Звонок с налоговой: требуют заплатить НДС иначе вменять фиктивные сделки... что делать?

Счастливая
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1309
З нами з: 07 серпня 2012, 07:53
Дякував (ла): 1483 рази
Подякували: 559 разів

Повідомлення Счастливая »

Всем добрый день. У меня тоже запрос прислали по факсу, но дир решил, что отвечаем. У меня, кроме заверенный копий документов просили еще и пояснительные от "посадових осіб пояснення з питань здійснення взаємовідносин". Чего конкретно хотели даже выяснять не стала. "Отфутболили", в кратце сослались на такие пункты:
Згідно з п.73.3 ст.73 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. у письмовому запиті про надання інформації орган державної податкової служби зобов'язаний вказувати підстави для направлення запиту. «У разі, якщо запит складено з порушенням вимог, платник податків звільняється від обов'язку давати відповідь на такий запит».
ч.4 ст.97 Кримінально-процесуального кодексу України не передбачено право органу дізнання вимагати надання письмових пояснень на його письмовий запит.
Тобто в статті Кримінально-процесуального кодексу України йдеться про відібрання пояснень особисто співробітником податкової міліції за зареєстрованим злочином, а не самостійне викладення подій посадовою особою підприємства.
Даним Кодексом також не передбачено право вимагати копії документів.
Ну и напоследок ст. 19 Конституції України «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України».
Для себя перепроверила все документы по всем операциям по данной фирме. Все в порядке. Будут законные основания, пускай проверяют.
Буду очень благодарна, если кто-нибудь добавит еще.

ЕленаС.
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 3854
З нами з: 09 листопада 2011, 08:21
Дякував (ла): 4011 разів
Подякували: 3241 раз

Повідомлення ЕленаС. »

ЕленаС. писав:
Лапа писав:
ЕленаС. писав:Нигде ни в одном документе не сказано, что необходимо на копиях что-то писать, заверять.
Я предоставляла только копии документов, не писала "копия верна", не подписывал никто и не ставилась печать.
И все нормально, правда просили заверить, но не настаивали.
У меня в самом запросе написано - заверенные подписью и печатью.#g_cray2# #g_cray2# #g_cray2#
У меня тоже так написано, но не заверяю.
Постараюсь найти на основании какого документа. Так как специально этим занялась, запросы приходили каждую неделю, документы пересекались и на каждый запрос необходимо было предоставлять по 300-500 листов.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 25.04.2005 р. N 3481/6/23-1115
ДПАУ розглянула звернення філії бурового управління щодо роз'яснення стосовно надання відомостей, пояснень та копій документів та повідомляє таке.
Підстави та порядок проведення органами ДПС планових і позапланових виїзних перевірок визначено ст. 111 Закону України від 04.12.90 р. N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", зі змінами та доповненнями.
Зокрема, даною статтею визначено, що якщо платник податків на письмовий запит органу ДПС протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту не надасть пояснення та документальні підтвердження щодо правових відносин з іншим платником податків (стосовно якого постала потреба у підтвердженні відомостей), податкові органи мають право проводити позапланову виїзну документальну перевірку такого платника податків.
За наслідками розгляду копій листів, наданих до звернення, встановлено, що при проведенні документальних перевірок ТОВ та ТОВ виникла потреба у перевірці окремих питань по взаєморозрахунках даних суб'єктів з філією бурового управління.
У зв'язку з цим ДПІ у районі Харківської області направила листи до філії бурового управління з проханням надати пояснення та їх документальні підтвердження щодо здійснених фінансово-господарських операцій з ТОВ та ТОВ.
При цьому ДПУ у районі Харківської області у своїх листах неправомірно витребувала завірені копії документів, які свідчать про фінансово-господарські взаємовідносини, що не передбачено діючим законодавством.
Враховуючи вищевказане, з метою недопущення в подальшому подібних фактів, ДПАУ зобов'язала ДПА у Харківській області забезпечити безумовне дотримання вимог Закону України від 04.12.90 р. N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні".

Заступник Голови Б. Горбанський



Надруковано:
"Невідоме про відомі податки",
2005 р.
(Письмо, Государственная налоговая администрация, от 25.04.2005, № 3481/6/23-1115 "Относительно предоставления сведений, разъяснений и копий

Письмо старое, но действующее, есть Инструкция о порядке изъятия должностными лицами органами государственной налоговой службы Украины оригиналов и копий финансово-хозяйственных и бухгалтерских документов (Приказ № 493 от 08.11.2005г.) (действующий) не могу найти , см. п. 2; 3.

Лапа
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 6158
З нами з: 30 грудня 2011, 00:59
Дякував (ла): 7018 разів
Подякували: 4419 разів

Повідомлення Лапа »

Приказ № 493 от 08.11.2005г - утратил силу

Аватар користувача
nachfin
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8971
З нами з: 13 липня 2012, 01:50
Дякував (ла): 326 разів
Подякували: 5931 раз

Повідомлення nachfin »

ЕленаС. писав: (Приказ № 493 от 08.11.2005г.) (действующий) не могу найти , см. п. 2; 3.
Да вот он, уже, правда, действительно недействующий
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!

Evelina
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 5236
З нами з: 04 березня 2011, 08:00
Дякував (ла): 1291 раз
Подякували: 1621 раз

Повідомлення Evelina »

Встречала вопрос на форуме по поводу камеральных проверок по НДС.

Из "Весника НСУ":
Камеральні перевірки декларацій з ПДВ

Загальні положення

Положеннями Податкового кодексу з 01.01.2011 р. упорядковано перелік видів та процедур проведення перевірок платників податків органами ДПС, які мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу).

Відповідно до пп. 75.1.1 зазначеного пункту камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу ДПС виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Згідно з вимогою п. 76.1 ст. 76 цього Кодексу камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Відповідно до п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі ДПС вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
Особливості проведення камеральних перевірок декларацій з ПДВ

Камеральні перевірки податкової звітності з ПДВ платників податку проводяться протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання звітної податкової декларації до органу ДПС (п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу).

Відмінністю від перевірок звітності з інших податків камеральних перевірок податкової звітності з ПДВ є те, що дані декларацій зіставляються з іншою інформацією, отриманою з інших джерел, а саме: аналізуються розбіжності, виявлені за результатами електронної обробки (звірки) податкової звітності з ПДВ та обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, баз митниці щодо ВМД, зокрема:

розбіжності при заповненні податкової декларації з ПДВ: арифметико-логічні помилки при заповненні податкової декларації з ПДВ (додатків), даних податкової декларації з ПДВ та додатків до неї;
розбіжності між даними податкової декларації з ПДВ і реєстром виданих та отриманих податкових накладних;
розбіжності між даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних і даними митних органів про експортні та імпортні ВМД;
розбіжності між даними реєстру виданих та отриманих податкових накладних і Єдиного реєстру податкових накладних;
розбіжності між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом контрагентів (із заниження податкових зобов'язань, із завищення податкового кредиту) за даними розшифровок;
розбіжності за результатами зіставлення даних реєстрів виданих та отриманих податкових накладних контрагентів (у виданих податкових накладних, в отриманих податкових накладних);
розбіжності за результатами обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних.

На основі цієї інформації для платників податків, які звітують до органів ДПС у електронному вигляді засобами е-mail, запроваджується електронний сервіс, який передбачає інформування засобами е-mail про виявлені під час електронної звірки податкових декларацій помилки, допущені платниками, що дає можливість їх самостійно виправити.

Електронний сервіс:

дає змогу мінімізувати суб'єктивний вплив на платника та контакти податкового інспектора з платником податків;
створює додатковий стимул для залучення платників до подання звітності в електронному вигляді;
при виявленні розбіжностей між даними реєстрів податкових накладних платнику надається 10 днів для виправлення помилок без штрафів (п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу);
при встановленні інших помилок платник має право самостійно їх виправити, уточнити свої податкові зобов'язання, що виключить необхідність проведення документальних перевірок.

За результатами проведених камеральних перевірок податківці здійснюють:

складання актів, підготовку та направлення платникам податкових повідомлень-рішень з метою застосування згідно з п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу штрафних санкцій до платників податків, які не подали у встановлені терміни до податкового органу податкову звітність з ПДВ;
складання актів у разі якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про наявність у такій звітності помилок (порушень);
підготовку та направлення податкових повідомлень-рішень у разі, якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, завищення суми бюджетного відшкодування або від'ємного значення суми ПДВ (згідно з п. 123.1 ст. 123 цього Кодексу);
виявлення та розшук суб'єктів господарювання, яких необхідно розшукувати, у разі, якщо платнику податку неможливо вручити документ (лист, акт камеральної перевірки, податкове повідомлення-рішення тощо);
виявлення підприємств групи ризику, які потребують документальної перевірки, тобто формування висновків про необхідність проведення документальної перевірки платника за наслідками камеральних перевірок податкової звітності та опрацювання іншої наявної в базах даних та звітній частині облікової справи платника податкової інформації (опрацювання результатів Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів, розбіжностей у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних контрагентів, даних митних органів, інформації Єдиного реєстру податкових накладних тощо).

Лариса Древаль,начальник відділу координації процесів адміністрування ПДВ Управління адміністрування податку на додану вартість Департаменту оподаткування юридичних осіб ДПС України

Відповісти

Повернутись до “Перевірки, штрафи”