Сайт для бухгалтеров №1 в Украине
Чат 911

Получайте
новости почтой!


03.01.16
7594 45 Печатать

Налог на прибыль: изменения в НКУ-2016

   Із 1 січня 2016 року запрацювали зміни з податку на прибуток, унесені Законом України від 24.12.2015 р. № 909-VІІІ.
   
   Серед основних нововведень, зокрема, такі:
   
   1. Квартальний звітний період наростаючим підсумком. Виняток — річний звітний період для новостворених, сільгоспвиробників і платників, що мають бухдохід за попередній рік не більш ніж 20 млн грн. При цьому скасували спецстрок подання декларації з податку на прибуток (у п. 57.1 ПКУ) за рік до 1 червня. Запитання, яке постає: у який строк звітувати за підсумками 2015 року — до 1 червня чи впродовж 60 календарних днів по закінченні року? Адже при переході на квартальний період із 2016 року може статися так, що звітність за перший квартал слід подати раніше, ніж за 2015 рік. Тому, найімовірніше, схилятимуть до звітування за новими строками — при річному періоді — протягом 60 календарних днів за звітним роком. Побачимо, що стосовно цього скажуть податківці.
   
   2. Скасування щомісячних авансових внесків із 2016 року. Починаючи із 1 січня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств не сплачуються. Платники лише сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого в податковій звітності за три квартали 2016 року. Постає запитання: усі платники податку на прибуток повинні будуть подати декларацію за три квартали та сплатити цей «перехідний» авансовий внесок чи лише ті, що звітуватимуть поквартально? Виходячи із формулювання — усі платники податку на прибуток змушені будуть подати декларацію за три квартали й на підставі неї сплатити авансовий внесок. Процитуємо:
   
   «Платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок із цього податку в розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого в податковій звітності за три квартали 2016 року.
   Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку в податковій декларації за три квартали 2016 року. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань».

   
   3. Збережено авансові внески при виплаті дивідендів.
   
   4. Збережено ставку податку на прибуток на рівні 18%.

   
   5. При розрахунку податку на прибуток за 2015 рік, безперечно, діятимуть правила ПКУ в редакції до 01.01.2016 р., однак з урахуванням того, що фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку 4-ї групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від інших платників податків, які сплачують авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів.
   
   Підкреслимо: якихось змін у застосуванні різниць із податку на прибуток нововведення не принесли. Тобто порівняно з проектами, оприлюднений Закон не містить низки очікуваних змін (немає уточнень по поворотній фіндопомозі, безнадійній дебіторській заборгованості, різниці по ремонтах/поліпшеннях які врахувалися раніше в податку на прибуток, тощо).
   
   6. Урегульовано ситуацію з ОСББ щодо норм статутних документів, які б надавали їм змогу бути неплатниками податку на прибуток.
   
   7. Передбачено різниці при фінансовій реструктуризації боргу.
   
   
   
   Матеріали по темі: Президент подписал Закон о налоговой реформе
   
   
По материалам Інтерактивна бухгалтерія
Рубрика:
Комментарии
  • Ева
05.01.16 07:05

Не согласна с пунктом 2. Не должны "годовые" плательщики платить 2/9 налога по той простой причине, что им разрешили отчитываться ОДИН раз - за год и потому они НЕ МОГУТ рассчитать эту сумму .

Ответить
  • Анна
05.01.16 08:05

согласна с Евой на 155%. но в нашем государстве все может быть

Ответить
  • Галина
05.01.16 09:15

В проекті від Мінфіну було уточнення, окрім тих, хто має дохід до 20 млн (тобто тих, хто звітує раз на рік) - тобто вони не мали б платити такий разовий авансовий внесок. У прийнятому законі № 909 подібного уточнення не прописали. Сказано у перехідних правилах, що авансові внески мають заплатити платники - тобто платники податку на прибуток, без уточнення який у них дохід і як вони звітують з податку на прибуток - щоквартально чи лище за рік. Норми перехідних правил мають пріорітет над загальними. Тож найімовірніше, той факт, що за загальними правилами платник не має подавати декларацію за три квартали бо має дохід менше 20 млн грн і звітує лише за рік, не звільнить його від обовзяку заплатити авансовий внесок з податку на прибуток до 31.12.2016 р. - а для його розрахунку подати декларацію за три квартали.....

Ответить
  • Трам
05.01.16 09:21

Мали в 2014 році дохід більше 20 млн. грн., платили аванси, звітували 1 раз в рік. У 2015 році менше 20 млн. грн. будемо звітувати раз в рік протягом 60 к. днів і не платити аванси. Куди пришити авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого в податковій звітності за три квартали 2016 року. Увага 2016 року!!!!!!!!!! Куди???????

Ответить
  • Бухгалтер Харьков
05.01.16 09:22

А те авансовые платежи, которые платим по результату декларации за 2014 год, то же доплачивать не нужно в 2016 году?

Ответить
  • тук
05.01.16 09:27

подскажите. по каким критериям определяется 20 млн. по фин резу?

Ответить
  • Алла
05.01.16 09:30

тук, 20 млн. это доход от всех видов деятельности по данным бух.учета

Ответить
  • Алла
05.01.16 09:34

Скажите пожалуйста, кто-то понял когда сдавать декларацию за 2015 год?

Ответить
  • Бух2012
05.01.16 09:53

Бухгалтер Харьков, на мой взгляд, авансовые платежи по результатам 2014 года надо будет платить ещё в 2016 году, т.к. норма по отмене авансовых платежей касается результатов декларации за 2015 год, про 2014 год ни слова, а что не отменяется, значит, платится

Ответить
  • Бухгалтер Харьков
05.01.16 09:54

А те авансовые платежи, которые платим по результату декларации за 2014 год, то же доплачивать не нужно в 2016 году?

Ответить
  • Бухгалтер Харьков
05.01.16 10:52

Я то же так думала, ну а вдруг чудо... а я не заметила. Жаль

Ответить
  • звездочка
05.01.16 11:08

Подскажите!! А за 2015 год налог составляет 18 или 19%, не могу вспомнить.

Ответить
  • Фин.менеджер
05.01.16 11:16

Звездочка, 18 %

Ответить
  • Терпение
05.01.16 11:19

Для звездочки Налог на прибыль за 2015 год составляет 18%

Ответить
  • Ольга
05.01.16 11:30

Нет, авансовые взносы по декларации 2014 в 2016 не платим - только в конце года 1 авансовый по декларации за 3 квартала 2016. Т.е. платим налог поквартально и плюс один аванс до 31.12.16

Ответить
  • Ольга24
05.01.16 11:37

Ольга +1. Да, я тоже так поняла , что авансовые взносы мы в 2016 не платим, платим только по итогу 9 месяцев 2016 года.+ ежеквартально налога на прибыль.

Ответить
  • Бухгалтер Харьков
05.01.16 11:45

Ольга, а от куда такая уверенность? Уже закон просмотрели? Или только на основании прочитанного в этой статье?

Ответить
  • Нона Коцюпеня
05.01.16 11:54

Добрый день Вопрос не по теме, плачу аренду за январь, налоги платить на старые счета, на сайте ГНИ они прошлогодние написано - "для зарахувань у 2015 р". А я где -то видела статью что реквизиты на 2016 г будут меняться ? Пожалуйста подскажите - я могу платитить или лучше подождать Спасибо

Ответить
  • Татьяна
05.01.16 12:09

Нона Коцюпеня, https://news.dtkt.ua/ua/state/licenses/37027?utm_source=news&utm_campaign=oldmain

Ответить
  • kotya
05.01.16 12:40

Подскажите, пожалуйста, если у нас доход в 2014 году был меньше 10 млн, а в 2015 я вижу, что больше 20 млн, то с какого периода надо делать корректировки финрезультата? С 2015 года или только с 2016?

Ответить
  • Каролина
05.01.16 13:55

Бух2012 Підрозділ 4 розділу ХХ 9. У січні - грудні 2015 року платники зобов'язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Починаючи з 1 січня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств не сплачуються.

Ответить
  • Нона Коцюпеня
05.01.16 14:27

Татьяне Спасибо!

Ответить
  • Нона Коцюпеня
05.01.16 14:30

Подскажите еще пожалуйста Теперь с аренды частнику будем платить 18% подоходного и 1,5 % военного сбора, я правильно мыслю - военный сбор остался ведь? Спасибо

Ответить
  • Жора
05.01.16 14:37

декларацию за 2015г. когда подавать?

Ответить
  • ЛАДА
05.01.16 14:40

Жора, ориентироваться на 60 дней! А точно и великие Законодатели еще не решили!

Ответить
  • Жора
05.01.16 15:09

а кто уже разобрался как составлять декларацию, составляем баланс 1м 2м а потом на основании 2м заполняем декларацию и в расходы попадают даже те операции кот.не связаны с хоз.деят.предприятия?

Ответить
  • Галина
05.01.16 15:11

kotya 05.01.2016 13:40:56 Подскажите, пожалуйста, если у нас доход в 2014 году был меньше 10 млн, а в 2015 я вижу, что больше 20 млн, то с какого периода надо делать корректировки финрезультата? С 2015 года или только с 2016? Якщо за 2015 р. бухдохід понад 20 млн, коригування треба буде застосовувати розраховуючи податок на прибуток за 2015 р. Дослівно в пп. 134.1.1 сказано про останній річний, для 2015 р. - останній 2015. "Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень..."

Ответить
  • Все не так, ребята!
05.01.16 15:17

А шо, таки да, предполагается быть с инфляцией в 2016 г.? Смущает это, цитата: "Также в рамках индексации повышается рентную плату за пользование радиочастотным ресурсом Украины на половину прогнозного индекса инфляции – 13,35%, экологический налог – на весь прогнозный индекс – 26,7%, рентная плата за пользование недрами в целях, не связанных с добычей полезных ископаемых, а также плата за специальное пользование водой и лесными ресурсами на прогнозный индекс цен производителей - 26,5%." Абзац отсюда http://interfax.com.ua/news/economic/315645.html В 2016 г. индекс 26,7??? Кто-то говорил о 12%, как бы так...

Ответить
  • kotya
05.01.16 15:40

Галина, а мне почему-то кажется, что последний годовой - это 2014 год. Иначе как-то странно получается, весь год не знаешь, как же считать налог на прибыль. Мы перешли буквально в последние две недели декабря. Конечно, слова "попередній" там нет. Но все-таки, встречала два варианта - действительно 2015 и предыдущий год брался ( то есть 2014).

Ответить
  • Для kotya
05.01.16 17:00

Тоже над этим вопросом долго ломали голову, но потом подали запрос в налоговую. Нам налоговая дала ответ: корректировки в 2015 г. при доходе больше 20 млн. не применяем. Но консультация индивидуальная, подайте запрос - получите персональный ответ и руководствуйтесь ним

Ответить
  • Муся
05.01.16 21:27

Извините, может я за праздники расслабилась совсем, а о каких корректировках идет речь при превышении 20 млн? Мы превысили в октябре эту сумму, но ведь у нас налоговый период годи результаты за 2015 год мы сможем увидеть только по году

Ответить
  • Галина
06.01.16 08:26

Для kotya "Останній" дійсно збиває, але найімовірніше законодавці вжили його, бо для тих хто звітував у 2015 р. поквартально, брали попередній рік (він останній), а для тих хто звітує за рік - останній - це все ж уже поточний. Окрім того у п. 134.1 сказано стосовно прийняття рішення про незастосування різниць:"Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років." Виходить подаючи декларацію за перший рік коли дохід не перевищує 20 млн грн... Першим у даному разі буде 2015 - більше 20млн - різниці діють як на мене однозначно. А якщо менше - у декларації за цей "перший" рік і проставляється відмітка про незастосування різниць (якщо підприємство прийме таке рішення).

Ответить
  • kotya
06.01.16 10:47

Галина, спасибо, очень интересное наблюдение. По сути проще даже эти корректировки сразу делать, потому что как потом быть, в 2015 году не применяю, в 2016 применяю. Вряд ли это будет удобно. Даже с той же амортизацией, я вообще не понимаю, если еще указано, что для налогового учета берет балансовую стоимость на 31.12.14, то что брать при расчете амортизации в 2016 году, если пропускаешь 2015 год? Потом лучше те же резервы, наверное, сразу создавать, чем раньше, тем лучше. У нас импорт, с таким курсом теперь мы, видимо, всегда будем выше 20 млн, если плану не поднимут хотя бы до 50 млн.

Ответить
  • Екатерина
06.01.16 15:21

kotya и Для kotya Коригування фінансового результату 7. Річний дохід підприємства за 2014 р. становить близько 20 млн. грн. Чи може підприємство визначати об’єкт оподаткування у 2015 р. без коригування фінансового результату до оподаткування (прибутку) на різниці, визначені розділом III Податкового кодексу? Відповідно пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III цього Кодексу. Критерії, за якими платники податку мають право визначати об’єкт оподаткування без коригування фінансового результату до оподаткування, встановлено пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу. Згідно із зазначеною нормою платник податку, у якого річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 млн. грн., має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, у кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, яка подається за перший рік у такій безперервній сукупності років. Таким чином, якщо дохід підприємства від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку ЗА 2015 РІК, не перевищує 20 млн. грн., об’єкт оподаткування за такий рік може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Податкового кодексу (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років). http://sfs.gov.ua/garyacha-liniya/print-191352.html Галина права!!!!! п.с. она всегда права:) я знаю...

Ответить
  • Екатерина
06.01.16 15:56

kotya и Для kotya Коригування фінансового результату 7. Річний дохід підприємства за 2014 р. становить близько 20 млн. грн. Чи може підприємство визначати об’єкт оподаткування у 2015 р. без коригування фінансового результату до оподаткування (прибутку) на різниці, визначені розділом III Податкового кодексу? Відповідно пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III цього Кодексу. Критерії, за якими платники податку мають право визначати об’єкт оподаткування без коригування фінансового результату до оподаткування, встановлено пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу. Згідно із зазначеною нормою платник податку, у якого річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 млн. грн., має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, у кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, яка подається за перший рік у такій безперервній сукупності років. Таким чином, якщо дохід підприємства від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку ЗА 2015 РІК, не перевищує 20 млн. грн., об’єкт оподаткування за такий рік може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Податкового кодексу (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років). http://sfs.gov.ua/garyacha-liniya/print-191352.html Галина права!!!!! п.с. она всегда права:) я знаю...

Ответить
  • kotya
08.01.16 00:31

Екатерина, Галина - спасибо огромное!!!

Ответить
  • для тех, кто в танке
08.01.16 11:29

объясните, 2/9 - это что? если можно подробнее)

Ответить
  • Петрович
11.01.16 13:19

у меня тов с ндс до 20 мл.дохода, плательщик налога на прибыль 18%, электротовары и услуги по ремонту. 2 работника всего. что надо сдавать? ЕСВ-уже сдал за декабрь, 1-ДФ- уже сдал за 4 квартал, Деклар.по НДС до 20.01 за декабрь (еще не сдал) что еще сдается и до какого числа?помогите!!! как сдавать разберусь. а вот конкретно какие отчеты???? Декларацию по налогу на прибыль? 1м,2м?это что?как называется в медке? и до какого числа? ПОМОГИТЕ!!!!!!!!!

Ответить
  • Петрович
11.01.16 13:19

у меня тов с ндс до 20 мл.дохода, плательщик налога на прибыль 18%, электротовары и услуги по ремонту. 2 работника всего. что надо сдавать? ЕСВ-уже сдал за декабрь, 1-ДФ- уже сдал за 4 квартал, Деклар.по НДС до 20.01 за декабрь (еще не сдал) что еще сдается и до какого числа?помогите!!! как сдавать разберусь. а вот конкретно какие отчеты???? Декларацию по налогу на прибыль? 1м, 2м? это что? как называется в медке? и до какого числа? ПОМОГИТЕ!!!

Ответить
  • Мила123
11.01.16 14:25

Для Петровича 1м, 2м - это баланс (для крупных пред-ий) или фін звіт малого підприємництва, а так же дека по прибыли, соцстрах (несчас. случай) и может какая отчетность в статистику (это у каждого индивидуально). Несч. случай сдавать обязательно до 25 января (уточняла)

Ответить
  • Петрович
11.01.16 18:36

а какой бланк в медке по несчастному случаю и что там надо заполнять? по тов. если у меня до 20 млн., то просто сдаю фин звит малого пидпр.???????????? и до какого числа? спасибо, что отозвались!!!!

Ответить
  • Петрович
11.01.16 18:40

и еще такой вопрос. ФОП 2 группа: отчет по есв годовой. Дод.5+табл.2. и податк.декларац.плательщ.един.налога годовая. больше ничего? ведение книги, то понятно.

Ответить
  • Марфа Васильевна
14.01.16 15:30

Петровичу - отчет по несчастному случаю отменили. подавать не нужно.

Ответить
  • Петрович
15.01.16 01:25

спасибо, уже знаю, вчера звонил в несч.случай-таки отменили

Ответить
Комментирование новости отключено
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Данная функция доступна только
авторизованным пользователям