Переходные положения по налогу на прибыль

Розділ III ПКУ
Аватар користувача
Тюша
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8701
З нами з: 24 березня 2010, 04:42
Дякував (ла): 2125 разів
Подякували: 5234 рази

Повідомлення Тюша »

Тюша писав:Вот какой ответ на свой вопрос на интернет конференцию "Дебет-Кредит" я получила:
Re: Интернет-конференция "Переходные операции: налог на прибыль до и после 1 апреля"
22 червня, 2011 15:41
Добрый день.
Помогите разобраться в следующей ситуации.
До 01.04.2011г. фирма получила аванс за услуги, которые по первому событию включило в ВД.
После 01.04.2011г. фирмой были оказаны услуги, по которым был получен аванс и получен окончательный расчет по услугам.
После 01.04.2011г. для выполнения данной услуги фирмой был превлечен подрядчик.
Вопрос в следующем: может ли фирма отнести к расходам затраты, понесенные по актам подрядчика после 01.04.2011г.,если частично эти работы были включены в ВД до 01.04.2011г?
Відповідає Галина Шулак

З моменту набрання чинності розділом ІІІ ПКУ, тобто з 01.04.2011 р. у Єдиній базі податкових знань ДПА була висловлена досить фіскальна думка, щодо заборони відображати витрати у вигляді собівартості товарів (робіт, послуг), за якими був відображений дохід до 01.04.2011 р. (отриманий аванс), а саме “оскільки вартість товарів, оплачена у вигляді авансів (передоплати) до 01.04.2011, не визнається як дохід від реалізації товарів, то і витрати, понесені (нараховані) у зв’язку з придбанням таких товарів, не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку”. На сьогоднішній день зазначена консультація має статус “недіючої”. Це наштовхує на думку, що ДПА все ж таки не буде заперечувати проти відображення витрат у вигляді собівартості, за операціями, дохід за якими був відображений до 01.04.2011 р.
Пунктом 138.4 ст.138 ПКУ передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Виходячи з наведеного складається враження, що підприємство зможе відобразити витрати тільки в частині вартості робіт, дохід щодо яких був визнаний після 01.04.11 р.
Незважаючи на те, що при виконанні робіт після 01.04.2011 р. дохід виникає тільки частково (частково був відображений до 01.04.2011 р. у вигляді отриманого авансу), вважаємо, що підприємство має право на витрати у вигляді собівартості робіт в повній сумі. В протилежному випадку - об'єктом оподаткування податком на прибуток буде дохід від такої операції, а не прибуток. А пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є саме прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Таким чином, відсутність механізму формування прибутку за перехідними операціями (а саме невизначеність дати визнання витрат у вигляді собівартості виконаних робіт, за якими був відображений дохід до 01.04.11 р.) не означає, що змінився об'єкт оподаткування.
По этому же вопросу на линию ГНАУ(044 454-16-13) был дан ответ, что в единой базе знань ответа нет, поэтому пока ничего сказать не можем, звоните через несколько дней.
На этот ответ, я получила консультацию на форуме ГНАУ от Всезнайки-налоговика:

"Исходя из того, как "нарисовали" Налоговый кодекс с его Переходными положениями...на СЕГОДНЯШНИЙ день моя позиция такова:
В затраты можно лишь ту часть себестоимости товара, которая относится к ЧАСТИ дохода второго квартала (которую Вы отразите как доход ВТОРОГО квартала)...
Вполне возможно, что ГНАУ попытается своими разъяснениями что-то урегулировать, но это будет ПРОТИВОЗАКОННО!!!!!!!!!!!
Кодекс написан именно так, как я Вам написала..."

Я склоняюсь к фискальному варианту,т.е. не отражать расходы по полученному авансу.


Аватар користувача
nachfin
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8971
З нами з: 13 липня 2012, 01:50
Дякував (ла): 326 разів
Подякували: 5931 раз

Повідомлення nachfin »

Информация к размышлению
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 28.11.2012 р. N 9969/71-12/15-1417

Державна податкова служба України з метою належної організації адміністрування податку на прибуток повідомляє про витрати на амортизацію основних засобів.

З набранням чинності Податкового кодексу України згідно п. 6 підрозділу 4 розділу XX Перехідних положень для визначення переліку об'єктів основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів за групами відповідно до п. 145.1 ст. 145 цього Кодексу з метою нарахування амортизації застосовуються дані інвентаризації, проведеної станом на 1 квітня 2011 року.

Вартість, яка амортизується, по кожному об'єкту основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів визначається як первісна (переоцінена) з урахуванням капіталізованих витрат на модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкцію тощо, а також суми накопиченої амортизації за даними бухгалтерського обліку на дату набрання чинності розділом III цього Кодексу.

Однак різниця між залишковою вартістю за даними бухгалтерського обліку та податкового обліку складається, зокрема, за рахунок витрат на поліпшення основних фондів, які в податковому обліку згідно Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.94 N 334/94-ВР (далі - Закон N 334) в розмірі, що не перевищує 10 відс. сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок звітного періоду, відносились до складу валових витрат (пп. 5.2.10 п. 5.2 ст. 5), а в бухгалтерському обліку збільшували вартість відповідної групи основних фондів.

Так, відповідно до п. 14 П(С)БО N 7 "Основні засоби", затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000 N 92, зареєстрованого у Мін'юсті України 18.05.2000 за N 288/4509, сума витрат на поліпшення об'єктів основних засобів (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) збільшує їх первісну вартість.

Таким чином, при визначенні вартості об'єктів основних фондів станом на 01.04.2011 року не враховуються суми витрат, пов'язаних з ремонтом та поліпшенням основних фондів в межах 10 відсотків, які раніше були віднесені до складу валових витрат, і вдруге не приймають участь при визначенні амортизації.

Крім того, п. п. 8.6.3 - 8.6.7 п. 8.6 ст. 8 Закону N 334 передбачали прискорену амортизацію для суб'єктів космічної діяльності, технологічних парків, промислових підприємств, а суб'єктам літакобудування та до нових (що не були в експлуатації) основних фондів (обладнання, що працює на альтернативних видах палива, та устаткування для виробництва альтернативних видів палива) надавалось право застосовувати бонусну амортизацію.

Тобто прискорена (бонусна) амортизація, згідно податкового обліку, вже була включена до витрат платника.

Відповідно до вимог ст. 138 Кодексу, що визначає склад витрат та порядок їх визнання, амортизація основних засобів та нематеріальних активів, що використовуються платником у господарській діяльності, включається до собівартості вироблених товарів, виконаних робіт, наданих послуг або до складу інших витрат, в залежності від напрямку використання таких основних засобів.

У цілях III розділу Податкового кодексу суми, відображені у складі витрат платника податку, у тому числі в частині амортизації необоротних активів, не підлягають повторному включенню до складу його витрат (п. 138.3 ст. 138 Кодексу).

У зв'язку із зазначеним, суми витрат на поліпшення основних засобів та суми прискореної амортизації, які відповідно до Закону N 334 були віднесені платником до складу валових витрат до 01.01.2011, не підлягають амортизації після цієї дати та повторно не включаються до витрат при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток.

Головам державних податкових служб в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Окружної ДПС - Центральному офісу з обслуговування великих платників податків ДПС довести цей лист до відома підпорядкованих інспекцій та структурних підрозділів для врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та апеляційному оскарженні рішень податкових органів.

 

Директор Департаменту оподаткування
юридичних осіб ДПС України
Л. Г. Павелко

 
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!

Відповісти

Повернутись до “Податок на прибуток”