ЗІР 101.16AV_VISH писав: ↑05 липня 2022, 17:02Добрий день!
Підкажіть, що робити.
Ситуація наступна. Є Договір з покупцем (товари, роботи, послуги та програмне забезпечення) по 4 об'єктам.
Виставили 1 рахунок на оплату, покупець попросив розбити окремо по об'єктах, і окремо програмне забезпечення і роботи по ньому. Перевиставили 5 рахунків, але покупець заплатив аванс 50% однією сумою, в призначенні вказав перелік рахунків на оплату.
Ми виписали і зареєстрували 6 податкових до 5 рахунків + пз окремо. ПН і оплата 17.05.22, зареєстровано ПН 14.06.22
Сьогодні покупці проснулись (знаходяться, між іншим, на Західній Україні), і сказали, що ми маємо виписати 1 податкову на суму передплати.
Підкажіть, що робити, чи повинні ми коригувати податкові, зареєстровані 14.06 і реєструвати нову податкову на загальну суму (але, знову ж таки, буде 2 податкових, тому що виписується окрема податкова на програмне забезпечення).
Питання
Чи має право постачальник - платник ПДВ скласти дві або більше податкових накладних на отримання попередньої оплати однією сумою або у разі одноразової поставки товарів/послуг, необоротних активів покупцю та чи виникає податковий кредит у покупця при складанні таких накладних?
Відповідь
Коротка:
Податкова накладна складається окремо на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Тому складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою або у разі одноразової поставки товарів/послуг не відповідає нормам Податкового кодексу України та не дає можливості ідентифікувати операції.
У разі складання таких податкових накладних постачальником, покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам.