Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Підпишіться!


10.08.20
14629 32 Друкувати

Коригування середнього заробітку для відпускних скасують — Мінекономіки

Мінекономіки продовжує переписувати трудове законодавство, зокрема, підзаконні нормативні акти, пише Бухгалтер.ua. Цього разу справа дійшла до добре відомого бухгалтеру Порядку обчислення середньої зарплати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 р. № 100. Міністерство уже розробило проект змін до нього.

Почнемо з найцікавішого - наміру спростити порядок обчислення середньої зарплати при підвищенні посадових окладів (тарифних ставок). А зроблять це просто - вилучать п. 10 Порядку № 100, який передбачав коригування середнього заробітку у разі підвищення посадових окладів. Для роботодавця це звісно полегшення із зайвими обтяжливими обрахунками та штрафами, але натомість для працівників - зменшення суми відпускних та компенсацій за невикористану відпустку.

Йдемо далі по майбутнім змінам до Порядку № 100, серед яких пропонують:

1. Врахувати всі види відпусток, які передбачені законодавством, при обчисленні середньої зарплати.

2. Спростити обчислення середньої заплати, шляхом зміни порядку врахування премій, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу.

При обчисленні середньої зарплати в усіх випадках її збереження враховувати всі суми нарахованої зарплати згідно із законодавством та умовами трудового договору, окрім визначених у п. 4 Порядку № 100.

Премії та інші виплати, які виплачують за два місяці або більш тривалий період, при обчисленні середньої зарплати включати шляхом додавання до заробітку кожного місяця розрахункового періоду частини, що відповідає кількості місяців того періоду, за який вона нарахована та пропорційно часу, відпрацьованому у розрахунковому періоді.

3. Доповнити перелік виплат, які не враховують при обчисленні середньої зарплати у всіх випадках її збереження.

4. Прибрати необхідність вилучати із розрахункового періоду час, коли змінилися структура зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів (актуально для бюджетників).

5. Якщо працівника прийнято (оформлено) на роботу не з першого числа місяця, проте дата прийняття на роботу є першим робочим днем місяця, то цей місяць враховувати до розрахункового періоду.

Коментарі
  • Ева
10.08.20 08:07

И ещё желательно поменять "расчётный период" с 12 месяцев на 3. Тогда и отпускные будут более правдоподобными.
А ещё убрать индексацию зарплаты, оставьте её для пенсий и стипендий.

Відповісти
    Оцінити
  • 95
  • 3
  • Нік
12.08.20 09:53

Ева, щодо індексації не погоджуюсь - це часто стимул роботодавцям хоч трохи піднімати зарплати поряд зі зміною мінімалки. Інше питання, що ця індексація по суті нічого не означає - оскільки індексується сума в розмірі прож. мінімуму. Змінити порядок індексації - тут я погоджусь, але не відміняти

Відповісти
    Оцінити
  • 1
  • 0
  • Олена
10.08.20 12:38

Ева, не згодна з вами. Відпустку рік чекаєш ЗП за три місяці. Де логіка?

Відповісти
    Оцінити
  • 3
  • 13
  • Дарія
10.08.20 17:47

Олена, А при чем тут год ожидания? В отпуск идешь сегодня - кушать будешь по сегодняшним ценам. Вот и хочется, что бы оплата была более реальной. 

Відповісти
    Оцінити
  • 22
  • 0
  • Нік
12.08.20 09:45

Дарія, для цього і придумали коригування, яке хочуть скасувати. На мою думку, це не правильно, а складнощів тут ніяких немає - просто потрібно більш чітко прописати алгоритм такого коригування.

Відповісти
    Оцінити
  • 1
  • 0
  • ^^^
10.08.20 10:31

Ева,  да, и не надо никаких корректировок. И для больничных тоже. Эх. мечты, мечты...

Відповісти
    Оцінити
  • 8
  • 2
  • Юра
30.08.20 21:57

^^^,ввообще отменить расчёт для больничных нужно, пусть соцстрах сам считает и платит

Відповісти
    Оцінити
  • 1
  • 0
  • а у нас
10.08.20 11:22

^^^, так для лікарняних і немає корегування!

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 0
  • ^^^
10.08.20 15:20

а у нас, я имела ввиду 3 месяца для расчета, а не год.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Алла
10.08.20 09:34

Думаю, що краще буде, розрахунок із встановленого окладу.

Відповісти
    Оцінити
  • 35
  • 8
  • Нік
12.08.20 09:46

Алла, крім окладів, у людей ще є інші складові, які часто перевищують оклади (премії по результатах роботи, доплати і надбавки)

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • c-т
10.08.20 08:11

Ева, поддерживаю.

Відповісти
    Оцінити
  • 13
  • 1
  • Сомневающийся Sкептиk
10.08.20 09:09

Наконец-то хотя бы заговорили о старинном Порядке 100. Лет 5 уже я им пишу ежегодно о внесении изменений в этот порядок, в частности, предлагал, до внесения изменений, написать разъяснения с уже готовыми ответами:  
Чи поширюється дія «Порядку обчислення середньої заробітної плати» на СЗО? 
Ні. «Порядок обчислення середньої заробітної плати», який затверджений Постановою КМУ № 100 від 08.02.1995 р., – на СЗО не розповсюджується. Про це прямо вказано в п. 2 Постанови. 
Чи потрібно СЗО при розрахунках відпускних працівникам керуватися п. 10 «Порядку обчислення середньої заробітної плати» і використовувати коефіцієнт? 
Ні. «Порядок обчислення середньої заробітної плати», який затверджений Постановою КМУ № 100 від 08.02.1995 р., – на СЗО не розповсюджується. Про це прямо вказано в п. 2 Постанови. Пункт 10 цього Порядку розповсюджується на підприємства, установи,  організації. СЗО до таких не належать. 
Чи можуть застосовуватися до СЗО штрафні санкції за т. зв. «порушення» трудового законодавства, а саме за незастосування норм Порядку № 100, який не поширюється на СЗО? 
Ні. «Порядок обчислення середньої заробітної плати», який затверджений Постановою КМУ № 100 від 08.02.1995 р., – на СЗО не розповсюджується. Про це прямо вказано в п. 2 Постанови. Отже – не можуть застосовуватися штрафні санкції за незастосування норм цього Порядку, який не поширюється на СЗО.

Відповісти
    Оцінити
  • 5
  • 1
  • Сомневающийся Sкептиk
10.08.20 09:15

Примечание: «Самозайнята особа» – СЗО. 
пп. 14.1.226. п. 1 ст. 14 Податкового кодексу України: 
самозайнята особа – платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 0
  • Ния
10.08.20 17:23

Сомневающийся Sкептиk, очень полезное примечание (что такое СЗО) ибо гугл-поиск выдал только всемирную организацию здравоохранения, а также Северо-Западное отделение, Северо-Западный округ, сектор заочного обучения, система залпового огня, социально значимый объект и специальная защитная одежда

Відповісти
    Оцінити
  • 8
  • 0
  • Нік
12.08.20 09:48

Ния, ще служба зовнішньої розвідки 

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 0
  • Татиана
10.08.20 09:44

Отмена коригування - это конечно же хорошо! Но с тех пор, как я  начала применять коэффициент корректировки зар/платы, у меня отпала необходимость думать над тем, чем дотянуть до минималки в том месяце, когда работник был в отпуске. 

Відповісти
    Оцінити
  • 33
  • 1
  • ^^^
10.08.20 10:34

Татиана, зачем? ЕСВ с минимальной заплатили и всё. Или чтобы сотрудники меньше возмущались?

Відповісти
    Оцінити
  • 3
  • 11
  • Нік
12.08.20 09:49

^^^, сотрудник может потерять субсидию, если зарплата меньше минималки

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Юра Г.
10.08.20 09:49

корегую не корегуй, всё равно получиш АТБ. (те же 3 буквы)

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 8
  • Лариса
10.08.20 11:10

Всі так радіють відміні коригування заробітку при підвищенні зарплати, а те що це зроблено щоб кожний з вас менше коштів отримав нікого не бентежить. Навіть зараз якщо йдеш у відпустку то отримуєш менше коштів ніж працюєш, а потім ще менше буде. Ще й премії переполовинять.....

Відповісти
    Оцінити
  • 48
  • 3
  • ^^^
10.08.20 15:24

Лариса, хозрасчетные организации корректировку могут не делать или устанавливать коэффициент самостоятельно, кто-то ее все равно не получает, кому-то она роли не играет, только головная боль бухгалтеру.

Відповісти
    Оцінити
  • 5
  • 25
  • Наталья
10.08.20 11:29

Лариса,а мы - бухгалтера, не ходим в отпуск 

Відповісти
    Оцінити
  • 13
  • 4
  • Лариса
10.08.20 12:21

Наталья, смішно. Прямо працюєте 24/7. Я також бухгалтер

Відповісти
    Оцінити
  • 8
  • 5
  • Нн
10.08.20 16:57

Лариса,а при чем тут 24/7? 

Відповісти
    Оцінити
  • 4
  • 0
  • Світлана Щ
10.08.20 13:58

Мы на нашем предприятии написали протокол заседания учредителей общества, где прописано, что отпускные начисляются за 3 последних месяца (у нас сезонное предприятие,большие з/платы с мая по октябрь).Рабочие все идут в первую половину отпуска - в январе, а остальной отпуск с мая по октябрь.Приходила налоговая (правда давно) прочитала протокол и ничего не сказала, т.к. начисления так больше, а следовательно больше налогов.

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 0
  • Елена
10.08.20 17:38

Світлана Щ, А затраты они Вам не заходят уменьшить?

Відповісти
    Оцінити
  • 2
  • 0
  • Анна
10.08.20 15:56

Світлана Щ, налоговикам все равно, а что на это скажут охранники труда?

Відповісти
    Оцінити
  • 21
  • 1
  • Ния
10.08.20 17:26

Анна, так если с их системой они платят сотрудникам больше, чем по установленной законодательно, то какие могут быть вопросы от охраны труда?

Відповісти
    Оцінити
  • 3
  • 0
  • Сергій
10.08.20 18:33

Не вірю, що зроблять краще!

Відповісти
    Оцінити
  • 4
  • 0
  • Юра
30.08.20 22:03

Правильно. Отменить её и индексация и военный сбор и больничные. И минималку сделать 1000 грн. Чтоб легче считать.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Ольга
12.10.20 17:21

Написано о том, что предлагают начать брать в расчет месяц, где человек принят на работу не с первого календарного, а с первого рабочего! а как же статья Налоги и бухучет от 2013 года в журнале 22, где говориться о том, что если работает человек с первого рабочего дня месяца, то такой месяц брать? не понимаю! так как все таки считать?

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
фото автора У фокусі
Ушакова Лілія Карантин вихідного дня. Куди дівати працівників? [юрикам і ФОПам]...
25827 34
Календар бухгалтера
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Додаток
Курси валют
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд