= Разные вопросы по КАССЕ и кассовым операциям =

Банківські платіжні картки, РРО, платіжні термінали
Ластик
Гений
Гений
Повідомлень: 305
З нами з: 27 березня 2009, 03:52
Дякував (ла): 47 разів
Подякували: 5 разів

Повідомлення Ластик »

Здравствуйте, возник спорный вопрос: были получены деньги с банка на под отчет, но вернули (не понадобилось) и в этот же день выдаем эту сумму на возвратную помощь. Налоговики говорят, что так нельзя - надо сдавать на счет, а потом снимать на помощь. Ваше мнение. И еще : на предприятие возврат помощи работниками предприятиями осуществляется в кассу предприятия и идет выдача на под отчет и зарплату. Можно ли так делать или нужно опять таки вносить деньги на р/р и снимать в кассу (банки озолятятся). Спасибо заранее за ответы и советы.

Аватар користувача
nachfin
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8971
З нами з: 13 липня 2012, 01:50
Дякував (ла): 326 разів
Подякували: 5931 раз

Повідомлення nachfin »

Предприятие само решает куда ему девать свои деньги. Запретов нет, только лимит кассы.
Типа, получали на шило, купили мыло и т.д.
Ластик писав: Налоговики говорят, что так нельзя - надо сдавать на счет, а потом снимать на помощь. Ваше мнение.
Мое мнение, а нехрен спрашивать у непрофильного незнайки. Спросили бы у Нацбанка или Минфина...
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
ЛИСТ

від 01.04.2005 р. N 11-113/1077-3214
Національний банк України розглянув Ваше депутатське звернення <...> щодо надання роз'яснення з окремих питань регулювання обігу готівки і у межах своєї компетенції повідомляє.

1. Стосовно цільового використання готівкових грошових коштів, отриманих підприємством зі свого банківського рахунку
Відповідно до Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання можуть вільно розпоряджатись власними коштами, що знаходяться на їх банківських рахунках і банки не мають права визначати та контролювати напрями використання грошових коштів клієнта (статті 1066, 1067, 1068, 1074).
Беручи до уваги зазначені законодавчо встановлені норми, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за N 40/10320 (далі - Положення), скасовано вимогу щодо цільового використання готівки. У зв'язку з цим і відповідні штрафні санкції за нецільове використання власних коштів, визначені Указом Президента України від 12.06.95 N 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (далі - Указ), на нашу думку, не повинні застосовуватись.
Таким чином, отримані в банку за грошовим чеком на певні цілі власні грошові кошти (наприклад на відрядження працівників) за необхідності (у тому числі і при несподіваній зміні обставин), можуть бути спрямовані їх власниками на інші господарські витрати підприємства.

2. Чи дійсно жодних обмежень щодо виплат із виручки новий порядок касових операцій не містить?
На сьогодні підприємства, які мають податковий борг, здійснюють виплату заробітної плати, керуючись вимогами законодавства, зокрема Законом України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Так, підпунктом "г" підпункту 7.3.1 зазначеного Закону передбачено, що не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу[, зокрема,] кошти, що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати.
Враховуючи, що зазначене питання врегульовано на законодавчому рівні, з Положення було вилучено відповідну норму.
Згідно з пунктом 2.9 Положення готівкова виручка використовується підприємством для забезпечення потреб, що виникають у процесі його функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами.
Враховуючи наведене, обмежень щодо виплат підприємствами заробітної плати із готівкової виручки Положенням не передбачено і заборона на виплату заробітної плати з готівкової виручки його нормами не встановлена.
Щодо розділу 7 Положення (стосовно контролю за додержанням норм з регулювання обігу готівки), то його норми згідно з вищезазначеним Указом (стаття 3) розроблено Національним банком за погодженням з Державною податковою адміністрацією України і застосовуються органами контролю відповідно до їх компетенції не тільки для перевірки підприємств в поточні періоди, а також і за минулі періоди, коли діяли норми чинних на той час нормативно-правових актів (зокрема, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.02.2001 N 72, та Інструкції про організацію роботи з готівкового обігу установами банків України, затвердженої постановою Правління НБУ від 19.02.2001 N 69.
Крім того, при перевірці зазначених питань контролюється не тільки виконання вимог Положення, а також і інших нормативно-правових актів, що регулюють в певній мірі питання, пов'язані з готівковими розрахунками (Закони України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", "Про металобрухт", "Про фермерське господарство" тощо).

3. Чи не є порушенням перерахунок заробітної плати працівника на електронну картку без його згоди?
Питання виплати заробітної плати через установи банків шляхом впровадження карткових зарплатних проектів має вирішуватись виключно на добровільній основі. Зокрема, частиною 4 статті 24 Закону України "Про оплату праці" визначено, що за особистою письмовою згодою працівника виплата заробітної плати може здійснюватись через установи банків, поштовими переказами на вказаний ними рахунок (адресу) з обов'язковою оплатою цих послуг за рахунок власника або уповноваженого ним органу. Таким чином, виплата заробітної плати через установи банків шляхом впровадження зарплатних карткових проектів може здійснюватись лише за особистою письмовою згодою працівників, при цьому оплату цих послуг здійснює роботодавець або уповноважений ним орган.
Пунктом 3.6 Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 27.08.2001 N 367, визначено, що перед укладенням договору банк зобов'язаний ознайомити клієнта з умовами одержання платіжної картки, переліком необхідних для пред'явлення документів, тарифами на обслуговування та правилами користування платіжною карткою. Ця інформація має бути викладена в доступній формі та знаходитись у доступному для клієнтів місці, а також надаватися в письмовій або електронній формі клієнтам та їх довіреним особам за їх бажанням.
Виходячи із вищенаведеного слід зазначити, що банк не має права перераховувати заробітну плату на картковий рахунок без згоди клієнта. Банк повинен неухильно дотримуватись зазначених законодавчих актів та надати роз'яснення фізичним особам щодо застосування платіжних карток та проведення операцій з їх використанням.

Виконавчий директор з питань
готівково-грошового обігу НБУ 
О. Толстой 
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!

Ластик
Гений
Гений
Повідомлень: 305
З нами з: 27 березня 2009, 03:52
Дякував (ла): 47 разів
Подякували: 5 разів

Повідомлення Ластик »

"Мое мнение, а нехрен спрашивать у непрофильного незнайки. Спросили бы у Нацбанка или Минфина.."
Я тоже придерживаюсь такого мнения - деньги предприятия трачу куда надо по надобности.. Но мне в ответ: "Ну-Ну!!!Жди проверки! А там накатаем." Вот сижу и жду. Спасибо за ответ.

Inna Medvetska
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1620
З нами з: 08 вересня 2010, 04:09
Дякував (ла): 78 разів
Подякували: 146 разів

Повідомлення Inna Medvetska »

І я з питанням: от прочитала в ресурсах таке статтю: Работнику бюджетного учреждения 18.09.12 г. выдана под отчет наличность на приобретение запчастей для ремонта сантехники в сумме 110 грн. Поскольку товара в магазине не оказалось, работник 21.09.12 г. возвратил неиспользованные средства в полной сумме. Будут ли применяться к учреждению штрафные санкции за несвоевременный возврат наличности, выданной под отчет?

Прежде всего заметим, что выдача наличных средств под отчет на производственные (хозяйственные) нужды разрешается на срок не более 2 рабочих дней, включая день получения средств (Положение о ведении кассовых операций в национальной валюте, утвержденное постановлением НБУ от 15.12.04 г. № 637).

Так как выдача наличности под отчет была для производственных (хозяйственных) нужд учреждения, то неиспользованные денежные средства работник обязан был возвратить не позднее 19.09.12 г. Однако они были возвращены позже – 21.09.12 г., то есть учреждением нарушены нормы регулирования обращения наличности.

За превышение установленных сроков использования выданной под отчет наличности, а также за выдачу наличных средств под отчет без полной отчетности относительно ранее выданных средств к учреждению должен быть применен штраф в размере 25 % выданных под отчет сумм (Указ Президента от 12.06.95 г. № 436/95 «О применении штрафных санкций за нарушение норм по регулированию обращения наличности»). Предусмотренные этим Указом штрафные санкции применяются органами ГНС на основании материалов проведенных проверок (Методические рекомендации относительно порядка проведения проверок по вопросам соблюдения субъектами хозяйствования кассовой дисциплины, полноты оприходования выручки от реализации товаров (услуг), утвержденные приказом ГНАУ от 23.04.09 г. № 210).

Таким образом, за несвоевременный возврат неиспользованных (или использованных не полностью) наличных средств, выданных под отчет, органами ГНС применяются штрафные санкции в размере 25 % от суммы таких средств (в нашей ситуации – 27,50 грн. (110,00 грн. х 25 %)).
Тут ідеться про бюджетну установу, але порядок про касові операції розповсюджується на всіх, а як же тоді бути з нормою ПК
170.9.2. Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.
Поясніть, а то щось я зовсім заплуталася, не хочеться касу переписувати. Як вірно дотримуватися норми 5 днів чи 2 і чому?

Аватар користувача
nachfin
Акула НКУ
Акула НКУ
Повідомлень: 8971
З нами з: 13 липня 2012, 01:50
Дякував (ла): 326 разів
Подякували: 5931 раз

Повідомлення nachfin »

в вышеописанном случае (наличка) надо читать п. 170.9.2 НКУ
170.9.2. Отчет об использовании средств, выданных на командировку или под отчет, представляется по форме, установленной центральным органом исполнительной власти, который обеспечивает формирование государственной финансовой политики, до окончания пятого банковского дня, следующего за днем, в котором плательщик налога:
а) завершает такую командировку;
б) завершает выполнение отдельного гражданско-правового действия по поручению и за счет лица, выдавшего средства под отчет.
и Положение о ведении кассовых операций в национальной валюте в Украине
2.11. Выдача наличных средств под отчет или на командировку (далее — под отчет) осуществляется согласно законодательству Украины.

Выдача наличных средств под отчет на закупку сельскохозяйственной продукции и заготовку вторичного сырья, кроме металлолома, разрешается на срок не более 10 рабочих дней со дня выдачи наличных средств под отчет, а на все другие производственные (хозяйственные) нужды на срок не более двух рабочих дней, включая день получения наличных средств под отчет.
НКУ
5.2. В случае если понятия, термины, правила и положения других актов противоречат понятиям, терминам, правилам и положениям настоящего Кодекса, для регулирования отношений налогообложения применяются понятия, термины, правила и положения настоящего Кодекса.
получается, что сроки по НКУ, надо применяють для целей обложения налогом на доходы физических лиц ("для регулирования отношений налогообложения"- облагать с коэффициентом несвоевременно сданные), а сроки, по Положению-637 для соблюдения правил наличного обращения (штраф 25% от выданного).
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!

natalisa
Оракул
Оракул
Повідомлень: 268
З нами з: 01 липня 2011, 13:00
Дякував (ла): 22 рази
Подякували: 29 разів

Повідомлення natalisa »

Я лично кассу не делаю день в день! если отдала деньги в под отчёт и их не потратили во время, делаю приходный на следующий день снова выдаваю!

Ксюшик
Просвещенный
Просвещенный
Повідомлень: 193
З нами з: 26 вересня 2012, 00:54
Дякував (ла): 21 раз
Подякували: 31 раз

Повідомлення Ксюшик »

natalisa писав:Я лично кассу не делаю день в день! если отдала деньги в под отчёт и их не потратили во время, делаю приходный на следующий день снова выдаваю!
Этим универсальным способом бухи крутят нал испокон веку.Типичная ситуация.

Inna Medvetska
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1620
З нами з: 08 вересня 2010, 04:09
Дякував (ла): 78 разів
Подякували: 146 разів

Повідомлення Inna Medvetska »

Ксюшик писав:
natalisa писав:Я лично кассу не делаю день в день! если отдала деньги в под отчёт и их не потратили во время, делаю приходный на следующий день снова выдаваю!
Этим универсальным способом бухи крутят нал испокон веку.Типичная ситуация.
а тепер для тих хто в танку, бо таки бачу що касу прийдеться перепивувати:
якщо я сьогодні видала під звіт, а працівник нічого не купив, то завтра повинен повернути. ТАК?
а якщо я сьогодні видала і працівник завтра купив те що потрібно, то він може звітувати мені на протязі 5 днів. ТАК?

LyudMila76
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 2373
З нами з: 30 вересня 2011, 01:43
Дякував (ла): 7078 разів
Подякували: 1728 разів

Повідомлення LyudMila76 »

2.11. Видача готівкових коштів під звіт або на відрядження
(далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства
України.
Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю
сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини,
крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів
від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі
(господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів,
уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.

Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на
відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих
(господарських) питань (у тому числі для закупівлі
сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної
сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці
завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження.
Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт
проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за
раніше отримані під звіт суми.
Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється
відповідно до законодавства України.

Inna Medvetska
Светоч Мысли
Светоч Мысли
Повідомлень: 1620
З нами з: 08 вересня 2010, 04:09
Дякував (ла): 78 разів
Подякували: 146 разів

Повідомлення Inna Medvetska »

LyudMila76 писав: 2.11. Видача готівкових коштів під звіт або на відрядження
(далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства
України.
Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю
сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини,
крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів
від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі
(господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів,
уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.

Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на
відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих
(господарських) питань (у тому числі для закупівлі
сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної
сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці
завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження.
Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт
проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за
раніше отримані під звіт суми.
Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється
відповідно до законодавства України.
я читати вмію і давно це все вже прочитала, просто мене цікавить як вірно приміняти норму 2 дні і 5 днів, яка стоїть в податковому кодексі? Виходить так як я описала вище?

Відповісти

Повернутись до “Банк, каса, підзвіт”