Безоплатный договор аренды

Розділ XIV ПКУ
Берса
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8478
З нами з: 23 березня 2011, 09:48
Дякував (ла): 2195 разів
Подякували: 3439 разів

Повідомлення Берса »

Мой директор (он же учредитель) для открытия лаборатории хочет провести лицензирование в укрметрстандарте. ОС у нач зарегистрированы на фирме (10%налог, эр. лицо), а разные приборы и МБП (амперметры, клещи, оммометры), которые тоже участвуют в лицензировании он принес свои. Для избежания недоразумений хочу сделать договор аренды на безоплатной основе, т.к. другого способы показать эти приборы просто не вижу. Как сделать договор, если арендодатель и директор одно и тоже лицо? Кроме него на фирме больше никто не зарегистрирован.

Evelina
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 5236
З нами з: 04 березня 2011, 08:00
Дякував (ла): 1291 раз
Подякували: 1621 раз

Повідомлення Evelina »

если других учредителей нет, кроме директора-учредителя, делайте не договор, а "рішення"

Берса
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8478
З нами з: 23 березня 2011, 09:48
Дякував (ла): 2195 разів
Подякували: 3439 разів

Повідомлення Берса »

то есть протокол, правильно я поняла? А вообще можно для юр. лица на 10% налоге делать такие договора ? Никаких налоговых последствий нет?

Evelina
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 5236
З нами з: 04 березня 2011, 08:00
Дякував (ла): 1291 раз
Подякували: 1621 раз

Повідомлення Evelina »

если несколько учредителей я делаю "протокол зборів засновників", а если один - "рішення засновника" (зачем ему самим с собой собираться, чтоб что-то решить), ИМХО.
безоплатная основа - всегда и для всех спорный момент в нашем государстве, учитывая как часто они меняют свое мнение

Undina
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 176
З нами з: 29 квітня 2011, 04:18
Дякував (ла): 58 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення Undina »

Вот вчера нашла:
31.10.2011
Ви запитували – ми відповідаємо

ДПА у Львівській області, з метою роз’яснення практичних аспектів при застосуванні норм та положень Податкового кодексу, продовжує започатковану тематику: надання відповідей на запитання, з якими найчастіше звертаються платники податків.

Сьогодні роз’яснюють фахівці управління оподаткування юридичних осіб та управління оподаткування фізичних осіб:

Щодо податку на прибуток

- Чи має право приватне підприємство безоплатно користуватись приміщенням для проведення статутної діяльності?

- У податковому обліку підпунктом 14.1.97 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу визначено, що лізингова (орендна) операція – це господарська операція фізичної чи юридичної особи (орендодавця), що передбачає надання основних фондів у користування іншим фізичним чи юридичним особам (орендарям) за плату та на визначений строк.

Відповідно до підпункту 14.1.54 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу доходи від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні включаються до складу доходів, зокрема, згідно з підпунктом 135.5.5 пункту 135.5 статті 135 цього Кодексу – це інші доходи.

При цьому, пунктом 137.11 статті 137 Податкового кодексу датою отримання доходів у вигляді орендних/лізингових платежів (без урахування частини лізингового платежу, що надається в рахунок компенсації частини вартості об’єкта фінансового лізингу) за майно, що передано платником податку в оренду/лізинг, є дата нарахування таких доходів, яка встановлена відповідно до умов укладених договорів.

Крім цього, Цивільним кодексом визначено, що безоплатна передача визнається як дарування та регулюється положеннями статей 717–728, адже такі цивільні правовідносини передбачають перехід права власності на майно і не передбачають компенсації за нього.

У податковому обліку згідно з підпунктом 14.1.13 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу, безоплатно надані товари – це товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.

Згідно з підпунктом 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу, продаж (реалізація) товарів – будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.

Отже, для цілей оподаткування операція з безоплатної передачі основних фондів розглядається як продаж, оскільки відбувається перехід права власності.

Для цілей оподаткування прибутку вартість товарів (робіт, послуг), безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни є іншими доходами та включається до складу доходу платника податку того звітного періоду, в якому їх було отримано на підставі підпункту 135.5.3 пункту 135.5 статті 135 Податкового кодексу.

Пунктом 146.1 статті 146 Податкового кодексу визначено, що облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об’єктом, що входить до складу окремої групи основних засобів, у тому числі вартість ремонту, поліпшення таких засобів, отриманих безоплатно або наданих в оперативний лізинг (оренду), як окремий об’єкт амортизації. Таким чином, вартість поліпшень орендованих основних засобів у податковому обліку амортизують як окремий об’єкт.

Якщо договір оперативної оренди/лізингу зобов’язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об’єкта оперативної оренди/лізингу, частина вартості таких ремонтів/поліпшень у сумі, що перевищує віднесену до витрат згідно з абзацом другим пункту 146.11 та пункту 146.12 цієї статті, амортизується орендарем як окремий об’єкт (пункт 146.19 статті 146 Податкового кодексу). Отже, щоб підприємство змогло відображати у податковому обліку витрати на ремонт орендованих основних засобів, у договорі оперативної оренди обов’язково має бути умова, яка зобов’язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об’єкта оперативної оренди.

На підставі пункту 146.12 статті 146 Податкового кодексу підприємство, яке має власні основні засоби, витрати на ремонт орендованих основних засобів у межах, що не перевищують 10% сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів (власних) на початок звітного року, відносить до витрат того звітного податкового періоду, в якому виконано такі ремонти та поліпшення.

Якщо ж підприємство не має власних основних засобів, то на суму витрат, пов’язаних із ремонтом орендованих основних засобів, слід буде створювати окремі об’єкти основних засобів.

Undina
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 176
З нами з: 29 квітня 2011, 04:18
Дякував (ла): 58 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення Undina »

С учредителем, в этом случае, есть свои "нюансы". У меня договор аренды помещения с учредителем. (думала как обойти безоплатно - написала, что оплата в конце договора, а там как получится). Хотя моя знакомая предприниматель говорит, что ей сказали, что свой личный офис может сдавать фирме (ТЗОВ) без всяких договоров.
Когда то давно у засновника арендовали компьютеры и пр. и мы платили сумму равную аммортизации.
В письме налоговой написано:
"Отже, для цілей оподаткування операція з безоплатної передачі основних фондів розглядається як продаж, оскільки відбувається перехід права власності." Надо думать произойдет ли при оренде у учредителя переход права собственности. ???

zosdos
Гений
Гений
Повідомлень: 392
З нами з: 10 червня 2011, 04:23
Подякували: 39 разів

Повідомлення zosdos »

Так как у вас юр лицо и директор связанные лица то можно попасть под обычные цены и заплатить налоги с них. В данном случае НДФЛ уплатить. Хотя как они эти цены посчитают еще тот вопрос с учетом спецыфики вашего оборудования. А почему он не хочет платный договор - ему что наличка не нужна? конечно это не через ФОП на едином прогонять но все же меньше потерь чем через зарплату.

Берса
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8478
З нами з: 23 березня 2011, 09:48
Дякував (ла): 2195 разів
Подякували: 3439 разів

Повідомлення Берса »

Все это хорошо, но во-первых- мы единщики и амортизации у нас нет, т.к. расходы не учитываются, а идут рассчеты только по доходам. А во-вторых деятельности пока на фирме нет, оформляем все разрешения, поэтому нечем платить НДФЛ. А в разрешениях, кроме оборудования фирмы. еще фигурирует личное оборудование учредителя. Вот я и думаю как его на фирме по законному показать.

Відповісти

Повернутись до “Спрощена система оподаткування”