Единый 2-я гр. и первичка!

Загальні питання, ставка податку, книга обліку доходів
Вероника
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 131
З нами з: 08 грудня 2010, 01:50
Дякував (ла): 20 разів

Повідомлення Вероника »

У меня ФЛП на 2 группе Е/Н хочет открыть станцию СТО и магазин к нему. Какую документацию необходимо вести при получении машины в ремонт? Что регистрировать и как. Заранее спасибо за ответы.

Kot
Гуру
Гуру
Повідомлень: 75
З нами з: 29 листопада 2011, 02:39
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 1 раз

Повідомлення Kot »

Вероника писав:У меня ФЛП на 2 группе Е/Н хочет открыть станцию СТО и магазин к нему. Какую документацию необходимо вести при получении машины в ремонт? Что регистрировать и как. Заранее спасибо за ответы.
Во-первых на 2 группе вы будете работать только с населением и ЧП физлицо. Мы при получение машины составляем наряд-заказ со слов клиента у нас есть шаблон, потом мастер-приемщик отдают машину конкретному автослесарю и копию наряд-заказа по которой автослесарь и работает , затем он принимает авто у слесаря , объезжает его и подводит клиента к кассиру , который в 1С создают печатный экземпляр акта выполненных работ, клиент платит и кассир выдают чек. Также существуют кладовщик на магазине, который ведет учет и продажу запчастей. Это такой вариант если за наличку частному лицу. а если предприятиям или организациям, то там куча наворотов. Пиши, что конкретно надо

foxxy_2007
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 23
З нами з: 30 грудня 2011, 06:26
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення foxxy_2007 »

Скажите пожалуйста . Надо ли обязательно вести какие-то приходные документы у единщикас наемными? и какие? приходные ордера и чеки к ним подшивать каждый день?

LL2012
УченикУченик
Повідомлень: 1
З нами з: 05 січня 2012, 06:03

Повідомлення LL2012 »

Чи повинні приватні підприємці мати документи, що підтверджують придбання товарів? Таке питання дуже часто задають читачі блогу у коментарях. Можна сказати, що в цього питання є своя історія, яка полягає у еволюції взаємовідносин податкової служби з приватними підприємцями – платниками єдиного податку.

У цій статті я спробую обґрунтувати законодавчими нормами, що приватні підприємці зобов’язані мати первинні документи на придбаний товар. Також ми розглянемо основні види штрафних санкцій, які застосовує податкова служба до підприємців, в яких відсутні первинні документи, а також позицію судових органів щодо рішень податкової служби. З’ясуємо, якими нормами слід оперувати підприємцю під час проведення в нього перевірки та спробуємо відповісти на питання, де ж взяти первинні документи.

Чи потрібні підприємцю первинні документи згідно Податкового та Господарського кодексу?

Фізична особа – підприємець, згідно п.2 ст.55 Господарського кодексу України є суб’єктом господарювання, тому на нього розповсюджуються його норми. Згідно ч.8 ст.19 Господарського кодексу України всі суб’єкти господарювання зобов’язані вести первинний облік результатів своєї діяльності та вести бухгалтерський облік.

Згідно пункту 44.1 Податкового кодексу, всі платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування на підставі первинних документів. В свою чергу, відповідно до пунктів 16.1.5 та 85.4 Податкового кодексу податкова служба має право вимагати первинні документи під час проведення перевірок, а платник податків має їх надавати на належним чином оформлену письмову вимогу.

Тобто, будь який суб’єкт господарювання, в тому числі фізична особа – підприємець як на єдиному податку так і на загальній системі оподаткування, повинен мати первинні документи на придбаний товар.
Необхідність первинних документів для ФОП на загальній системі оподаткування
Згідно пункту 177.10 Податкового кодексу ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані мати первинні документи щодо походження товару. Ведення бухгалтерського обліку у фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування полягає у заповненні книги обліку доходів та витрат, яка затверджена Наказом ДПА №1025 від 24.12.2010. Відповідно до пункту 1 цього наказу, внесення даних до книги здійснюється виключно на підставі первинних документів.

Згідно пункту 177.2 ПКУ, чистий дохід ФОПа визначається як різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі та документально підтвердженими витратами. Тобто, лише на підставі належно оформлених первинних документів, ФОП на загальній системі має право віднести вартість придбаних товарів чи послуг до складу валових витрат та, відповідно, зменшити свій загальний оподатковуваний дохід. Немає первинних документів – немає валових витрат.

Тобто, для фізичної особи на загальній системі є чіткі норми, згідно яких кожний показник обліку має підтверджуватися первинними документами. При цьому це стосується як витрат так і доходів. Оскільки ФОП на загальній системі при здійсненні розрахунків у готівковій формі зобов’язаний використовувати РРО, кожний показник доходу в нього також має підтверджуватися первинними документами (фіскальними чеками РРО).
Необхідність первинних документів для ФОП на єдиному податку
Якщо для підприємця на загальній системі оподаткування відповідь дуже і дуже тверда, то для ФОП на єдиному податку, на перший погляд, відповідь не така однозначна. Але це тільки на перший погляд.

З одного боку, розмір єдиного податку, який підприємець сплачує до бюджету не залежить від витрат, які він здійснює для ведення підприємницької діяльності. ФОП – платник єдиного податку не зобов’язаний використовувати РРО. При здійсненні продажу товару чи послуги, підприємець – єдинник видає чек лише на вимогу покупця. Тобто, якщо покупцю він не потрібен, то він, зазвичай, не виписується.

Можна сказати, що платник єдиного податку дійсно дбає про оформлення первинних документів тільки тоді, коли продаж товарів чи послуг здійснюється юридичній особі, якій потрібні валові витрати та у деяких випадках податковий кредит з податку на додану вартість.

Незважаючи на те, що сплата єдиного податку до бюджету не зовсім залежить від наявності первинних документів, жодна законодавча норма не звільняє єдинників від обов’язку їх мати.

Скільки часу підприємець має зберігати документи?

Згідно пункту 44.3 Податкового кодексу платники податків зобов’язані зберігати первинні документи протягом 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої вони використовуються. Наприклад, податкова декларація платника єдиного податку третьої групи за перший квартал 2012 року була надана до податкової служби 5 травня. З цієї дати починається відлік строку у 1095 днів, протягом яких підприємець зобов’язується зберігати первинні документи, які підтверджують придбання та продаж товарів у першому кварталі 2012 року.

Штрафи за відсутність первинних документів, які застосовує податкова служба на практиці

У питань законності або незаконності застосування кожного з нижченаведених штрафів за відсутність у приватного підприємця первинних документів на товар є свої «за» та «проти». Їх ми розглядати не будемо, оскільки це більше юридичне питання та щодо цього можна написати дуже багато. Слід зазначити, що у застосування кожного з нижченаведених штрафів є своє «історія». Тобто, коли податківці під час проведення перевірок приділяли цим питанням особливу увагу та коли пішло деяке послаблення. Отже:

Штрафи за відсутність документів, передбачені статтею 164-1 КУАП та пунктом 121.1 ПКУ

Стаття 164-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає накладення адміністративного штрафу за неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат. Розмір штрафу становить від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або від 51 до 136 грн. За повторне протягом року порушення – від 85 до 136 грн
Пункт 121.1 Податкового кодексу за відсутність первинних документів передбачає штраф у розмірі 510 грн. За повторне протягом року порушення розмір штрафу збільшується до суми 1020 грн.


Штрафні санкції за реалізацію неоприбуткованих товарів

Були часи, коли відсутність первинних документів, що підтверджують походження товару тлумачилося податковою службою як реалізація необлікованих у встановленому порядку або неоприбуткованих товарів. Таке тлумачення також обумовлювалося наявністю у книзі обліку доходів та витрат за формою 10 графи «витрати».

Згідно п.12 ст.3 Закону «Про РРО», суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки у готівковій формі зобов’язані вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Відсутність первинних документів на товар а також відсутність відповідного запису у графі «витрати» книги за формою 10, на думку податкової служби порушувала п.12 ст.3 Закону «Про РРО». За таке «порушення» застосовувалися штрафні санкції в розмірі подвійної вартості товарів за цінами реалізації, які передбачені статтею 20 Закону України «Про РРО» від 6 липня 1995 №265/95-ВР.

IrinkaSvetl
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 3240
З нами з: 24 березня 2011, 04:30
Дякував (ла): 1696 разів
Подякували: 3006 разів

Повідомлення IrinkaSvetl »

Ребята, в свете последних нововведений просьба при написании вопроса о единщиках намекать, кто вас интересует, ЮРИКИ или ФИЗИКИ и какая группа)))

foxxy_2007
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 23
З нами з: 30 грудня 2011, 06:26
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення foxxy_2007 »

Прошу прощения что не уточнила , единщик с наемными , 2 - ая група, занимается предоставлением услуг связи. То что документы нужны я поняла , спасибо большое LL2012 , но какие именно документы? приходные и расходные ордера? и к ним чеки прикалывать?

Аватар користувача
Popen
Гигант Мысли
Гигант Мысли
Повідомлень: 18770
З нами з: 20 травня 2011, 00:41
Звідки: Україна, м.Харків
Дякував (ла): 2041 раз
Подякували: 10331 раз

Повідомлення Popen »

foxxy_2007 писав: Скажите пожалуйста . Надо ли обязательно вести какие-то приходные документы у единщикас наемными? и какие? приходные ордера и чеки к ним подшивать каждый день?
Приходные док-ты (для ФОП) подразумевают док-ты, подтверждающие факт получения товаров/услуг и факт их оплаты.
Пардон, а что это у вас за услуги связи на ЕН ?

"291.5. Не можуть бути платниками єдиного податку:
291.5.1. суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють:
...
8) діяльність з надання послуг пошти та зв'язку; "

Kot
Гуру
Гуру
Повідомлень: 75
З нами з: 29 листопада 2011, 02:39
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 1 раз

Повідомлення Kot »

Подскажите , пожалуйста если я ФОП покупаю для нужд производства товары у ФОПа у него в едином должно быть написано розничная торговля или оптовая в спецмагазинах

foxxy_2007
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 23
З нами з: 30 грудня 2011, 06:26
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення foxxy_2007 »

popen писав:
foxxy_2007 писав: Скажите пожалуйста . Надо ли обязательно вести какие-то приходные документы у единщикас наемными? и какие? приходные ордера и чеки к ним подшивать каждый день?
Приходные док-ты (для ФОП) подразумевают док-ты, подтверждающие факт получения товаров/услуг и факт их оплаты.
Пардон, а что это у вас за услуги связи на ЕН ?

"291.5. Не можуть бути платниками єдиного податку:
291.5.1. суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють:
...
8) діяльність з надання послуг пошти та зв'язку; "
:g_pinkglasses: Услуги связи - колл-центр , грубо говоря.

док-ты, подтверждающие факт получения товаров/услуг и факт их оплаты - я предоставила услуги -информировала человека , он оплатил их , дать ему чек и в двух экземплярах? Чеки подписанные являются же документом? или ордера , опять таки какие-то делать? так там я вообще не понимаю - Кореспондуючий рахунок, субрахунок , Код аналітичного рахунку , Код цільового призначення - что это такое и что там писать? Я не бухгалтер просто

:help: :help: :help:

lapotylka
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 13
З нами з: 21 лютого 2012, 05:20
Дякував (ла): 11 разів

Повідомлення lapotylka »

Підкажіть будь ласка!
У нас магазин(єдинщик 2група), хочемо торгувати одягом і взуттям з-за кордну, чи має бути наявність накладних на цей товар?
Оскільки закон каже:
З 1 січня 2012 року платники єдиного податку першої і другої груп, платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, зобов'язані будуть вести лише книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
Таким чином, хронологічне відображення здійснених господарських і фінансових операцій для визначення результатів власної підприємницької діяльності не потрібує підтвердження первинними документами.

Та хочеться спитатись більш досвітченіших людей, оскільки в нашій країне, одне пише, а друге роблять.
Хвилююсь щоб при перевіці їх не вимагали на підставі "бо так треба!!!"#dntknw#

Відповісти

Повернутись до “2-я група. Фізичні особи-підприємці”