Лера5 писав:Подскажите, пожалуйста, что является оптом для ЧП. Количество проданной продукции или продажа юр. лицу? Т.е. какое определение опта для ЧП?
Розничная торговля - это когда товар продается не плательщикам налогов (физлицам), если-же товар продается юр лицам и СПДФЛ то это считается оптовой торговлей.
Можна виділити декілька принципових моментів і відмінностей оптової та роздрібної торгівлі в розумінні Держспоживстандарту:
1) роздрібна торгівля пов'язана з продажем товару кінцевому споживачу (про такого ЦКУ взагалі не згадує), який, судячи з визначення роздрібного товарообігу, має переслідувати виключно цілі особистого, сімейного або домашнього використання. Виходить, що Держспоживстандарт фактично звузив наведене вище визначення договору роздрібної купівлі-продажу, необґрунтовано обмеживши цілі роздрібної покупки особистим, сімейним або домашнім використанням і перетворивши їх зі «звичайних» на виняткові;
2) Держспоживстандарт у межах власного визначення роздрібної торгівлі поставив на чільне місце цілі покупця (особисте, сімейне або домашнє використання), що повністю суперечить концепції договору роздрібної купівлі-продажу, в основу якого покладено публічно-договірний характер відносин, коли продаж має бути здійснено будь-кому, хто звернувся до продавця, на загальних для всіх покупців умовах про ціну, сервіс тощо без письмового оформлення договору та негайним виконанням договірних зобов'язань. Інакше кажучи, Держспоживстандарт здійснив спрощення складного поняття роздрібного продажу не без втрати для його змісту;
3) визначення оптової торгівлі спіткала та ж доля спрощення за допомогою формулювання цілей оптового покупця: для подальшого продажу товарів кінцевому споживачу через роздрібну торгівлю або для власного виробничого споживання. При цьому Держспоживстандарт не розкриває змісту «виробничого споживання», мабуть, вважаючи його загальновідомою категорією. А це фактично означає, що будь-яке використання товару в діяльності юридичної особи може трактуватись як виробниче споживання і загрожує визнанням такої юридичної особи оптовим покупцем, а приватного підприємця – єдиноподатника відповідно оптовим продавцем. Щоправда, у цій «бочці дьогтю» є своя ложка меду у вигляді жорсткої прив'язки оптової торгівлі до договорів поставки. Саме ця прив'язка здатна виправити положення та ліквідувати невизначеність у кваліфікації роздрібної торгівлі;
4) оптова торгівля може здійснюватися виключно за договорами поставки, які, як відомо, застосовуються тільки суб'єктами господарювання при купівлі-продажу товару, укладаються в письмовій формі і принципово несумісні з роздрібною торгівлею та договором роздрібної купівлі-продажу. Виходить: якщо покупця та продавця не пов'язував договір поставки, то з позиції Держспоживстандарту не може йтися й про оптовий статус такого продажу. Він може бути лише роздрібним.