Податок на землю і оренда землі

Розділ XII ПКУ
Naz_A
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 12
З нами з: 20 травня 2016, 10:58
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення Naz_A »

За консервацию, я согласно, мы не как не подходим, а вот " до их освоения". Но не могу найти в земельном кодексе, понятия освоения.

Гарун
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 21
З нами з: 04 березня 2014, 10:13
Дякував (ла): 10 разів
Подякували: 2 рази

Повідомлення Гарун »

Уважаемые коллеги, здравствуйте. Вопрос по аренде земли. Я - юр.лицо, на общей системе, до 20 млн. Мною была подана декларация по аренде земли за 2015 год, в которой я не учла индексацию нормативной денежной оценки, т.е. поставила сумму сугубо по договору от 2014 года, за 2016-ый год применила индексацию к цене 2015-ого года, то есть снова неправильно. налоговая требует уточнёнку. Так как суммы всё одно придётся корректировать, но было бы предпочтительнее, дабы избежать штрафных санкций, чтобы налоговая сама начислила, по уведомлению-решению, которое мы не стали бы обжаловать, мы бы оплатили, и штрафные санкции нам бы списали, благо в начале этого года минфин утвердил таки порядок отмены штрафных санкций, начисленных на сумму налогового обязательства, которую плательщик уплатил без обжалования уведомления-решения. Кто сталкивался с таким способом "утрясания вопроса", каковы должны быть мои действия? Спасибо.

Аватар користувача
Al Shurshun
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1169
З нами з: 19 серпня 2011, 12:21
Дякував (ла): 34 рази
Подякували: 614 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Al Shurshun »

Уважаемый коллега, Naz_A
Naz_A писав:За консервацию, я согласно, мы не как не подходим, а вот " до их освоения". Но не могу найти в земельном кодексе, понятия освоения.
имеем вот такой вот комментарий
Земельний кодекс України (ЗКУ). Науково-практичний коментар.

Стаття 205. Зміст економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель

[Земельний кодекс України (ЗКУ). Науково-практичний коментар.] [Стаття 205]
1. Економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель включає:

а) надання податкових і кредитних пільг громадянам та юридичним особам, які здійснюють за власні кошти заходи, передбачені загальнодержавними та регіональними програмами використання і охорони земель;

б) виділення коштів державного або місцевого бюджету громадянам та юридичним особам для відновлення попереднього стану земель, порушених не з їх вини;

в) звільнення від плати за земельні ділянки, що перебувають у стадії сільськогосподарського освоєння або поліпшення їх стану згідно з державними та регіональними програмами;

г) компенсацію з бюджетних коштів зниження доходу власників землі та землекористувачів внаслідок тимчасової консервації деградованих та малопродуктивних земель, що стали такими не з їх вини.

Коментар:

До пункту "а".

Податкові пільги. На даний час податкове законодавство України, передбачаючи 18 видів загальнодержавних податків і зборів (ст. 9 ПКУ) і 5 видів місцевих податків і зборів (ст. 10 ПКУ), встановлює лише незначні пільги щодо сплати податку на прибуток підприємств та пільги із сплати земельного податку, що за певних умов можуть використовуватися особами, які здійснюють заходи з охорони земель.

Зокрема, п. 144.1 ст. 144 ПКУ передбачає, що витрати на капітальне поліпшення якості земель, не пов'язане з будівництвом, підлягають амортизації. Це означає, що ці витрати можуть бути виключені з прибутку, що оподатковується податком на прибуток підприємств. Пп. 283.1.2 ст. 283 ПКУ передбачає, що за "землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння", земельний податок не справляється.

Кредитні пільги. На даний час законодавство не передбачає механізму пільгового кредитування громадян та юридичних осіб, які здійснюють за власні кошти заходи, передбачені загальнодержавними та регіональними програмами використання і охорони земель.

Потреба у розробці такого механізму існує. На наш погляд, його основою повинно стати надання коштів державного бюджету на зворотній безоплатній або частково оплатній основі відповідним суб'єктам для здійснення заходів згідно із програмами використання і охорони земель.

До пункту "б". Умовою надання коштів законодавець називає факт погіршення земель не з вини суб'єктів, що здійснюють поліпшення (п. "б" ч. 1 ст. 205 ЗКУ), а цільовим призначенням коштів визначив лише відновлення земель. Видається, що доцільніше було б закріпити можливість стимулювання будь-якого поліпшення земель, у тому числі тих, стан яких не погіршувався. Слід сказати, що на практиці закони про державний бюджет на відповідний рік передбачають видатки на "докорінне поліпшення земель" незалежно від причин, що спричинили необхідність такого поліпшення. Відтак, можна з великою долею умовності стверджувати про існування дієвого механізму реалізації коментованої норми.

Зокрема, у Законі України "Про Державний бюджет на 2011 рік" передбачено виділення 15 тис. грн. на докорінне поліпшення земель науково-дослідних господарств (код 6591070), що, звичайно, в масштабах України є сумою просто мізерною. Виділення коштів громадянам не передбачено.

Порядок використання цих коштів на сьогодні визначається наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку використання коштів Державного бюджету України на оплату робіт з докорінного поліпшення земель" від 27.02.2002 N 58/136. Порядок передбачає розподіл коштів між підприємствами на підставі рішень конкурсних комісій (п. 1.5), які здійснюють процедуру конкурсного відбору на підставі наказу Міністерства аграрної політики України "Про затвердження Положення про умови проведення конкурсу на надання коштів Державного бюджету України на оплату робіт з докорінного поліпшення земель" від 31.07.2002 N 216. Виділені кошти державного бюджету спрямовуються переможцям конкурсу для здійснення заходів з хімічної меліорації ґрунтів, до складу яких входять роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення вапнування і гіпсування ґрунтів, в оплату яких включається вартість меліорантів, витрати на транспортування і внесення їх у ґрунт (п. 1.1 Положення).

Виділення коштів місцевого бюджету може регулюватися на регіональному та місцевому рівні.

До пункту "в". Пп. 283.1.2 ст. 283 ПКУ передбачає, що за землі "землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння", земельний податок не справляється. Разом із тим, звільнення від плати за землю земельних ділянок, що перебувають у стадії поліпшення їх стану згідно з державними та регіональними програмами (п. "в" ч. 1 ст. 205 ЗКУ, а також ст. 27 Закону України "Про охорону земель"), ПКУ не передбачено. Враховуючи, що ПКУ прийнятий пізніше від ЗКУ та Закону України "Про охорону земель", надання цієї пільги в частині, "не покритій" ПКУ, на сьогодні є неможливим.

До пункту "г". Пп. 283.1.2 ст. 283 ПКУ передбачає, що за землі "землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння", земельний податок не справляється. Додатковим стимулом для землевласників та землекористувачів має стати компенсація за рахунок бюджету зниження доходу внаслідок тимчасової консервації деградованих та малопродуктивних земель, що стали такими не з їх вини (п. "г" ст. 205 ЗКУ). Виходячи із договірного порядку здійснення консервації земель (ч. 3 ст. 172 ЗКУ), розмір компенсації зниження доходу від консервації земель повинен визначатися у відповідному договорі.

На жаль, існуюче законодавство про консервацію земель (ст. ст. 171, 172 ЗКУ, наказ Держкомзему від 17.10.2002 N 175 "Про Порядок консервації земель") не регламентує засад компенсації, а закони про державний бюджет традиційно не передбачають спрямування коштів на таку компенсацію. Необхідно наголосити, що механізм консервації земель та його складова - відшкодування зниження доходів власників землі та землекористувачів, - може працювати лише за умови існування фінансової основи - коштів, передбачених у бюджеті.

При формуванні законодавства та практики щодо компенсації при здійсненні консервації доцільно врахувати досвід Польщі. Т. з. Програма активізації сільської місцевості, розпочата напередодні вступу Польщі до ЄС, передбачає, зокрема, компенсаційні доплати за заліснення сільськогосподарських земель та здійснення догляду за насадженнями. Отримувачами компенсації є сільськогосподарські виробники або їх групи, залісненню підлягає не менше 3 га. Оплата здійснюється одноразово з розрахунку: через рік - фінансова допомога на заліснення; за 5 років - премія за опіку; за 20 років - премія за заліснення. Залежно від конфігурації території та виду насаджень оплата становить за хвойні дерева - від 4300 до 5100 зл/га (1018 - 1207 євро/га), листяні - від 5000 до 5900 зл/га (1184 - 1397 євро/га).
из всей этой писанины - есть госпрограмма на Ваш участок, получите освобождение, а если нет - фигвам (индейская изба Шарик ©) #rtfm# #wall#

С уважением #hi#

buhgalter-2010
Высший разум
Высший разум
Повідомлень: 692
З нами з: 13 березня 2012, 03:32
Дякував (ла): 141 раз
Подякували: 169 разів

Повідомлення buhgalter-2010 »

Добрый день. Подскажите по земле. Физлицо, инспектор сказала что в этом году нужно заплатить больше в 4 раза. но если в аренду не сдаем, а на территории занимаемся производством, то применяется коеф 0,75 и платить намного меньше. Где можно про это прочитать и понять как она сделала расчет? в кодексе нету

vala1982
Гений
Гений
Повідомлень: 451
З нами з: 11 грудня 2012, 06:02
Дякував (ла): 118 разів
Подякували: 7 разів

Повідомлення vala1982 »

юр.лицо до 20мил. есть на балансе 2 офиса как нежетлове примищення , нужно ли платить налог на землю и как его начислить и что нужно делать?

Gera28
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1356
З нами з: 11 січня 2012, 00:01
Дякував (ла): 1291 раз
Подякували: 1077 разів

Повідомлення Gera28 »

Подскажите,пожалуйста, получила податкове повідомлення-рішення на земельний податок- які сроки оскарження цього повідомлення?????

Gera28
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1356
З нами з: 11 січня 2012, 00:01
Дякував (ла): 1291 раз
Подякували: 1077 разів

Повідомлення Gera28 »

Подскажите,пожалуйста, получила податкове повідомлення-рішення на земельний податок- які сроки оскарження цього повідомлення?????

Juless
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 126
З нами з: 07 листопада 2013, 11:37
Дякував (ла): 40 разів
Подякували: 22 рази

Повідомлення Juless »

Здравствуйте!
Помогите разобраться в таком вопросе, так как флп единщики освобождены от уплаты налога на землю, но проблема в том, что на самом лице, не на флп было куплено здание, т.е. это здание принадлежит ему, но недавно ФЛП получил извлечение о нормативной денежной оценке в мае, можно ли сдать декларацию и оплачивать налог на землю?

Аватар користувача
Яков
Гигант Мысли
Гигант Мысли
Повідомлень: 13664
З нами з: 28 жовтня 2013, 06:29
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 14118 разів
Подякували: 27903 рази

Повідомлення Яков »

Juless писав:Здравствуйте!
Помогите разобраться в таком вопросе, так как флп единщики освобождены от уплаты налога на землю, но проблема в том, что на самом лице, не на флп было куплено здание, т.е. это здание принадлежит ему, но недавно ФЛП получил извлечение о нормативной денежной оценке в мае, можно ли сдать декларацию и оплачивать налог на землю?
Ничего не понятно - невозможно ответить полностью.
Ваша фраза "так как флп единщики освобождены от уплаты налога на землю..." с точки зрения налоговой - не совсем верна.
Налоговая рассуждает примерно так: "так как флп единщики, являющиеся собственниками земельного участка, на котором расположено здание/помещение, используемое в предпринимательской деятельности, освобождены от уплаты налога на землю..."

Далее: ФЛП-единщик как собственник земельного участка под зданием, так и не собственник; ФЛП-неединщик, не ФЛП - имеет право получить нормативную денежную оценку земельного участка, т.е получение оценки участка не является основанием для того, чтобы быть плательщиком земельного налога. А вот если ФОП, не ФОП, единщик, неединщик - является плательщиком налога на землю, тогда ему надо получить "оценку земли" (а в некоторых случаях и долю в землевладении/землепользовании) - для правильного расчёта земналога.
Зображення

Идиотка
Мастер
Мастер
Повідомлень: 66
З нами з: 07 жовтня 2014, 08:44
Дякував (ла): 8 разів
Подякували: 3 рази

Повідомлення Идиотка »

Яков писав:
Juless писав:Здравствуйте!
Помогите разобраться в таком вопросе, так как флп единщики освобождены от уплаты налога на землю, но проблема в том, что на самом лице, не на флп было куплено здание, т.е. это здание принадлежит ему, но недавно ФЛП получил извлечение о нормативной денежной оценке в мае, можно ли сдать декларацию и оплачивать налог на землю?
Ничего не понятно - невозможно ответить полностью.
Ваша фраза "так как флп единщики освобождены от уплаты налога на землю..." с точки зрения налоговой - не совсем верна.
Налоговая рассуждает примерно так: "так как флп единщики, являющиеся собственниками земельного участка, на котором расположено здание/помещение, используемое в предпринимательской деятельности, освобождены от уплаты налога на землю..."

Далее: ФЛП-единщик как собственник земельного участка под зданием, так и не собственник; ФЛП-неединщик, не ФЛП - имеет право получить нормативную денежную оценку земельного участка, т.е получение оценки участка не является основанием для того, чтобы быть плательщиком земельного налога. А вот если ФОП, не ФОП, единщик, неединщик - является плательщиком налога на землю, тогда ему надо получить "оценку земли" (а в некоторых случаях и долю в землевладении/землепользовании) - для правильного расчёта земналога.
У меня похожая ситуация. Земля находиться в собственности физического лица, на этой земле стоит склад, где это же частное лицо осуществляет свою деятельность как ФОП-единщик. Пошла в налоговую местную проконсультироваться надо ли платить налог на землю( земля выкупленна) инспектор ответил , что да надо , пишите заявление и я написала. Потом проконсультировалась на горячей линии ДФС, там ответили , что ФОП-единщик не платит налог на землю,если осуществляет там свою деятельность, но наше налоговая уже насчитала налог на землю по моему заявлению и теперь давят , что вы должны уплатить налог, т.к. сами написали заявление. Вопрос : являеться ли заявление основанием для давления? И как лучше поступить ?

Відповісти

Повернутись до “Податок на майно”