Лилия-НИКА писав:..............
Ну, а чтобы Вы знали какой же именно КОНЕЧНЫЙ "идеализированный" результат вывел мой мозг по КОНКРЕТНОЙ ситуации, когда ошибку совершил бухгалтер ФОПа, дав человеку соц.льготу при отсутствии заявления от этого человека, типа, какое же должно быть "наказание" всех участников процесса, приведу то, что уже указывала в этой теме.
Других наказаний быть не должно, но повторю - результат идеализирован (типа, налоговики все уточнят, выяснят и примут к сведенью).
Категорія:
103. Податок на доходи фізичних осіб
Підкатегорія:
103.26 окремі норми щодо відповідальності податкових агентів
Запитання:
Яка передбачена відповідальність, якщо перевіркою встановлено, що податковий агент під час виплати доходу (авансу) найманому працівнику нараховує та утримує зменшену суму ПДФО?
Повна:
Підпунктом 168.1.1 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ.
Згідно з п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування.
Відповідно до п.110.1 ст.110 ПКУ платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У разі, якщо дані перевірок податкового агента щодо утримання податків у джерела виплати свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених ПКУ, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, до такого податкового агента застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст. 123 ПКУ. Так, коли сума податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб при перевірці визначається органом державної податкової служби, на таку особу накладається штраф в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов’язання, накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.
У разі порушення порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків, до таких податкових агентів (роботодавців) застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст. 119 ПКУ, а саме штраф у розмірі 510 гривень, а при повторному такому порушенні протягом року - штраф у розмірі 1020 гривень.
У відповідності зі ст. 163 прим.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями, неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, - тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Такі ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.