Re: = Разные вопросы по КАССЕ и кассовым операциям =
Додано: 26 квітня 2017, 14:07
Підніму тему каси у відокремленому підрозділі (магазин):
1. Є лист НБУ, відносно свіжий: "Про відображення операції зі здавання
готівкової виручки (готівки) (лист НБУ від 21.11.2016 р. № 500004/95398).
В ньому НБУ робить висновок (до речі протилежний листам ДФС, і своїм НБУшним але попереднім):
"Враховуючи викладене вище, відокремлений підрозділ, який здійснює готівкові розрахунки із застосуванням РРО та веденням КОРО і здає готівкову виручку (готівку) до каси підприємства юридичної особи, при цьому не здійснюючи інших операцій, що потребують оформлення їх касовими ордерами, може здавати таку готівку без оформлення видаткового касового ордера та відповідно не вести касової книги.
Якщо ж такий відокремлений підрозділ здає готівкову виручку (готівку) до банку (як самостійно, так і через інкасаторів), ця операція згідно з вимогами пункту 3.7 глави 3 Положення потребує оформлення видаткового касового ордера та здійснення відповідного запису в касовій книзі."
2. І є консалтинг на цю тему від МЦФР:
"Але навіть якщо, крім розрахунків через РРО, жодних інших розрахунків відокремлений підрозділ не здійснює, інколи касова книга необхідна. Усе залежить від способу інкасування торговельної виручки. Якщо його здійснює банківський інкасатор, він залишає у відокремленому підрозділі копію супровідної відомості. Цей документ підтверджує, що виручку вилучено у відокремленого підрозділу на законній підставі. Тоді без касової книги можна обійтися, тобто вчинивши відповідно до пункту 4.2 Положення № 637. Якщо ж виручку доставляють до банку самостійно, безпосередньо з відокремленого підрозділу (або «транзитом» через касу офісу підприємства), ситуація інша. Працівникові, який відповідає за інкасацію, виручку видають на підставі документа, яким може бути лише видатковий ордер. При цьому оформленню видаткового ордера має передувати оформлення прибуткового ордера. А оскільки прибуткові та видаткові ордери необхідно записувати до касової книги, то цілком очевидно, що вона має бути у відокремленому підрозділі."
У НБУ підхід більш лояльний, і вважаю більш логічний і правильний: якщо з підрозділу здаєш в основну касу, то навіщо ще перепускати цю суму через касу підрозділу (як радять консультанти з МЦФР) ?
Раніше були листи НБУ і ДФС про те що здача в банк і в основну касу з підрозділів - без ордерів і без каси в підроздіді. А зараз воно ось як повернулось, хоча саме Положення 637 не мінялось.
Хто, що думає з цього приводу ? Хто правий: НБУ чи МЦФР ? Хто небудь бачив "свіжий" лист ДФС з цього приводу ?
1. Є лист НБУ, відносно свіжий: "Про відображення операції зі здавання
готівкової виручки (готівки) (лист НБУ від 21.11.2016 р. № 500004/95398).
В ньому НБУ робить висновок (до речі протилежний листам ДФС, і своїм НБУшним але попереднім):
"Враховуючи викладене вище, відокремлений підрозділ, який здійснює готівкові розрахунки із застосуванням РРО та веденням КОРО і здає готівкову виручку (готівку) до каси підприємства юридичної особи, при цьому не здійснюючи інших операцій, що потребують оформлення їх касовими ордерами, може здавати таку готівку без оформлення видаткового касового ордера та відповідно не вести касової книги.
Якщо ж такий відокремлений підрозділ здає готівкову виручку (готівку) до банку (як самостійно, так і через інкасаторів), ця операція згідно з вимогами пункту 3.7 глави 3 Положення потребує оформлення видаткового касового ордера та здійснення відповідного запису в касовій книзі."
2. І є консалтинг на цю тему від МЦФР:
"Але навіть якщо, крім розрахунків через РРО, жодних інших розрахунків відокремлений підрозділ не здійснює, інколи касова книга необхідна. Усе залежить від способу інкасування торговельної виручки. Якщо його здійснює банківський інкасатор, він залишає у відокремленому підрозділі копію супровідної відомості. Цей документ підтверджує, що виручку вилучено у відокремленого підрозділу на законній підставі. Тоді без касової книги можна обійтися, тобто вчинивши відповідно до пункту 4.2 Положення № 637. Якщо ж виручку доставляють до банку самостійно, безпосередньо з відокремленого підрозділу (або «транзитом» через касу офісу підприємства), ситуація інша. Працівникові, який відповідає за інкасацію, виручку видають на підставі документа, яким може бути лише видатковий ордер. При цьому оформленню видаткового ордера має передувати оформлення прибуткового ордера. А оскільки прибуткові та видаткові ордери необхідно записувати до касової книги, то цілком очевидно, що вона має бути у відокремленому підрозділі."
У НБУ підхід більш лояльний, і вважаю більш логічний і правильний: якщо з підрозділу здаєш в основну касу, то навіщо ще перепускати цю суму через касу підрозділу (як радять консультанти з МЦФР) ?
Раніше були листи НБУ і ДФС про те що здача в банк і в основну касу з підрозділів - без ордерів і без каси в підроздіді. А зараз воно ось як повернулось, хоча саме Положення 637 не мінялось.
Хто, що думає з цього приводу ? Хто правий: НБУ чи МЦФР ? Хто небудь бачив "свіжий" лист ДФС з цього приводу ?