норми використання палива

Товари, ОЗ, НМА, капітальні інвестиції
Lana.zt
ЗнатокЗнаток
Повідомлень: 15
З нами з: 26 жовтня 2011, 04:30
Дякував (ла): 6 разів

Повідомлення Lana.zt »

На а-ль ТАТА фургон із спорядженою масою 4420кг встановлено норму використання палива - 14,9л/100км , а ми купили а-ль ТАТА фургон із СМ 3570кг. Як розрахувати норми,щоб витрати по ПММ відносити до податкових витрат. Буду дуже вдячна за допомогу.

ninela
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 133
З нами з: 05 червня 2012, 02:39
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 60 разів

Повідомлення ninela »

НЕМАЄ НОРМИ ВИТРАТИ ПММ НА АВТОМОБІЛЬ: ЯК БУТИ?

"Баланс"
N 74, від 16 вересня 2010 р.

Ольга Тучак
головний бухгалтер

У загальному випадку норми витрат ПММ на автомобільному транспорті встановлені наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. N 43 (далі - Наказ N 43). Але з огляду на те, що модельний ряд автомобілів постійно розширюється, а зміни до Наказу N 43 вносяться не щодня, на практиці все частіше виникають ситуації, коли для придбаного автомобіля норми витрат у Наказі N 43 відсутні. Розглянемо, як треба діяти підприємству в таких випадках.

Ситуація

У III кварталі 2010 року підприємство придбало вантажний автомобіль марки "Ніссан Трейд", який відразу було введено в експлуатацію. Як списувати паливно-мастильні матеріали на такий автомобіль, якщо його моделі й норми витрат ППМ для неї немає в Наказі N 43?

АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ

Для чого потрібні норми списання ПММ

У першу чергу норми списання пального потрібні для контролю за витрачанням ПММ автомобілем підприємства.
Зверніть увагу: норми витрат ПММ, зазначені виробником у паспорті автомобіля, не застосовуються! Запитаєте чому? Тому що: по-перше, така можливість Наказом N 43 не передбачена; по-друге, заявлені виробником цифри отримані під час сертифікаційних випробувань, що провадяться за умов, які не дотримуються в повсякденній експлуатації (температурний режим, покриття доріг, кількість зупинок тощо).
Крім того, норми витрати ПММ потрібні для підтвердження зв'язку витрат на ПММ із господарською діяльністю, а отже - для обґрунтування права підприємства на валові витрати та податковий кредит із ПДВ.

ЯК УСТАНОВИТИ НОРМИ ВИТРАТИ ПММ НА АВТОМОБІЛЬ НОВОЇ МОДЕЛІ

Припустимо, придбаний автомобіль - це нова модель (модифікація) або цей автомобіль має оригінальну конструкцію. Тобто норм списання ПММ для нього немає. У такому разі тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрат палива розробляються головним інститутом Міністерства транспорту України - ДержавтотрансНДІпроектом на підставі заявки підприємства на договірних засадах (пп. 2.1.5 Наказу N 43).
До заявки слід додати документи за переліком, визначеним ДержавтотрансНДІпроектом. Що стосується мастильних матеріалів, то норми їх списання для нових моделей не розробляються ДержавтотрансНДІпроектом. Такі норми є загальними для всіх моделей авто, не згаданих у Наказі N 43. Вони встановлені п. 2.3 цього Наказу в розмірах, наведених у таблиці.

N п/п Характеристика автомобіля Норма витрати з розрахунку на 100 л (м3) витраченого палива
Моторна
олива, л Трансмісійна
олива, л Спеціальні
оливи, л Пластичні (консистентні)
мастила, кг
1 2 3 4 5 6
1 Дизельні та газодизельні вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 т До 2,8 До 0,4 До 0,1 До 0,3
2 Усі інші автомобілі До 1,8 До 0,15 До 0,05 До 0,1

У будь-якому разі застосування тимчасових норм ПММ слід установити наказом керівника підприємства. При цьому такі норми діють тільки для автомобілів цього підприємства та втрачають чинність при введенні в дію в Україні постійних норм витрат палива та мастильних матеріалів на відповідні моделі (модифікації) автомобілів (примітки до розд. 2 Наказу N 43).

ЯК СПИСУВАТИ ПАЛИВО ДО ОТРИМАННЯ НОРМ

Від моменту подання заявки в ДержавтотрансНДІпроект до розроблення норм минає приблизно один місяць. Але підприємство, як правило, починає експлуатувати авто відразу після придбання. Тому для контролю витрачання ПММ воно може здійснити заміри витрачання палива самостійно.
Для цього наказом керівника призначається комісія у складі компетентних осіб (наприклад, механіка, інженера та ін). У присутності комісії в бак авто заливається певна кількість палива і за показниками спідометра визначається пробіг, на який вистачило залитого палива. Норма витрачання палива на 100 км визначається як результат, отриманий від ділення кількості витраченого палива в літрах на пробіг у кілометрах та помножений на 100.
Наприклад, 10 л палива вистачило на 80 км пробігу. Тоді норма палива на таке авто становить:
10 л : 80 км х 100 = 12,5 л/100 км.
Зверніть увагу: заміри треба проводити після того, як в автомобіль уже було хоч раз залито паливо і використано до кінця. Це пов'язане з тим, що паливо, яке заливається в автомобіль перший раз, не використовується в повному обсязі (у баку залишається так званий мертвий залишок, який не може бути використаний автомобілем). У противному разі ви отримаєте завищені норми використання ПММ.
Отримані в результаті замірів норми затверджуються керівником наказом по підприємству (зразок такого наказу див. у кінці консультації) і застосовуються до дати отримання норм, розрахованих ДержавтотрансНДІпроектом.

ПОДАТКОВІ НАСЛІДКИ ПЕРЕВИТРАТИ ПАЛИВА

Якщо норми витрачання палива, розраховані ДержавтотрансНДІпроектом, виявляться нижчими, ніж визначені підприємством самостійно, проводиться повторний контроль фактично списаного палива. У випадку перевитрати палива в податковому обліку на вартість "зайвого":
– зменшуються валові витрати (сума перевитрати відображається у гр. 4 табл. 1 додатка К1/1 до декларації з податку на прибуток);
– нараховуються податкові зобов'язання з ПДВ (п. 4.2 Закону про ПДВ), виходячи зі звичайної ціни ПММ (їх сума відображається в ряд. 1 декларації з ПДВ).
Якщо винна особа встановлена та відшкодовує вартість перевитрати палива, то така сума не включається до складу валового доходу - за умови, що сума такої перевитрати була раніше виключена з валових витрат (пп. 4.2.3 Закону про прибуток).

ВИСНОВОК

Жоден пункт Закону про прибуток чи Закону про ПДВ не містить посилань на застосування норм витрачання палива, затверджених Наказом N 43 (до речі, сам Наказ N 43 навіть не зареєстрований в Мін'юсті).
Але з огляду на "прихильність" податкових органів до цього документа, рекомендуємо замовити розробку норм у ДержавтотрансНДІпроекті. Тим більше що вартість такої послуги не перевищує 300 грн. Погодьтесь, ця сума набагато нижча за можливі судові витрати.

Зразок

Товариство з обмеженою відповідальністю "Омега"

Наказ N 348

м. Київ 24.09.10 р.

Про затвердження тимчасових індивідуальних
базових лінійних норм витрат палива

У зв'язку з тим, що норми витрати ПММ на автомобіль марки "Ніссан Трейд" не затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. N 43 і що відповідно до умов договору від 21.09.10 р. N 12345 ДержавтотрансНДІпроект розробить такі норми не раніше 08.10.10 p., НАКАЗУЮ:

1. На підставі акта від 24.09.10 р. N 1, поданого комісією, склад якої затверджено наказом від 23.09.10 р. N 345, затвердити тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрати дизпалива для автомобіля "Ніссан Трейд", державний номер N АА 1111АВ, у розмірі 17,9 л/100 км.

2. Тимчасові нормативи витрат мастильних матеріалів визначати на підставі п. 2.3 наказу Мінтрансу від 10.02.98 р. N 43.

3. Норми, наведені в п. 1 цього наказу, та норми, на які є посилання в п. 2 цього наказу, застосовувати з метою контролю рівня витрачання ПММ. Списання в бухобліку проводити за фактичними розмірами використання на підставі дорожніх листів.

4. У разі перевищення кількості фактично використаних ПММ над розрахованою згідно з п. 1 та 2 цього наказу, перевитрата відшкодовується винною особою в повному розмірі.

5. Цей наказ діє до дати отримання норм витрачання палива, розрахованих ДержавтотрансНДІпроектом.

6. Контроль за виконанням наказу покладаю на головного механіка Гаврилюка Олексія Івановича.

Директор (підпис) В. Ф. Іволга

iOK
Мудрец
Мудрец
Повідомлень: 134
З нами з: 10 жовтня 2012, 05:59
Дякував (ла): 1 раз
Подякували: 27 разів

Повідомлення iOK »

в Приказе № 43 есть формула для персчета если разница в массах одной марки автомобиля (без существенных отличий - двигатель, трансмиссия и т. д.)
2.1.2 Для моделей і модифікацій автомобілів, що не мають істотних конструктивних відмінностей (істотними вважають відмінності у моделі (модифікації) двигуна, його основних систем та елементів трансмісії), але відрізняються від базової моделі спорядженою масою (встановлення фургонів, кунгів, додаткового обладнання, бронювання тощо) і не є серійними, тимчасова лінійна норма витрати палива встановлюється у тому самому розмірі, що і для базової моделі, але різниця у споживанні палива враховується шляхом застосування норми на одну тонну спорядженої маси Hg (л/100 т·км) відповідно до пп. 1.4.
пс. а применять или нет нормы в принципе -- это давний спор. большинство приминяет (наверно нечего им делать)...

annet.g
Гуру
Гуру
Повідомлень: 82
З нами з: 28 березня 2013, 04:57
Дякував (ла): 14 разів
Подякували: 14 разів

Повідомлення annet.g »

здраствуйте! посоветуйте, такая ситуация: приминяем корректировочные коэффициенты по 43 приказу, один из них п. 3.1.13 "на охолодження салону" путем расчета средней температуры за рабочий день в нашем городе по данным одного из сайтов. что делать при командировке в другой населенный пункт? приминять ли этот коэф.?

Виктория 80
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 7199
З нами з: 22 червня 2011, 05:34
Дякував (ла): 1215 разів
Подякували: 1826 разів

Повідомлення Виктория 80 »

annet.g писав:здраствуйте! посоветуйте, такая ситуация: приминяем корректировочные коэффициенты по 43 приказу, один из них п. 3.1.13 "на охолодження салону" путем расчета средней температуры за рабочий день в нашем городе по данным одного из сайтов. что делать при командировке в другой населенный пункт? приминять ли этот коэф.?
всё зависит от того сколько топлива надо списать #g_haha# , если вы выходите на реальную цифру без коэффициента то можно не применять

annet.g
Гуру
Гуру
Повідомлень: 82
З нами з: 28 березня 2013, 04:57
Дякував (ла): 14 разів
Подякували: 14 разів

Повідомлення annet.g »

а ссылочек на консультации, писемки или что-то еще по этой теме не найдется?
есть вообще еще какие-нибудь соображения

VLASTENA
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1043
З нами з: 28 квітня 2011, 10:59
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 221 раз

Повідомлення VLASTENA »

Исходите из факта, что нужно списать. А там применяйте все возможности законного списания топлива.

annet.g
Гуру
Гуру
Повідомлень: 82
З нами з: 28 березня 2013, 04:57
Дякував (ла): 14 разів
Подякували: 14 разів

Повідомлення annet.g »

но кроме возможностей есть еще и обязанности, т.е коэф., кот. я обязна приминять, правильно я понимаю? не могу ж я не применить п.3.2.1 или 3.2.2

Відповісти

Повернутись до “Облік товарів, активів”