Питання-відповіді від «Правова допомога»

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Благодійність у криптовалюті в Україні

Спеціалісти компанії “Правова допомога” коментують ситуацію щодо створення сьогодні благодійних фондів, які не лише зможуть одразу розпочати свою діяльність в Україні, а ще й приймати на рахунок благодійні пожертвування у криптовалюті.
Справа в тому, що сьогодні криптовалюта стає способом швидше і простіше переказати великі суми грошей адресату. Залишається лише питання її виведення та легальності таких перекладів.
По-перше, отримати благодійний внесок в Україні у крипті справді можна. Криптовалюту в Україні сьогодні легалізовано. Найскладніше – це конвертація криптовалюти у звичайну валюту. За словами першопрохідців, з Bitcoin та Ethereum простіше. З менш відомими поки що це може бути проблематично.
На даний момент, якщо говорити про можливість прийняття криптовалюти саме для благодійних потреб, ми пропонуємо кілька схем, одна з яких – це закріплення за криптогаманцями кількох відповідальних осіб, які контролюють надходження та розподіляють їх між волонтерами, конвертуючи криптовалюту у звичні для всіх гроші, скидаючи їм на картки.
Це що стосується самого отримання та конвертування криптовалюти. Проте її ще потрібно завести на рахунки благодійного фонду.
В умовах воєнного стану не поширюються законодавчі вимоги до отримання, використання, обліку та звітності благодійної допомоги. Таким чином, головна особливість – максимальна простота, щоб на благо і без зловживань.
Проте все ж таки хотілося б убезпечити від нецільового використання раніше отриманих грантів. Якщо ви раніше отримали певну суму на розвиток театральної діяльності, наприклад, зараз хочете запозичувати звідти на підтримку армії, а потім закласти – не факт, що такі добрі наміри все ж таки будуть розцінені як законні.
Тобто ви маєте впевнитися, що цілі та напрями фонду, які закріплені в його установчих документах співпадають з тією діяльністю, яку ви збирається вести сьогодні, та з цільовим призначенням перерозподілу коштів.
Важливо! Адмінвитрати благодійної організації не можуть перевищувати 20% доходу організації у поточному році.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Сьогодні ми боремося за Україну, і вже незабаром нашим основним завданням буде не проганяти агресора з нашої території, а відродити своїми руками країну, відбудувати будинки, підняти бізнес.
Усі розуміють, що на нашу країну чекає піднесення і багато іноземців вже сьогодні приїхали допомогти захистити країну і залишитися в ній і надалі. Ми звертаємось саме до тих, хто сьогодні посильно робить свій внесок у наше майбутнє. Ми розповімо як оформити дозвіл на проживання тим іноземцям, хто тим чи іншим чином брав участь у військових діях на території України.
Насамперед це стосується іноземців, які уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах. Вони перебувають в Україні на підставі воєнного квитка на весь термін дії контракту.
Посвідка на тимчасове проживання іноземцям оформляється лише тоді, коли вони надавали певну допомогу військовим. Це, наприклад:
інструкторська допомога підрозділам військових формувань (наприклад, стрілецька, тактична, медична, технічна тощо);
допомога правоохоронним органам МВС України, які залучені до антитерористичної операції;
залучення до проведення антитерористичної операції, зокрема стримування збройної агресії Росії;
інша участь у заходах, спільно з вищезгаданими підрозділами та добровольчими формуваннями.
Для підтвердження цих підстав іноземець має надати відповідне клопотання Міністерства оборони, підрозділу Збройних Сил або інших органів та формувань уповноважених на видачу, а у разі відмови у наданні такого клопотання – рішення суду щодо встановлення відповідного факту.
Важливо! ВНЖ можуть оформити і ті іноземці, які займаються волонтерською діяльністю в Україні. Це відбувається за спеціальною процедурою при офіційному працевлаштуванні у волонтерській організації.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Як виїхати на постійне проживання з України?

Причин виїхати на постійне проживання і роботу в іншу країну може бути безліч. При цьому саме офіційне отримання дозволу на перебування в країні може не тільки дати можливість перебувати там стільки, скільки буде потрібно, але і дасть певні переваги.
Але такий переїзд породжує безліч питань, адже навіть якщо приймаюча сторона (якщо ми говоримо про переїзд через робочу візу) обіцяє зайнятися оформленням дозволу на роботу на місці, це все одно означає пристойну кількість паперової роботи в Україні до Вашого від'їзду.

З чого почати і як буде виглядати вся процедура виїзду на постійне проживання?
Сама процедура виїзду на проживання дійсно не з легких. Справа в тому, що перед тим, як кудись виїжджати або комунікувати зі своїм іноземним роботодавцем, в Україні потрібно зробити наступні кроки:
• оплатити всі податкові борги і отримати довідку про це з податкової;
• здійснити оплату наявних кредитів;
• зробити згоду від другого з батьків (у разі виїзду дитини);
• знятися з місця реєстрації;
• прожити в Україні близько 5-ти років після закінчення роботи з державною таємницею (у разі роботи з держтаємницею);
• вирішити питання свого офіційного працевлаштування (правильно звільнитися, отримати заробітну плату / компенсацію);
• закрити кримінальні виробництва (в разі, коли таке провадження відкрито);
• припинити адміністративний нагляд Національної поліції (якщо такий є);
• закрити провадження у виконавчій службі;
• виконати рішення суду (в разі, коли таке рішення є);
• переконатися, що немає незнятої і непогашеної судимості.

З обов'язкових податкових платежів в інших країнах, з якими Ви швидше за все зіткнетеся, можна назвати:
• податок на нерухомість (у разі, коли Ви купили квартиру або будинок - потрібно буде платити податок);
• податок на бізнес (в разі, коли у Вас є якийсь бізнес, з якого Ви отримуєте дохід - потрібно буде платити податок на дохід);
• внесок солідарності;
• церковний податок;
• соціальні відрахування (виплати до пенсійного фонду, медичне страхування, страховка по безробіттю).
Звісно, все буде залежати від конкретної країни, в яку Ви збираєтеся, і від процедури, по якій хочете переїхати. Наші юристи проаналізують Вашу ситуацію і складуть для Вас покроковий алгоритм дій щодо отримання посвідки на проживання в бажаній країні.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Як швидко можна отримати громадянство України в період війни?

Набуття громадянства в Україні - це довготривала процедура. Сьогодні, в умовах воєнного часу, багато державних органів не працюють, або працюють в обмеженому режимі, сили та увага сконцентровані на захисті нашої країни.
Багатьох цікавить два питання: чи можна скоротити процедуру та термін очікування, і як зробити так, щоб при цьому вже жити в Україні, не виїжджаючи?
Відразу скажемо, скоротити процедуру не можна, а ось розтягнути можна – якщо не вкластися в строки, не оформити документи правильно з першого разу, не відстежувати весь час ситуацію у міграційних органах з урахуванням зовнішньої ситуації.

Як розрахувати терміни набуття громадянства в Україні?
Коли ви плануєте отримати громадянство в Україні, і ставите питання, скільки часу на це піде, важливо розуміти, що весь процес умовно можна поділити на три етапи:
• Підготовчий – період, коли ви готуєтеся до подачі документів та приходите до тієї точки, коли вже можете це зробити. В середньому займає від 2-х до 3-х років;
• Подання документів та очікування їх розгляду - залежно від процедури та підстав набуття громадянства, може займати від 3-4 місяців до 3-х років;
• Завершальний – після набуття громадянства вам необхідно буде вийти з громадянства іншої країни, на що виділяється 2 роки.
Ваші терміни залежатимуть від того:
• на якому етапі ви перебуваєте;
• на якій підставі плануєте отримувати громадянство;
• за якою процедурою отримуватимете громадянство.

В більшості випадків, якщо ви починаєте своє життя в Україні з отримання ПМП на наявній підставі, але прямих підстав для громадянства у вас немає, варто підготуватися до 7-8 років очікування. Для подання документів на прийняття громадянства вам знадобиться мінімум 5 років прожити в Україні, після чого пройти період очікування оформлення документів – 1-3 роки.
Найшвидше пройде процедура для тих, хто має на це право за народженням або територіальним походженням.
Значно скоротиться підготовчий етап для тих, хто знаходиться в шлюбі з громадянином України понад 2 роки. Це означає, що підготовчий етап триватиме лише 2 роки, не потрібно жити 5 років до моменту старту процедури оформлення громадянства. При цьому подання та оформлення документів на громадянство будуть відбуватися за процедурою прийняття в громадянство, і триватиме близько 2-х років.
Як залишатись в Україні весь час, поки чекаєш громадянство?
Найпростішим способом залишатися на території України, не виїжджаючи, є оформлення посвідки на проживання.
Оскільки ми говоримо про очікування громадянства, цілком імовірно, що підстави для посвідки на проживання у вас є. Якщо ж їх немає – можна отримати такий дозвіл шляхом реєстрації компанії в Україні та працевлаштування до неї директором.
У такому разі ви одразу отримуєте мінімум 1 рік можливості спокійно проживати на території України, займаючись паралельно процедурою оформлення громадянства.
Другим варіантом залишитись у країні, не виїжджаючи, буде продовження терміну перебування на підставі подання документів на громадянство України.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Медична ліцензія під час війни

Інформація від юристів компанії “Правова допомога” - Що робити, якщо ви подали документи, а отримати ліцензію не встигли?
Сьогодні безліч медичних закладів та підприємців, які планували своє відкриття, залишаються у підвішеному стані. Адже їхні послуги потрібні вже зараз, приміщення та обладнання готові, а ліцензії – немає.
У підвішеному стані перебувають і ті лікарі, клініки, яким потрібно внести зміни до існуючих ліцензій, чого вимагає закон для подальшого безпроблемного ведення лікарської діяльності.
Увага! МОЗ передбачив сьогодні спрощений старт роботи медустанов - через подання Декларації до Мінекономіки, в якій буде зазначено інформацію про суб'єкта господарювання, зокрема:
його організаційно-правову форму;
найменування суб'єкта;
адреси, за якими здійснюватиметься діяльність.
У декларації також зазначається назва ліцензії, яку ця декларація замінятиме. Важливо зазначити, що підприємство ознайомлено з вимогами законодавства щодо здійснення цієї господарської діяльності та зобов'язується ці вимоги виконувати.
Чіткої форми декларації не було затверджено, при цьому встановлено перелік видів діяльності, які не зможуть розпочати роботу з декларацією. До цього переліку відносяться, наприклад, діяльність банків пуповинної крові, інших тканин та клітин людини.
Декларацію можна буде направити до Мінекономіки у паперовій формі, або ж в електронній, за допомогою Порталу «Дія». Зазначимо, що у «Дії» поки що очікується така технічна можливість, орієнтовно це буде можливо через тиждень.
Важливо, що декларація хоч і дає право на провадження медичної діяльності на період воєнного стану, протягом місяця після його закінчення необхідно буде звертатися до МОЗ для отримання ліцензії у загальному порядку, при цьому без зупинення своєї діяльності. Тобто навіть починаючи роботу з декларацією, ви повинні заздалегідь розуміти, чи підійде ваше приміщення, обладнання та персонал для отримання ліцензії.
Щодо подання відомостей про зміни в ліцензіях - це все ще потрібно робити вчасно, передаючи документи до МОЗ, і очікуючи на старт його роботи.
У будь-якому випадку поки що залишаються без відповіді такі питання:
Що буде з лікарською відповідальністю у разі, якщо якісь претензії буде зафіксовано під час роботи саме з декларацією, а не ліцензією?
Чи можна заздалегідь підготувати всі документи, щоб не прогаяти терміни на отримання ліцензії, коли така можливість з'явиться?
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Чи можна зареєструвати благодійний фонд під час війни?

З величезною подякою ми сьогодні спостерігаємо за тим, як в Україну стікається гуманітарна та благодійна допомога з усіх куточків світу. Громадяни України й самі не стоять осторонь, активно збираючи допомогу тим, кому вона потрібна в Україні.
Зрозуміло, такий потік коштів потребує правильного регулювання та спрямування. Важливо мати можливість офіційно та легально приймати великі суми грошей та перерозподіляти їх на потреби. Для цього існує можливість створити фонд потрібного вам напряму: допомоги військовим, особам, які постраждали від військових дій, дітям, жінкам, тваринам та ін.
Всі ми сьогодні потребуємо захисту та підтримки.
Питання, як зареєструвати фонд під час війни, коли далеко не всі державні органи працюють.
КМУ ухвалив постанову №209 – Деякі питання держреєстрації в умовах воєнного стану. Згідно з цією постановою, реєстрація проводитиметься виключно тими держреєстраторами, які будуть внесені до окремого списку держреєстраторів, яким буде надано доступ до ЄДР під час воєнного стану. Зараз реєстратори вже розпочали свою роботу, списки сформовані, тож можна приступати до роботи.
Вже зараз можна подумати, як працюватиме ваш благодійний фонд:
якою буде структура органів управління;
у яких напрямах і кому саме допомагатимете;
хто вестиме бухгалтерський облік, адже його ніхто не скасує;
як кошти будуть зараховуватись і надалі ділитися на потреби та цілі фонду тощо.
По-перше, попередньо можна підготувати необхідні документи, а по-друге, підготувати план роботи фонду.
Як проходитиме реєстрація благфонду в умовах воєнного стану?
Повна екстериторіальність. Згідно з цією постановою, держреєстрацію можна буде провести незалежно від місцезнаходження юрособи.
Без адмінзбору. Власне, за створення благфонду до цього не було передбачено адмінзбору.
Подання у електронному вигляді. Документи для створення благфонду можна буде подати електронною поштою або «за допомогою інших засобів зв'язку». Але увага: документи в електронній формі мають бути створені відповідно до вимог електронного документообігу. Тобто із використанням електронного підпису.
Якщо немає електронного підпису і важко знайти нотаріуса для посвідчення довіреності або інших документів, їх можна підписати прямо при подачі у держреєстратора. Але в цьому випадку, звісно, ​​доведеться прийти особисто. Але якщо ви за кордоном, ви можете видати довіреність з правом підпису від вашого імені.
До моменту реєстрації у вас мають бути готові документи для реєстрації фонду, з урахуванням особливостей подальшої діяльності саме вашого фонду, та нюансів його структури (наприклад, якщо одним із учасників буде іноземна особа). Але бажано мати ясне розуміння, як такий фонд працюватиме в Україні у сьогоднішніх реаліях.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Як отримати прописку в Україні при оформленні посвідки на проживання: це обовʼязково?

Всі іноземці, які отримали документ для проживання в Україні (посвідку на постійне чи тимчасове проживання, довідку про звернення за захистом в Україні) зобов’язані задекларувати/зареєструвати місце проживання, або як ще кажуть - отримати “прописку”. Зробити це можна лише за однією адресою. 
Оскільки реєстрація місця проживання - це фактично останній етап оформлення дозволу на проживання в Україні, дехто ставиться до нього легковажно. Думають, що можна проживати в Україні без реєстрації, або шукають послуги “прописки” в Києві чи інших містах України, не перевіряючи тих, хто такі послуги надає.
Сьогодні ми розповімо, чи обов'язкова така реєстрація, та яких правил варто дотримуватися під час процедури.

Іноземець має право змінювати місце проживання за власним бажанням - це можна зробити одночасно, тобто при реєстрації/декларації за новою адресою буде автоматично знято з попередньої. 
Важливо звернути увагу на терміни! Після отримання документа (посвідки), здійснити реєстрацію необхідно не пізніше ніж через 30 календарних днів. Цей термін рахується не з дати видачі, яка зазначена на документі на проживання в Україні, а з дати фактичного отримання документа іноземцем.
При зміні адреси проживання термін для реєстрації теж 30 днів, і рахується з дня зняття з реєстрації за попередньою адресою.

Чому важливо дотримуватись термінів на прописку в Україні? При порушенні 30 денного строку іноземця буде притягнуто до адміністративної відповідальності (штраф складає від 1700 грн до 5100 грн). Також можуть накласти штраф на особу, яка надала житло для проживання іноземця і не здійснила заходів до його реєстрації вчасно (штраф від 340 до 680 грн, дуже рідко попередження).
Ще один важливий момент! Після реєстрації/декларування місця проживання необхідно внести цю інформацію до посвідки на постійне/тимчасове проживання - на чіп. Зробити це можна в будь-якому підрозділі ДМС України. 

У 2022 році з’явилась нова можливість “прописатись”, а саме подати через веб-портал ДІЯ декларацію про місце проживання, тобто здійснити “декларування”. Для цього необхідно обов’язково:
мати КЕП (кваліфікований електронний підпис);
зареєструвати житло у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
якщо особа не є власником (співвласником) житла, потрібна згода власника (співвласників), яка теж підтверджується електронним підписом.
Таким чином, все можна зробити он-лайн і не відвідувати державні органи, але тут необхідно правильно заповнити декларацію, не забути здійснити оплату.
Звичайно, оперування порталом ДІЯ для тих, хто проживає в Україні - це просто. За умови наявності електронного підпису та всіх документів.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

Чи можна продати (ліквідувати) компанію під час війни в Україні?

Процедура ліквідації – це досить довготривалий процес, який часто триває роками. Найкращим виходом стає «альтернативна» ліквідація.
Сама процедура є двоетапною. Спочатку в нотаріуса оформляється купівля-продаж часток/частки у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю. Обов'язково нотаріально завіряється акт приймання-передачі. До війни цей документ викладався на нотаріальному бланку. Після початку воєнних дій його можна було оформляти на звичайному аркуші, але нотаріальне завірення ніхто не скасовував. Проте зараз, коли дефіциту нотаріальних бланків немає, реєстратори почали вимагати бланки, тож нотаріуси знову викладають акти на бланках.
Договір купівлі-продажу оформляється нотаріально лише за бажанням. Зазвичай він все-таки укладається у простій, не нотаріальній формі.
Другим етапом процедури альтернативної ліквідації є прийняття рішення про зміну керівництва за необхідності. Якщо керівником був один з іноземців, який також хоче залишити цю справу, то звичайно ж потрібно. Дане рішення також оформляється нотаріально.
Під час війни реєстраційні дії проводяться далеко не у всіх тих органах, де здійснювалась ця процедура раніше. До війни можна було подати документи у будь-який центр надання адміністративних послуг тієї територіальної одиниці, де зареєстрована компанія, або до будь-якого приватного нотаріуса, який займається реєстраційними діями (а їх було досить багато).
Певний час документи приймають окремі регіональні управління юстиції і деякі центри надання адміністративних послуг, де прийом був розписаний на місяць вперед. Зараз же в регіонах, де ситуація є біль-менш стабільною, реєстраційні дії знову можуть проводити приватні нотаріуси.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

ЯК ВЗЯТИ НА РОБОТУ ЛІКАРЯ-ІНОЗЕМЦЯ В УКРАЇНІ ПІД ЧАС ВІЙНИ?

Працевлаштування лікаря в приватному медичному бізнесі відбувається за однаковою процедурою, що не залежить від того яким є заклад охорони здоров’я. Однак, працевлаштування лікаря-іноземця відрізняється від працевлаштування лікаря-громадянина України. Нагадаємо, що іноземцем є особа, яка є громадянином іншої держави і не перебуває у громадянстві України.

Працевлаштування лікаря-іноземця зумовлює коректування дотримання прав споживачів закладу та внесення змін до:
• внутрішньої документації закладу;
• порядку надання медичних послуг та сервісу;
• інформаційної політики закладу.

Задля оптимізації матеріальних ресурсів та часу, перед працевлаштуванням лікаря-іноземця рекомендуємо подбати про вакантність посади. Адже лікар-іноземець працевлаштовується з дозволу Державної служби зайнятості, що обмежує строк дії трудових відносин та вимагає окрему плату за дозвіл.
Вакантною є посада, яку на час працевлаштування не займає інший найманий працівник. Тобто на момент працевлаштування така посада має бути вільною, або у випадку якщо такої посади не існує – роботодавцю необхідно створити таку посаду.
Лікар-іноземець повинен відповідати освітнім і кадровим вимогам, що затверджені МОЗ України та внутрішньою документацією медичного закладу, в тому числі посадовим та функціональним обов’язкам, що відповідають вакантній посаді.
Для створення нової посади приватний сектор зумовлює необхідність для роботодавця здійснити наступні юридичні дії:
• Внесення змін до штатного розпису – коли за спеціальністю лікаря-іноземця в закладі відкрита ліцензія за відповідною спеціальністю;
• Розширення переліку ліцензованих спеціальностей та внесення змін до штатного розпису – коли заклад немає ліцензії на медичну спеціальність, яка відповідає посаді лікаря-іноземця.

Також необхідно отримати дозвіл на працевлаштування лікаря-іноземця в Державній службі зайнятості. Видача дозволу роботодавцю здійснюється, за умови виплати заробітної плати у розмірі не менш як десять мінімальних заробітних плат.
Важливо! В сфері медицини без такого дозволу можна працевлаштувати лікарів-іноземців:
• що постійно проживають в Україні на законних підставах;
• зі статусом біженця, який отримали згідно з законодавством України;
• одержали дозвіл на імміграцію в Україну;
• що потребують додаткового захисту в Україні;
• яким надано тимчасовий захист в Україні.

Створення трудових відносин з лікарем-іноземцем складається в тривіальному порядку. Особливу увагу необхідно приділити лиш трудовому договору (контракту). Наявність трудового договору є обов’язковою умовою незалежно від того, який саме медичний бізнес наймає лікаря-іноземця (юридична особа чи фізична особа-підприємець).
Основна вимога до лікаря-іноземця - це повністю відповідати освітнім і кадровим вимогам, що затверджені МОЗ України та внутрішніми документами медичного закладу, в тому числі посадовим та функціональним обов’язкам, що відповідають вакантній посаді.
https://pravdop.com/ua/

Правова Допомога
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 24
З нами з: 22 квітня 2022, 05:21
Подякували: 3 рази

Повідомлення Правова Допомога »

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ЛІКАРСЬКИМИ ЗАСОБАМИ У КЛІНІЦІ

Робота з лікарськими засобами є важливою частиною життєдіяльності клініки в цілому - важливо належно вести документацію у цій сфері не лише для безпеки перед перевірками Вашого бізнесу, але і для безпеки пацієнтів, стандартизації та оптимізації діяльності персоналу.

Перш за все, необхідно належно прописати наказ про організацію роботи з лікарськими засобами. Так, у кожному закладі повинна бути особа, яку уповноважили на контроль якості препаратів лікарських засобів. Зазвичай це медична сестра. Відомості про цю особу упродовж десяти днів після її призначення повідомляються відповідному територіальному органу Держлікслужби.
Лікарські засоби повинні закуповуватись лише у тих постачальників, які мають відповідні ліцензії на виробництво таких засобів та торгівлю ними, а також на роботу з наркотичними засобами, психотропними речовинами та прекурсорами, тощо.
Упродовж п’яти років заклад має зберігати усі підтверджуючі документи, що стосувалися купівлі лікарських засобів. За утилізацією засобів заклади повинні звертатися лише до тих суб’єктів господарювання, які отримали відповідні дозвільні документи. За потреби утилізувати лікарські засоби, необхідно заповнювати стандартизовану форму, якою повідомляють Держлікслужбу про наявні у них лікарські засоби, що підлягають утилізації.
Тобто якщо ви не плануєте утилізувати відходи самостійно - вам потрібно буде укласти угоду з підприємством, яке має ліцензію на утилізацію небезпечних відходів. Якщо ж плануєте утилізувати відходи самостійно - вам знадобиться додаткова ліцензія.
Важливо! Якщо препарати чи медикаменти, що необхідно утилізувати, були отримані як гуманітарна чи благодійна допомога, їх утилізація має відбуватися згідно з Порядком, затвердженим Постановою Кабміну від 28 квітня 2000 року №728.
При плануванні приміщень медичного закладу, необхідно керуватися не лише ДБН, важливо враховувати також вимоги до приміщень, у яких Ви плануєте зберігати препарати й медикаменти, які будуть використовуватися у діяльності закладу.
Вони мають відповідати вимогам, викладеним у інструкціях до лікарських засобів, зокрема:
• якісно вентилюватися;
• мати сталі показники конкретно визначеної температури та вологості повітря.
Холодильники у відведених приміщеннях повинні бути оснащенні термометрами, які необхідно повіряти відповідно до графіку повірки вимірювальної техніки, дотримуючись затверджених міжповірочних інтервалів.
У зазначених приміщеннях вологе прибирання з застосуванням дозволених засобів має відбуватися щодня. Це оформлюється графіками та журналами обліку проведення прибирань.
Відповідальна особа також повинна перевіряти зберігання лікарських засобів, зокрема цілісність упаковок, актуальність терміну придатності. А за найменших сумнівів у їх якості - звертатися до Держлікслужби для лабораторної перевірки.
Для фіксування процесу моніторингу, особа, яка за нього відповідає, керується:
• Порядком прийому, зберігання та списання лікарських засобів;
• Журналом обліку отриманих та використаних лікарських засобів;
• Журналом контролю температурного режиму та рівня вологості приміщення, тощо.
У лікувальному закладі також має бути особа, з наявною вищою медичною або фармацевтичною освітою, яка відповідає за фармаконагляд. Нею контролюється своєчасне подання медичними працівниками карт-повідомлень про побічні реакції від прийому лікарських засобів, застосування вакцин, тощо.
У її обов’язки також входить щороку складати звіт про випадки небажаних реакцій, постійно здійснювати облік таких реакцій, взаємодіяти з органами державної влади щодо фармаконагляду.
Чим правильніше і точніше буде оформлена документація, що стосується взаємодії лікарів та пацієнтів з лікарськими засобами у лікувальному закладі, тим простіше буде звітувати до контролюючих органів, тим менш проблемним буде проконтролювати процеси, пов’язані зі зберіганням та використанням лікарських засобів.
https://pravdop.com/ua/

Відповісти

Повернутись до “Юридичні послуги”