Всем добрый вечер. Интересует вопрос - необходимо ли печатать квитанции о продаже услуг, если опалата была через pos терминал. Согласно законодательству перевод денег с карты на расчётный счёт через pos терминал признан наличной расчетной операцией, следовательно как бы необходимо наличие квитанции об оплате. В интернете кучу инфы о том, pos терминалы не обязаны печатать и хранить эти квитанции, так как сами квитанции не являются фактом оказания услуги. Какое-то противоречие. Поделитесь опытом - собираете ли вы чеки, квитанции об оказании услуги, ведь услуг может быть за день много, а сумма приходит одна за прошлый день. Спасибо
Всем добрый вечер. Интересует вопрос - необходимо ли печатать квитанции о продаже услуг, если опалата была через pos терминал. Согласно законодательству перевод денег с карты на расчётный счёт через pos терминал признан наличной расчетной операцией, следовательно как бы необходимо наличие квитанции об оплате. В интернете кучу инфы о том, pos терминалы не обязаны печатать и хранить эти квитанции, так как сами квитанции не являются фактом оказания услуги. Какое-то противоречие. Поделитесь опытом - собираете ли вы чеки, квитанции об оказании услуги, ведь услуг может быть за день много, а сумма приходит одна за прошлый день. Спасибо
Я б печатала, особливо якщо через термінал. Але в мене ще опиту нема
Re: Еквайринг. POS-термінал
Додано: 25 листопада 2020, 13:59
Пенсионер
Если РРО и РК не применяют, достаточно ли выдать покупателю только квитанцию ПТ? Нет. В таком случае продавец также обязан выдать расчетный документ установленной формы, который удостоверяет факт покупки, с указанием даты продажи (п. 11 ст. 8 Закона № 1023). Это может быть квитанция, товарный чек, билет или другой документ.
Re: Еквайринг. POS-термінал
Додано: 23 грудня 2024, 18:27
Яков
Відповідно до частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30.06.2021 № 1591-IX«Про платіжні послуги»
част.29 ст. 38
29. Торговцям забороняється:
1) у будь-який спосіб обмежувати право держателя електронного платіжного засобу обирати для здійснення розрахунків будь-який електронний платіжний засіб платіжних систем відповідно до абзацу першого частини двадцять восьмої цієї статті;
2) встановлювати будь-яку додаткову (супровідну) плату під час здійснення оплати за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв, у тому числі плату за використання певного електронного платіжного засобу, платіжного застосунку або платіжного пристрою;
3) встановлювати різні ціни на ті самі товари чи послуги у разі здійснення розрахунку за них у безготівковій формі порівняно з розрахунком готівковими коштами.
Торговці мають право заохочувати держателя до використання певного електронного платіжного засобу для здійснення розрахунків.
Терміни, до настання яких торговці мають забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), визначаються Кабінетом Міністрів України. Контроль за дотриманням торговцями таких термінів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, а контроль за забезпеченням захисту прав споживачів при здійсненні зазначених розрахунків - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Постанова КМУ від 29.07.2022 № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» Відповідно до п.п. 4 п. 1
постанови КМУ від 29.07.2022 № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення менше ніж 5 тис. осіб (крім торговців, фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої групи, торговці, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції),
повинні з 1 січня 2025 року забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.
Вимоги п. 1 цієї постанови не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та протягом 3 місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій.
Порушення порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги)
Порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів —
тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу - підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дія, передбачена частиною першою цієї статті, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, —
тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Re: Еквайринг. POS-термінал
Додано: 27 січня 2025, 16:48
DenOtchet
1. POS-термінал і квитанція
Фінансова операція через POS-термінал дійсно вважається безготівковою, але в розумінні законодавства це прирівнюється до готівкової операції, якщо кошти надходять з картки на ваш рахунок.
Законодавство (наприклад, в Україні — Закон "Про РРО") вимагає, щоб під час таких операцій видавався фіскальний чек через реєстратор розрахункових операцій (РРО) або програмний РРО. Цей чек і є підтвердженням факту оплати.
2. Роль квитанцій
Квитанція POS-терміналу або сліп (копія для бізнесу чи клієнта) не є фіскальним документом, а лише підтверджує факт переказу коштів з карткового рахунку покупця на ваш розрахунковий рахунок.
Згідно із законодавством, квитанція може не зберігатися, але фіскальний чек обов'язковий.
3. Вимоги до обліку
Якщо за день було кілька транзакцій через POS-термінал, ви маєте:
Зібрати фіскальні чеки за кожну операцію (вони можуть бути паперовими чи електронними, залежно від РРО).
Звірити суму, яка прийшла на ваш рахунок за банківською випискою, із сумою, зазначеною у звітах РРО.
4. Як уникнути плутанини
Використовуйте програмний РРО (якщо це дозволено законодавством вашої країни). Він автоматично створює електронні чеки, які можна надсилати клієнтам та зберігати в електронному вигляді.
Ведіть щоденний звіт про всі операції, які проходять через POS-термінал, включаючи:
Фіскальні чеки.
Суми, які надійшли на ваш рахунок за банківською випискою.
5. Рекомендації для практики
Якщо ви працюєте з великою кількістю клієнтів, автоматизуйте процеси через програмне забезпечення для обліку.
Консультуйтеся з бухгалтером, щоб уникнути проблем під час перевірок, особливо якщо ваш бізнес підпадає під обов’язкову реєстрацію РРО.
Якщо закон дозволяє без фіскальних чеків (наприклад, для певних категорій ФОП на спрощеній системі), уточніть, чи потрібні інші документи.
Підсумок:
Видача фіскального чека обов’язкова для операцій через POS-термінал, навіть якщо квитанція від банку (сліп) не зберігається.
Уникайте плутанини, ведучи чіткий облік операцій і використовуючи сучасні рішення, такі як програмні РРО.
Питання:Яка сума вважається доходом ФОП – платника ЄП (першої – третьої груп) у разі використання платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги): повна сума виручки (з врахуванням суми комісії, утриманої банком) чи сума виручки за мінусом суми комісії, утриманої банком?Відповідь
Коротка:
Є повна сума виручки (з врахуванням комісії, утриманої банком).
Повна:
Порядок застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності визначено у главі 1 розд. XIV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ для фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку доходом є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) (абзац перший п. 292.3 ст. 292 ПКУ).
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності (п. 292.6 ст. 292 ПКУ).
Отже, у разі використання платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (послуги) доходом фізичної особи – платника єдиного податку вважається сума, що надійшла на поточний рахунок. При цьому датою отримання доходів є дата надходження коштів на розрахунковий рахунок платника єдиного податку. Якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги) з використанням платіжних терміналів із суми виручки банком утримується комісійна винагорода за послуги з розрахункового обслуговування, то доходом фізичної особи – підприємця на спрощеній системі оподаткування є повна сума виручки (з врахуванням комісії, утриманої банком).
Re: Еквайринг. POS-термінал
Додано: 17 лютого 2025, 22:58
Зюмочка
Який штраф за використання деякий час Терміналу, без проведення сум по касі ПРРО. ФОП вирішив що, поставити термінал і цього достатньо. Знайшла тільки про продаж без фіскального чека, а таку ситуацію не можу знайти. Дякую, хто відповість
Який штраф за використання деякий час Терміналу, без проведення сум по касі ПРРО. ФОП вирішив що, поставити термінал і цього достатньо. Знайшла тільки про продаж без фіскального чека, а таку ситуацію не можу знайти. Дякую, хто відповість
Вся сума, що пройшла через термінал і буде продаж без видачі фіскального чека.
Re: Еквайринг. POS-термінал
Додано: 18 лютого 2025, 12:50
Яков
Журнал Податки & бухоблік № 14 за лютий 2025 присвячений у тому числі й питанням про POS-термінал:
РРО/ПРРО з платіжним терміналом: особливості роботи
Платіжні термінали — 2025: загальні правила
Термінал і пільги щодо РРО
QR-код не альтернатива терміналу
Термінал тимчасово не працює: чи буде штраф?
Чи потрібен платіжний термінал водіям маршруток і автобусів
Оплата виключно за реквізитами IBAN. Чи потрібен POS-термінал?
Безготівковий опт і термінали
Термінал для інтернет-магазину
Чи може бути один POS-термінал, якщо місць розрахунків декілька
Як штрафують за відсутність платіжного термінала?