Вот какой ответ на свой вопрос на интернет конференцию "Дебет-Кредит" я получила:
Re: Интернет-конференция "Переходные операции: налог на прибыль до и после 1 апреля"
22 червня, 2011 15:41
Добрый день.
Помогите разобраться в следующей ситуации.
До 01.04.2011г. фирма получила аванс за услуги, которые по первому событию включило в ВД.
После 01.04.2011г. фирмой были оказаны услуги, по которым был получен аванс и получен окончательный расчет по услугам.
После 01.04.2011г. для выполнения данной услуги фирмой был превлечен подрядчик.
Вопрос в следующем: может ли фирма отнести к расходам затраты, понесенные по актам подрядчика после 01.04.2011г.,если частично эти работы были включены в ВД до 01.04.2011г?
Відповідає Галина Шулак
З моменту набрання чинності розділом ІІІ ПКУ, тобто з 01.04.2011 р. у Єдиній базі податкових знань ДПА була висловлена досить фіскальна думка, щодо заборони відображати витрати у вигляді собівартості товарів (робіт, послуг), за якими був відображений дохід до 01.04.2011 р. (отриманий аванс), а саме “оскільки вартість товарів, оплачена у вигляді авансів (передоплати) до 01.04.2011, не визнається як дохід від реалізації товарів, то і витрати, понесені (нараховані) у зв’язку з придбанням таких товарів, не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку”. На сьогоднішній день зазначена консультація має статус “недіючої”. Це наштовхує на думку, що ДПА все ж таки не буде заперечувати проти відображення витрат у вигляді собівартості, за операціями, дохід за якими був відображений до 01.04.2011 р.
Пунктом 138.4 ст.138 ПКУ передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Виходячи з наведеного складається враження, що підприємство зможе відобразити витрати тільки в частині вартості робіт, дохід щодо яких був визнаний після 01.04.11 р.
Незважаючи на те, що при виконанні робіт після 01.04.2011 р. дохід виникає тільки частково (частково був відображений до 01.04.2011 р. у вигляді отриманого авансу), вважаємо, що підприємство має право на витрати у вигляді собівартості робіт в повній сумі. В протилежному випадку - об'єктом оподаткування податком на прибуток буде дохід від такої операції, а не прибуток. А пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є саме прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Таким чином, відсутність механізму формування прибутку за перехідними операціями (а саме невизначеність дати визнання витрат у вигляді собівартості виконаних робіт, за якими був відображений дохід до 01.04.11 р.) не означає, що змінився об'єкт оподаткування.
По этому же вопросу на линию ГНАУ(044 454-16-13) был дан ответ, что в единой базе знань ответа нет, поэтому пока ничего сказать не можем, звоните через несколько дней.
Переходные положения по налогу на прибыль
- Тюша
- Акула НКУ
- Повідомлень: 8705
- З нами з: 24 березня 2010, 04:42
- Дякував (ла): 2126 разів
- Подякували: 5235 разів
-
- Светоч Мысли
- Повідомлень: 2304
- З нами з: 23 листопада 2010, 03:40
- Дякував (ла): 13964 рази
- Подякували: 2289 разів
Они на все подобные вопросы отвечали аналогично, будь-то товар или работы. Почему-то мне их мнение показалось не совсем убедительным. Сейчас мы включим расходы в полном объеме, а потом инспектор посмотрит на это со своей точки зрения и попробуй им что-то доказать. Я в своей ситуации буду включать пропорционально отраженному доходу. Так спать спокойней буду.
Подскажите, вы будете включать в расходы согласно себестоимости? Например у нас документов нет, а товар отгружен и деньги за него получили уже в апреле?
-
- Светоч Мысли
- Повідомлень: 2304
- З нами з: 23 листопада 2010, 03:40
- Дякував (ла): 13964 рази
- Подякували: 2289 разів
А как Вы его оприходовали? Ведь должны быть какие-то накладные?
-
- Светоч Мысли
- Повідомлень: 2304
- З нами з: 23 листопада 2010, 03:40
- Дякував (ла): 13964 рази
- Подякували: 2289 разів
У Вас майская зарплата связана с производством продукции, которую Вы продали в июне? Я бы включила смело эти расходы.Котя писав:А как Вы думаете. если произв. предприятие отгружает продукцию в апреле и июне, а в мае нет, то ЗП работников и админаппарата за май в расходы тоже не идет, т. к. небыло дохода?
А как Вы его оприходовали? Ведь должны быть какие-то накладные?
Я была на едином и только с 01.04.2011 перешла на общую систему. Как быть?
Я была на едином и только с 01.04.2011 перешла на общую систему. Как быть?
-
- Светоч Мысли
- Повідомлень: 2304
- З нами з: 23 листопада 2010, 03:40
- Дякував (ла): 13964 рази
- Подякували: 2289 разів
Я чего то не понимаю Вас. Вы физ.лицо или юр.лицо. Документы то на приход всё равно должны быть
Я предприниматель, товар покупали у единщиков, накладные есть, но не все.
-
- Светоч Мысли
- Повідомлень: 2304
- З нами з: 23 листопада 2010, 03:40
- Дякував (ла): 13964 рази
- Подякували: 2289 разів
Если у Вас не будет документального подтверждения расходов, то Вы не можете их включить. Только при наличии документов, и если я не ошибаюсь, то при покупке товаров у единщиков Вы не имеете права включать их в расходы, т.к. Вы на общей системе.NATA1106 писав:Я предприниматель, товар покупали у единщиков, накладные есть, но не все.