Лилия111111 писав:Добрый день! Подскажите, пожалуйста! Прочитала тему форума, было кучу вопросов по этому поводу, но ответа так и не нашла! ФОП на ОСН купил товар, продал небольшую часть товара, а оплатил поставщику с отсрочкой! Как быть с расходами? Если от покупателя получили оплату раньше, чем оплатили поставщику! Как сделать записи в книгу учета доходов и расходов? Спасибо огромное!
Могу только предложить консультацию ЗИР
104.08
Яким чином ФОП заповнює Книгу обліку доходів і витрат, якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному місяці?
Відповідь
Повна:
Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать витрати, визначені в підпунктах 177.4.1 – 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 ПКУ.
Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга), у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 177.10 ст. 177 ПКУ).
Порядок ведення Книги фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481 (далі – Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
Підпунктом 2 п. 6 Порядку визначено, що у графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» Книги відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
У графі 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)» Книги відображається сума витрат, які документально підтверджені та безпосередньо пов’язані з отриманням доходу за підсумками дня (п.п. 6 п. 6 Порядку).
Враховуючи викладене вище, якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному, то фізична особа - підприємець за підсумком дня
по факту отримання доходу/понесення витрат (на підставі первинних документів) відповідно заповнює графу 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» та графу 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)» Книги.
Написано, как обычно, непонятно. Но я поняла, что надо заполнять гр.6 по факту оплаты денег поставщику.
Т.е. в день продажи заполняете только гр.2, а уже позже в день оплаты поставщику гр.6 (но наверное не всю сумму, а только себестоимость ранее проданного товара). А уже потом одновременно г.2 Доходы и гр.6 Расходы.
Думаю, если это происходит в одном отчетном году, проблем не должно быть. Но в переходном периоде из одного года в другой, я бы избегала такой ситуации.