Сторінка 1 з 2

Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 05:50
елена25
Вчера(13/12/2012) пришли с налоговой-фактическая проверка.Предыдущая фактическая проверка проводилась 21/12/2011г.Согласно п.80.3 НКУ проверка проводится единожды в течение 12 мес-в.Год еще не прошел.Могу сопротивляться или я не права?+в требовании проверяющих стоит пункт-предоставить накладные на товар (дописано рукой)+ пришли в нерабочее время офиса(Аптека работала),естественно в журнале не расписались.Сегодня пока не явились.Кто Что посоветует ?Может письмо какое-возражение сразу?

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 05:55
оляля
Фактична перевірка – новела Податкового кодексу

Податок


Глава 8 Податкового кодексу України присвячена податковим перевіркам та передбачає камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Останні прийшли до нас разом із Податковим кодексом та є абсолютно новим інструментом податківця.
Так, згідно пп. 75.1.3. ст. 75 Податкового кодексу фактична перевірка – це перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Таким чином, податковий інспектор може завітати до будь-якого приміщення, що використовується «потенційним» платником податку та визначити реальність зобов’язань такого платника.
Визначений і предмет перевірки. Вона здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до наведеного завітати можна лише для встановлення наявності свідоцтва про державну реєстрацію СПД та провести опитування наявних у приміщенні осіб з питань наявності трудових відносин та належного їх оформлення.
Порядок проведення фактичної перевірки встановлений статтею 80 Податкового кодексу.
Перш за все треба знати, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Підставою проведення фактичної перевірки є рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки.
Рішення керівника податкового органу може бути прийняте за наявності хоча б однієї з таких обставин:

у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків;
у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з щодо розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Фактична перевірка, що здійснюється за цієї обставини може бути проведена для контролю щодо припинення порушення законодавства одноразово протягом 12 місяців з дати складання акта за результатами попередньої перевірки.
у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Треба мати на увазі, що перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами органів державної податкової служби на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Тобто за умов наявності наведених вище підстав (копія наказу) та при умові пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки (звіряємо з копією - автор), найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби.
Під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з'ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з'ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами органу державної податкової служби у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Під час проведення перевірки посадовими особами, які здійснюють таку перевірку, може проводитися хронометраж господарських операцій. За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується посадовими особами органу державної податкової служби та посадовими особами суб'єкта господарювання або його представника та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції.
Тривалість фактичних перевірок, згідно з п. 82.3. Податкового кодексу, не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку такої перевірки здійснюється за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:

заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки);
змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів.
Результати фактичної перевірки оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Оскільки фактична перевірка проводиться без попередження, до неї треба бути готовим в будь-який час. Наші юристи здійснять необхідний супровід при податкових перевірках.
http://sng.com.ua/uk/publikatsii/faktychna-perevirka
і ще в темі Якщо до вас прийшли теж є про фактичні перевірки

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 06:03
Svtl
В нк сказано, что если у вас была проверка и были выявлены нарушения (80.2.6. у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3), то на протяжении года они могут к вам прийти еще раз типа для контроля. Получается, что до 21.12 они могут к вам придти. Скажите, а все было оформлено правильно, копия приказа, и т.д.? Кстате, то, что дописано рукой мне лично не нравится..Дописать можно все, что угодно..

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 06:12
елена25
Все это прочитала еще до отправки сообщения.Все-таки,ссылаясь на п.80.3 НКУ-могу "Корректно отказать в проверке"или таки нет?

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 06:17
елена25
Требуют документы за последние 3 года .Т.Е. получается фактическая проверка на фактическую + там захватывает еще и год плановой?Копия наказа в порядке.

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 06:39
Svtl
получается, что если у вас по предыдущей проверке были выявлены нарушения 75.1.3, то тогда не можете, т.к. пришли вас проверить.если не было нарушений, тогда какие основания? меня смущает копия приказа (что за дописыванию ручкой)?? и как насчет того, что не захотели расписываться в журнале!!!!? вот статья по поводу журнала http://bezproverok.com/proverki-na-pred ... eniya.html
вот еще предлагают так перехетрить
http://bezproverok.com/forum/faktichesk ... ktora.html
типа что бы некому было вручить копию приказа...

Re: Фактическая проверка

Додано: 14 грудня 2012, 07:00
Svtl
елена25 писав:Требуют документы за последние 3 года .Т.Е. получается фактическая проверка на фактическую + там захватывает еще и год плановой?Копия наказа в порядке.
только увидела) а почему требуют за три года, если они пришли проконтролировать как вы исправили свои ошибки по предыдущей проверке (как основание)?
вот еще статья..(если уже видели, то сории)
http://bezproverok.com/prochie-proverki ... ie-im.html

Re: Фактическая проверка

Додано: 15 грудня 2012, 01:28
ТОЛЬКО СПОКОЙСТВИЕ
Ст. 75.1.3 НКУ
прямо не предусмотрена обязанность плательщика предоставлять при фактической проверке первичные документы на товар проверяющим,
а проверяющим прямо не предусмотрено право требовать и проверять при фактической проверке первичные документы на товар
вообще за какой-либо период.

Но одним из оснований проведения фактических проверок ст. ст. 80.2.1; 80.2.5 НКУ что-то говорится о законодательстве в сфере производства, учета, хранения, оборота и т.п. спирта (если у Вас аптека),
то за эти уши налоговая может попытаться вытащить так сказать на законных основаниях первичные документы на попадающий под эту песню товар, находящийся у Вас на момент проверки, если это основание указано в направлении на проверку.

Ст. 85.1 «Запрещается истребование документов от налогоплательщиков … в случаях, не предусмотренных настоящим кодексом»

А в ст. 75.1.3, ст. 80, ст. 81 (про фактические проверки) лично мне не видно право работников ГНС истребовать первичные документы на товар в случае проведения фактической проверки (пересмотрите внимательно сами).

Судя по всему это боковым зрением видит и налоговая служба:

- сужу по тому факту, что данное требование вписано в циркуляр налоговой от руки (то есть в фирменной стандартной заготовке приказа такого требования нет).

Re: Фактическая проверка

Додано: 17 грудня 2012, 03:56
елена25
Сегодня пообщались.У нас аптека-спирт за уши не притянули(хотя имеют право) согласно 75.1.3 нку.Ткнул какой-то пункт Закона об РРО-где мы обязаны вести на местах учет товара и еще какой-то пункт закона-где мы обязаны показывать"сопутствующие документы".Я осторожно напомнила,что НКУ выше закона об РРО.На что мне сказали-одинаково.Сошлись на том,что обсудим этот вопрос позже.

Re: Фактическая проверка

Додано: 18 грудня 2012, 00:09
ТОЛЬКО СПОКОЙСТВИЕ
Насчет Закона РРО и НКУ о проверках
1. В соответствии с Законом об РРО налоговая имеет право проводить только плановые и внеплановые проверки (про фактические проверки там ничего не сказано):
«Раздел IV
КОНТРОЛЬ ЗА СОБЛЮДЕНИЕМ ПОРЯДКА ПРОВЕДЕНИЯ РАСЧЕТОВ
Статья 15.
Контроль за соблюдением субъектами хозяйствования порядка проведения расчетов за товары (услуги), других требований данного Закона осуществляют органы государственной налоговой службы Украины путем проведения плановых или внеплановых проверок согласно законодательству Украины.
Статья 16.
Контролирующие органы имеют право в соответствии с законодательством осуществлять плановые или внеплановые проверки лиц, подпадающих под действие данного Закона.»

То есть фактические проверки попадают только под действие НКУ.

А плановых и внеплановых проверок (не документальных), о которых говорится в Законе об РРО, нет в перечне проверок ст. 75 НКУ.

2. Насчет учета товара (про «сопутствующие документы ничего не нашел»)
Раздел II
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ РАСЧЕТОВ
Статья 3.
Субъекты хозяйствования, осуществляющие расчетные операции в наличной и/или в безналичной форме (с применением платежных карточек, платежных чеков, жетонов и тому подобное) при продаже товаров (предоставлении услуг) в сфере торговли, общественного питания и услуг обязаны:

12) вести в порядке, установленном законодательством, учет товарных запасов на складах и/или в месте их реализации, осуществлять продажу лишь тех товаров, которые отображены в таком учете…

Статья 6.
Учет товарных запасов … ведется в порядке … юридическим лицом (его филиалом, отделением, другим обособленным подразделением) - в порядке, определенном соответствующим национальным положением (стандартом) бухгалтерского учета…

Раздел V
ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА НАРУШЕНИЕ ТРЕБОВАНИЙ ДАННОГО ЗАКОНА
Статья 20.
К субъектам хозяйствования, осуществляющим реализацию товаров, которые не учтены в установленном порядке, применяется финансовая санкция в размере двойной стоимости неучтенных товаров, которые не учтены по месту реализации и хранения по ценам реализации, но не менее десяти необлагаемых минимумов доходов граждан.

Такой учет товарных запасов у Вас по идее есть.
Если у Вас 1 –С, то по нему можно «вырезать» приходные документы на остатки товара на «сейчас».

Как соответствие Вашего учета товарных запасов национальным стандартам бухучета проверяет налоговый инспектор по ЭККА (и знает ли он, что такое национальные стандарты бухучета), трудно сказать.
Наверно требованием предоставить приходные накладные за последние три года.
Хотя трехлетних товаров в аптеке вряд ли найдешь.

Смысл не предоставления приходных документов за три года – не дать возможности превратить фактическую проверку – в документальную (за необозримый период).
То есть надо подтвердить при проверке, что весь имеющийся товар учтен.
Но не ясно как они будут выявлять неучтенность товара (даже если им дать документы за последние десять лет).

Что касается не допуска к проверке, то как показывает практика и новости интернета
– чаще посылаешь – реже ходят,
но все желательно оформлять все этапы недопуска документально (в т.ч. отказ от подписи в журнале проверок).

Срок фактической проверки – десять суток.