3 року товариством з обмеженою відповідальністю «» (далі по тексту – ТОВ ») було отримано запит ГВПМ ДПІ у м. ДПС за вих. № 5771/10/07-001/02 від 18.03.2013р. (далі по тексту – «Запит») про надання підтверджуючих відомостей щодо проведення взаєморозрахунків з ТОВ " (код ЄДРПОУ ) (далі по тексту – "контрагент") за 2012 рік.
Уважно ознайомившись з текстом отриманого Запиту, на жаль, вимушені повідомити, що для задоволення вимоги ГВПМ ДПІ у м. щодо надання витребуваної інформації не маємо достатніх правових підстав.
Просимо Вас звернути увагу на викладені нижче обставини, з огляду на які ми не можемо задовольнити Запит, оскільки маємо керуватися положеннями чинного законодавства України при провадженні своєї діяльності.
Надаючи правове обґрунтування правомірності надсилання Запиту та покладаючи зобов’язання платника податку надати інформацію, пояснення та її документальне підтвердження, податковий орган посилається на такі норми законодавства: п. 73.3 ст. 73; Податкового кодексу України (далі по тексту – «ПКУ»).
Вважаючи за необхідне виділити додаткові посилання на норми чинного законодавства України щодо отриманого запиту зазначаємо, що відповідно до пп. 16.1.5; 16.1.7. пп. 16.1 ст. 16 ПКУ платник податків зобов’язаний: подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
Згідно пп. 20.1.6. п. 20.1. ст. 20 ПКУ для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, органи державної податкової служби мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 73.3. ст. 73 ПКУ органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби й повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Маємо зазначити, що в Запиті чітко не визначено жодної з передбачених законодавством підстав для його надсилання (таких як свідчення порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок тощо), відповідно не зазначені законодавчі підстави для отримання податкової інформації.
Згідно з п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» №1245 від 27.12.2010 р. (далі – "Порядок") запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформлюється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
В порушення вимог п. 73.3. ст. 73 ПКУ та Порядку податковий орган не навів у Запиті точну норму законодавства, відповідну підставам та характеру інформації, документальних підтверджень, що підлягають наданню згідно з даним документом.
Відповідно до п. 16 Порядку та згідно з абз. 3 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України у разі, коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку та у першому, другому абзацах п. 73.3 ст. 73 ПКУ, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Крім того, зі змісту Запиту не вдається визначити факти наявності об’єктивних обставин для використання п. 85.8. ст. 85 ПКУ в якості законодавчого обґрунтування надсилання Запиту, а також не вказаний сам пункт. Згідно з положенням цієї правової норми посадова (службова) особа органу державної податкової служби, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Під час проведення перевірок вимагати виготовлення і надання копій первинних документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою), які свідчать про порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, та отримувати їх у платників податків у порядку, встановленому цим Кодексом (п. 20.1.7); проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом (п. 20.1.4.).
Відповідно до ст. 86 ПКУ Результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Жодної інформації про факти проведення перевірок та актів складених за результатами їх проведення наше підприємство не отримувало, а отже, керуючись положеннями ст.ст. 17, 20, 73 ПКУ просимо надати інформацію щодо підстав надсилання запиту, а саме з приводу того, в якому саме установленому законом порядку була отримана від нашого підприємства податкова інформація на основі якої були зроблені висновки щодо порушення податкового законодавства та про матеріали, які стали підставами для формування таких висновків органом державної податкової служби (ст. 83 ПКУ).
В ст. 20 ПКУ закріплено право органів державної податкової служби, одним з яких, зокрема є право запросити платника податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, дотримання вимог іншого законодавства, здійснення контролю за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків).
Наказом Державної податкової адміністрації України № 980 від 22.12.2010 року затверджено особливу форму Повідомлення про запрошення платника податків до органів державної податкової служби.
Однак, в порушення вимог чинного законодавства України, повідомлення щодо виклику до податкового органу було направлено не у затвердженій наказом № 980 від 22.12.2010 року формі, а у довільній.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на викладене вище, а саме те, що платник податків отримує право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків (пп. 17.1.8. п. 17.1. ст. 17 ПКУ), просимо державний податковий орган конкретизувати запит і надати вичерпний перелік необхідних даних зокрема, щодо підстав надання ТОВ «» пояснень.
Підкреслюємо, що ТОВ «» підтверджує, що ніяким чином не має на меті перешкоджати здійсненню посадовими особами податкового органу своїх службових обов’язків, а тому в порядку, передбаченому законодавством, надасть необхідну інформацію та копії відповідних документів щодо своєї господарської діяльності на належним чином оформлену письмову вимогу органу державної податкової служби про подання такої інформації із зазначенням точних підстав та їх походження (виду та предмету перевірки, яка проводиться щодо нашого підприємства; мету визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок тощо) у встановлені законом строки.
Отже, керуючись ст. 19 Конституції України, вимушені відмовити в задоволені Запиту, та повідомляємо, що охоче виконаємо законні вимоги контролюючого органу при умові висунення вимог, заснованих на нормах чинного в Україні законодавства.
Додатки:
1. Копія Запиту ГВПМ ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС Вих. № _______ від __.__.2012 р. на 1 арк.
З повагою,
Директор ТОВ «ХИХИХИ»
СТВ писав:Скажите, пожалуйста, в теч. какого времени нужно предоставлять инфо в НН?
Пришло письмо счастья "....у зв"язку із встановленням сумнівностіу факті здійснення операцій (....складено акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки ...., що до документального підтвердження господарських відносин")... Пишут срок 10дней. Но в ст.73.7 НКУ говориться о докум. подтверждении в теч. одного месяца со дня, следующим за днем поступления запроса.
и если можно напишите, как правильно отписаться, чтобы не предоставлять инфо о своих покупателях (не показывать свои расходки, НН), чтобы не доставали людей дальше...
Спасибо заранее.
А Вы уверены, что Вашим покупателям ТАКОЕ надо?
Вы бы выяснили у них поначалу...
А то, знаете, как может быть...
Сидит в той налоговой ... девочка (полгода после универа, такие горе-специалисты поначалу начальству в рот смотрят, привыкли, как в школе или универе, что...что сказали старшие, то, типа, все значит по закону). А начальство скажет: "Пиши акт, снимай налоговый кредит". "Дите" и делает...
И лишь, когда "дите" "обожгется", то понимает, что...не все, что сказало руководство, правильное...
А доказывать Вашему партнеру свою правоту (если у него снимут налоговый кредит) придется...в суде.
Мороки не оберется... Еще и может вспомнить Вас "не злым, тихим словом"...
Поэтому, выяснили бы в него - что для НЕГО лучше...
Любознательная писав:А Вы уверены, что Вашим покупателям ТАКОЕ надо?
Вы бы выяснили у них поначалу...
А то, знаете, как может быть...
Сидит в той налоговой ... девочка (полгода после универа, такие горе-специалисты поначалу начальству в рот смотрят, привыкли, как в школе или универе, что...что сказали старшие, то, типа, все значит по закону). А начальство скажет: "Пиши акт, снимай налоговый кредит". "Дите" и делает...
И лишь, когда "дите" "обожгется", то понимает, что...не все, что сказало руководство, правильное...
А доказывать Вашему партнеру свою правоту (если у него снимут налоговый кредит) придется...в суде.
Мороки не оберется... Еще и может вспомнить Вас "не злым, тихим словом"...
Поэтому, выяснили бы в него - что для НЕГО лучше...
Смешались в кучу кони люди....
Если у них весь приход от транзитера или ямы тогда да снимут все обязы а контрагентам кредит.
Но если от ям и транзита вошла только часть для того что бы снять обязы и дельше по цепочке контрагентам налоговый кредит им нужно или список кому это было отгружено и доки или прийти на проверку и самим посмотреть.
Без этого никак. И дальше снимать не получится и нужно будет только насчитывать эту упертому плательщику.
СТВ писав:
и если можно напишите, как правильно отписаться, чтобы не предоставлять инфо о своих покупателях (не показывать свои расходки, НН), чтобы не доставали людей дальше...
Спасибо заранее.
Запрос нужно смотреть.
Мотивировали они как-то желание видеть контриков или нет. и от этого плясать.
Доброй ночи!
Получили из налоговой (постараюсь сократить) "Про надання пояснень та їх документального підтвердження"
У відповідності з ст.16, ст.20, п.73,3 ст.73 ПКУ від 02.12.2010 №2755-УІ та з виникненням розбіжностей по результатах співставлення податкових зобов*язаннь в сумі 8545 грн та завищення ПК в сумі 32197 грн .... подати у 10-денний строк письмове пояснення з документ.підтвердженням з питаннь здійснення фін.-госп. діяльності за період з 01.01.2011 по 31.12.2013 з обов*язковим викладенням наступних питань:
фактич. вид здійснення операцій (усі угоди та додатки до них, складені с контрагентами, де визначається сторони номенклатура, якість, кількість, вартість та терміни поставок);
наявність всіх дозвільних документів;
документи, що підтверджують наявність виробничих потужностей, складскіх приміщень;
усі первинні документи(акти, накладні, ПН, квітанції ....)
оборотно-сальдові відомості та Ж-О по рах. 63, 36, 68, 31
аналіз ціноутворення
реєстри ПН
рух коштів
платежні доручення та банківські виписки
наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів
вказати зарплату персоналу
надати дані щодо руху активів
ну и угрозы о проведении внеплановой проверки. Приложили листик с распечаткой по месяцам за три года + 1 квартал 14г. с суммами заниження ПЗ и завищення ПК без указания каких-либо контрагентов, причем в некоторых месяцах суммы завышения ПК превышают суммы, задекларированные в декларации по НДС в этих месяцах. Период 2011 и 9 мес.2012 закрыт проверкой, где в акте четко расписан НДС помесячно и указано, что расхождений нет. На звонок в налоговую с просьбой уточнить контрагентов и почему включен проверенный период, сказали - запрашиваем, значит отвечайте, и все)))
И что, как определить эти суммы, особенно по налоговым обязательствам (попробуй определи, какой контрагент и за какой месяц включил мою налоговую накладную, если у меня в месяц по две - три сотни выписывается накладных) и прилагать всю эту хренову кучу документов еще - месяца не хватит, не то что 10 дней. Жду вашего совета по поводу ответа))) (уже стихами заговорила #wall# )
Листом від **.**.2014 року №***/10/20-30-17-02-14 (далі – Лист №***) з посиланням на пп.20.1.2. п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мені запропоновано надати, до підпорядкованої Вам ДПІ, оригінали усіх мої документів щодо здійснення господарської діяльності за період з 01.01.11 по 30.11.2013 року.
Подібна вимога суперечить нормам чинного законодавства та підзаконних нормативно-правових актів.
Так, згідно приписам пп.20.1.2. п.20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати «…безоплатно від платників податків… у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника…».
Таким чином, контролюючому органу надано право отримувати копії документів, а не їх оригінали (як вимагається в Листі №378), при цьому, не коли їм це заманеться, а лише «у порядку визначеному чинним законодавством».
У свою чергу законодавством, а саме п.85.4 ст. 85 ПКУ передбачено надання копій документів (та визначено порядок їх надання) лише під час проведення перевірок і лише тих які свідчать про «…приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи».
Разом з тим, жодних документальних перевірок у мене не проводиться і не проводилось.
Слід також зазначити, що Лист №378 не відповідає вимогам ст.73 ПКУ якою врегульовано порядок отримання інформації контролюючими органами.
Так, згідно приписів п.73.3. ст.73 ПКУ «Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження».
Такий запит, окрім переліку інформації яка запитується та документів, що її підтверджують, повинен містити також підстави для надіслання запиту.
Вичерпний перелік підстав для надсилання такого запиту визначений в абзаці 3 п.73.3. ст.. 73 ПКУ, а саме:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Аналогічні норми містяться і в п.12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.10 №1245.
Однак, в Листі №*** не зазначено, що ДПІ виявлено факти, які свідчать про порушення мною податкового чи іншого законодавства (якого саме та в якій частині), не вказано і на виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях (яких саме і в якій частині), відсутні і інші підстави передбачені чинним законодавством.
Із змісту Листа №**** не зрозуміло і стосовно яких фактів чи яких господарських відносин (з яким контрагентом) потрібно надати пояснення.
Згідно абзацу 5 п.73.3 ст.73 ПКУ «У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит».
Відповідно приписів ст.19 Конституції України «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством».
Звертаю вашу увагу що розбіжності по системі співставлення виникають не зненицька а щомісячно після надання платником декларації з ПДВ.
При цьому період фінансово-госопдарською діяльності за 2001 рік та 9 місяців 2012 року був перевірений в ході планової (позапланової) документальної переіврки та будь яка інформація про наявність робіжностей по системі співставлення в акті відсутня. За таких умов проведення повторної перевірки за цей період мождиво лише у випадку порушення кримінальних справ стосовно інспекторів що сдійснювали перевірку або початок стосовно них сулужбового розслідування, але така інформація в листі №*** відсутня.
Враховуючи вищевикладене, законодавчі підстави для виконання вимог зазначених в Листі №****, на мій погляд, відсутні.
Відповідні пояснення щодо фінаснвосо господарських відносин будут вам надані у безумовному поорядку у разі направлення в нау адресу запиту який відповідає вимогам чинного законодавства. Зокрема, але не виключно, із зананаченням в ньому назв та кодів контрагентів по яким маються розбіжності та сум розбіжностей по кожному контрагенту в розрізі періодів.
Добрый день. просьба, может кто-то давал ответ для налоговой по вопросу сопоставления данных баланса и прибыли. баланс был убыточным, а прибыль выдерживала нагрузку. требуют объяснить причины расхождений. очень буду рада хоть какому шаблону. olda_200@rambler.ru
zerno, а я бы так и написал что б фигню не спрашивали.
Это если писмо вам пришло. А если устно позвонили то сказал бы что показывал нагрузку по их просьбе и если они хотят то так и напишу.
А если не хотят то пускай или отстанут или сами напишут шо им надо а я зайду и подпишу )))))))))))
В подобных случаях я сволочь ))