Структурні підрозділи зі статусом юридичної особи
Додано: 20 серпня 2023, 11:41
Підкажіть, будь ласка, чи може структурний підрозділ господарського товариства утворюватись як юридична особа та чи не суперечитиме законодавству припис у статуті товариства про право утворювати структурні утворення/підрозділи зі статусом юридичної особи?
Окремими законами України передбачається, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші установи та організації, маючи статус юридичних осіб, можуть створювати територіальні управління або інші структурні утворення/підрозділи, що також мають статус юридичної особи:
ЗУ "Про місцеві державні адміністрації":
ч.1 ст.4: Місцеві державні адміністрації є юридичними особами.
ч.5 ст.7-1: Відповідні районні державні адміністрації, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України.
ч.4 ст.11: Керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичних осіб публічного права здійснюють визначені Законом України "Про державну службу" повноваження керівника державної служби у цих структурних підрозділах.
ЗУ "Про політичні партії в Україні":
ст.11: З моменту реєстрації політичної партії у визначеному законом порядку вона набуває статусу юридичної особи.
Про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, повідомляється суб’єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10-денний строк з дня їх утворення.
Реєстрація обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом політичної партії, здійснюється з набуттям статусу юридичної особи, якщо наявність такого статусу передбачена статутом партії, або без статусу юридичної особи.
ЗУ "Про центральні органи виконавчої влади":
ч.1 ст.4: Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади є юридичними особами публічного права.
ч.1 ст.13: Територіальні органи міністерства утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників міністерства і коштів, передбачених на утримання міністерства, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра Кабінетом Міністрів України.
ч.1 ст.21: Територіальні органи центрального органу виконавчої влади утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на його утримання, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади, Кабінетом Міністрів України.
ЗУ "Про Антимонопольний комітет України":
ч.6 ст.6: Антимонопольний комітет України, його територіальні відділення є юридичними особами, мають поточні та вкладні (депозитні) рахунки в установах банку, печатки із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням.
ЗУ "Про Бюро економічної безпеки України":
ч.1 ст.14: Бюро економічної безпеки України є юридичною особою публічного права та здійснює свої повноваження через центральний апарат і територіальні управління.
Територіальні управління Бюро економічної безпеки України є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
ЗУ "Про Державне бюро розслідувань":
ч.3 ст.9: Державне бюро розслідувань є юридичною особою публічного права та здійснює свої повноваження безпосередньо і через територіальні управління.
ч.5 ст.9: Територіальні управління Державного бюро розслідувань є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
ЗУ "Про судоустрій і статус суддів":
ч.5 ст.151: Державна судова адміністрація України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.6 ст.154: Територіальне управління Державної судової адміністрації України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс і рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.5 ст.161: Центральний орган управління Служби судової охорони є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.6 ст.161: Територіальні підрозділи Служби судової охорони утворюються як юридичні особи.
Окремими законами України передбачається, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші установи та організації, маючи статус юридичних осіб, можуть створювати територіальні управління або інші структурні утворення/підрозділи, що також мають статус юридичної особи:
ЗУ "Про місцеві державні адміністрації":
ч.1 ст.4: Місцеві державні адміністрації є юридичними особами.
ч.5 ст.7-1: Відповідні районні державні адміністрації, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України.
ч.4 ст.11: Керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичних осіб публічного права здійснюють визначені Законом України "Про державну службу" повноваження керівника державної служби у цих структурних підрозділах.
ЗУ "Про політичні партії в Україні":
ст.11: З моменту реєстрації політичної партії у визначеному законом порядку вона набуває статусу юридичної особи.
Про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, повідомляється суб’єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10-денний строк з дня їх утворення.
Реєстрація обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом політичної партії, здійснюється з набуттям статусу юридичної особи, якщо наявність такого статусу передбачена статутом партії, або без статусу юридичної особи.
ЗУ "Про центральні органи виконавчої влади":
ч.1 ст.4: Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади є юридичними особами публічного права.
ч.1 ст.13: Територіальні органи міністерства утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників міністерства і коштів, передбачених на утримання міністерства, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра Кабінетом Міністрів України.
ч.1 ст.21: Територіальні органи центрального органу виконавчої влади утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на його утримання, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади, Кабінетом Міністрів України.
ЗУ "Про Антимонопольний комітет України":
ч.6 ст.6: Антимонопольний комітет України, його територіальні відділення є юридичними особами, мають поточні та вкладні (депозитні) рахунки в установах банку, печатки із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням.
ЗУ "Про Бюро економічної безпеки України":
ч.1 ст.14: Бюро економічної безпеки України є юридичною особою публічного права та здійснює свої повноваження через центральний апарат і територіальні управління.
Територіальні управління Бюро економічної безпеки України є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
ЗУ "Про Державне бюро розслідувань":
ч.3 ст.9: Державне бюро розслідувань є юридичною особою публічного права та здійснює свої повноваження безпосередньо і через територіальні управління.
ч.5 ст.9: Територіальні управління Державного бюро розслідувань є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
ЗУ "Про судоустрій і статус суддів":
ч.5 ст.151: Державна судова адміністрація України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.6 ст.154: Територіальне управління Державної судової адміністрації України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс і рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.5 ст.161: Центральний орган управління Служби судової охорони є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.
ч.6 ст.161: Територіальні підрозділи Служби судової охорони утворюються як юридичні особи.