Доброго дня! Вчора відправила, своїм контраагентам лист- звернення, для розповсюдження, а сьогодні отримала такий але вже відредагований надаю всім для використання:
Державній фіскальній службі України
Комітету ВРУ
ЗВЕРНЕННЯ
В зв'язку з прийняттям Закону України від 31 липня 2014 року №1621-VII «Про внесення змін в Податковий Кодекс України і деякі інші законодавчі акти України» з 01 січня 2015 року в Україні вводиться система електронного адміністрування податку на додану вартість, в зв'язку з цим у головних бухгалтерів наших підприємств виникли питання, а саме:
1. Що буде з податковим кредитом, який станом на 31 грудня 2014 року був отриманий підприємством, де він буде відображений окрім декларації за грудень 2014 року, і яким чином цей податковий кредит буде брати участь у розрахунках з податку на додану вартість з 01 січня 2015 року (ряд.20.2 декларації).
2. Що буде з бюджетним відшкодуванням, який станом на 31 грудня 2014 року був підтверджений перевіркою ДПІ та зараз відображається на особовому рахунку, яким чином це бюджетне відшкодування буде брати участь у розрахунках з податку на додану вартість з 01 січня 2015 року.
3. Що буде з бюджетним відшкодуванням(ряд.24 декларації), який станом на 31 грудня 2014 року ще не був підтверджений перевіркою ДПІ, яким чином це бюджетне відшкодування буде брати участь у розрахунках з податку на додану вартість з 01 січня 2015 року.
4. Якщо підприємство реєструє податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних сьогодні, і якщо в нас немає підтвердження в системі електронного адміністрування наявність сум ПДВ по отриманим податковим накладним на момент реєстрації цієї податкової накладної, воно платить суму на спеціальний рахунок, і тоді має змогу реєструвати контрагенту податкову накладну. А на завтра в підприємства вже сума ПДВ по отриманим податковим накладним, яким чином надалі будуть відображатись дані суми. Тобто реально вже в підприємства буде попередня оплата?
5. Яким чином можна буде відслідковувати наявність суми на спеціальному рахунку по ПДВ?
6. Який буде перехідний, адаптаційний період, тобто застосування цих норм без штрафних санкцій?
7. Яким чином Державна фіскальна служба буде забезпечувати програмним забезпеченням, воно буде оплатним чи безкоштовним?
8. За допомогою якого програмного забезпечення буде здійснюватись обмін між контрагентами електронними податковими накладними та чи потрібно зберігати ці файли?(на сьогодні такий обмін здійснюють тільки контрагенти Медка).
9. Якщо була виписана податкова накладна, в якій закралась помилка, підприємство сплатило кошти і зареєструвало її, то яким чином буде виправлення цієї помилки в накладній, і чи потрібно буде ще раз платити кошти, при новій реєстрації заміненої податкової накладної.
10. Хто буде відповідати, за збій в програмному забезпечення, що доволі часто буває у наших реаліях, яке може призвести до несвоєчасного реєстрування податкової накладної і як наслідок контрагент Покупець, втрачає право на податковий кредит?
11. Чому добросовісний Покупець, наразі втрачає право на збереження податкового кредиту, якщо податкова накладна не буде зареєстрована, тільки тому що у Продавця фінансові труднощі?
12. Який буде механізм зарахування коштів на спеціальний рахунок? Та яким чином, можна буде відслідковувати стан спеціального рахунку з ПДВ? Чи буде це відслідковуватись і онлайн?
13. Чи потрібно буде реєструвати податкові накладні, які виписані кінцевому споживачу та неплатнику ПДВ?
14. Чи потрібно буде реєструвати податкові накладні, на товари які звільнені від ПДВ чи обкладаються нульовою ставкою?
15. У новій редакції ПКУ з 01.01.2015 згідно п.200.4 ст.200 бюджетне відшкодування може бути виплачене платникам податків, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 200.19. статті 200 ПКУ (в автоматичному режимі). Одним з новим обов'язковим критерієм для отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ є 12-кратне перевищення залишкової балансової вартості необоротних активів платника податків над заявленою сумою відшкодування. Податковий кодекс більше не передбачає відшкодування податку на додану вартість на підставі камеральної перевірки. Отримати бюджетне відшкодування зможуть тільки суб'єкти, що відповідають критеріям для автоматичного відшкодування? У багатьох компаній-екпортерів суми ПДВ, що підлягають відшкодуванню з бюджету нерідко, навпаки, перевищують вартість необоротних активів, як будуть відшкодовувати ПДВ підприємствам які не відповідають критеріям п.200.19ст.200НКУ ?
16. Яким чином, підтвердити та зберегти податковий кредит, якщо куплено товар за готівку, а підприємство – Постачальник включив Вас, в кінцевого споживача?
Хотілось би зауважити, що на невеликих і на великих підприємствах, потрібно вводити, ще одну посаду бухгалтера, який буде займатись розрахунками та випискою ПН, і буде слідкувати за наявністю вхідного ПДВ та коштів на спец рахунку, кожного дня. Крім того, підприємство вимиває обігові кошти, та втрачає своїх покупців, бо може статись, що в підприємства немає обігових коштів та не встигає зареєструвати податкові накладні.
В останній час Державна фіскальна служба анонсувала зміни, полегшення умов ведення бізнесу, спрощення податкового обліку, але наразі ми бачимо що відбувається все навпаки.
Наостанок, складається таке враження, що ті хто вносив дані зміни в законодавство, навіть не мають уявлення, як усе в принципі відбувається в реаліях і як ці нововведення будуть виконуватись.
Сподіваємось отримати конкретні відповіді на всі поставлені запитання, в протилежному разі введення ПДВ-рахунків є кроком передчасним та непідготовленим та потребує відстрочення.
З повагою,
Головні бухгалтери підприємств м. Хмельницького
aLisa1910, а де Ви вважаєте це треба розповсюдити? Бухгалтери між собою і так все розуміють. Може це Звернення треба відправити на електронну адресу Міністерства доходів і зборів, або в комітети ВР. Але хіба треба відправляти один і той же лист сто разів?
По утверждению Игоря Билоуса, единственное требование бизнеса, которое не было учтено при формировании документа — возможность внесения в электронную систему данных по бумажным налоговым накладным. В том числе и требований на возмещение НДС из бюджета, которые возникнут до 1 января 2015 г. «Я говорю: нет, ребята, этого не будет. Потому что как минимум половина этих обязательств «дутые», — заявил он.
Як буде використовуватися податковий кредит сформований у 2014 році
Спершу пропонуємо порівняти, що відбуватиметься із сумою ПДВ тепер і після 1 січня, якщо за результатами звітного періоду вона складатиме від"ємне значення (фактично буде податковим кредитом):
В результаті маємо три варіанти: погашення податкового боргу, бюджетне відшкодування, включення до майбутнього податкового кредиту.
Отже моделюючи від"ємне значення ПДВ за 2014 рік на нові правила розуміємо:
Що при погашенні податкового боргу за новими правилами буде враховуватися лише та частина податкового кредиту, яка не перевищує суму обчислену за спеціальною формулою.
Бюджетне відшкодування сум заявлених до 1 січня 2015 року відшкодовуватиметься в порядку встановленому старою редакцією ПКУ (згідно з перехідними положеннями закону). При цьому розуміємо що по-перше не всі платники податку мають право на бюджетне відшкодування, а по-друге навіть за наявності законних підстав — податок не завжди відшкодовується.
За відсутності податкового боргу та бюджетного відшкодування, від"ємне значення буде включено до податкового кредиту на 2015 рік. При цьому такий податковий кредит не враховуватиметься у формулі підчас видачі податкових накладних.
Виходить ситуація, що платник матиме податковий кредит, який зможе використати лише для погашення податкового боргу. Приводимо приклад.
Товариство за результатами 2014 року задекларувало податковий кредит у розмірі 100 тис. грн. У січні 2015 року товариство має намір продати товар на суму 100 тис. грн. в т.ч. ПДВ — 20 тис. грн. Оскільки у січні товариство не купувало товарів/послуг та не здійснювала імпорту, на ПДВ-рахунку нуль. Єдиний вихід зареєструвати податкову накладну і законно продати товар — поповнити ПДВ-рахунок зі свого поточного рахунку на 20 тис. грн. Поповнили. В кінці місяця декларуємо ПДВ, зменшуємо податкові зобов"язання податковим кредитом сформованим у 2014 року (зі 100 тис. грн) і знову маємо від"ємне значення у розмірі 80 тис. грн. При цьому 20 тис. грн. уже переведено на ПДВ-рахунок і вони не підлягають поверненню. А це може повторюватися неодноразово допоки у товариства не з"явиться "вхідний" ПДВ.
Таким чином, податковий кредит сформований у 2014 році хоча і буде використовуватися у податковому результаті в 2015 році, платники податків все одно будуть змушені вносити на ПДВ-рахунки кошти, якими більше не зможуть скористатися. Адже порядок передбачає рух коштів з ПДВ-рахунку лише в напрямку бюджету або на спецрахунок для платників податку, які використовують спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ.
lblb_lblb писав:aLisa1910, а де Ви вважаєте це треба розповсюдити? Бухгалтери між собою і так все розуміють. Може це Звернення треба відправити на електронну адресу Міністерства доходів і зборів, або в комітети ВР. Але хіба треба відправляти один і той же лист сто разів?
Когда внесли отот пункт "і" в статью 201 (который обязывал указывать номер ВМД в накладной) примерно так и делали. Бухгалтера собрались (#hifive# ), обдумали текст письма (#coffee# ), начали им бомбардировать ВРУ, Хомутынника и Миндоход (#tommy# ) и.... примерно через полтора года, если не ошибаюсь, "просьбы" были учтены
lblb_lblb писав:aLisa1910, а де Ви вважаєте це треба розповсюдити? Бухгалтери між собою і так все розуміють. Може це Звернення треба відправити на електронну адресу Міністерства доходів і зборів, або в комітети ВР. Але хіба треба відправляти один і той же лист сто разів?
Когда внесли отот пункт "і" в статью 201 (который обязывал указывать номер ВМД в накладной) примерно так и делали. Бухгалтера собрались (#hifive# ), обдумали текст письма (#coffee# ), начали им бомбардировать ВРУ, Хомутынника и Миндоход (#tommy# ) и.... примерно через полтора года, если не ошибаюсь, "просьбы" были учтены
Так что распечатать и заказным письмом отправить ?
Я отправила: Президенту Украины, Комитет Верховного Совета по вопросам налогового и таможенного законодательства, ГФС Украины. Отправила 29.10. В три инстанции, попросила контрагентов отправить также.
Доброго дня! 29.10,2014 р "Баланс" у м.Луцьк провів семінар на рахунок електронного адміністрування. Фахівці із ДФС сказали, що поки не прийнятий зако( не опублікований) ніяких коментарів давати не будуть , хоча готуватися потрібно до цього. На наступний день з'являється повідомлення , що закон опублікований.
І ще телефонувала у "медок", мені там сказали, що додатковий модуль на рік коштує 300 грн., (дає право на попередній перегляд накладної покупцем. Якщо вона йому підходить, тоді я можу її реєструвати. Або одразу на реєстрацію) Вони співпрацюють зараз із податковою, щоб у програмі можна було бачити залишок на спецрахунку.