Блокировка регистрации НН/РК

податкова накладна, розрахунок коригування до податкової накладної, реєстр і реєстрація податкових накладних
Кэт
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 113
З нами з: 27 січня 2011, 02:11
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 27 разів

Повідомлення Кэт »

Удармо скаргою по блокуванню ПН!

Опубліковано в БУХГАЛТЕРІЇ № 32 (1279) від 7 СЕРПНЯ 2017 року
Податок на додану вартість
Податкові накладні
Андрій ТАМОШЮНАС, податковий адвокат

Про недосконалість механізму блокування податкових накладних (далі — ПН), затвердженого наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567 (далі — Наказ № 567), сьогодні ходять легенди(1). І, на жаль, таких «недоладностей» із кожним днем стає дедалі більше. Це означає, що платникам податків доводиться глибше занурюватися у процедуру оскарження результатів відпрацювання «чудо-системи». А бізнесу, в свою чергу, залишається все менше часу та можливостей для виконання свого безпосереднього призначення. Тому для того, аби хоч трохи допомогти платникам ПДВ у їх нелегкій справі, ми розробили проект скарги на рішення профільної комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК. Сам документ наведений далі і призначений для практичного використання (оскаржуйте на здоров’я, дорогі читачі!).

Як коментар зазначимо, що Кабмін постановою від 04.07.2017 р. № 485 затвердив Порядок розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Скарги подаються платником ПДВ до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК.
____________________________________________________________________________
(1)Щодо цього див. також:
Клунько О. Зміна критерію блокування ПН: з гармати — по горобцях // Бухгалтерія. — 2017. — № 31. — С.6—7;
Поляничко А. «Диво-механізм» блокування ПН: панацея чи проблеми для сумлінних платників // Бухгалтерія. — 2017. — № 29. — С.7—10;
Папиріна О. Блокування ПН: чи виправдане хвилювання платників? // Бухгалтерія. — 2017. — № 27-28. — С.9—10;
Дроговоз Ю. Через терни до… реєстрації ПН // Бухгалтерія. — 2017. — № 26. — С.6—9 (прим. ред.).

ЗРАЗОК


Державна фіскальна служба України
м.Київ, Львівська площа,8
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «…»
Код …,
ІПН … ..,
м. .., вул. .., .., оф…
К.т. (__) ______________



СКАРГА
на рішення комісії ДФСУ,
яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН
або відмову в такій реєстрації від … 2017 р. № … / …
(в порядку, встановленому п.56.23 ст.56 ПКУ)


Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПКУ ТОВ «…» було складено податкову накладну № … від … 2017 р. та направлено 14.07.2017 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією від 14.07.2017 р. № 1 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено.
На виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ ТОВ «…» було направлено на адресу ДФС повідомлення від 14.07.2017 р. № 2 щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених ПН/РК, копії договору субпідряду від ... 2016 р. № … / .., Таблиці даних платника податку від 14.07.2017 р. № 1 (копії квитанції № 1 про збереження документів на центральному рівні додаються).
Отже, було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною № … від ... 2017 р.
Однак рішенням комісії ДФС від 21.07.2017 р. № … / … (отримано 24.07.2017 р.) було відмовлено у реєстрації податкової накладної № … від … 2017 р.
Вважаємо рішення про відмову у реєстрації ПН за своїм характером необґрунтованим як нормативно, так і документально з огляду на такі обставини:

1. ДФС не взято до уваги специфіку діяльності ТОВ «…»

ТОВ «…» є юридичною особою приватного права, що було створено … 2013 р. Одним із профільних видів діяльності підприємства є монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (код КВЕД 43.22, код ДК 016:2010 43.22.11, 43.22.12).
У межах зазначеного напрямку діяльності надаються такі послуги:
підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт у будівлях або спорудах: опалювальних систем (електричних, газових і масляних);
печей, стояків водяного охолодження;
неелектричних колекторів сонячної енергії;
водопровідного та санітарно-технічного устаткування;
устаткування для вентиляції та кондиціонування повітря;
газопровідної арматури; трубопроводів для подачі пари;
систем автоматичного пожежогасіння;
автоматичних систем для поливу газонів.

Специфіка зазначеного виду діяльності полягає в тому, що для надання послуг ТОВ «…» закуповує відповідне устаткування (припливно-витяжні установки, чиллери, фанкойли, електродвигуни тощо), матеріали (гайки, саморізи, свердла, муфти, хомути, анкери, шпильки, електроди, круги відрізні тощо), пристрої (труби тощо) та відповідні послуги (транспортні, транспортно-експедиторські послуги, послуги порізки тощо). Враховуючи значні обсяги витрат, які постійно мають забезпечувальний характер, а також з метою мінімізації ризику неплатежів, ТОВ «…» вимушено застосовувати змішану систему оплати вартості послуг: перша частина — аванс (30—50% від загальної суми), друга частина — оплата за фактом наданих послуг. До речі, застосування такої системи розрахунків передбачено наказом ТОВ «…» № … від … За результатами проведеної перевірки контрагента на предмет його податкової «надійності» та економічної «доброчесності» керівництвом було прийнято рішення про укладення з ТОВ «АВВ» договору субпідряду № … /16 від … 2016 р. на виконання монтажних робіт (улаштування опалення та вентиляції, водопроводу і каналізації 10-типоверхового житлового будинку у м. …). Згідно з п.2.1 Договору Замовник зобов’я-заний сплатити Підрядникові аванс у розмірі 200 тис. грн. Відповідно до п.2.3 Договору Підрядник зобов’язаний здійснити закупівлю та постачання матеріалів. ТОВ «…» було виставлено на адресу ТОВ «АВВ» рахунок № … від … 2016 р. на оплату 300 тис. грн. На виконання зазначених положень Договору субпідряду Замовником … 2016 р. було перераховано першу частину авансу у розмірі … тис. грн. (у тому числі ПДВ — … грн.), що підтверджується платіжним дорученням № … від … 2016 р. … 2017 р. було перераховано другу частину авансу на у розмірі … тис. грн. (у тому числі ПДВ — … грн.), що підтверджується платіжним дорученням № … від … 2017 р. За правилом першої події ТОВ «…» було виписано та направлено на реєстрацію податкові накладні № … від … 2016 р. та № … від … 2017 р. Однак ДФС було зареєстровано лише податкову накладну № … від … 2016 р. За рахунок вказаних коштів Підрядником було придбано матеріальні цінності на загальну суму … грн. (… грн. використано власних коштів), необхідні для виконання монтажних робіт, а саме: кутники, електроди, хомути, гайки, анкери, шпильки, труби, муфти, заглушки, манжети, круги відрізні, трійники, відведення, клапани, фланці, а також транспортні послуги та послуги порізки. За правилом першої події постачальниками ТМЦ було складено та зареєстровано податкові накладні протягом червня—липня 2017 р. Зазначені обставини підтверджуються накладними та видатковими накладними (копії додаються).

Наведені господарські операції у повному обсязі відображено у бухгалтерському обліку підприємства так:
1) Отримання передоплати (… грн.) — Дт 311 Кт 361.
Податкові зобов’язання з ПДВ (… грн.) — Дт 643 Кт 641;
2) Отримання матеріалів від постачальників (… грн.) — Дт 205 Кт 631.
Відображення суми ПДВ (… грн.) — Дт 644 Кт 631.
Оплата придбаних матеріалів — Дт 631 Кт 311.

Зазначені ТМЦ були відразу транспортовані до місця надання послуг (робіт) — м.Чернігова, що підтверджується видатковими накладними та ТТН (копії додаються). Згідно з домовленостями між сторонами Договору до 10.08.2017 р. очікується перерахування решти авансу у розмірі … тис. грн. на подальшу закупівлю необхідних матеріалів. Монтажні роботи на об’єкті були розпочаті 16.12.2016 р. та продовжуються дотепер. Реальне виконання робіт можливе власними силами завдяки наявності у ТОВ «…» належної матеріально-технічної бази загальною вартістю близько … тис. грн. (зокрема, мініелектростанції, станції для утилізації фреона, плоттер, дрилі, апарати зварювальні, шліфмашини, вишки мобільні та ремонтні, молотки відбійні, зварювальні апарати тощо).

2. ДФС проігноровано неправомірність функціонування механізму зупинення реєстрації ПН/РК
2.1. Грубо порушено численні основоположні принципи чинного законодавства.
Згідно з приписами ст.62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Отже, в даному випадку грубо порушено презумпцію невинуватості! Також порушено і презумпцію правомірності правочину, передбачену положеннями ст.204 ЦКУ (докладніше — далі). Не дотримано й засаду «нейтральності оподаткування» — установлення податків та зборів у спосіб, який не впливає на збільшення або зменшення конкурентоздатності платника податків (пп.4.1.8 п.4.1 ст.4 ПКУ). І взагалі сам факт введення механізму «блокування» ПН/РК є незаконним, адже він звужує зміст та обсяг існуючих прав та свобод платників податків, що чітко заборонено приписами ст.22 Конституції України.
2.2. Механізм зупинення такої реєстрації регламентовано положеннями п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України
Так, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Усі нормативні акти, які на сьогодні затверджено КМУ у зв’язку із запровадженням процедури зупинення реєстрації ПН/РК, стосуються:

Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (постанова КМУ від 29.10.2010 р. № 1246 у редакції постанови КМУ від 26.04.2017 р. № 341);

підстав для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації (постанова КМУ від 29.03.2017 р. № 190);

Порядку розгляду скарг на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (постанова КМУ від 04.07.2017 р. № 485).

Отже, на сьогодні КМУ так і не визначив порядку зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН, що свідчить про функціонування усього механізму за межами правового поля.

3. Податковим органом порушено порядок «блокування» ПН

3.1. Згідно з положеннями п.74.2 ст.74 ПКУ в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У системному зв’язку із наведеною нормою знаходяться положення п.201.16 ст.201 ПКУ, відповідно до яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Тобто законодавцем абсолютно чітко визначено умови зупинення реєстрації ПН:

1) відповідність критеріям (а не критерію) оцінки ступеня ризиків — тобто в даному випадку повинна мати місце сукупність ризикових умов;

2) ступені ризиків мають бути достатніми для зупинення реєстрації — тобто далеко не кожний ризик є валідним за ступенем достатності.

3.2. Згідно з пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Якщо зазначені вимоги до квитанції та ступінь їх виконання у квитанції № 1 навести у табличній формі, то матимемо таку картину:

Пункт вимоги до квитанції про зупинення реєстрації Ступінь виконання вимог ПKУ щодо квитанції № 1 за ПН № … від … 2017 р.

А) Повністю дотримано

Б) Не дотримано: 1) Наведено лише 1 критерій замість сукупності; 2) Зазначено критерій, який відсутній у п.6 Kритеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РK в ЄРПН

В) Не дотримано — лише процитовано зміст п.«в» пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПKУ, конкретні пропозиції щодо необхідних документів відсутні




3.3. Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яку подано на реєстрацію у Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів із кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більш ніж 75% від загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної у податковій накладній, яку подано на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту, та сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Таким чином, критерій «пересорт» за наказом Мінфіну для відпрацювання повинен спрацьовувати лише у разі одночасного дотримання чотирьох умов:

А) трьох «внутрішніх»:

невідповідність обсягів постачання та «умовного складу» (тобто товарних залишків) — т.з. «правило 1,5»;

наявність ризикових товарів у залишку («правило 75%»);

відсутність товару/послуги у «Таблиці даних платника податку».

Б) однієї «зовнішньої» — сума ПДВ у податкових накладних, що відповідають критерію та складених з початку місяця, перевищує суму середньомісячної сплати податків та ЄСВ за останні 12 місяців.

Однак у данному випадку необхідно зазначити таке.

По-перше, у квитанції № за ПН № … від ... 2017 р. зазначено критерій, який взагалі відсутній у п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: «…невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 43.22.12».

Крім того, самого факту постачання ще не було, оскільки податкова накладна складена за першою подією — оплатою!

По-друге, ТОВ «…» не здійснювало постачання товарів, а предметом договору № … /16 від … 2016 р. взагалі є виконання монтажних робіт (копія договору надавалася та надається повторно).

По-третє, ДФС безпідставно проігноровано відомості Таблиці даних платника податку № 1 від 14.07.2017 р., якими також роз’яснюється специфіка діяльності ТОВ «...», а саме: чому на «вході» товари, а на «виході» — послуги!

Лише з цієї підстави висновки комісії ДФС є неповними та необ’єктивними.

По-четверте, ДФС здійснено перекручування фактів, оскільки Таблиця даних платника податку № 1 від 14.07.2017 р. дійсно містить код 43.22.12, однак він жодним чином не стосується УКТ ЗЕД. Зазначений код містить послуги «Монтаж систем опалювання, вентиляції та кондиціювання повітря», які цілком відповідають основному виду діяльності нашого підприємства «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування» (код КВЕД 43.22).

До речі, зазначену інформацію ДФС отримувала навіть не з одного, а з двох джерел: безпосередньо з Таблиці даних платника податку № 1 від 14.07.2017 р. та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

По-п’яте, податкова накладна № 7 від 23.06.2017 р. відповідає лише 1 з 4-х умов критерію «пересорт»:




Умови критерію «пересорт» Ступінь відповідності умовам
«правило 1,5» Не відповідає:
Зазначений критерій «технічно» не може бути застосований, оскільки придбаваються ТМЦ, а реалізуються послуги (неспіврозмірність величин). “Kрім того, ПН була виписана за першою подією — оплата. Тобто відсутні обидві складові формули: як обсяг придбання, так і обсяг постачання. При цьому націнка ТМЦ при реалізації ...17 р. становить близько 7% (замість необхідних 50%)
«правило 75%» Не відповідає:
Зазначений критерій також не може бути застосований з причини неспіврозмірності величин
Відсутність товару/послуги “в «Таблиці даних платника податку» Не відповідає
— Таблиця даних платника податку № 1 від 14.07.2017 р. містить усі товари та послуги, які є предметом діяльності підприємства
«зовнішня» Відповідає


Нагадуємо, що для зупинення реєстрації ПН згідно із зазначеним критерієм необхідним є дотримання усіх чотирьох умов.

3.4. Усі податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення Моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються ДФС відповідно до таких ознак:

одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті порядку, мають такі розміри:

D > 0,05, Р < Рм Ѕ 1,3

де D — розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S — загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T — загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі;

P — сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

Pм — найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 місяців.

У разі якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає ознаці, визначеній підпунктом 4 цього пункту, така податкова накладна / розрахунок коригування не підлягає Моніторингу.

ДФС не витримано умови наведеного критерію з огляду на такі арифметичні аспекти:

У розрахунках беруть участь показники другого півріччя 2016 р. та першого півріччя 2017 р. (липень 16 р. — червень 17 р.):

1) «Критерий D > 0,05»:
Т= 10 509 836,37 грн. (обіг без ПДВ);
S= 549 261,44 грн.;
D= S/Т = 549 261,44 / 10 509 836,37 = 0,0523
0,0523 = D > 0,05 — критерій виконаний;

2) «Критерий P < Pм Ѕ 1,3»:
Рм = 659 824,15 (НДС у травні 2017 р.);
Р = 170 733,69 (НДС у червні 2017 р. — місяць блокування ПН;
659 824,15 Ѕ 1,3 = 857771,40
P < Pм Ѕ 1,3
170 733,69 < 857771,40 — критерій виконаний.

Таким чином, ПН № … від … взагалі не підлягала Моніторингу.

4. ДФС порушено правила «розблокування» ПН

4.1. Як передбачено пп.201.16.1 ст.201 ПКУ, для «розблокування» реєстрації ПН платник податків може подати письмові пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої ПН/РК в ЄРПН.

У тексті зазначеної законодавчої норми вжито сполучники «та/або», що однозначно вказує на існування альтернативи для платника податків: він може на власний розсуд подати або письмові пояснення, або копії документів за вичерпним переліком, або вчинити обидві дії одночасно.

Керуючись зазначеним приписом, ТОВ «…» вирішило надати до ДФС обидві складові «виправдувального» пакету документів (і пояснення, і копії документів, якими підтверджується реальність здійснення операцій за «відмовленою» ПН).

При цьому у письмових поясненнях було докладно розписано специфіку діяльності нашої компанії (придбання ТМЦ та їх використання при наданні профільних послуг; використання авансової системи оплати для закупівлі необхідних ТМЦ).

Водночас надані копії документів (договори поставки ТМЦ, ТТН, ПН, докази розрахунків, договір надання послуг, рахунок, докази перерахування авансу, відомості бухгалтерського обліку, договори оренди офісного та складського приміщень, ТЗ, договори на придбання обладнання та інструментів, штатний розпис) підтвердили зазначені обставини, а також інші — наявність матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, дотримання принципу обачності при виборі своїх контрагентів (копія статуту, витяг з ЄДР та реєстру платників ПДВ).

4.2. Положеннями постанови КМУ від 29 березня 2017 р. № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» передбачається, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

— ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосовано процедуру зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

— ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

— надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Остання підстава відмови в реєстрації ПН за своїм характером є складною, оскільки містить у своєму складі 2 можливі критерії:

наявність порушень у наданих копіях документів;

недостатність наданих копій документів.

При цьому, знову ж таки, конструкція наведеної вище норми постанови КМУ містить сполучники «та/або», що свідчить про альтернативну можливість існування тієї чи іншої підстави відмови.

Зазначене свідчить про те, що під час розгляду справи та прийняття рішення у ній комісія ДФС повинна встановити конкретну обставину із двох наведених. Інакше виникає фактична невизначеність, що є неприпустимим у розумінні ПКУ. Рішенням комісії ДФС від 21.07.2017 р. № … / … в реєстрації ПН було відмовлено саме з підстави «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування».

При цьому фіскальним органом вищої податкової інстанції лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, а саме незрозуміло:

чи надані копії документів містять порушення законодавства, а якщо так, то які саме; чи ці копії документів є недостатніми для прийняття позитивного рішення, а якщо так, то яких документів недостатньо;

чи існують обидві зазначені умови, — про все це можна лише здогадуватись!

Водночас вважаємо за потрібне зазначити, що первинні документи, оформлені у межах договору субпідряду № … /16 від ... 2016 р., не мають дефекту форми, змісту або походження, які в силу ст.198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Таким чином, первинні документи засвідчують на сьогодні факт реального виконання ТОВ «…» та його контрагентом господарських зобов’язань.

При цьому ДФС не спростовано встановленої ст.204 ЦК України презумпції правомірності вчинених підприємствами правочинів. Взагалі не досліджувались фактичні обставини щодо змісту та умов угоди, зобов’язань сторін за договором та порядку оплати вартості робіт.

4.3. Положеннями пп. 201.16.3 п.201.16 ст.201 ПКУ передбачається, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів. Вочевидь повноважень на прийняття та/або надсилання рішення після спливу зазначеного строку ДФС не має, а отже, такі рішення за своїм характером є неправомірними. Вказана позиція повністю узгоджується із приписами ст.19 Конституції України.
Пояснення та копії документів були направлені на адресу відповідного органу ДФС 14.07.2017 р. та доставлені цього самого дня, про що свідчить квитанція № 1. Отже, граничним строком для надіслання відповідного рішення комісії ДФС на адресу ТОВ «…» є 21.07.2017 р. Однак оскаржуване рішення з’явилось в Електронному кабінеті платника лише 24.07.2017 р. (до того ж датоване воно 21.07.2017 р.), що підтверджується відомостями Електронного кабінету (копія роздруківки екрану ПК додається).

4.4. ТОВ «…» займається профільним видом діяльності з … р. Авансову систему оплати поставлених послуг використовує з 20… р. За весь час функціонування жодних претензій з боку органів ДФС, у тому числі щодо нереальності (безтоварності) господарських операцій, наше підприємство не отримувало. Про зазначені обставини свідчать результати останньої планової документальної перевірки (копія акта додається).
Крім того, протягом так званого «тестового» режиму блокування податкових накладних усі податкові накладні нашого підприємства реєструвались без будь-яких зауважень (копії квитанцій додаються).

4.5. Як уже зазначалось, ТОВ «…» було отримано 2 частини авансу в межах Договору субпідряду на … тис. грн. … 2016 р. та … тис. грн. … 2017 р. За правилом першої події ТОВ «…» було виписано та направлено на реєстрацію податкові накладні №….. від … 2016 р. та № … від ... 2017 р.
Однак ДФС було зареєстровано лише податкову накладну № … від … 2016 р.
Тобто у межах одного господарського договору при ідентичності умов двох господарських операцій (відрізняється лише сума) ДФС приймає абсолютно різні за своїм характером рішення: у першому випадку податкова накладна реєструється (тобто операція визнається реальною), а у другом — фіскальний орган побачив елементи ризиковості, що є неприпустимим, оскільки всі зазначені кошти було витрачено на один і той самий об’єкт.

5. ДФС порушила основні права платника податків

Положеннями пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 ПКУ платнику надано право оскаржувати рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Вочевидь реалізація такого права неможлива у ситуації фактичної невизначеності.

Крім того, згідно з пп.21.1.4 п.21.1 ст.21 ПКУ контролюючі органи зобов’язані не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Однак наведені вище факти у своїй сукупності свідчать про грубе та систематичне недотримання наведеної законодавчої норми.

Доводжу до відома, що рішення комісії ДФС від ... 2017 р. № … / … у судовому порядку не оскаржувалось.

Враховуючи викладене, керуючись положеннями ст.19 Конституції України, ст.56 ПКУ, —

ПРОШУ:

1. Скасувати рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК у ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 21.07.2017 р. № … / …

2. Зареєструвати податкову накладну № … від ... 2017 р.

Додаток:
на арк.
— Копія договору субпідряду від ... 2016 р. № ... /16;
— Копія рахунку № ... від … 2016 р.;
— Копія платіжного доручення від ...2017 р. № ..;
— Копія податкової накладної від …2017 р. № ... та квитанції № 1;
— Копія наказу ТОВ «…» № … від …
— Копії накладних та видаткових накладних за січень—липень 2017р., ТТН на придбання витратних матеріалів, необхідних для виконання монтажних робіт;
— Копія повідомлення від 14.07.2017 р. № 2 щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК та квитанції №1;
— Копія Таблиці даних платника податку № 1 від 14.07.2017 р. та квитанції № 1;
— Відомості бухгалтерського обліку по проведенню операцій в рамках договору субпідряду від …16 р. №… /16;
— Відомості бухгалтерського обліку по проведенню операцій з придбання витратних матеріалів для використання в межах договору субпідряду від ...16 р. № ... /16 (оборотно-сальдова відомість по рахунку 205);
— Докази наявності у скаржника належної матеріально-технічної бази (копії оборотно-сальдових відомостей по рахункам 104, 106, 1531, штатний розклад);
— Копія ліцензії з додатком на здійснення профільного виду діяльності;
— Копія проектної документації;
— Копія статуту та витягу з ЄДР контрагента;
— Копія оскаржуваного рішення від …2017 р. №… / …
— Роздруківка з екрану ПК з датами отримання оскаржуваного рішення у Електронному кабінеті платника.

Директор ТОВ «…» _______________ /…/ … 2017 р.

Джерело: http://www.buhgalteria.com.ua/Hit_ua.html?id=5345


PPS
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 171
З нами з: 01 вересня 2017, 17:48
Дякував (ла): 130 разів
Подякували: 157 разів

Повідомлення PPS »

zoltan писав:
Александр88 писав:
zoltan писав:Таблицю Вам обробляли автоматично чи розглядала комісія (скільки днів Ви чекали на 2 квит ?) ?
По каждой таблице отказ приходил под конец пятого рабочего дня с даты ее отправки
в мене виробництво і прийняли таблицю , але давав тільки один код на виході =коду заблокованої ПН
У меня сельхозпроизводство - подавал ...-надцать таблиц #wall# - приняли #dance# на прошлой неделе только те, которые были только с исходящими кодами (но у меня есть возможность поставить галочку, что мы на ст.209 ПКУ были до 2017 года #blush# ):
По графам принятая Таблица выглядит так #rtfm# :

1 01.11 - 1001
2 01.11 - 120600

К самой таблице ничего не добавлял, никаких пояснений, копий - только сама таблица.
Правда регистрировать 120600 в объеме больше 500тыс.грн. НДС будем на следующей неделе - вот и проверю, работает Таблица или нет.

Букабяка
Мастер
Мастер
Повідомлень: 54
З нами з: 13 липня 2017, 20:37
Дякував (ла): 23 рази
Подякували: 42 рази

Повідомлення Букабяка »

Добрый день\вечер дорогие бухгалтера!
Обращаюсь за помощью: заблокирована ПН - документов сканировать "вагон и маленькая тележка" (импортный товар , приобретенный в разное время,хранение,перевозчики, терминалы, брокер услуги и т.д.) . Последний раз у меня ПН блокировались в июне-июле этого года.
После этого почти 4 месяца всеми правдами и неправдами , дурацкими подсчетами виртуальных лимитов и т.д.удавалось избежать этой "радости", но в этот раз- не удалось, хотя по подсчетам должна была зарегистрироваться #rtfm# #search#
Напишите кратко ПОЖАЛУЙСТА изменилось ли что-то в подаче документов на разблокировку с ИЮЛЯ месяца???? Сколько додатков прикрепляется в эл.кабинете в повидомленню ( в июле больше 20 не хотело)??? Размер 1 додатка так и остался 2мг??? Додатков сейчас будет много...((((
в июле все Повидомлення и таблицы подавала через кабинет, так как в медке в начале не было бланков, потом они появились , но не работали нормально , а времени "играться" не было с медком.

СПАСИБО ВСЕМ ОТКЛИКНУВШИМСЯ ! #thank2#


Кэт
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 113
З нами з: 27 січня 2011, 02:11
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 27 разів

Повідомлення Кэт »

Букабяка писав:Добрый день\вечер дорогие бухгалтера!
Обращаюсь за помощью: заблокирована ПН - документов сканировать "вагон и маленькая тележка" (импортный товар , приобретенный в разное время,хранение,перевозчики, терминалы, брокер услуги и т.д.) . Последний раз у меня ПН блокировались в июне-июле этого года.
После этого почти 4 месяца всеми правдами и неправдами , дурацкими подсчетами виртуальных лимитов и т.д.удавалось избежать этой "радости", но в этот раз- не удалось, хотя по подсчетам должна была зарегистрироваться #rtfm# #search#
Напишите кратко ПОЖАЛУЙСТА изменилось ли что-то в подаче документов на разблокировку с ИЮЛЯ месяца???? Сколько додатков прикрепляется в эл.кабинете в повидомленню ( в июле больше 20 не хотело)??? Додатков сейчас будет много...((((
в июле все Повидомлення и таблицы подавала через кабинет, так как в медке в начале не было бланков, потом они появились , но не работали нормально , а времени "играться" не было с медком.

СПАСИБО ВСЕМ ОТКЛИКНУВШИМСЯ ! #thank2#
Добрый день! У нас не было блокировки с начала года, а с 20.11.2017 все заблокировали по всему товару (200 налоговых, ассортимент более 5000 наименований !!!) Есть мысль, что это за счет остатков на 01.01.2017 с прошлых лет. Т.е. проданный товар в начале года был из остатков прошлых лет. И еще, не гласно - действительно что-то крутанули на верху, говорят по цепочкам пошли, если вам приходные НН блокировали и вас следом потом. Но это только слухи пока ничем не подтвержденные. Может у кого есть другая инфа?

Букабяка
Мастер
Мастер
Повідомлень: 54
З нами з: 13 липня 2017, 20:37
Дякував (ла): 23 рази
Подякували: 42 рази

Повідомлення Букабяка »

Скрытый текст
Кэт писав:
Букабяка писав:Добрый день\вечер дорогие бухгалтера!
Обращаюсь за помощью: заблокирована ПН - документов сканировать "вагон и маленькая тележка" (импортный товар , приобретенный в разное время,хранение,перевозчики, терминалы, брокер услуги и т.д.) . Последний раз у меня ПН блокировались в июне-июле этого года.
После этого почти 4 месяца всеми правдами и неправдами , дурацкими подсчетами виртуальных лимитов и т.д.удавалось избежать этой "радости", но в этот раз- не удалось, хотя по подсчетам должна была зарегистрироваться #rtfm# #search#
Напишите кратко ПОЖАЛУЙСТА изменилось ли что-то в подаче документов на разблокировку с ИЮЛЯ месяца???? Сколько додатков прикрепляется в эл.кабинете в повидомленню ( в июле больше 20 не хотело)??? Додатков сейчас будет много...((((
в июле все Повидомлення и таблицы подавала через кабинет, так как в медке в начале не было бланков, потом они появились , но не работали нормально , а времени "играться" не было с медком.

СПАСИБО ВСЕМ ОТКЛИКНУВШИМСЯ ! #thank2#
[/quote]

Добрый день! У нас не было блокировки с начала года, а с 20.11.2017 все заблокировали по всему товару (200 налоговых, ассортимент более 5000 наименований !!!) Есть мысль, что это за счет остатков на 01.01.2017 с прошлых лет. Т.е. проданный товар в начале года был из остатков прошлых лет. И еще, не гласно - действительно что-то крутанули на верху, говорят по цепочкам пошли, если вам приходные НН блокировали и вас следом потом. Но это только слухи пока ничем не подтвержденные. Может у кого есть другая инфа?[/quote]

у меня товар собственный импорт с евросоюза, естественно были остатки на 01.01.17, они есть у всех почти предприятий) но изза покупки этого года "виртуальный лимит" по коду из первых 4 знаков + и его точно должно было хвваить на регистрацаю этой ПН! Если брать полный код этого товара, то он лимит-отрицательный.В понедельник буду бросать на регистрацию ПН, у которой по кода товара, тоже импорт, лимит +, но по коду из 4 знаков - отрицательный (тоесть товары имеют разный 8 значный код и одинаковые первые цифры). Если кому интересно -отпишусь что с ней - зарегистрировалась или заблокировалась)))) тогда можна будет предположить, что в импортном товаре берутся все 8 цифр сейчас .... или ХЗ , что они там накрутили в очередной разCrazy

PPS
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 171
З нами з: 01 вересня 2017, 17:48
Дякував (ла): 130 разів
Подякували: 157 разів

Повідомлення PPS »

Букабяка писав:Добрый день\вечер дорогие бухгалтера!
Обращаюсь за помощью: заблокирована ПН - документов сканировать "вагон и маленькая тележка" (импортный товар , приобретенный в разное время,хранение,перевозчики, терминалы, брокер услуги и т.д.) . Последний раз у меня ПН блокировались в июне-июле этого года.
После этого почти 4 месяца всеми правдами и неправдами , дурацкими подсчетами виртуальных лимитов и т.д.удавалось избежать этой "радости", но в этот раз- не удалось, хотя по подсчетам должна была зарегистрироваться #rtfm# #search#
Напишите кратко ПОЖАЛУЙСТА изменилось ли что-то в подаче документов на разблокировку с ИЮЛЯ месяца???? Сколько додатков прикрепляется в эл.кабинете в повидомленню ( в июле больше 20 не хотело)??? Размер 1 додатка так и остался 2мг??? Додатков сейчас будет много...((((
в июле все Повидомлення и таблицы подавала через кабинет, так как в медке в начале не было бланков, потом они появились , но не работали нормально , а времени "играться" не было с медком.

СПАСИБО ВСЕМ ОТКЛИКНУВШИМСЯ ! #thank2#
Практически ничего не поменялось, форма Таблицы с октября новая - добавили галочку для с/х, плюс к самой Таблице в эл.кабинете сделали возможность прикреплять "Документ довільного формату" (тут мне ругалось на 1,64Мб). Подача Таблиц по нескольким кодам возможна, но проблема с входящими (на сельхозе если ставить - "не враховано") - можете попробовать отправить только исходящие (заблокированные) коды УКТ.
К повидомленню 25 додатков размером до 2Мб (если что смотрите внимательно - при прикреплении система в ЭК пишет успешно ли прикреплен файл и его размер).
По кабинету подавать надежнее, доходили слухи, что из МЕДка есть внутренний документ ДСК - не принимать. Я еще первой таблицей, в августе отправлял только исходящие коды из МЕДка - у меня не принялись, а в ноябре аналогичная таблица принята - думаю из-за галочки с/х, но кто их знает.

Ну и как здесь уже принято - ДФС аминь!!!

tiex1994
ПрофиПрофи
Повідомлень: 44
З нами з: 21 листопада 2017, 14:40
Дякував (ла): 41 раз
Подякували: 52 рази

Повідомлення tiex1994 »

marina11 писав:
tiex1994 писав:Колеги, хто знає як там далі коли ми поповнимо той ліміт - мені знову на реєстрацію її подати чи автоматично зареєструється при поповненні ліміту
У Вас ліміт зараз у -, чи ні. Якщо ні, завтра на ранок цілком можете мати щастя у формі реєстрації за рахунок "перевищення". І реєструється автоматично.
Ви знаєте - так і трапилось! Дякувати Богу, що то був вечір п"ятниці, на понеділок запланували зустріч з представниками шести банків щодо відкриття термінового овердрафту!!!

Була на вихідних без інтернету, сьогодні повернулась, приймаю повідомлення - ПН зареєстрована!!!

Дякую, дякую, дякую усім! Бажаю всім якнайшвидшої реєстрації і нам всім відміни цього дебільного маразму!!!

tiex1994
ПрофиПрофи
Повідомлень: 44
З нами з: 21 листопада 2017, 14:40
Дякував (ла): 41 раз
Подякували: 52 рази

Повідомлення tiex1994 »

Букабяка писав:Добрый день\вечер дорогие бухгалтера!
Обращаюсь за помощью: заблокирована ПН - документов сканировать "вагон и маленькая тележка" (импортный товар , приобретенный в разное время,хранение,перевозчики, терминалы, брокер услуги и т.д.) . Последний раз у меня ПН блокировались в июне-июле этого года.
После этого почти 4 месяца всеми правдами и неправдами , дурацкими подсчетами виртуальных лимитов и т.д.удавалось избежать этой "радости", но в этот раз- не удалось, хотя по подсчетам должна была зарегистрироваться #rtfm# #search#
Напишите кратко ПОЖАЛУЙСТА изменилось ли что-то в подаче документов на разблокировку с ИЮЛЯ месяца???? Сколько додатков прикрепляется в эл.кабинете в повидомленню ( в июле больше 20 не хотело)??? Размер 1 додатка так и остался 2мг??? Додатков сейчас будет много...((((
в июле все Повидомлення и таблицы подавала через кабинет, так как в медке в начале не было бланков, потом они появились , но не работали нормально , а времени "играться" не было с медком.

СПАСИБО ВСЕМ ОТКЛИКНУВШИМСЯ ! #thank2#
Мы подавали через Медок 25 октября, было 23 додатка, не больше 2 мб каждый. По повидомленню - отказ, таблица до сих пор не принята (5 раз уже подавала). У нас на входе собственный импорт, на выходе - реализация госпредприятию (по прозорро).
По скарге сама еще не поняла, мы послали одну укрпочтой курьером, после недели скандалов и разборок с УП, мы, сварганили еще один пакет и с сопроводиловкой что где-то бродит пакет отосланный УП и мы не уверены в его целости и сохранности, послали его DHL (наутро был вручен). Далее интересно:
DHL вручили 10.11, УП раздуплилась 14.11
с 20.11 я по нескольку раз в день обрывала телефоны гарячей линии налоговой, узнала регистрационный номер первого пакета. Сказали, что очевидно что не рассмотрен и будет принят в вашу пользу. Второго пакета они не видели по своему поиску (искали по фамилии директора и по названию фирмы тоже).
Параллельно давали запыт публичной информации (в этой теме ссылочку добрые люди давали) факсом, емейлом и новой почтой отослали письмо.
В пятницу состряпали жалобу омбудсмену.
В пятницу после 19.00 пришло "підлягає реєстрації згідно Рішення комісії від 24.11" (т.е. тут я так понимаю, что это был рассмотрен пакет который по УП пришел) но не может быть зарегина потому что не хватает лимита (по декларации вылезло "перевищення")
На понедельник договорились с банками оформлять срочный овердрафт (нам контрагент не платит ни копейки пока не будет зарегина НН), сегодня пришла квитанция что она зарегина!!!
Итого НН от 24 октября, подали на регистрацию 25 октября, зарегистрирована 26 ноября. Все доки подавали быстро и оперативно, в течении пары часов (все сканируем заранее уже).


tiex1994
ПрофиПрофи
Повідомлень: 44
З нами з: 21 листопада 2017, 14:40
Дякував (ла): 41 раз
Подякували: 52 рази

Повідомлення tiex1994 »

Діна 1977 писав:
Zoriana88 писав:Подскажите пожалуйста, как правильно оформить документы для подачи в налоговую вместе с жалобой. Для каждой отдельной заблокированой нн жалоба+ доки+ все листы прошиты и пронумерованы, в жадобе указать сколько листов, в бумажной папке.? Есть ли какие-то практичные рекомендации? Спасибо
Кожен листочок підписаний , згідно з оригіналом, печатка.
ми робили на кожній сторінці: правий верхній кут - штампік "копія"
правий нижній - від руки писали "згідно з оригіналом", проставляли дату, директор ПІП і підпис директора+печатка (від моменту закінчення школи я від руки стільки букв не писала#wall# ) треба буде й такий штампік собі замовити #wall#

Кэт
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 113
З нами з: 27 січня 2011, 02:11
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 27 разів

Повідомлення Кэт »

tiex1994 писав:
marina11 писав:
tiex1994 писав:Колеги, хто знає як там далі коли ми поповнимо той ліміт - мені знову на реєстрацію її подати чи автоматично зареєструється при поповненні ліміту
У Вас ліміт зараз у -, чи ні. Якщо ні, завтра на ранок цілком можете мати щастя у формі реєстрації за рахунок "перевищення". І реєструється автоматично.
Ви знаєте - так і трапилось! Дякувати Богу, що то був вечір п"ятниці, на понеділок запланували зустріч з представниками шести банків щодо відкриття термінового овердрафту!!!

Була на вихідних без інтернету, сьогодні повернулась, приймаю повідомлення - ПН зареєстрована!!!

Дякую, дякую, дякую усім! Бажаю всім якнайшвидшої реєстрації і нам всім відміни цього дебільного маразму!!!

Доброго времени суток! Поделитесь опытом. Отправляю повідомлення впервые. К каждой заблокированной налоговой накладной необходимо сделать пакет документов: описание операции, приложить все входящие и исходящие накладные на покупку и продажу товара, все ТТН, доверенности, платежки и договора покупки и продажи товара, акты транспортных услуг по доставке и развозке товара, а также описать деятельность предприятия в дополнительной информации, приложить штатное расписание, договора аренды помещений, инвентаризацию на 01.01.2017. У меня при этом к каждой налоговой накладной получается минимум 20 документов, максимум 35 документов. Таблицу плательщика налога с кодами УКТ и КВЕД отправила одну. Все отправляю через Медок. Получены только квитанции №1 и больше ничего. Т.е. не понятно пока приняты или не приняты пакеты документов. Все так или что-то я еще упустила? Подскажите. Заранее Спасибо!

Закрито

Повернутись до “Податкова накладна”