облік доходів від транспортно експедиційних послуг

Товари, ОЗ, НМА, капітальні інвестиції
Vitaliy_Vitaliy
УченикУченик
Повідомлень: 3
З нами з: 12 грудня 2022, 15:05
Дякував (ла): 1 раз
Подякували: 2 рази

Повідомлення Vitaliy_Vitaliy »

Доброго дня, потрібна допомога у вирішенні питання стосовно обліку доходів від транспортно експедиційних послуг. Ситуація наступна:
Є підприємство А яке звернулось до мене (ФОП 3 група на единому податку) за допомогою в організації перевезення вантажу з аеропорту в Польщі до України. Я знайшов компанію Б що займається перевезеннями. Компанія А і Б заключили договір на транспортно експедиційні послуги, і тепер компанія А платить компанії Б за перевезення вантажів. Мені компанія А платить теж за контроль поставки і перевірку документів на етапі їх створення, в рахунку я вказую назву послуги транспортно експедиційні послуги. Компанія Б також оплачує мені певну суму за те що я тримаю зв’язок з клієнтом і як частинка винагороди за те що звів їх разом. Виходить що я виставляю два рахунки за одне перевезення для компанія А і Б з назвою послуги транспортно експедиційні послуги. Як все це правильно організувати з точки зору податкової?

Під рахунки я підкладаю копії CMR, авіанакладну і транзитну декларацію.

Дякую за допомогу.

Homoressacra
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 17
З нами з: 19 грудня 2022, 02:22
Звідки: Київ
Дякував (ла): 7 разів
Подякували: 16 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Homoressacra »

Доброго дня!

Поділюсь професійним поглядом на ситуацію, можливо колеги підправлять та/або зможуть доповнити.
Почнемо з с формованого запиту:
1) Те що ви ФОП 3 група: тут два моменти - а) на предмет питання форма ведення бізнесу не впливає; б) якщо вказуєте, то 3 група буває 5% або 3%+ПДВ (або 2% період дії воєнного стану);
2) Те що Ви надаєте послугу беспозередньо пов`язану (свого роду - невідємну) за предметом Договору між компанією А та Б - зазначено в самому Договорі між компаніями А та Б? Або у кожної компанії з Вами додатково окремий Договір? Тоді як в цих Договорах визначений предмет їх основного Договору? (це буде одним із перших питань податкової, якщо дійде до перевірки);
3) Те що Ви вказуєте транспортно-експедиційні послуги - ок, однак - Ви не описали більш-меньш детальну суть послуг, "підводний камінь" у цьому випадку полягає в тому, що податкова доволі давно не працює по схемі - що на папері, то і по суті, тому якщо є певна принциповість в визначенні предмету послуг, то в подальшому, наприклад підчас судових спорів, визначення саме суті послуг первинне та буде превалювати над тим що вказано в документах. Наприклад: умовна постанова № такий то від дд.мм.рррр - визначає, що транспортно-експедиційні послуги необмінно включає в себе "наявність Експедитора Вашої компанії в рожевому желеті беспосередньо в кабіні вантажівки на всьому проміжку маршруту" і от тільки тоді це така послуга, у всіх інших випадках - це не транспортно-експедиційна послуга.
В подібних випадках як я описав в п.3 - раджу переглядати ЄДРСР на наявність судової практики по потенційно проблемних питаннях, однах зараз він закритий, тому сам переглянути не можу;
Не ображайтесь будь ласка, якщо Вам здалось що я доволі критично описав, в подальшому це дуже спростить Вам постановку питань як на форумі так і бухгалтерам/податківцям і т.д.
Тепер по суті питання:
В ідеальній ситуації у вакуумі (прошу зауважити що не закриті питання які я описав, тому буду "додумувати" виходячи з написаного), це трьохсторонній договір між Вами, А та Б, в якому є Ваша частина послуги, однозначно за текстом та предметом Договору, в тому числі оплата, терміни і тому подібне, тобто звичайний договір, с урахуванням троьх сторін, крім того там же Ви і зможете дати однозначне формулювання Ваших транспортно-експедиційних послуг та їх суть, а далі те як Ви описали, документи, СMR і т.д.

Чим прозоріше та простіше буде виглядати Ваша документація, а значить і договірні відносини, тим простіше, у разі перевірки, інспектори перевірять, та з меньшою вірогядністю будуть ставити додаткові питання, а також займуть в цілому меньше Вашего часу у форматі: "А ось у Вас тут ось цей документ 12.06, а цей 13.06, так а як ми маємо зрозуміти що це по одной операції між А та Б?"
Прийшов, побачив, оптимізував.

Ютубчик: https://www.youtube.com/@Homoressacra
Tik Tok: https://www.tiktok.com/@homoressacra?is_from_webapp=1&sender_device=pc

Vitaliy_Vitaliy
УченикУченик
Повідомлень: 3
З нами з: 12 грудня 2022, 15:05
Дякував (ла): 1 раз
Подякували: 2 рази

Повідомлення Vitaliy_Vitaliy »

Дякую за відповідь.

1. ФОП 2% на період дії воєнного стану

2. З кожною компанією в мене свій договір на надання митно брокерських послуг та транспортно експедиційної діяльності. Предмет основного договору: Клієнт доручає, а Експедитор бере на себе зобов'язання за плату і за рахунок Клієнта надати транспортно-експедиційне обслуговування, пов'язане з організацією перевезень вантажів Клієнта повітряним та автомобільним транспортом в міжміському та міжнародному сполученні.

3. Суть послуги в тому, що я як посередник між перевізником і замовником. Замовник А скидає мені замовлення на доставку вантажу я звертаюсь до перевізника Б в якого в Полщі є агент що безпосередньо займається вантажем. Під час оформлення документів в Польщі, я їх перевіряю, та надаю замовнику А. В мої обов’язки також входить контроль водіїв на шляху доставки та надання замовнику А термінів доставки.

Проблема в тому що перевізник Б виставляє напряму рахунок на замовника А. А я за свої послуги виставляю рахунок і на замовника А і на перевізника Б. ( по суті це як посередницькі послуги) але підтверджуючого документа що я щось зробив немає. Можливо потрібно робити якісь звіти чи заявки?

Дякую за приділений час..!

Homoressacra
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 17
З нами з: 19 грудня 2022, 02:22
Звідки: Київ
Дякував (ла): 7 разів
Подякували: 16 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Homoressacra »

Дякую за доповнення ситуації!

1) Чудово;
2) На мій професійний погляд та виходячи з досвіду - так, це транспортно-експедиційні. Дещо привідкрию таємницю перевіряючих, навіть якщо є щось, що здається будь-якому інспектору "порушенням", то визнати це порушенням він може тоді и лише тоді, коли є чітка норма що саме це є порушенням. Тобто на практиці під час будь-яких перевірок часто виникають ситуації, де вони бачать порушення, однак не можуть його зазначити та вписати в Акт перевірки, так як немає прямої норми що це порушення) Тому, за наявності бажання можна було б ще переглянути які-небудь нормативки Мінтрансу на наявність визначення ТЕП, бо теорія то є теорія, а на практиці корйози бувають дуже різні, але в цілому - ок. (Це як з тим, що дуже довго ТТН була обов`язковою для підтвердження транспортних витрат, а декілька років тому це відмінили, тому до відміни, якщо у Вас не було ТТН, а навіть був акт на послуги перевезення, то Вам просто знімали витрати на перевезення, таким чином підвщивула прибуток, відповідно і податок на прибуток + ПДВ, мовлял небуло таких послуг, якщо нема ТТН)
3) В п.2 в цілому відповів і на цей пункт;
4) Цей пункт буде більш широкий:
а) Щодо підтверджуючих:
1) Закон України про бухоблік та фінзвітність № 996, ст. 9 - там перелічені обов`язкові реквізити, що мають бути в первинному документі. Первинка це по суті ті документи, що дають основу бухгалтеру зробити проведення в бухобліку та підтверджують факт операції;
2) Ви не в повному розумінні за 996 зобов`язані вести облік за конкретною такою первинкою і тд, однак і норми в законі що повністю Вас звілняє від первинки - нема. Через це часто виникають конфлікти між ФОП та Податковою і іншими органами;
3) Є практика, як наприкалд у телефонних операторів, вони теж не виписують так звані акти виконаних робіт (це типу аналог видаткової накладної), вони виписують рахунок с наявними за ст. 9 реквізитами, про це в цілому знають перевіряючі і я в принципі не чув щоб колись за це чіплялись. Сам закон каже, що первинка це те де є всі обов`язкові реквізити;
4) Як і в пп.3 є така саме практика з нерезидентами (це будь-яка закордонна компанія), в них, до прикладу коли компанія оплачує інтернет, або якісь послуги, теж немає такого розуміння як видаткова або щось таке, тому вони теж зазвичай просто присилають рахунок, і в цілому вони наврядчи погоджуються підписувати якісь неміжнародні документи, тобто СMR - ок, кажеш про видаткову/акт, і тут вони такі - ???????????
б) Щодо ващих підтверджуючих - я б у цьому випадку, переглянув ст.9, і, так як я розумію, Вашу умовну первинку (рахунки і тд) - робите Ви по зручній для себе формі, от в неї б я вніс наскільки можливо обов`язкові реквізити + наскрізну інформацію, що проходить по розрахунка між А та Б, типу номер митної декларації і інші реквізити, які дозволяє ситуації, щоб до прикладу в обох ваших рахунках було очевидно що це по одній операції між А та Б. Це в принципі той варіант, де Ви можете самі все відредагувати, зробити зручні шаблони та погодити з А та Б, без їх підключення до процедури.
в) Як ще одна можлива альтернатива, зустрічав таке в практиці, робити одноразові Договори-заявки на транспортні послуги, можете загуглити, в мережі доволі багато таки шаблонів, якщо фізично можливо втиснути Вашу модель роботи в форму такого договору та безпробленом по часу підписувати його між Вами, А та Б, то це теж може бути непоганий варіант.

Резюмуючі, пропрацюйте ті форми документи які в Вас є за фактом, там виходячи из фактичної ситуації, скоригуйте їх за можливості до норм законодавства, це збільшить Вашу безпеку під час перевірок та інших питань.

В цілому, так як Ви ФОП, та платите з обороту, податківців потенційно буде цікавити повнота відображення Ваших доходів в цілому, з точки зору - всі відображені - податок нарахований та сплачений вірно, якщо захочу зачепитись за повноту відображення, то тут якраз будуть питанння до первинки та журналу обліку (в залежності в якому вигляді ведете), а Ви їм - Оп - папірець до папірця + ті ж суми в журналі, питань стане меньше
Прийшов, побачив, оптимізував.

Ютубчик: https://www.youtube.com/@Homoressacra
Tik Tok: https://www.tiktok.com/@homoressacra?is_from_webapp=1&sender_device=pc

Елена_А
Гений
Гений
Повідомлень: 344
З нами з: 18 лютого 2015, 13:31
Дякував (ла): 198 разів
Подякували: 193 рази

Повідомлення Елена_А »

Vitaliy_Vitaliy писав:
12 грудня 2022, 15:21
Доброго дня, потрібна допомога у вирішенні питання стосовно обліку доходів від транспортно експедиційних послуг. Ситуація наступна:
Є підприємство А яке звернулось до мене (ФОП 3 група на единому податку) за допомогою в організації перевезення вантажу з аеропорту в Польщі до України. Я знайшов компанію Б що займається перевезеннями. Компанія А і Б заключили договір на транспортно експедиційні послуги, і тепер компанія А платить компанії Б за перевезення вантажів. Мені компанія А платить теж за контроль поставки і перевірку документів на етапі їх створення, в рахунку я вказую назву послуги транспортно експедиційні послуги. Компанія Б також оплачує мені певну суму за те що я тримаю зв’язок з клієнтом і як частинка винагороди за те що звів їх разом. Виходить що я виставляю два рахунки за одне перевезення для компанія А і Б з назвою послуги транспортно експедиційні послуги. Як все це правильно організувати з точки зору податкової?

Під рахунки я підкладаю копії CMR, авіанакладну і транзитну декларацію.

Дякую за допомогу.
Заявки клепайте! их проверяют в первую очередь.

Я раньше к каждому подобному договору цепляла табличку, в которой поэтапно описывала операции и суммы:
1.1 А-Б перевозка, сумма 0,00 (эта цифра не всегда известна)
1.2 А - мне экспедиционые - 100,00
1.3 Б- мне экспедиционные - 200,00
Если сумма перевозки проходила через меня:
1.1 А-я перевозка, сумма 900,00
1.2 Я-Б перевозка, сумма 800,00
Доход от графы 1: 200,00
2. А - мне экспедиционые - 100,00
2. Б- мне экспедиционные - 200,00
Доход от графы 2: 300
Общий доход от контракта: 400,00
Чото сидели, проверяли, но я им сама весь расклад давала, ни разу вопросов не возникло. Ну и при необходимости - колонка с курсом валют.
Помню, это была табличка в эксель, колонки - дата, курс валюты, сумма грн, сумма евро, курсовая разница, НДС от загрузки до таможни. В общем, все были счастливы и довольны.

Vitaliy_Vitaliy
УченикУченик
Повідомлень: 3
З нами з: 12 грудня 2022, 15:05
Дякував (ла): 1 раз
Подякували: 2 рази

Повідомлення Vitaliy_Vitaliy »

Дякую за допомогу..! :handshake:

Відповісти

Повернутись до “Облік товарів, активів”