оляля писав:будь ласка, в якому пункті про нецілове, не знаходжу.
2. при перевіці ДПс перший чек в чековій книжці (вірніше його корінець0 визнали неправильно заповненим відповідно - всі подальші неправильні, відповідно штрафи багатотисячні. Хтось щось про тае чув?
При чем тут неправ заполн корешок чека к непризнанию всей операции.
В худшем случаи- админштраф за неправ заполн корешка
- чек то правильно заполнен, банк его принял
розгалядаємо варіанти. Є ось таке:
призначенням
Михайло Кочеров
05.05.2011р. Державна податкова адміністрація листом N12601/7/19-0217 «Про надання методичних рекомендацій» направило оновлену редакцію таблиці відповідності видів порушень норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.
Пункт 71 містить посилання на абз. 7 п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12 червня 1995 року N 436/95 (далі - Указ), згідно якого у разі порушення юридичними особами всіх форм власності … норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за використання одержаних в установі банку готівкових коштів не за цільовим призначенням - у розмірі витраченої готівки.
Актуальність питання відповідальності за використання готівки не за цільовим призначенням була втрачена починаючи ще з квітня 2005 року, коли НБУ у своєму листі від 01.04.2005 р. N 11-113/1077-3214 роз’яснив, що відповідно до Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання можуть вільно розпоряджатись власними коштами, що знаходяться на їх банківських рахунках і банки не мають права визначати та контролювати напрями використання грошових коштів клієнта (статті 1066, 1067, 1068, 1074).Беручи до уваги зазначені законодавчо встановлені норми, «Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 (далі - Положення), скасовано вимогу щодо цільового використання готівки. У зв'язку з цим і відповідні штрафні санкції за нецільове використання власних коштів, визначені Указом не повинні застосовуватись
.
Однак, посилання ДПА в листі N 12601/7/19-0217 на відповідальність за використання готівки не за цільовим призначенням, змушує знову звернутися до Указу Президента України та Положення.
Згідно п. 2.9. Положення, готівкова виручка (готівка) підприємств (підприємців), у тому числі готівка, одержана з банку, використовуються ними для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами (обов'язковими платежами).
Наведене у Положенні визначення говорить лише про загальне цільове призначення використання готівки: для функціонування підприємства та для розрахунку з бюджетом. Однак таке визначення не виключає більш чіткого цільового використання готівкових коштів в межах загального цільового використання. Само визначення «забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування» вже може бути розтлумачено як забезпечення потреб під час здійснення господарської діяльності, що виключає «негосподарські» витрати. «Господарські витрати» також мають внутрішній поділ, готівка може одержуватися в установі банку для витрат на відрядження, виплати заробітної плати тощо.
Указ Президента України є чинний, а отже підлягає виконанню з боку підприємств та податківців. В силу статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ), адміністративні суди при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд застосовує нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. В свою чергу, лист НБУ від 01.04.2005 р. N 11-113/1077-3214 в силу статті 56 Закону України «Про Національний банк України» не є нормативним актом, а лише відповіддю конкретному адресатові. Отже, адміністративні суди в силу ст. 9 КСУ будуть керуватися Указом Президента України, а не листом НБУ.
Таким чином, існує ризик застосування Указу Президента України від 12 червня 1995 року N 436/95 у разі порушення цільового використання готівки: лист ДПА України від 05.05.2011 р. N 12601/7/19-0217 є прямою рекомендацією для підлеглих податківців щодо застосування цього Указу.
Кочеров М.В.
Головний партнер, адвокат
Українсько-німецька юридична компанія «КОМПЕТЕНЦ ТІМ»
от була впевнена що за нецільове викор готівки тепер не штрафують,
але при перевірці дійсно прискіпливо звіряли в мене чек, виписку банку і касу
каса невелика, от і не думаю про це
от була впевнена що за нецільове викор готівки тепер не штрафують,
але при перевірці дійсно прискіпливо звіряли в мене чек, виписку банку і касу
каса невелика, от і не думаю про це
у листі ДПС - про штрафи.
це лист НБУ
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Л И С Т
01.04.2005 N 11-113/1077-3214
Національний банк України розглянув Ваше депутатське звернення <...> щодо надання роз'яснення з окремих питань регулювання обігу готівки і у межах своєї компетенції повідомляє.
1. Стосовно цільового використання готівкових грошових коштів, отриманих підприємством зі свого банківського рахунку
Відповідно до Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання можуть вільно розпоряджатись власними коштами, що знаходяться на їх банківських рахунках і банки не мають права визначати та контролювати напрями використання грошових коштів клієнта (статті 1066, 1067, 1068, 1074).
Беручи до уваги зазначені законодавчо встановлені норми, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за N 40/10320 (далі - Положення), скасовано вимогу щодо цільового використання готівки. У зв'язку з цим і відповідні штрафні санкції за нецільове використання власних коштів, визначені Указом Президента України від 12.06.95 N 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (далі - Указ), на нашу думку, не повинні застосовуватись. Таким чином, отримані в банку за грошовим чеком на певні цілі власні грошові кошти (наприклад на відрядження працівників) за необхідності (у тому числі і при несподіваній зміні обставин), можуть бути спрямовані їх власниками на інші господарські витрати підприємства.
2. Чи дійсно жодних обмежень щодо виплат із виручки новий порядок касових операцій не містить?
На сьогодні підприємства, які мають податковий борг, здійснюють виплату заробітної плати, керуючись вимогами законодавства, зокрема Законом України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Так, підпунктом "г" підпункту 7.3.1 зазначеного Закону передбачено, що не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу (, зокрема,) кошти, що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати.
Враховуючи, що зазначене питання врегульовано на законодавчому рівні, з Положення було вилучено відповідну норму.
Згідно з пунктом 2.9 Положення готівкова виручка використовується підприємством для забезпечення потреб, що виникають у процесі його функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами.
Враховуючи наведене обмежень щодо виплат підприємствами заробітної плати із готівкової виручки Положенням не передбачено і заборона на виплату заробітної плати з готівкової виручки його нормами не встановлена.
Щодо розділу 7 Положення (стосовно контролю за додержанням норм з регулювання обігу готівки), то його норми згідно з вищезазначеним Указом (стаття 3) розроблено Національним банком за погодженням з Державною податковою адміністрацією України і застосовуються органами контролю відповідно до їх компетенції не тільки для перевірки підприємств в поточні періоди, а також і за минулі періоди, коли діяли норми чинних на той час нормативно-правових актів (зокрема, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.02.2001 N 72, та Інструкції про організацію роботи з готівкового обігу установами банків України, затвердженої постановою Правління НБУ від 19.02.2001 N 69.
Крім того, при перевірці зазначених питань контролюється не тільки виконання вимог Положення, а також і інших нормативно-правових актів, що регулюють в певній мірі питання, пов'язані з готівковими розрахунками (Закони України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", "Про металобрухт", "Про фермерське господарство" тощо).
3. Чи не є порушенням перерахунок заробітної плати працівника на електронну картку без його згоди?
Питання виплати заробітної плати через установи банків шляхом впровадження карткових зарплатних проектів має вирішуватись виключно на добровільній основі. Зокрема, частиною 4 статті 24 Закону України "Про оплату праці" визначено, що за особистою письмовою згодою працівника виплата заробітної плати може здійснюватись через установи банків, поштовими переказами на вказаний ними рахунок (адресу) з обов'язковою оплатою цих послуг за рахунок власника або уповноваженого ним органу. Таким чином, виплата заробітної плати через установи банків шляхом впровадження зарплатних карткових проектів може здійснюватись лише за особистою письмовою згодою працівників, при цьому оплату цих послуг здійснює роботодавець або уповноважений ним орган.
Пунктом 3.6 Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 27.08.2001 N 367, укладенням, що перед укладенням договору банк зобов'язаний ознайомити клієнта з умовами одержання платіжної картки, переліком необхідних для пред'явлення документів, тарифами на обслуговування та правилами користування платіжною карткою. Ця інформація має бути викладена в доступній формі та знаходитись у доступному для клієнтів місці, а також надаватися в письмовій або електронній формі клієнтам та їх довіреним особам за їх бажанням.
Виходячи із вищенаведеного слід зазначити, що банк не має права перераховувати заробітну плату на картковий рахунок без згоди клієнта. Банк повинен неухильно дотримуватись зазначених законодавчих актів та надати роз'яснення фізичним особам щодо застосування платіжних карток та проведення операцій з їх використанням.
Виконавчий директорз питань готівково-грошового обігу НБУ О.Толстой
Наступна ситуація.
Зняли по чеку готівку на госп. витрати.
Наступного дня повернули невитрачену готівку в касу.
Можна цю готівку видати як повернення поворотної фінансової допомоги директору (засновнику).
Чи буде тут нецільове використання готівки?, Чи потрібно здавати гроші назад в банк?