Лилия-НИКА писав:jul_kap писав:Правильно ли я понимаю, что ЕСВ 33,2% с сумы пособия по беременности родам можно включить в расходы в декларации по прибыли? И со всей суммы больничных тоже?
... кстати меня тоже интересует данный вопрос - так сказать, хотелось бы знать: каков ответ на законодательном уровне ...???
Ответ следует из этой консультации из "Единой базы":
Коротка:
Оплата перших п’яти днів непрацездатності, яка проводиться за рахунок коштів роботодавця, та
сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого на таку суму,
а також на суму допомоги по тимчасовій непрацездатності, що сплачується платником податку починаючи з шостого дня непрацездатності, враховуються платником податку у складі інших витрат. Зазначені виплати відображаються у рядку 06.4.39 додатка ІВ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства у звітному податковому періоді, в якому вони були нараховані.
Сума допомоги по тимчасовій непрацездатності, яка виплачується платником податків починаючи з шостого дня непрацездатності за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, не враховується платником податку у складі доходу та витрат.
Повна:
Відповідно до п.142.2 ст.142 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПКУ) до складу витрат платника податку включаються обов’язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов’язкове страхування життя або здоров’я працівників у випадках, передбачених законодавством (пп.142.2 ст.142 ПКУ).
Пунктом 1 ст. 35 Закону України від 18 січня 2001 року №2240-III «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (далі - Закон №2240) встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного зі страхових випадків, визначених указаною статтею.
Відповідно до п.2 ст.35 Закону №2240 допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Проте, згідно з п.3.3. Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5, оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації не належить до фонду оплати праці.
Відповідно до пп.138.12.2 п.138.12 ст.138 ПКУ при обчисленні об’єкта оподаткування враховуються інші витрати господарської діяльності, до яких розділом ІІІ ПКУ прямо не встановлено обмежень щодо віднесення до складу витрат. Інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п.138.5 ст.138 ПКУ).
Враховуючи викладене, оскільки оплата перших п’яти днів непрацездатності, яка проводиться за рахунок коштів роботодавця, не включається до складу витрат на оплату праці, що формують собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, такі виплати платника податку враховуються на підставі пп. 138.12.2 п. 138.12 та п.138.5 ст. 138 ПКУ у складі інших витрат у звітному податковому періоді, в якому вони були нараховані, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку, та відображаються у рядку 06.4.39 додатка ІВ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі - Декларація), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.09.11 №1213, з відповідним перенесенням до рядка 06.4 Декларації.
Починаючи з шостого дня непрацездатності, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується платником податків за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, тому не враховується платником податку при обчисленні об’єкта оподаткування у складі доходу та витрат.
Стосовно сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованих на допомогу по тимчасовій непрацездатності, слід зазначити, що відповідно до частини 1 п.1 ст.7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» роботодавці є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який нараховується, зокрема, на суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги або компенсації відповідно до законодавства.
Пунктом 143.1 ст.143 ПКУ встановлено, що суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відносяться до складу витрат платника податку у розмірах і порядку, встановлених законом.
Таким чином, сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який нараховується, як на суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності так і на суму допомоги по тимчасовій непрацездатності, що сплачується платником податку починаючи з шостого дня непрацездатності, враховується у складі інших витрат та відображаються у рядку 06.4.39 додатка ІВ до Декларації