Відшкодування ПДВ

Ksunj4ik
УченикУченик
Повідомлень: 3
З нами з: 22 травня 2015, 11:11
Дякував (ла): 1 раз

Повідомлення Ksunj4ik »

Подскажите, пожалуйста, если я осуществила предоплату за основное средство в мае 2015 г., а поставка его будет осуществлена только в июле 2015 г.(т.е. приходная накладная будет июлем) могу ли я заявить сумму по этой предоплате на возмещение в мае 2015?

anochka
Мастер
Мастер
Повідомлень: 67
З нами з: 11 квітня 2012, 02:25
Дякував (ла): 30 разів
Подякували: 10 разів

Повідомлення anochka »

Доброго дня! Зареєстровані платником ПДВ з 01,08,2015, коли ми можемо отримувати відшкодування ПДВ, (займатимемося експортом)....операції на 1 000 000,00 гривень, є ще якісь умови????

Nadiy
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 2688
З нами з: 23 липня 2015, 11:52
Дякував (ла): 447 разів
Подякували: 1989 разів

Повідомлення Nadiy »

anochka писав:Доброго дня! Зареєстровані платником ПДВ з 01,08,2015, коли ми можемо отримувати відшкодування ПДВ, (займатимемося експортом)....операції на 1 000 000,00 гривень, є ще якісь умови????
інформація ось тут

Пункт 200.5 регламентує, хтo не має права нa отримання бюджетного відшкодування.

Пyнкти 200.7-200.9 говорять про те, що потрібно додати до декларації ПДВ в таких випадках.

Згідно з пунктом 200.10 вас чекає камеральная перевірка.

Пyнкти 200.11 - 200.15 присвячені можливій документальній перевірці.

Пункт 200.16 присвячений експорту за договорами комісії і тому подібне

1
Гений
Гений
Повідомлень: 349
З нами з: 19 жовтня 2012, 00:41
Дякував (ла): 2028 разів
Подякували: 484 рази

Повідомлення 1 »

Доброе утро!
Подскажите, пожалуйста, предприятие начало заниматься експортом. Естественно полезло возмещение НДС. Первый месяц показали в 24 строку Деки, но так же не может быть до бесконечности. Возник вопрос, не подать ли на бюджетное возмещение. Но мы не соответсвуем п. 200.19.3. мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму податку, заявлену до відшкодування. Отсюда вопросы:
- можем ли мы увеличить уставной фонд, внеся необоротные активы от учредителей?
- можно подать на возмещение не всю сумму, а в пределах 1/3 от имеющихся у нас необоротных активов?

Спасибо.

Ольга24
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 715
З нами з: 05 квітня 2012, 03:23
Дякував (ла): 270 разів
Подякували: 349 разів

Повідомлення Ольга24 »

1 писав:Доброе утро!
Подскажите, пожалуйста, предприятие начало заниматься експортом. Естественно полезло возмещение НДС. Первый месяц показали в 24 строку Деки, но так же не может быть до бесконечности. Возник вопрос, не подать ли на бюджетное возмещение. Но мы не соответсвуем п. 200.19.3. мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму податку, заявлену до відшкодування. Отсюда вопросы:
- можем ли мы увеличить уставной фонд, внеся необоротные активы от учредителей?
- можно подать на возмещение не всю сумму, а в пределах 1/3 от имеющихся у нас необоротных активов?

Спасибо.
Эти критерии для автоматического возмещения.
А для простого возмещения - это не нужно.
До 01.07.2015 по простому возмещению приходили на документальную проверку по НДС. Проверяли месяц в котом возникло отриц. значения и в котором было заявлено на бюджетное возмещение.

Khomenkoop
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 181
З нами з: 12 березня 2015, 15:46
Дякував (ла): 10 разів
Подякували: 91 раз

Повідомлення Khomenkoop »

1 писав:Доброе утро!
Подскажите, пожалуйста, предприятие начало заниматься експортом. Естественно полезло возмещение НДС. Первый месяц показали в 24 строку Деки, но так же не может быть до бесконечности. Возник вопрос, не подать ли на бюджетное возмещение. Но мы не соответсвуем п. 200.19.3. мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму податку, заявлену до відшкодування. Отсюда вопросы:
- можем ли мы увеличить уставной фонд, внеся необоротные активы от учредителей?
- можно подать на возмещение не всю сумму, а в пределах 1/3 от имеющихся у нас необоротных активов?

Спасибо.
Права Ольга, Вы критерии для автоматического возмещения, а с 01.07 возмещение общее и автоматическое ничем фактичестки не отличается ( только период - в авто 26 дней, а в обычном - 40 дней )

Ольга24
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 715
З нами з: 05 квітня 2012, 03:23
Дякував (ла): 270 разів
Подякували: 349 разів

Повідомлення Ольга24 »

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 07.07.2015 р. № 24403/7/99-99-15-01-01-17

Щодо особливостей проведення перевірок бюджетного відшкодування ПДВ

Державна фіскальна служба України <...> надає роз'яснення щодо особливостей проведення перевірок бюджетного відшкодування ПДВ і упередження неправомірно задекларованих сум з урахуванням змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у порядку проведення відповідних перевірок, що набирають чинності з 1 липня цього року.

Відповідно до пункту 200.20 статті 200 Кодексу контролюючий орган у разі встановлення фактів невідповідності критеріям автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ та відсутності у такого платника права на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ зобов'язаний протягом 17 календарних днів після граничного терміну подання звітності повідомити платника податку про відповідне рішення та надати детальні пояснення і розрахунки за критеріями, значення яких не дотримано (по податковій звітності за травень цього року - не пізніше 07.07.2015 р.).

Оскільки бюджетним відшкодуванням відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Кодексу є відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника, відповідність критеріям автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ є обставиною, за якою суб'єкт господарювання може отримати бюджетне відшкодування за результатами камеральної перевірки, яка відповідно до абзацу другого пункту 200.18 статті 200 Кодексу проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації (у липні 2015 року - не пізніше 10.07.2015 р.).

Згідно з пунктом 75.1.1 статті 75 Кодексу дані системи електронного адміністрування ПДВ (дані органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, дані Єдиного реєстру податкових накладних та дані митних декларацій) вважаються складовою камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ, у тому числі з питань правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування.

Таким чином, при здійсненні камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ із заявленими сумами бюджетного відшкодування обов'язковим є опрацювання декларацій платників за такими напрямами:

• відповідність даних додатка 2 до податкової декларації з ПДВ, зокрема за періоди, у яких виникло від'ємне значення різниці податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ;

• виявлення арифметичних або логічних помилок у декларації, у тому числі правомірність відображення показника збільшення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду з врахуванням результатів попередніх перевірок (камеральних/документальних), проведених органом ДФС;

• з'ясування відповідності даних декларації з ПДВ та даних Єдиного реєстру податкових накладних;

• аналіз формування податкового кредиту з використанням всіх наявних інформаційних даних;

• з'ясування відповідності даних декларації з ПДВ та даних митних декларацій (рядки 2.1 та 12.1 декларації), застосованого типу митних декларацій;

Довідково: керуючись тим, що відповідно до пункту 187.8 статті 187 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення, при з'ясуванні відповідності показників рядків 12.1 (12.1.1, 12.1.2), а також 2.1 податкової декларації з ПДВ оформленим митним деклараціям враховувати, що за наявності обсягу відомостей (даних), достатніх для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим, митна декларація відповідно до статті 258 Митного кодексу України заповнюється у звичайному порядку, що відповідно до Класифікатора типів декларацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 20.09.2012 р. № 1011, відмічається:

• у разі вивезення товарів - літерним кодом напрямку переміщення ЕК, літерним кодом типу декларації АА;

• у разі ввезення товарів - літерним кодом напрямку переміщення ІМ, літерним кодом типу декларації АА;

• звірка даних декларації з наявними в органах ДФС інформаційними базами даних та з'ясування відповідності номенклатури та вартості імпортованих та/або підакцизних товарів митних декларацій та податкових накладних;

• вивчення обставин виникнення або стану усунення виявлених розбіжностей (заниження податкових зобов'язань, завищення податкового кредиту);

• виявлення ймовірних схем залучення платником до ланцюгів постачання ризикових контрагентів, які при здійсненні оподатковуваних операцій не задекларували податкові зобов'язання з ПДВ або за якими на дату опрацювання наявна інформація про сумнівний податковий кредит, у тому числі за ланцюгами постачання тощо.

Разом з цим відсутність права на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ не позбавляє платника права на отримання відшкодування у загальному порядку, зокрема за результатами камеральної перевірки, яка проводиться протягом 30 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації.

Одночасно повідомляємо, що відповідно до пункту 37 підрозділу 2 розділу XX Кодексу контролюючі органи не здійснюватимуть документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування сум ПДВ, заявлених платниками у звітних періодах, що настають після 01.07.2015 р., оскільки з 01.07.2015 р. призупиняється дія підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, абзацу четвертого пункту 82.4 статті 82, пункту 200.11 статті 200, а також дія пункту 200.14 статті 200 Кодексу в частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок сум бюджетного відшкодування ПДВ.

При цьому наголошуємо, що мораторій на проведення у 2015 та 2016 роках перевірок платників, запроваджений пунктом 3 Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", не розповсюджується на перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу понад 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Контролюючі органи можуть скористатися правом і відповідно до пункту 73.3 статті 73 Кодексу звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Якщо за наслідками отримання податкової інформації або перевірок інших платників податків буде виявлено факти, що свідчитимуть про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, і платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на такий обов'язковий письмовий запит (із зазначенням порушень платником податків податкового, валютного та іншого законодавства) протягом 10 робочих днів з дня його отримання відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, контролюючий орган має право ініціювати здійснення документальної позапланової перевірки.

Крім того інформація, отримана за результатами опрацювання / камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ платника податку, підлягає аналізу та накопиченню з метою вивчення стану платіжної дисципліни, динаміки самостійного виправлення помилок, дії норм Кодексу в частині адекватності ставок оподаткування та системи пільг, а також для формування податкової історії суб'єкта господарювання та інформування (у довільній формі) підрозділів податкового та митного аудиту для врахування при організації контрольно-перевірочних заходів (документальних планових виїзних перевірок) у наступних періодах.

Правомірність нарахування сум бюджетного відшкодування не підлягає підтвердженню у разі виявлення в ході опрацювання / камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ платника податку фактів, що можуть свідчити про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.

У разі якщо за результатами перевірки, у тому числі камеральної, виявлено невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у декларації з ПДВ, орган ДФС згідно з пунктом 58.1 статті 58 Кодексу надсилає платнику ПДВ податкове повідомлення-рішення згідно з Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 р. № 1236, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 року за № 2135/22447 (далі - Наказ № 1236):

• за формою "В1" згідно з додатком 5 до Наказу № 1236 - у разі встановлення перевищення суми бюджетного відшкодування ПДВ через заниження податкових зобов'язань або завищення податкового кредиту з ПДВ;

• за формою "В3" згідно з додатком 7 до Наказу № 1236 - у разі з'ясування факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування.

У разі узгодження прийнятих (не оскарження) податкових повідомлень-рішень протягом десяти календарних днів, що настають за днем їх отримання (при проведенні процедури адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем її закінчення), завищена сума, на яку складено повідомлення-рішення, зменшується в інтегрованій картці платника податків, що ведеться у контролюючому органі.

При цьому за умови відсутності порушень норм статей 197 - 199 Кодексу сума, на яку відмовлено у бюджетному відшкодуванні (за формою "В3"), може бути врахована платником у збільшення значення рядків "збільшено/зменшено залишок від'ємного значення (від'ємного значення попередніх звітних податкових періодів) за результатами перевірки контролюючого органу" податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження такого податкового повідомлення-рішення.

У разі коли платник податків скористається правом, передбаченим статтею 56 Кодексу, і оскаржить в адміністративному порядку вказані податкові повідомлення-рішення, необхідно розглядати такі скарги із використанням належним чином засвідчених копій документів, розрахунків та доказів, які платник податків вважатиме за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 Кодексу, а також інформації органу ДФС, яким прийнято ці податкові повідомлення-рішення.

Одночасно на виконання пункту 200.20 статті 200 Кодексу Державна фіскальна служба України надає для опрацювання перелік суб'єктів господарювання, які відповідно до Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1128, за попередньо отриманими показниками відповідають таким критеріям (за деклараціями з ПДВ за травень 2015 року).

Зважаючи на викладене, за результатами проведеної роботи зобов'язую забезпечити:

• своєчасне повідомлення платників податку про невідповідність критеріям, що надають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ;

• якісне проведення камеральних перевірок податкової звітності платників ПДВ із задекларованими до бюджетного відшкодування сумами ПДВ (рядки 23, 30 декларацій з ПДВ);

• ініціювання документальних виїзних (невиїзних) перевірок у необхідних випадках;

• прийняття податкових повідомлень-рішень у разі виявлення порушень норм чинного законодавства при розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ;

• продовження інформативної та роз'яснювальної роботи щодо переваг належної податкової культури платників, відмови від використання непрозорого механізму формування сум бюджетного відшкодування ПДВ та застосування схем ухилення від оподаткування, зокрема у період дії мораторію на проведення ряду контрольно-перевірочних заходів.

Голова Р. Насіров

Ольга24
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 715
З нами з: 05 квітня 2012, 03:23
Дякував (ла): 270 разів
Подякували: 349 разів

Повідомлення Ольга24 »

Оновлений порядок бюджетного відшкодування
ПДВ відшкодовуватимуть незалежно від стажу й обсягу оподатковуваних операцій


Вилучено п. 200.5 ПКУ.
Підстава: пп. 2 п. 45 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.01.2016 р.

Із 01.01.2016 р. особи, які зареєстровані платниками ПДВ менш ніж 12 календарних місяців, мають право на отримання бюджетного відшкодування на загальних підставах. Раніше такі платники могли розраховувати хіба що на відшкодування ПДВ за придбаними чи спорудженими (збудованими) основними фондами. Завдяки Закону № 909 канув у Лету п. 200.5 ПКУ, який установлював таке обмеження. Окрім того, цей пункт забороняв надавати бюджетне відшкодовування особам, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, аніж заявлена сума бюджетного відшкодування (окрім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання чи спорудження (будівництва) основних фондів).

Отже, для декларування бюджетного відшкодування, починаючи з декларації з ПДВ за січень (І квартал) 2016 року, стаж платника ПДВ й обсяг оподатковуваних операцій значення не мають.

Два реєстри заяв на бюджетне відшкодування


Зміни до п. 200.7 ПКУ.
Підстава: пп. 3 п. 45 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.02.2016 р.

Тривалий час бізнес і громадськість добиваються створення єдиного публічного реєстру претендентів на бюджетне відшкодування ПДВ. На жаль, Законом № 909 цієї мети не досягнуто, та певного успіху в цій боротьбі все ж вдалось досягти.

Так, із 01.02.2016 р. ДФСУ формуватиме та вестиме два Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування платникам ПДВ (пп. 200.7.1 ПКУ):

один ― для тих платників, які відповідають критеріям автоматичного відшкодування, визначеним п. 200.19 ПКУ;
другий ― для решти.
До цих реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування вносяться такі дані:

назва платника податку та його індивідуальний податковий номер;
дата подання заяви на бюджетне відшкодування на рахунок платника в банку, поданої в складі податкової декларації чи уточнюючого розрахунку (за умови їх подання);
сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку, зазначена в кожній заяві, поданій у складі податкової декларації чи уточнюючого розрахунку (за умови їх подання);
дата узгодження контролюючим органом суми бюджетного відшкодування за кожною заявою;
дата висновку, направленого до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, із зазначенням суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню;
дата й номер податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням (у разі подання) уточнюючого розрахунку, не узгоджена контролюючим органом;
дата початку оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, що оскаржується;
дата закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, узгоджена за результатами оскарження;
дата й сума повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку.
Закон № 909 вирішує питання з публічністю інформації про бюджетне відшкодування ПДВ. Адже він зобов’язує ДФСУ щоденно публікувати на власному офіційному веб-сайті реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування із зазначенням усіх вище перелічених даних (пп. 200.7.3 ПКУ). При цьому законотворець зазначає, що такі дані не належать до інформації з обмеженим доступом.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до відповідного Реєстру протягом операційного дня їх отримання в хронологічному порядку їх надходження. Порядок ведення та форму реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджує Уряд.

Оскільки норми, стосовно запровадження таких реєстрів, запрацюють із 01.02.2016 р., то, по ідеї, першими до них повинні потрапляти заяви платників ПДВ, подані в складі декларацій із ПДВ за січень 2016 року, що подаються в лютому. Звісно, якщо КМУ встигне розробити й затвердити форми та порядок ведення цих Реєстрів. Хоча реальніше, що Реєстри почнуть формувати із заяв на бюджетне відшкодування, поданих за результатами лютого 2016 року. На такі думки наштовхують і корективи, унесені в п. 200.7 ПКУ. На його вимогу, із 01.02.2015 р. у заяві про повернення суми бюджетного відшкодування, яка міститься в додатку Д4 до декларації з ПДВ, платник повинен зазначати: відповідає він критеріям автоматичного бюджетного відшкодування із п. 200.19 ПКУ чи ні. До речі, такі критерії також підкоригували (див. далі). Однак у чинній формі додатка Д4 не передбачено для цього спеціального поля. Є лише таблиця для відомостей, де можна вказати дані щодо одного із чинних критеріїв для автоматичного відшкодування. І явно до подачі декларації з ПДВ за січень 2016 року ситуація не зміниться. Адже для цього потрібно внести зміни чи затвердити нові форми ПДВшної звітності.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюватимуть у хронологічному порядку згідно із черговістю внесення до кожного відповідного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (пп. 200.7.2 ПКУ). Водночас ніде не сказано, що пріоритетність надаватиметься претендентам із першого Реєстру (платникам, які відповідають критеріям автоматичного бюджетного відшкодування).

Перевірка й узгодження бюджетного відшкодування

Зміни до п.п. 200.10–200.15, п. 37 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ.
Підстава: пп.пп. 5–9 п. 45 і пп. 1 п. 83 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.01.2016 р.

Платники ПДВ отримують бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами:

камеральної перевірки, котру, як і раніше, контролюючий орган проводить протягом 30 календарних днів, що настають за граничним строком подання декларації з ПДВ (п. 200.10 ПКУ). Водночас сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою контролюючим органом із дня, наступного за днем спливу строку проведення камеральної перевірки, у разі якщо камеральна перевірка проведена не була чи за результатами проведення перевірки податкове повідомлення-рішення не було надіслано платнику податку в установлений строк;
документальної перевірки, проведеної на вимогу п. 200.11 ПКУ. Такі перевірки податківці мають право провести в разі, якщо до бюджетного відшкодування потрапили суми від'ємного значення, сформованого за операціями:
за періоди до 01.07.2015 р., що не підтверджені документальними перевірками;
із придбання товарів/послуг у сільгосппідприємств, що використовували спецрежим, установлений ст. 209 ПКУ за період до 01.01.2016 р.
Зауважимо: мораторій на проведення документальних позапланових виїзних перевірок стосовно достовірності сум бюджетного відшкодування з ПДВ, установлений п. 37 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ, не поширюється на цей вид документальних перевірок.

На жаль, тут нічого не сказано про строк проведення такої документальної перевірки. Нагадаємо: раніше тут ішлося про позапланову документальну виїзну перевірку, яка не повинна була тривати понад 30 календарних днів, що настають за граничним строком проведення камеральної перевірки. До того ж із 01.07.2015 р. призупинений абз. 4 п. 82.4 ПКУ, за яким загальний строк проведення перевірок, визначених у п.п. 200.10 та 200.11 ПКУ (камеральної та документальної) не може перевищувати 60 календарних днів. Із цього випливає, що ПКУ не обмежує строку проведення документальних перевірок за п. 200.11 ПКУ, а це може призвести до зловживань, а саме затягування податківцями перевірки сум бюджетного відшкодування.

У разі неузгодження податківцями суми ПДВ, заявленої до відшкодування, або її частини зобов'язання з бюджетного відшкодування в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного чи судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків (п. 200.15 ПКУ). Очевидно, таке уточнення дати виникнення заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ зроблено саме для визначення строку, за який нараховують пеню згідно з п. 200.23 ПКУ.

Використання сум бюджетного відшкодування

Зміни до п. 200.12 ПКУ.
Підстава: пп 7 п. 45 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.01.2016 р.

Податківці протягом 5 робочих днів після закінчення перевірки мають (п. 200.12 ПКУ):

або подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету,
або за заявою платника податку до податкового органу зарахувати таку суму в рахунок сплати грошових зобов'язань чи погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету.
Як бачимо, наразі бюджетним відшкодуванням із ПДВ дозволено розраховуватися з держбюджетом за іншими платежами. Таке зарахування проводять на підставі заяви платника ПДВ (пп. «в» п. 87.1 і пп. «б» п. 200.4 ПКУ). Утім, якщо в платника податку є податковий борг (ідеться не лише про податковий борг із ПДВ), то бюджетному відшкодуванню в будь-якому разі підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу. Тобто пріоритет під час цього зарахування мають суми податкового боргу.

Платник ПДВ має право змінити напрям використання узгодженого бюджетного відшкодування. Для цього він подає до Податкової відповідну заяву. Своєю чергою, податківці протягом 5-ти робочих днів із дня отримання такої заяви повинні її задовольнити (п. 200.12 ПКУ). Що це означає? Припустімо, платник ПДВ має податковий борг із двох загальнодержавних податків, а суми узгодженого бюджетного відшкодування вистачить, аби погасити або частину одного, або другого. Тож платник ПДВ має право обрати — податковий борг із якого податку гасити цим бюджетним відшкодуванням.

Уявімо іншу ситуацію. У платника ПДВ немає податкового боргу й бюджетне відшкодування він вирішив направити на сплату грошових зобов’язань із податку на прибуток (надіслав відповідну заяву податківцям), але ще до граничної дати сплати таких зобов’язань ці кошти йому знадобилися для оплати мита. Таку зміну напряму використання бюджетного відшкодування платник ПДВ оформлює знову ж таки заявою.

Порядок бюджетного відшкодування, задекларованого до 01.07.2015 р.

Зміни до п. 37 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ.
Підстава: пп. 1 п. 83 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.01.2016 р.

Для бюджетного відшкодування, заявленого до 01.07.2015 р., діють іще старі правила. Пункт 37 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ доповнили перехідним правилом: бюджетне відшкодування сум ПДВ, задекларованих до відшкодування до 01.07.2015 р., здійснюватимуть у порядку, визначеному ст. 200 ПКУ в редакції, що діяла станом на 01.07.2015 р. Найімовірніше, автори змін мали на увазі бюджетне відшкодування, задеклароване за звітні періоди до 01.07.2015 р. Тобто це правило мало б поширюватися й на бюджетне відшкодування, заявлене в декларації з ПДВ за червень 2015 року, яку подавали вже в липні. Хоча якщо формально читати цю норму, то червневі суми бюджетного відшкодування сюди не потрапляють, бо їх платники ПДВ декларували вже в період із 01.07.2015 р. по 20.07.2015 р. включно, тобто після 01.07.2015 р. Тож цікаво, як трактуватимуть це перехідне правило податківці.

Порядок автоматичного бюджетного відшкодування

Зміни до п. 200.18 ПКУ.
Підстава: пп. 10 п. 45 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.02.2016 р.

Нагадаємо: у Проекті № 3688 від 22.12.2015 р. планували запровадити один Реєстр заяв на бюджетне відшкодування й автоматично, без будь-яких критеріїв для претендентів та спеціальних процедур, відшкодовувати ПДВ. Тому цілком логічно, що з ПКУ хотіли прибрати норми, які встановлюють критерії та порядок прискореного відшкодування. Але не так сталося, як гадалося. У Законі № 909 говориться про 2 окремі реєстри: один — для ПДВшників, які відповідають критеріям автоматичного відшкодування, другий ― для решти. Утім п. 200.18 ПКУ, у якому прописано прискорений порядок для автоматичного бюджетного відшкодування з 01.02.2016 р., буде виключено з ПКУ за вказівкою пп. 10 п. 45 р. I Закону № 909. А це означає, що із цієї дати претенденти на бюджетне відшкодування з обох Реєстрів проходитимуть однакову (загальну) процедуру перевірки й узгодження сум бюджетного відшкодування. Очевидно, це результат поспіху та внесення правок уже в сесійній залі безпосередньо перед голосуванням. Проте за таких умов доцільність ведення двох Реєстрів під питанням.

Критерії автоматичного бюджетного відшкодування

Зміни до п. 200.19 ПКУ.
Підстава: пп. 11 п. 45 р. І Закону № 909.
Чинні з 01.01.2016 р.

Перелік критеріїв для претендентів на автоматичне бюджетне відшкодування «схуд» на два пункти. А саме: із 01.01.2016 р. для встановлення відповідності платника критеріям із п. 200.19 ПКУ не зважатимуть на:

здійснення платником ПДВ інвестиції в необоротні активи в розмірах не менш ніж 3 млн грн протягом останніх 12-ти календарних місяців (пп. «б» пп. 200.19.3 ПКУ);
наявність податкового боргу (пп. 200.19.4 ПКУ).
Тобто право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ мають платники податку, які відповідають одночасно таким критеріям:

1) не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (пп. 200.19.1 ПКУ);

2) юрособи та фізособи-підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб ― підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про (пп. 200.19.2 ПКУ):

а) відсутність підтвердження відомостей;

б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);

в) прийняття рішень про виділ, припинення юрособи, підприємницької діяльності фізособи ― підприємця;

г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів або змін до установчих документів юрособи;

ґ) припинення державної реєстрації юрособи чи підприємницької діяльності фізособи ― підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення чи відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юрособи чи підприємницької діяльності фізособи ― підприємця;

3) мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує втричі суму податку, заявлену до відшкодування, або отримали строком на один рік від банківської установи, перелік яких визначається КМУ, фінансову гарантію, що діє з дня подання відповідної заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, а також здійснюють операції з вивезення товарів із митної території України в митному режимі експорту, питома вага яких протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40% загального обсягу поставок (для платників податку із квартальним звітним періодом ― протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) (пп. 200.19.3 ПКУ).

Отже, претендувати на автоматичне відшкодування можуть лише експортери, які відповідають зазначеним вище критеріям. Нагадаємо: із 01.02.2015 р. платники ПДВ у заяві на отримання бюджетного відшкодування, яку подають у складі ПДВшної звітності, повинні зазначати, відповідають вони критеріям автоматичного бюджетного відшкодування чи ні (п. 200.7 ПКУ).

Як і раніше, перевірка відповідності платника ПДВ зазначеним критеріям проводиться в автоматизованому режимі протягом 15-ти календарних днів після граничного строку подання звітності (п. 200.20 ПКУ). А в разі невідповідності податківці зобов’язані протягом 17-ти календарних днів після граничного строку подання звітності направити платнику рішення про таку невідповідність і надати детальні пояснення та розрахунки за критеріями, значення яких не дотримано. Відповідне рішення може бути оскаржене платником податку в установленому порядку (п. 200.21 ПКУ).

Якщо ж контролюючий орган у встановлений строк не надіслав платнику ПДВ зазначене рішення, вважається, що такий платник відповідає критеріям автоматичного бюджетного відшкодування.

zajka
Гуру
Гуру
Повідомлень: 85
З нами з: 07 вересня 2015, 14:07
Дякував (ла): 24 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення zajka »

Добрый День ! Подскажите как сделать платежку для пополнения ндс го счета

БУХГАЛТЕР_2012
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 880
З нами з: 22 лютого 2012, 02:30
Дякував (ла): 422 рази
Подякували: 85 разів

Повідомлення БУХГАЛТЕР_2012 »

Добрый день всем, подскажите пожалуста, срочно нужно дать ответ, извините некогда искать в нете, в феврале на экспорт хотим продать пшеницу и кукурудзу и подать на возмещение на счет, мы можем покупать пшеницу в кого-либо (с/х производителя, первого посредника, второго посредника) сейчас это не имеет значения, так?

Відповісти

Повернутись до “Відшкодування ПДВ”