ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА на 2012 р..... (тема поновлена: на 2013 рік)

Організація, зміни, створення, ліквідація бізнесу
sitavi
Гений
Гений
Повідомлень: 306
З нами з: 21 вересня 2010, 02:23
Дякував (ла): 40 разів
Подякували: 23 рази

Повідомлення sitavi »

Кто уже делал приказ об учетной политике на 2012 г. Скинте "козу" на адрес sitavi79@ukr.net

Лада
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 815
З нами з: 28 вересня 2010, 01:20
Дякував (ла): 57 разів
Подякували: 158 разів

Повідомлення Лада »


IrinkaSvetl
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 3240
З нами з: 24 березня 2011, 04:30
Дякував (ла): 1696 разів
Подякували: 3006 разів

Повідомлення IrinkaSvetl »

А что вообще могут припаять за отсутствие такого приказика? и кто проверяет его наличие?)))
За все года работая бухом не видела вживую такого приказа... и сама не делала, хотя смотрю, что все как то паряться, переживают, делают)))#dntknw#

@Nika@
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1412
З нами з: 09 січня 2011, 14:26
Звідки: Кривий Ріг
Дякував (ла): 959 разів
Подякували: 1175 разів

Повідомлення @Nika@ »

IrinkaSvetl писав:А что вообще могут припаять за отсутствие такого приказика? и кто проверяет его наличие?)))
За все года работая бухом не видела вживую такого приказа... и сама не делала, хотя смотрю, что все как то паряться, переживают, делают)))#dntknw#
У нас на фирме его делали всегда, правда, как я теперь понимаю, раньше относились к нему чисто формально, не особо вникая в содержание)) Налоговая при проверке требовала, изучала, даже в акте проверки указали. Есть моменты в бухучете, по которым предприятию предоставляется выбор методов, способов учета. И этот выбор влияет на показатели налогового учета. Особенно это актуально для общесистемников. И особенно в условиях сегодняшнего военного времени))

Виктория 80
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 7199
З нами з: 22 червня 2011, 05:34
Дякував (ла): 1215 разів
Подякували: 1826 разів

Повідомлення Виктория 80 »

ПРИБЛИЗИТЕЛЬНЫЙ ОБРАЗЕЦ - НЕ ОТРЕДАКТИРОВАННЫЙ
НАКАЗ № __

м.Київ

«___» _______ 201_ р.


« Про облікову політику ТОВ «///////////////» у 201___ р.

Керуючись Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-ХІV, затвердженими Міністерством Фінансів України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (П(С)БО), інструкціями та іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і подання фінансової звітності, виконуючи вимоги, передбачені Статутом ТОВ «__________», та з метою забезпечення своєчасного надання достовірної інформації користувачам фінансової звітності, -


НАКАЗУЮ :


1. Затвердити Положення про облікову політику ТОВ «___________» (додається) та ввести його в дію з «___»____________________ року.

2. Ознайомити (під особистий підпис) із змістом Положення всіх посадових осіб та працівників, які мають відношення до його виконання. Надати усім працівникам бухгалтерії по 1 примірнику Положення про облікову політику.

3. Загальний контроль за виконанням цього Наказу залишаю за собою.

4. Безпосередній контроль за виконанням вимог Положення про облікову політику покладається на головного бухгалтера підприємства.



Директор


З наказом ознайомлений:






Затверджено

наказом №__ від «___»________ ____ р.




Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку ТОВ „--------------" на 201___ рік



Керуючись Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-ХІV (далі - Закон про бухоблік), затвердженими Міністерством Фінансів України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (П(С)БО), інструкціями та іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і подання фінансової звітності, виконуючи вимоги, передбачені Статутом, та з метою забезпечення своєчасного надання достовірної інформації користувачам фінансової звітності на ТОВ „_________________" (далі за текстом - „Підприємство") застосовуються наступні положення.

1. Організація бухгалтерського обліку


1.1. На забезпечення виконання пункту 4 статті 8 Закону про бухоблік встановити з «___» ________201__ року на Підприємстві таку форму організації бухгалтерського обліку:

- Бухгалтерський облік здійснюється бухгалтерією на чолі з головним бухгалтером. Посада головного бухгалтера входить до штатного розкладу підприємства.

1.2. Головний бухгалтер забезпечує дотримання вимог, передбачених Законом про бухоблік, зокрема п.7 ст.8, та іншими законодавчими та нормативними документами з питань організації і ведення бухгалтерського та податкового обліку.

1.3. Відповідальність за ведення податкового обліку, правильність і своєчасність складання і подання податкової звітності несе головний бухгалтер згідно з чинним законодавством.

1.4. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед керівником підприємства, відповідно до переліку питань, перерахованих у їх посадових інструкціях і в цьому Положенні.

1.5. З касиром укласти договір про повну матеріальну відповідальність за збереження всіх прийнятих ним цінностей.

1.6. Відповідальність інших працівників, які ведуть облік, регулюється посадовими інструкціями, що затверджуються керівником Підприємства.

2. Повноваження на підпис документів

2.1. Право першого підпису на банківських розрахунково-платіжних документах надається директору.

2.2. На час відсутності директора право першого підпису надається – заступнику директора, головному бухгалтеру.

2.3. Головному бухгалтеру надається право другого підпису.

2.4. На час відсутності головного бухгалтера право другого підпису надається директору, заступнику директора.

2.5. Під час відсутності на робочому місці з поважних причин головного бухгалтера його обов'язки, відповідальність і права покладаються на директора відповідно до письмового розпорядження керівника Підприємства, з оплатою відповідно до діючого законодавства.

2.6. На право підпису окремих документів можуть надаватися повноваження іншим посадовим особам:
Договори - диретор, заступник директора, головний бухгалтер
Рахунки на сплату - каждый свои должностные лица ИНДИВИДУАЛЬНО
Акти виконаних
робіт та послуг - каждый свои должностные лица ИНДИВИДУАЛЬНО
Податкова накладна - каждый свои должностные лица
Доручення перший підпис – каждый свои должностные лица
Другий підпис – каждый свои должностные лица

3. Документообіг

3.1. Документообіг Підприємства регулюється відповідними організаційно-розпорядчими документами, виданими посадовими особами у межах наданих їм повноважень. До таких документів відносяться, зокрема (але не виключно):

- про делегування повноважень на право підпису документів;

- про бухгалтерську службу;

- про філії та представництва;

- про проведення інвентаризації та створення постійної та робочих інвентаризаційних комісій;

- про маркетингову та збутову політику;

- про закріплення водіїв за транспортними засобами та порядок контролю за їх ротацією;

- про перелік посад, які мають право користуватися корпоративним мобільним зв'язком;

- про розмір встановленого ліміту каси на підприємстві, його структурних підрозділах, філіях та представництвах;

- про порядок архівування документів, тощо.

3.2. Перелік посадових осіб, яким доручено отримувати і видавати матеріальні цінності встановлюється виключно Наказом директора.



4. Первинний облік

4.1. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

4.2. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (в т.ч. факсимільний підпис).

4.3. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо.

4.4. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

4.5. Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.

4.6. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

4.7. У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство на вимогу контролюючих або судових органів та своїх контрагентів зобов'язане за свій рахунок зробити копії таких документів на паперовому носії.

4.8. Для додання юридичної чинності і доказовості документам на машинних носіях варто керуватися ДСТ 6.10.4-84 "Уніфіковані системи документації. Додання юридичної чинності документам на машинному носії і роздруківці, створеним засобами обчислювальної техніки. Основні положення", згідно з яким організація - автор документа на машинному носії створює реєстр кодів осіб, відповідальних за здійснення господарських операцій і правильність їхнього оформлення. Підпис особи, що склала документ на машинному носії, виконується у вигляді паролю чи іншим способом авторизації, що дає можливість однозначно ідентифікувати осіб, що дозволили і здійснюють господарську операцію.

4.9. Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.

4.10. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

5. Інвентаризація


5.1. Проводити інвентаризацію активів і зобов'язань відповідно до ст. 10 Закону про бухоблік та інших нормативних документів, зокрема Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 р. N 69.

5.2. Склад постійно діючої інвентаризаційної комісії встановлюється Наказом керівника.

5.3. Проводити інвентаризацію активів і зобов'язань щороку перед складанням річної фінансової звітності станом на 01 грудня року, за який складається фінансова звітність.

5.4. Інвентаризацію основних засобів здійснювати 1 раз на 2 роки.

5.5. Проводити раптову інвентаризацію каси не рідше одного разу на рік.

5.6. У всіх інших випадках об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником чи власниками підприємства на підставі чинного законодавства.

6. Оцінка

6.1. Створити оціночну комісію для проведення приймання, списання, оцінки активів і зобов'язань. Склад оціночної комісії встановлюється у додатках до цього Положення.

6.2. Залучати у разі необхідності для проведення оцінки окремих об'єктів активів спеціалізовані оціночні фірми.

7. Податковий облік


7.1. Вести податковий облік та подавати податкову звітність згідно із законодавством України.

7.2. Накопичення даних про витрати і доходи для цілей обчислення оподатковуваного прибутку здійснюється у бухгалтерській програмі « 1 С Підприємство» на підставі первинних облікових документів, що фіксують здійснення господарських операцій, відповідно до положень Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями).

8. Управлінський облік

8.1. Система і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій розробляються фінансовим менеджером та можуть змінюватися в оперативному режимі у залежності від потреб користувачів цієї звітності.

9. Бухгалтерський облік

9.1. Вести бухгалтерський облік на Підприємстві згідно із Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-ХІV (далі - Закон про бухоблік), та затвердженими Міністерством Фінансів України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (далі - П(С)БО).

9.2. Облікова політика підприємства будується з використанням наступних принципів бухгалтерського обліку і фінансової звітності:

- автономність;

- обачність (обережність);

- повне висвітлення (відображення);

- послідовність;

- безперервність;

- нарахування і відповідність доходів і витрат;

- превалювання (перевага) сутності над формою;

- історична (фактична) собівартість;

- єдиний грошовий вимірник;

- періодичність.

9.3. Облікову політику застосовувати таким чином, щоб фінансові звіти повністю узгоджувались з вимогами Закону про бухоблік та кожного конкретного П(С)БО. Застосовувати перед усім ті підходи та методи для ведення бухобліку і надання інформації в фінансових звітах, які передбачені П(С)БО і найбільш адаптовані до діяльності підприємства.

9.4.Згідно з П(С)БО 1 ведення бухгалтерського обліку та складання фінансових звітів (крім Звіту про рух грошових коштів) проводити згідно принципу нарахування так, щоб результати операцій та інших подій відображались в облікових регістрах і фінансових звітах тоді, коли вони мали місце, а не тоді, коли підприємство отримує чи сплачує кошти.

9.5.Доходи в Звіті про прибутки та збитки відображати в тому періоді, коли вони були зароблені, а витрати - на основі відповідності цим доходам, що забезпечить визначення фінансового результату звітного періоду співставленням доходів звітного періоду з витратами, здійсненими для отримання цих доходів.

9.6. При складанні фінансових звітів визначити величину суттєвості статті в розмірі 1 тис. грн.

9.7. Використовувати на Підприємстві автоматизовану форму ведення обліку із застосуванням бухгалтерської програми „1С:Бухгалтерія".

10. Основні засоби

10.1. Для цілей бухгалтерського обліку основні засоби класифікувати за такими групами:

1. Основні засоби

1.1. Земельні ділянки.

1.2. Капітальні витрати на поліпшення земель.

1.3. Будівлі, споруди та передавальні пристрої.

1.4. Машини та обладнання:
-електронно-обчислювані машини, інші машини для автоматичного оброблення інформації, пов»язані з ними засоби зчитування або друку інформації і т.д

1.5. Транспортні засоби.

1.6. Інструменти, прилади, інвентар (меблі).

1.7. Тварини.

1.8. Багаторічні насадження.

1.9. Інші основні засоби.

2. Інші необоротні матеріальні активи
2.1. Бібліотечні фонди.

2.2. Малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА).

2.3. Тимчасові (нетитульні) споруди.

2.4. Природні ресурси.

2.5. Інвентарна тара.

2.6. Предмети прокату.

2.7. Інші необоротні матеріальні активи.

3. Незавершені капітальні інвестиції

10.2. До основних засобів відносити матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний термін його корисного використання (експлуатації), установлений засіданням виробничої комісії, більше року (або операційного циклу, якщо він більше року), а вартісна оцінка якого дорівнює сумі, що перевищує 1 000 грн. у 2011 році, а починаючи з 1 січня 2012 року суму, що перевищує 2 500 грн.

10.3 До малоцінних необоротних матеріальних активів відносити активи, відмінні від основних засобів (на підставі класифікації, поданої в пункті 5 П(С)БО 7 "Основні засоби" і пункті 4 цього наказу), вартісна оцінка яких дорівнює сумі, що не перевищує 1 000 грн. у 2011 році, а починаючи з 1 січня 2012 року суму, що не перевищує 2 500 грн.

10.4. Об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена.

10.5. Придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.

10.6. Амортизація основних засобів та інших необоротних матеріальних активів здійснюється прямолінійним методом із застосуванням строків, встановлених для кожного об'єкта основних засобів, зокрема:

- група 2 - 15 років;
- група 3
будівлі - 20 років;
споруди -15 років;
передавальні пристої – 10 рокув;

- група 4
машини та обладнання - 5 років;
з них електронно обчисл. Машини і т.ін. (згідно класифікації груп основних засобів та інших необоротних активів ПКУ - 2 роки
- група 5 - 5 років;
- група 6 - 4 роки;
- група 9 - 12 років;


10.7. Ліквідаційну вартість об'єктів основних засобів не розраховувати і з метою амортизації прийняти рівною нулю.

10.8. Амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) і бібліотечних фондів нараховується в першому місяці використання об'єкта у розмірі 100 відсотків його вартості.

10.9. Підприємство може переоцінювати об'єкт основних засобів, якщо залишкова вартість цього об'єкта суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу. У разі переоцінки об'єкта основних засобів на ту саму дату здійснюється переоцінка всіх об'єктів групи основних засобів, до якої належить цей об'єкт.

10.10. Переоцінка основних засобів тієї групи, об'єкти якої вже зазнали переоцінки, надалі має проводитися з такою регулярністю, щоб їх залишкова вартість на дату балансу суттєво не відрізнялася від справедливої вартості.

10.11. Якщо у первинних документах, якими оформлюється придбання (виготовлення) основних засобів чи введення їх в експлуатацію безпосередньо не зазначається мета використання основного засобу (виробниче чи невиробниче використання), вважати, що основний засіб призначається для виробничого використання.

10.12. У протилежному разі, якщо основний засіб призначається для невиробничого використання, про це обов'язково повинно бути зазначено у первинних документах, якими оформлюється придбання, виготовлення чи введення в експлуатацію таких невиробничих основних засобів.

11. Нематеріальні активи


11.1 Облік нематеріальних активів вести по кожному об'єкту нематеріальних активів.

11.2 Нематеріальні активи класифікувати за такими групами:

1. Права користування природними ресурсами

2. Права користування майном

3. Права на комерційні позначення

4. Права на об»єкти промисловой власності

5. Авторські та суміжні з ними права

6. Інші нематеріальні активи

11.3 Придбаний або отриманий нематеріальний актив відображати в балансі, якщо існує імовірність одержання майбутніх економічних вигод, пов'язаних з його використанням, та його вартість може бути достовірно визначена.

11.4 Нематеріальний актив, отриманий в результаті розробки, слід відображати в балансі за умов, якщо підприємство має:

- намір, технічну можливість та ресурси для доведення нематеріального активу до стану, у якому він придатний для реалізації або використання;

- можливість отримання майбутніх економічних вигод від реалізації або використання нематеріального активу;

- інформацію для достовірного визначення витрат, пов'язаних з розробкою нематеріального активу.

11.5 Якщо нематеріальний актив не відповідає вказаним критеріям визнання, то витрати, пов'язані з його придбанням чи створенням, визнаються витратами того звітного періоду, протягом якого вони були здійснені,без визнання таких витрат у майбутньому нематеріальним активом.

11.6 Не визнаються активом, а підлягають відображенню у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені:

- витрати на дослідження;

- витрати на підготовку і перепідготовку кадрів;

- витрати на рекламу та просування продукції на ринку;

- витрати на створення, реорганізацію та переміщення підприємства або його частини;

- витрати на підвищення ділової репутації підприємства, вартість видань і витрати на створення торгових марок (товарних знаків).

11.7 Придбані (створені) нематеріальні активи зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

11.8 Нарахування амортизації нематеріальних активів здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), але не більше 20 років. Строк корисного використання встановлюється окремо для кожного нематеріального активу.

11.9 При визначенні строку корисного використання об'єкта нематеріальних активів слід ураховувати:

- строки корисного використання подібних активів;

- моральний знос, що передбачається;

- правові або інші подібні обмеження щодо строків його використання та інші фактори.

11.10 Амортизація нематеріального активу нараховується із застосуванням прямолінійного методу.

11.11 Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому нематеріальний актив став придатним для використання. Суму нарахованої амортизації підприємства відображають збільшенням суми витрат підприємства і накопиченої амортизації нематеріальних активів.

11.12 Нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття нематеріального активу.

11.13 Термін корисного використання нематеріального активу та метод його амортизації переглядаються в кінці звітного року, якщо в наступному періоді очікуються зміни строку корисного використання активу або зміни умов отримання майбутніх економічних вигод.

11.13Амортизація нематеріального активу нараховується, виходячи з нового методу нарахування амортизації і строку використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем змін.

12. Запаси

12.1 Одиницею бухгалтерського обліку запасів визнавати їх найменування.

12.2 Запаси визнавати активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

12.3 Первісну вартість запасів, придбаних за плату визначати по собівартості запасів згідно з
П(С)БО 9.

12.4 Первісну вартість запасів, виготовлених власними силами підприємства, визначати згідно з П(С)БО 16.

12.5 Запаси відображати в бухгалтерському обліку по первісній вартості.

12.6 При відпуску запасів у виробництво, продажу чи іншому вибутті їх оцінку здійснювати по методу ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів.

12.7 Запаси, які не приносять підприємству економічних вигод в майбутньому, визнавати неліквідними і списувати в бухобліку, а при складанні фінансової звітності не відображати в балансі, а враховувати на окремому субрахунку позабалансового рахунку 07.

12.8 Вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу із нарахуванням зносу в розмірі 100% при передачі їх в експлуатацію) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними матеріально-відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання (до моменту їх повної ліквідації, списання з балансу). Малоцінні і швидкозношувані предмети вартістю до 100 грн. за одиницю при передачі їх в експлуатацію за балансом не враховуються (окрім приладів обліку та спецодягу).

12.9 Запаси відображаються в бухгалтерському обліку і звітності за найменшою з двох оцінок: первісною вартістю або чистою вартістю реалізації.

12.10 Сума транспортно-заготівельних витрат, що узагальнюється на окремому субрахунку "Транспортно-заготівельні витрати" щомісячно розподіляється між сумою залишку запасів на кінець звітного місяця і сумою запасів, що вибули (використані, реалізовані, безоплатно передані тощо) за звітний місяць, у порядку, передбаченому П(С)БО 9.

13. Дебіторська заборгованість

13.1. Дебіторську заборгованість визнавати активом, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигод і її можливо достовірно визначити. В балансі дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги, визнавати по чистій вартості, що дорівнює сумі дебіторської заборгованості за вирахуванням резерву сумнівних боргів.

13.2. Величина сумнівних боргів визначається, виходячи з платоспроможності окремих дебіторів, питомої ваги безнадійних боргів у чистому доході від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг на умовах наступної оплати або на основі класифікації дебіторської заборгованості.

13.3. Визначена на основі класифікації дебіторської заборгованості величина сумнівних боргів на дату балансу становить залишок резерву сумнівних боргів на ту саму дату.

13.4. Залишок резерву сумнівних боргів на дату балансу не може бути більшим, ніж сума дебіторської заборгованості на ту саму дату.

13.5. Класифікація дебіторської заборгованості здійснюється групуванням дебіторської заборгованості за строками її непогашення із встановленням коефіцієнта сумнівності для кожної групи. Коефіцієнт сумнівності встановлюється підприємством, виходячи з фактичної суми безнадійної дебіторської заборгованості за попередні звітні періоди. Коефіцієнт сумнівності, як правило, зростає зі збільшенням строків непогашення дебіторської заборгованості. Величина резерву сумнівних боргів визначається як сума добутків поточної дебіторської заборгованості відповідної групи та коефіцієнта сумнівності відповідної групи.

13.6. Нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат.

13.7. Виключення безнадійної дебіторської заборгованості з активів здійснюється з одночасним зменшенням величини резерву сумнівних боргів. У разі недостатності суми нарахованого резерву сумнівних боргів безнадійна дебіторська заборгованість списується з активів на інші операційні витрати. Сума відшкодування раніше списаної безнадійної дебіторської заборгованості включається до складу інших операційних доходів.

13.8. Поточна дебіторська заборгованість, щодо якої створення резерву сумнівних боргів не передбачено, у разі визнання її безнадійною списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат.

13.9.Частина довгострокової дебіторської заборгованості, яка підлягає погашенню протягом дванадцяти місяців з дати балансу, відображається на ту саму дату в складі поточної дебіторської заборгованості.

13.10. Довгострокова дебіторська заборгованість, на яку нараховуються проценти, відображається в балансі за їхньою теперішньою вартістю. Визначення теперішньої вартості залежить від виду заборгованості та умов її погашення.

14. Зобов'язання

14.1. Зобов'язання (обов'язок чи відповідальність діяти певним чином) визнавати лише тоді, коли актив отриманий, або коли підприємство має безвідмовну угоду придбати актив.

14.2. Зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення. Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду.

14.3. Зобов'язання, на яке нараховуються відсотки та яке підлягає погашенню протягом дванадцяти місяців з дати балансу, слід розглядати як довгострокове зобов'язання, якщо первісний термін погашення був більше ніж дванадцять місяців та до затвердження фінансової звітності існує угода про переоформлення цього зобов'язання на довгострокове.

- Довгострокове зобов'язання за кредитною угодою (якщо угода передбачає погашення зобов'язання на вимогу кредитора (позикодавця) у разі порушення певних умов, пов'язаних з фінансовим станом позичальника), умови якої порушені, вважається довгостроковим, якщо:

- позикодавець до затвердження фінансової звітності погодився не вимагати погашення зобов'язання внаслідок порушення;

- не очікується виникнення подальших порушень кредитної угоди протягом дванадцяти місяців з дати балансу.

14.4. Довгострокові зобов'язання, на які нараховуються відсотки, відображаються в балансі за їх теперішньою вартістю. Визначення теперішньої вартості залежить від умов та виду зобов'язання.

14.5. Поточні зобов'язання відображаються в балансі за сумою погашення.

14.6. Забезпечення (резерви) на оплату майбутніх відпусток працівників, на додаткове пенсійне забезпечення, на виконання гарантійних зобов'язань, на реструктуризацію, на виконання зобов'язань за обтяжливими контрактами не створювати.

15. Інші активи та зобов'язання

15.1. До «Витрат майбутніх періодів» відносити раніше сплачену орендну плату, суми за підписку періодичних видань, раніше сплачені рекламні послуги та суми страхових платежів, вартість торгових патентів, вартість строкових ліцензій та інших спеціальних дозволів, а також всі інші витрати, що стосуються наступного облікового періоду.

15.2. До складу «Доходів майбутніх періодів» включати суми доходів, нарахованих на протязі поточного чи попередніх звітних періодів, які будуть визначені в наступних звітних періодах.

15.3. Оцінку ступеня завершеності операції з надання послуг (виконання робіт) здійснювати шляхом вивчення виконаної роботи, при цьому в бухгалтерському обліку доходи відображати у звітному періоді підписання акта про надані послуги (виконані роботи).

15.4. Товари, передані на комісію, не вважати реалізованими при передачі комісіонеру, тому ці операції не вважати доходами.

15.5. Класифікацію затрат на виробництво проводити згідно з П(С)БО 16. Витрати не пов'язані з операційною діяльністю, які не включаються в собівартість реалізованої продукції, є витратами звітного періоду. Класифікацію адміністративних витрат і витрат на збут здійснювати згідно з П(С)БО 16.

15.6. По кожному контрагенту вести облік у розрізі договорів (рахунків).

15.7. Оцінку активів або зобов'язань в операціях з пов'язаними сторонами Підприємство проводить по методу балансової вартості.

15.8. У проміжній фінансовій звітності відстрочені податкові активи та відстрочені податкові зобов'язання не відображувати. Тимчасові різниці з податку на прибуток відображувати тільки в річній фінансовій звітності.

15.9. Нарахування податку на прибуток у фінансовій звітності відображувати у періоді наступному за звітним, за який складається фінансова звітність.

15.10. Подавати фінансову звітність за формами і в терміни, передбачені П(С)БО та постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. N 419.

15.11. Використовувати на Підприємстві форми і системи оплати праці відповідно до умов, передбачених відповідними положеннями підприємства.

15.12. Використовувати на Підприємстві передбачені діючими законодавчими актами граничні норми добових на службові відрядження, граничну величину розрахунків готівкою, терміни подачі звіту про використання коштів, тощо.

15.13. Встановити тривалість операційного циклу - до підписання актів виконаних робіт, але не більше одного календарного року.

16. Доходи

16.1. Відповідно до вимог П(С)БО 15 "Дохід» для визнання доходу та визначення його суми розрізняти дохід від:
- реалізації продукції, товарів, інших активів, придбаних з метою продажу (крім інвестицій у цінні папери);
- надання послуг, виконання робіт;
- використання активів підприємства іншими фізичними та юридичними особами, результатом якого є отримання відсотків, дивідендів, роялті.
Статті доходів і витрат, пов’язаних з господарсько-фінансовою діяльністю підприємства накопичувати та розподіляти відповідно до класифікації діяльності підприємства, розміщеної в Звіті про фінансові результати.
Дохід, пов’язаний з наданням послуг, визнається виходячи із ступеня завершеності операції з надання послуг на дату Балансу, якщо може бути достовірно оцінено результат цієї операції.
Оцінка ступеню завершеності операції з надання послуг проводиться:
- визначенням обсягу виконаної роботи;
- визначенням питомої ваги обсягу послуг, наданих на певну дату, у загальному обсязі послуг, які мають бути надані;
- визначенням питомої ваги витрат, яких зазнає підприємство у зв’язку із наданням послуг, у загальній очікуваній вартості таких витрат.
Якщо послуги полягають у виконанні невизначеної кількості дій (операцій) за визначений період часу, то дохід визначається шляхом рівномірного його нарахування за цей період (крім випадків, коли інший метод краще визначає ступінь завершеності надання послуг).
У тому разі, коли дохід від надання послуг не може бути достовірно визначений, він відображається в бухгалтерському обліку в розмірі певних витрат, що підлягають відшкодуванню.
Дохід від надання послуг не визнається у тому випадку, коли він не може бути достовірно оцінений і не існує ймовірності відшкодування зазнаних витрат, а ці витрати визнаються витратами звітного періоду. Якщо в подальшому сума доходу буде достовірна оцінена, то доход визнається за такою оцінкою.
При перерахунку доходів, витрат і коштів в іноземній валюті застосовувати офіційний курс, установлений НБУ.
16.2. В податковому обліку до доходів включати загальну суму доходу від усiх видiв дiяльностi, отриманого (нарахованого) протягом звiтного перiоду в грошовiй, матерiальнiй або нематерiальнiй формах як на територiї України, її континентальному шельфi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi, так i за їх межами (пп. 55 п. 1 ст. 16 р. III Податкового кодексу)
Визнання доходів від реалізації: дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар (п. 1 ст. 6 р. III Податкового кодексу ), причому сума попередньої оплати та авансів у рахунок оплати товарів, виконаних робіт, наданих послуг не враховується для визначення об’єкта оподаткування (пп. 1 п. 1 ст. 5 р. III Податкового кодексу)
17. Витрати

17.1. Визначити метод відображення в обліку витрат діяльності:
- з використанням рахунків класу 8 "Витрати за елементами";
- з використанням рахунків класу 9 "Витрати діяльності".

Відповідно до П(С)БО 16 «Витрати» п. 11 до виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:
- прямі матеріальні витрати;
- прямі витрати на оплату праці;
- інші прямі витрати;

Змінні загальновиробничі витрати розподіляються на кожний об’єкт витрат з використанням обраної бази розподілу, виходячи з фактичної потужності звітного періоду та включаються до складу собівартості продукції (робіт, послуг).
Постійні загальновиробничі витрати розподіляються на кожний об’єкт витрат з урахуванням обраної бази розподілу та нормальної потужності та включаються до складу собівартості продукції (робіт, послуг).
Нерозподілені постійні загальновиробничі витрати включаються до складу собівартості продукції (робіт, послуг).
Прийняти за базу розподілу змінних і постійних розподілених загальновиробничих витрат зарплату працівників, зайнятих у виробництві.
Перелік і склад змінних та постійних загальновиробничих витрат надаються у додатку №___ до цього наказу.
При перерахунку доходів, витрат і коштів в іноземній валюті застосовувати офіційний курс, установлений НБУ.

17.2. У податковому обліку склад статей виробничої собівартості визначається на підставі вимог п. 138.8 податкового кодексу. До складу виробничої собівартості, відносяться витрати безпосередньо пов'язані із виробництвом товарів, виконанням робіт, послуг, які включають:
• прямі матеріальні витрати;
• прямі витрати на оплату праці;
• амортизацію виробничих основних засобів та нематеріальних активів;
• вартість отриманих послуг;
• інші прямі витрати.
18. Оплата праці

18.1. Затвердити систему оплати праці:
– за штатним розкладом – для адміністрації, інженерно-технічних працівників та службовців, робітників основного та допоміжного виробництва.
Включити до системи оплати праці перелік витрат на виплату основної та додаткової заробітної плати й інших видів заохочень і виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, витрати на виплату авторських винагород і виплат за виконання робіт (послуг) згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-які інші виплати у грошовій або натуральній формі, які можуть бути встановлені за домовленістю сторін.

18.2. Створювати або не створювати резерв забезпечення витрат на оплату відпусток працівникам підприємства і виконання гарантійних зобов'язань. Величину забезпечення витрат на оплату відпусток визначати як добуток фактично нарахованої працівникам заробітної плати і норми резервування. Норма резервування визначати як відношення річної планової суми на оплату відпусток до загального річного планового фонду оплати праці.

19. Заключні положення

19.1. Загальний контроль за виконанням вимог Положення залишаю за собою.

19.2. Безпосередній контроль за виконанням вимог Положення покладається на головного бухгалтера Підприємства.

19.3. У випадку зміни норм чинного законодавства щодо питань, які передбачені Положенням, перевагу мають норми законодавства. У такому разі у Положення повинні бути внесені відповідні зміни.

19.4. Внесення змін до даного Положення у зв'язку із зміною законодавства чи вступом у дію нових П(С)БО здійснюється шляхом викладення Положення у новій редакції та затвердження Наказом по Підприємству.

Директор


ПОГОДЖЕНО:

Головний бухгалтер
З ПОЛОЖЕННЯМ ОЗНАЙОМЛЕНІ:



Додаток №
до наказу від _____________________ р. N_______

І. Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) для цехів основних виробництв
1. Сировина та матеріали:
сировина та матеріали, що входять до складу виготовлюваної продукції, утворюючи її основу, або є необхідним компонентом для виготовлення продукції (робіт, послуг);
допоміжні матеріали, що використовуються у процесі виробництва продукції (робіт, послуг);
МШП, що використовуються у процесі виробництва.
2. Куповані комплектуючі вироби, напівфабрикати, роботи і послуги виробничого характеру сторонніх підприємств та організацій:
— куповані комплектуючі вироби та напівфабрикати, що підлягають монтажу або додатковій обробці на підприємстві;
— роботи і послуги виробничого характеру, що виконуються сторонніми підприємствами або структурними підрозділами підприємства, що не належать до основного виду діяльності (здійснення окремих операцій з виготовлення продукції, обробка споживаних сировини та матеріалів, часткова обробка напівфабрикатів та виробів, інші послуги за умови, що вони відносяться безпосередньо на собівартість конкретних видів продукції).
3. Паливо та енергія на технологічні цілі: витрати на всі види палива та енергії (як отримані від сторонніх підприємств та організацій, так і вироблені самим підприємством), що використовуються безпосередньо у процесі виробництва продукції та включаються безпосередньо до собівартості окремих видів продукції на підставі показань контрольно-вимірювальних приладів.
4. Зворотні відходи (вираховуються): вартість залишків сировини, матеріалів, інших цінностей, що утворилися у процесі виробництва і частково або повністю втратили свої первісні споживчі властивості, у зв'язку з чим не можуть використовуватися за первісним призначенням або використовуються, але з підвищеними витратами. Зокрема, обрубки, обрізки, стружка.
5. Основна заробітна плата виробничих робітників: витрати на виплату основної заробітної плати, розрахованої відповідно до прийнятих підприємством систем оплати праці, у вигляді тарифних ставок (окладів) та відрядних розцінок для робітників, зайнятих виробництвом певно? продукції.
6. Додаткова заробітна плата виробничих робітників: витрати на виплату виробничому персоналу підприємства додаткової заробітної плати, нарахованої за роботу понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідництво і за особливі умови праці (доплати, надбавки, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань та функцій, передбачені колективним договором).
7. Відрахування на соціальні заходи: відрахування на соціальні заходи на суму оплати праці працівників, зайнятих виробництвом продукції (робіт, послуг): на обов'язкове державне пенсійне страхування, на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок втрати працездатності, на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
8. Загальновиробничі витрати — перелік і склад загальновиробничих витрат наведено в додатку 2 до цього наказу.
9. Втрати внаслідок технічно неминучого браку:
— вартість остаточно забракованої продукції (виробів, напівфабрикатів) із технологічних причин;
— витрати на усунення технічно неминучого браку.
II. Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) для цехів допоміжних виробництв*
1. Сировина та матеріали (за вирахуванням відходів).
2. Куповані напівфабрикати, комплектуючі вироби.
3. Паливо та енергія на технологічні цілі.
4. Основна заробітна плата робітників.
5. Додаткова заробітна плата робітників.
6. Відрахування на соціальні заходи.
7. Загальновиробничі витрати.
8. Втрати внаслідок технічно неминучого браку.
* Склад статей калькулювання витрат цехів допоміжних виробництв не наводиться. їх розшифрування аналогічне наведеному для цехів основних виробництв.


Додаток №
до наказу від ________________ р. N________

Перелік і склад змінних та постійних загальновиробничих витрат

І. Перелік і склад постійних загальновиробничих витрат
1. Витрати на управління виробництвом:
а) оплата праці апарату управління цехами, дільницями, включаючи премії, матеріальну допомогу;
б) відрахування на соціальні заходи і медичне страхування апарату управління цехами, дільницями;
в) витрати на оплату службових відряджень персоналу цехів, дільниць;
г) інші витрати:
— вартість поштово-телеграфних послуг
— вартість послуг зв'язку;
— вартість канцелярського приладдя;
— вартість послуг з участі в семінарах;
— витрати на придбання періодичних видань і спеціальної літератури виробничої тематики тощо.
2. Амортизація основних засобів усього виробничого та загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення, крім вантажних автомобілів вантажопідйомністю понад 2 т.
3. Амортизація нематеріальних активів усього виробничого та загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення.
4. Витрати на утримання та експлуатацію необоротних активів виробничого та загально виробничого призначення:
а) вартість мастильних, обтиральних матеріалів та інших допоміжних матеріалів, необхідних для догляду за обладнанням і підтриманням його у працездатному стані;
б) оплата праці допоміжних робітників, які обслуговують обладнання, — наладників, мастильників, електромонтерів, слюсарів, ремонтних та інших допоміжних робітників;
в) відрахування на соціальні заходи і медичне страхування перелічених вище робітників;
г) вартість спожитого палива, електроенергії, води, пари та інших видів енергії на приведення в рух верстатів, насосів, пресів та інших виробничих механізмів загальновиробничого призначення;
д) вартість послуг допоміжних виробництв і послуг сторонніх організацій, пов'язаних з утриманням та експлуатацією обладнання;
є) вартість витраченого інструменту і пристосувань;
ж) витрати на операційну оренду основних засобів тощо.
5. Витрати, пов'язані з утриманням пожежної та сторожової охорони:
а) оплата праці та відрахування на соціальні заходи і медичне страхування робітників, зайнятих охороною виробничих приміщень;
б) послуги сторонніх організацій з охорони.
6. Витрати на ремонт основних засобів виробничого та загальновиробничого призначення:
а) витрати на ремонт будівель і споруд:
— вартість витрачених будівельних матеріалів і запасних частин;
— оплата праці та відрахування на соціальні заходи і медичне страхування робітників, які виконують ремонтні роботи;
— вартість послуг ремонтних цехів;
б) витрати на ремонт виробничого обладнання, інструментів і транспортних засобів:
— вартість запасних частин та інших матеріалів, витрачених при ремонті виробничого обладнання, транспортних засобів та інструментів;
— оплата праці та відрахування на соціальні заходи і медичне страхування робітників, які виконують ремонтні роботи (слюсарів, верстатників та інших);
— вартість послуг ремонтних цехів та інших допоміжних виробництв з ремонту обладнання, транспортних засобів, інструментів.
7. Витрати на охорону праці й техніку безпеки:
а) поточні витрати на улаштування та утримання огорож машин та їх рухомих частин, люків, отворів, вентиляційних пристроїв;
б) витрати на установлення сигналізації, необхідної з метою безпеки для швидкого зупинення механізмів;
в) витрати на улаштування та утримання дезінфекційних камер, умивальників,
душів, лазень та пралень на виробництві (на підприємствах, де надання цих послуг працюючим пов'язане з особливостями виробництва і передбачено колективним договором), а також на утримання роздягалень, шаф для спецодягу, сушарок та іншого подібного обладнання;
г) вартість матеріалів, використаних на улаштування та утримання засобів охорони праці;
д) вартість спецодягу, спецвзуття, обмундирування, окулярів та інших захисних пристосувань, що видаються найманим працівникам, необхідних їм для виконання професійних обов'язків, та інших засобів індивідуального захисту, мила та інших миючих засобів, знешкоджуючих засобів, молока та лікувально-профілактичного харчування згідно з переліком і нормами, установленими чинними нормативно-правовими актами, або на відшкодування витрат працівникам за придбання ними спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту у випадках невидачі їх адміністрацією;
є) вартість послуг сторонніх організацій, пов'язаних із проведенням попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці, або де необхідно провадити професійний добір (обов'язковий первинний та періодичний профілактичний наркологічний огляди), а також щорічний обов'язковий медичний огляд осіб віком до 21 року;
ж) інші витрати на цілі, пов'язані з охороною праці (витрати на улаштування освітлення, що відповідає санітарним нормам і правилам (у тому числі місцевого освітлення робочих місць).
8. Витрати на охорону навколишнього природного середовища:
а) витрати на утримання та експлуатацію очисних споруд;
б) витрати на зберігання, переробку та охорону екологічно небезпечних відходів;
в) витрати на очищення стічних вод.

II. Перелік і склад змінних загальновиробничих витрат
1. Амортизація вантажних автомобілів вантажопідйомністю понад 2 т виробничого та загально виробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення, що нараховується за виробничим методом.
2. Витрати на обслуговування виробничого процесу:
— оплата праці та відрахування на соціальні заходи загальновиробничого персоналу, зайнятого обслуговуванням виробничого процесу;
— витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, робіт, послуг.

зоркая
УченикУченик
Повідомлень: 1
З нами з: 13 лютого 2012, 06:43

Повідомлення зоркая »

Очень прошу - помгите мне с образцом приказа об учетной политике на 2012 год для предприятия (услуги производственного характера) на общей системе налогообложения Так же очень нужна СХЕМА ДОКУМЕНТООБОРОТА (работники не "запоминают" кто что когда должен сдавать в бухгалтерию, постоянная проблема).
мой ел адрес diorama-dnepr@ukr.net Заранее благодарна всем, кто откликнится и вышлет!!!!

IrinkaSvetl
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 3240
З нами з: 24 березня 2011, 04:30
Дякував (ла): 1696 разів
Подякували: 3006 разів

Повідомлення IrinkaSvetl »

зоркая писав:Очень прошу - помгите мне с образцом приказа об учетной политике на 2012 год для предприятия (услуги производственного характера) на общей системе налогообложения Так же очень нужна СХЕМА ДОКУМЕНТООБОРОТА (работники не "запоминают" кто что когда должен сдавать в бухгалтерию, постоянная проблема).
мой ел адрес diorama-dnepr@ukr.net Заранее благодарна всем, кто откликнится и вышлет!!!!
1. Как правильно наладить документооборот на предприятии http://www.dtkt.com.ua/debet/rus/2000/41/41pr3.html
График документооборота (ПРИМЕР) http://www.dtkt.com.ua/debet/rus/2000/41/41pr3-1.html
2. НИБУ спецвыпцск № 2 2010 Организация документооборота на предприятииhttp://www.nibu.factor.ua/find/doc.html?id=12546
3. Схема документооборота при отгрузке товара http://www.buhseminar.ru/img/04-2008/64.gif
4. Методы управления документооборотом в организации http://citforum.univ.kiev.ua/ofis/ofis96/104.shtml
5. Документооборот: организация и ведение (книга) http://books4study.org.ua/kniga6650.html

А вообще, можете выделить пару минут и сделать блок-схемы или списки сами, для каждого работника (если их не много)... с расшифровкой, что, когда, куда они должны вам предоставлять и приклеить возле рабочего места работников (когда работала на одном предприятии, то именно таким способом удалось достичь организованности и лучшей запоминаемости... у каждого работника была Памятка с бухгалтерии)))

ksyunya
Мыслитель
Мыслитель
Повідомлень: 95
З нами з: 15 жовтня 2011, 14:49
Дякував (ла): 87 разів
Подякували: 17 разів

Повідомлення ksyunya »

IrinkaSvetl писав:А что вообще могут припаять за отсутствие такого приказика? и кто проверяет его наличие?)))
За все года работая бухом не видела вживую такого приказа... и сама не делала, хотя смотрю, что все как то паряться, переживают, делают)))#dntknw#
Меня в 2003 г. проверяли комплексно (ГНИ, П.ф.) за период 2000-2002. Затребовали приказ об учётной политике пр-тия!!!!!!!!А он у меня быыыыл!..#g_blum#
Насчёт наказаний - не знаю точно, но в качестве обоснований некоторых особенностей учёта(производство на удалённом участке, формирование ФОТ(почасовка, сдельщина, премиальные...), доставка на вахту, порядок списания активов, правила документооборота и мн.мн. другое - помогло!!

IrinkaSvetl
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 3240
З нами з: 24 березня 2011, 04:30
Дякував (ла): 1696 разів
Подякували: 3006 разів

Повідомлення IrinkaSvetl »

в принципе скорее всего кому как повезет... 2 предприятия на едином налоге.. на рынке более 10 лет, + много знакомых фирм, проверки ежегодные раньше были и ниразу не спрашивали этот приказ)))
Вот, что нашла в сети (правда инфа 2001 года): http://www.dtkt.com.ua/debet/rus/2001/03/03pr4.html
Ответственность субъекта хозяйствования, его должностных лиц за непринятие учетной политики и за внесение необоснованных (незаконных) изменений в учетную политику предприятия, за ведение учета вопреки требованиям политики
Законодательные акты Украины не предусматривают непосредственную ответственность предприятия, его владельца и должностных лиц в случае непринятия учетной политики или за внесение необоснованных (с нарушением установленного порядка) изменений. Однако это не значит, что ее нет вообще!
Так, при проверке финансовой деятельности предприятия орган, проводящий ее (аудиторская фирма, налоговая инспекция), может признать недействительным баланс, составленный без утвержденной соответствующим образом учетной политики (или в случае принятия необоснованных изменений в учетной политике, или в случае непроведения перерасчета прибылей за предыдущие отчетные периоды после внесения изменений в учетную политику). Такой вывод базируется на положениях статьи 8 Закона о бухучете, действующих положениях (стандартах) бухгалтерского учета.

Катрина
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 954
З нами з: 04 листопада 2011, 03:29
Дякував (ла): 442 рази
Подякували: 77 разів

Повідомлення Катрина »

а как вы думаете : если у меня на 2011 не было учетной политики(не сделала), то сейчас мне делать на 2012 и такую же на 2011? или сделать на 2011 , а в 2012 можно уже не делать, а просто пользоваться политикой 2011 года?

может просто в приказе об уч политике на 2012 года указать что мол позльзоваться политикой 2011 года ?

или нужно каждый год перепечатывать ее заново?

Відповісти

Повернутись до “Організаційні питання”