо - тоді РК можна зробити нульовим 1товар -, 2 товар чи його частина +. А ще якщо врахувати, що всі РК на мінус реєструє покупець, то навіщо так життя ускладнювати і ліміт реєстрації тратити?! А з приводу мого питання про РК, зареєстрований покупцем в наступному місяці - дуже вдячна всім, хто відписався - з обережної точки зору я теж включаю в місяці реєстрації, хоч в глибині душі і проти - зареєстрований він все-таки на протязі 15 днів, навіщо рвати Декларацію? Якщо слідувати такій "логіці", то і всі ПН, зареєстровані в наступному місяці треба відображати по даті реєстрації чи як? Це ж просто окрема думка податківців, якщо їй слідувати, можна дійти до абсурду!!!

Ответить
  • ШОЖТАКОЕ
11.11.15 13:31

Ким має реєструватися в ЄРПН розрахунок коригування, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, складений до податкової накладної по тимчасово не оподаткованим операціям, тобто коригується тільки база? Дякую!

Ответить
Комментирование новости отключено
Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Данная функция доступна только
авторизованным пользователям