Звільнення. За якою статтею краще для робітника в разі постанови на біржу зайнятості?

Накази, штатний, табель, трудові книжки, довідки
Janna972
УченикУченик
Повідомлень: 7
З нами з: 05 листопада 2012, 05:47
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення Janna972 »

Добрий день! Підкажіть, за якою статтею краще звільнитися: за згодою сторін чи за скороченням (реорганізація)?. Чула, якщо за згодою сторін, то при постанові на біржу праці виплати будуть з 8-го дня, але триватимуть 9 місяців. А якщо за скороченням - виплати будуть через місяць але на протязі року.#thank2#

Тот самый гость
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 2868
З нами з: 21 квітня 2012, 08:55
Дякував (ла): 1333 рази
Подякували: 1060 разів

Повідомлення Тот самый гость »

Если Вы сократите работника, то Вам нужно соблюсти процедуру сокращения. Уведомление за 2 месяца под роспись, подать сразу же в ФЗ отчёт о предстоящем сокращении + на день сокращения отчитаться, выплатить выходное пособие и только после этого уволить (именно из-за выплаты выходного пособия выплаты в ФЗ при сокращении отодвигаются на месяц). Т.е. по сокращению Вы его сможете уволить только после 9 декабря (или 30 ноября, если оформить приказ по сокращению 01.10.2014, т.к на подачу отчёта о предстоящем сокращении вроде 10 дней даётся с даты приказа о предстоящем сокращении). И ещё проверьте себя по КЗоТ - не является ли Ваш работник защищённой категорией, которую нельзя сократить и работодатель обязан трудоустроить такую категорию на другую должность.
По новому Закону о занятости ещё никого для ФЗ не увольняла, поэтому не подскажу на сейчас. В 2012 это не имело значения - выплачивали всем 12 месяцев со снижением выплат: хоть по собственному, хоть по соглашению сторон, хоть по сокращению.

Agatha
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1570
З нами з: 21 вересня 2011, 02:46
Дякував (ла): 571 раз
Подякували: 805 разів

Повідомлення Agatha »

Коли ми скорочували 1 людину, я виясняла в фонді зайнятості, що їм потрібно здавати ( повідомлення про плановане скорочення, підтвердження скорочення по факту). Сказали, що така інфа подається при масових скороченнях. А на 1 людину нічого не потрібно подавати.

Janna972
УченикУченик
Повідомлень: 7
З нами з: 05 листопада 2012, 05:47
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення Janna972 »

Agatha писав:Коли ми скорочували 1 людину, я виясняла в фонді зайнятості, що їм потрібно здавати ( повідомлення про плановане скорочення, підтвердження скорочення по факту). Сказали, що така інфа подається при масових скороченнях. А на 1 людину нічого не потрібно подавати.
а як вони відстежують, що пройшли виплати вихідної допомоги?

Аватар користувача
fin_o
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1819
З нами з: 27 червня 2013, 14:23
Дякував (ла): 796 разів
Подякували: 699 разів

Повідомлення fin_o »

Janna972 писав:Добрий день! Підкажіть, за якою статтею краще звільнитися: за згодою сторін чи за скороченням (реорганізація)?. Чула, якщо за згодою сторін, то при постанові на біржу праці виплати будуть з 8-го дня, але триватимуть 9 місяців. А якщо за скороченням - виплати будуть через місяць але на протязі року.#thank2#
Ми звільняли за УГОДОЮ СТОРІН

Аватар користувача
fin_o
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1819
З нами з: 27 червня 2013, 14:23
Дякував (ла): 796 разів
Подякували: 699 разів

Повідомлення fin_o »

Agatha писав:Коли ми скорочували 1 людину, я виясняла в фонді зайнятості, що їм потрібно здавати ( повідомлення про плановане скорочення, підтвердження скорочення по факту). Сказали, що така інфа подається при масових скороченнях. А на 1 людину нічого не потрібно подавати.
А мне сказали так:
1. Нужно сделать Приказ об увольнении.
2. Сдать в фонд занятости отчет "ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАПЛАНОВАНЕ МАСОВЕ ВИВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ У ЗВ'ЯЗКУ ІЗ ЗМІНАМИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА І ПРАЦІ" Форма N 4-ПН
И главное !!! Отчет нужно сдать ровно за 2 мес. до увольнения (день в день).

Увольняли 4 чел. 2 мес. не могли ждать, уволили по согласию сторон.



Аватар користувача
fin_o
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1819
З нами з: 27 червня 2013, 14:23
Дякував (ла): 796 разів
Подякували: 699 разів

Повідомлення fin_o »

Термін подання форми 4-ПН:
Не пізніше ніж за 2 місяці до масового вивільнення працівників за умовами, передбаченими статтями 48 та 50 Закону України "Про зайнятість населення"

Про зайнятість населення
N 5067-VI, 05.07.2012, Закон, Верховна Рада України

Стаття 48.
Масове вивільнення працівників з ініціативи роботодавця
1. Масовим вивільненням з ініціативи роботодавця (крім випадку ліквідації юридичної особи) є одноразове або протягом:
1) одного місяця:
вивільнення 10 і більше працівників на підприємстві, в установі та організації з чисельністю від 20 до 100 працівників;
вивільнення 10 і більше відсотків працівників на підприємстві, в установі та організації з чисельністю від 101 до 300 працівників;
2) трьох місяців - вивільнення 20 і більше відсотків працівників на підприємстві, в установі та організації незалежно від чисельності працівників.
2. Показники масового вивільнення працівників, заходи з їх запобігання та з мінімізації негативних наслідків встановлюються колективними договорами та угодами, укладеними на національному, галузевому та регіональному рівнях.
3. Розроблення комплексу заходів щодо забезпечення зайнятості працівників, які підлягають вивільненню, здійснюється відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за участю сторін соціального діалогу.
4. У разі коли масове вивільнення працівників спричинило різке зростання безробіття в регіоні або на відповідній території на три і більше відсоткових пункти протягом звітного періоду, ситуація на ринку праці визнається кризовою.
Для вжиття заходів щодо запобігання різкому зростанню безробіття під час масового вивільнення працівників можуть утворюватися спеціальні комісії в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Про зайнятість населення
N 5067-VI, 05.07.2012, Закон, Верховна Рада України

Стаття 50.
Участь роботодавців у забезпеченні зайнятості населення
1. Права і обов'язки роботодавців та їх об'єднань щодо забезпечення зайнятості населення, захисту від безробіття та його наслідків визначаються цим Законом, законами України "Про організації роботодавців" та "Про соціальний діалог в Україні", іншими нормативно-правовими актами, колективними договорами та угодами, укладеними на загальнодержавному, галузевому та регіональному рівнях.
2. Роботодавці беруть участь у здійсненні заходів щодо забезпечення зайнятості населення шляхом:
1) створення умов для реалізації громадянами права на працю;
2) додержання вимог законодавства про працю, зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;
3) погодження змісту професійного навчання;
4) реалізації права на обрання навчальних закладів, підприємств, установ та організацій для професійного навчання безробітного відповідно до встановлених вимог;
5) участі у державній кваліфікаційній атестації, державній атестації осіб за результатами професійного навчання та підтвердженні професійної кваліфікації за робітничими професіями осіб, що бажають підтвердити результати неформального навчання;
6) подання пропозицій до проектів актів законодавства з питань зайнятості населення та трудової міграції;
7) участі у здійсненні контролю за дотриманням законодавства у сфері зайнятості населення, трудової міграції, професійного навчання та підтвердження кваліфікації працівників.
3. Роботодавці зобов'язані:
1) забезпечувати гідні умови праці, які відповідають вимогам законодавства в сфері оплати праці, охорони і гігієни праці;
2) вживати заходів для запобігання масовим вивільненням, у тому числі шляхом проведення консультацій з профспілками з метою розроблення відповідних заходів, спрямованих на пом'якшення їх наслідків і зменшення чисельності вивільнених працівників;
3) здійснювати інші заходи щодо сприяння зайнятості населення, передбачені колективними договорами та угодами, укладеними на національному, галузевому та регіональному рівнях;
4) своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про:
попит на робочу силу (вакансії);
заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання за два місяці до вивільнення;
5) проводити попередні консультації з первинною профспілковою організацією, з якою укладено колективний договір, залучення працівників інших роботодавців, зокрема працівників суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні.
4. Роботодавці мають право:
1) проводити добір працівників безпосередньо або через територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, чи суб'єкта господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні;
2) брати участь через представницькі органи роботодавців в управлінні загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням;
3) взаємодіяти з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у створенні банку даних про вільні робочі місця (посади), сприянні працевлаштуванню безробітних та визначенні перспективної потреби у кадрах;
4) застосовувати працю (послуги) іноземців та осіб без громадянства в порядку, визначеному законом;
5) одержувати від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, безоплатно інформацію про пропонування робочої сили, послуги з добору і направлення на працевлаштування незайнятого населення, у тому числі осіб, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону, а також інших осіб, які шукають роботу;
6) брати участь в організації та проведенні громадських робіт, організовувати та проводити інші види робіт тимчасового характеру;
7) проводити співбесіди з кандидатами на працевлаштування з метою визначення відповідності їх професійних знань, вмінь та навичок встановленим вимогам;
8) оскаржувати в установленому порядку дії або бездіяльність центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції;
9) брати участь у фінансуванні заходів щодо сприяння зайнятості населення відповідно до законодавства;
10) одержувати від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, компенсації у розмірах і порядку, що встановлені цим Законом та іншими актами законодавства, прийнятими на його виконання.
5. Роботодавцям забороняється:
1) висувати будь-які вимоги дискримінаційного характеру в оголошеннях (рекламі) про роботу та під час проведення добору працівників, а також вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя;
2) застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, вчиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин;
3) залучати до роботи працівників, що наймаються суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, для подальшого виконання ними роботи на інших підприємствах, в установах та організаціях у разі, коли у такого роботодавця:
протягом року здійснено скорочення чисельності (штату) працюючих;
не дотримано нормативу чисельності працівників основних професій, задіяних у технологічних процесах основного виробництва;
передбачається виконання робіт у шкідливих, небезпечних та важких умовах праці, а також робіт за основними професіями технологічного процесу основного виробництва.
6. Організації роботодавців та їх об'єднання беруть участь у:
1) формуванні та реалізації державної і регіональної політики зайнятості та здійсненні заходів щодо забезпечення зайнятості населення;
2) розробленні проектів актів законодавства з питань зайнятості населення та трудової міграції;
3) управлінні загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням відповідно до законодавства;
4) розробленні та оновленні професійних стандартів (кваліфікаційних характеристик), сприянні розвитку системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників, забезпеченні їх належної якості;
5) організації та проведенні досліджень з проблем поточної та перспективної потреби ринку праці.
7. Організації роботодавців мають право вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування обов'язкові для розгляду пропозиції щодо зайнятості населення.

Відповісти

Повернутись до “Відділ кадрів”