Последний день проверки
-
- Знаток
- Повідомлень: 22
- З нами з: 01 жовтня 2012, 23:23
- Дякував (ла): 10 разів
- Подякували: 3 рази
Помогите пожалуйста последний день проверки. Упрощенная система налогообложения 2 група(єдиний податок). КВЕД 52.42.0-роздрібна торгівлля одягом. Проверка за 2009-2010-2011-2012 года. В магазине стоял терминал, клиенты расчитывались карточками. Я снимала деньги в банке( в чеке писала оплата услуг и товаров). Теперь у меня просят подтвердить эти расходы документально. На эти сумы рисуют штраф 58 0000(закупка товара у физ. лиц). Часть приходных накладных на товар принесла(с ксерокопиями єдиного податку), говорят это не есть подтверждающими документами, надо еще чеки об оплате товара. Что делать, акт подписовать или нет? Правомерны ли действия налоговой?
- nachfin
- Акула НКУ
- Повідомлень: 8971
- З нами з: 13 липня 2012, 01:50
- Дякував (ла): 326 разів
- Подякували: 5931 раз
? Чи правомірні дії органів ДПС, котрі, керуючись п. 12 ст. 3 Закону про РРО, вимагають від суб'єкта підприємницької діяльності – платника єдиного податку надавати їм за місцем продажу товарів документи, котрі підтверджують придбання товарів, що реалізуються?
Дійсно, відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі – Закон про РРО) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Таким чином, за загальним правилом СПД, що здійснює продаж товарів (послуг), зобов'язаний вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації. Такий облік повинен відповідати встановленому законодавством порядку. Але щоб відповісти на поставлене запитання, слід знайти відповідь ще на два питання:
1. Чи повинен такий суб'єкт взагалі вести облік товарних запасів у випадку, якщо він є платником єдиного податку та веде облік за спрощеною системою?
2. Якщо відповідь на перше питання «так», то чи повинен такий СПД мати прибуткові документи на товари саме у місці продажу цих товарів (послуг)?
Відповідно до ст. 6 Закону про РРО облік товарних запасів фізичною особою – суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, встановленому чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) – у порядку, встановленому відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. При цьому обов'язок з ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Відповідно до ст. 4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.98 р. № 727/98 вимога щодо ведення книги доходів та витрат встановлена лише стосовно платників єдиного податку – юридичних осіб.
Форму Книги обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва – юридичної особи та Порядок її ведення затверджено наказом ДПАУ від 13.10.98 р. № 477.
Форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні соби – суб'єкти підприємницької діяльності, наведено в додатку № 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом ДПАУ від 21.04.93 р. № 12 (далі – Інструкція № 12). Проте обов'язок щодо ведення обліку витрат фізособами-СПД, що застосовують спрощену систему оподаткування, чинним законодавством не передбачений.
Отже, фізичні особи, що застосовують спрощену систему обліку та оподаткування та сплачують єдиний податок, взагалі не зобов'язані вести облік витрат на придбання товарів, а тому й не зобов'язані вести облік запасів на складах чи у місцях продажу товарів (послуг).
Але ДПАУ дотримується протилежної думки. Так, у п. 8 Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затвердженого наказом ДПАУ від 29.10.99 р. № 599, зазначено, що для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно з додатком 10 до Інструкції № 12. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи «період обліку», «витрати на виробництво продукції», «сума виручки (доходу)», «чистий дохід». Тому для тих, хто не готовий сперечатися з перевіряючими стосовно обов'язку щодо ведення обліку витрат на придбання, слід підкоритися вказаній вище вимозі ДПАУ.
Проте зауважимо, що облік витрат на придбання, не є обліком запасів на складах.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо – безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатись зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
До документів, що підтверджують придбання товарів та є підставою для їх оприбуткування, належать накладні та товарно-транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення записів до облікових бухгалтерських реєстрів.
Отже, відповівши на перше питання «так», слід погодитись з тим, що СПД – платник єдиного податку повинен вести облік витрат на придбання (витрат на виробництво) незалежно від того, фізичною чи юридичною особою він є.
Проте, як зазначалося вище, облік витрат на придбання і облік товарних запасів – не одне й те саме. Тому слід погодитись також з тим, що обов'язковим є ведення обліку саме витрат на придбання. До того ж, чинне законодавство не містить прямого обов'язку вести облік витрат на придбання саме за місцем продажу товарів.
Таким чином, відсутність накладних або їх неправильне оформлення взагалі не може бути віднесене до порушень установленого порядку обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, оскільки вони є підтвердженням витрат на придбання, а не підставою для обліку товарних запасів. Більше того, законодавством взагалі не передбачений порядок обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації, що є обов'язковим для СПД – платників єдиного податку.
Правомірність викладеного вище знайшло своє підтвердження у судовій практиці. Так, у постанові ВГСУ від 10.06.2004 р. у справі № 11/485 зазначено, що відображення надходження товарів у бухгалтерському обліку за результатами звітного періоду, не спростоване органами ДПС та встановлене судом, усуває порушення, вказане податківцями при перевірці, як порушення обліку матеріальних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації.
В ухвалі від 12.06.2007 р. у справі № 7/169-2004 ВАСУ виходив з того, що застосування штрафної санкції до суб'єкта підприємницької діяльності, який реалізує товар без підтверджуючих документів на його придбання і веде при цьому облік товарів за місцем їх реалізації у книзі обліку доходів та витрат, статтею 21 Закону про РРО не передбачено.
Олександр Єфімов
Адвокат, аудитор, кандидат
юридичних наук, АФ «Є.С.Аудит»
Дійсно, відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі – Закон про РРО) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Таким чином, за загальним правилом СПД, що здійснює продаж товарів (послуг), зобов'язаний вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації. Такий облік повинен відповідати встановленому законодавством порядку. Але щоб відповісти на поставлене запитання, слід знайти відповідь ще на два питання:
1. Чи повинен такий суб'єкт взагалі вести облік товарних запасів у випадку, якщо він є платником єдиного податку та веде облік за спрощеною системою?
2. Якщо відповідь на перше питання «так», то чи повинен такий СПД мати прибуткові документи на товари саме у місці продажу цих товарів (послуг)?
Відповідно до ст. 6 Закону про РРО облік товарних запасів фізичною особою – суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, встановленому чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) – у порядку, встановленому відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. При цьому обов'язок з ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Відповідно до ст. 4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.98 р. № 727/98 вимога щодо ведення книги доходів та витрат встановлена лише стосовно платників єдиного податку – юридичних осіб.
Форму Книги обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва – юридичної особи та Порядок її ведення затверджено наказом ДПАУ від 13.10.98 р. № 477.
Форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні соби – суб'єкти підприємницької діяльності, наведено в додатку № 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом ДПАУ від 21.04.93 р. № 12 (далі – Інструкція № 12). Проте обов'язок щодо ведення обліку витрат фізособами-СПД, що застосовують спрощену систему оподаткування, чинним законодавством не передбачений.
Отже, фізичні особи, що застосовують спрощену систему обліку та оподаткування та сплачують єдиний податок, взагалі не зобов'язані вести облік витрат на придбання товарів, а тому й не зобов'язані вести облік запасів на складах чи у місцях продажу товарів (послуг).
Але ДПАУ дотримується протилежної думки. Так, у п. 8 Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затвердженого наказом ДПАУ від 29.10.99 р. № 599, зазначено, що для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно з додатком 10 до Інструкції № 12. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи «період обліку», «витрати на виробництво продукції», «сума виручки (доходу)», «чистий дохід». Тому для тих, хто не готовий сперечатися з перевіряючими стосовно обов'язку щодо ведення обліку витрат на придбання, слід підкоритися вказаній вище вимозі ДПАУ.
Проте зауважимо, що облік витрат на придбання, не є обліком запасів на складах.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо – безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатись зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
До документів, що підтверджують придбання товарів та є підставою для їх оприбуткування, належать накладні та товарно-транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення записів до облікових бухгалтерських реєстрів.
Отже, відповівши на перше питання «так», слід погодитись з тим, що СПД – платник єдиного податку повинен вести облік витрат на придбання (витрат на виробництво) незалежно від того, фізичною чи юридичною особою він є.
Проте, як зазначалося вище, облік витрат на придбання і облік товарних запасів – не одне й те саме. Тому слід погодитись також з тим, що обов'язковим є ведення обліку саме витрат на придбання. До того ж, чинне законодавство не містить прямого обов'язку вести облік витрат на придбання саме за місцем продажу товарів.
Таким чином, відсутність накладних або їх неправильне оформлення взагалі не може бути віднесене до порушень установленого порядку обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, оскільки вони є підтвердженням витрат на придбання, а не підставою для обліку товарних запасів. Більше того, законодавством взагалі не передбачений порядок обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації, що є обов'язковим для СПД – платників єдиного податку.
Правомірність викладеного вище знайшло своє підтвердження у судовій практиці. Так, у постанові ВГСУ від 10.06.2004 р. у справі № 11/485 зазначено, що відображення надходження товарів у бухгалтерському обліку за результатами звітного періоду, не спростоване органами ДПС та встановлене судом, усуває порушення, вказане податківцями при перевірці, як порушення обліку матеріальних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації.
В ухвалі від 12.06.2007 р. у справі № 7/169-2004 ВАСУ виходив з того, що застосування штрафної санкції до суб'єкта підприємницької діяльності, який реалізує товар без підтверджуючих документів на його придбання і веде при цьому облік товарів за місцем їх реалізації у книзі обліку доходів та витрат, статтею 21 Закону про РРО не передбачено.
Олександр Єфімов
Адвокат, аудитор, кандидат
юридичних наук, АФ «Є.С.Аудит»
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!
Но, похоже, уже на подлете!!!
-
- Знаток
- Повідомлень: 22
- З нами з: 01 жовтня 2012, 23:23
- Дякував (ла): 10 разів
- Подякували: 3 рази
С расчетного счета снимались деньги с назначением платежа "сплата послуг та товарів". А если через банк попробовать поменять назначение платежа допустим на "чистий дохід підприємця". Как Вы думаете поможет?
- Popen
- Гигант Мысли
- Повідомлень: 18888
- З нами з: 20 травня 2011, 00:41
- Звідки: Україна, м.Харків
- Дякував (ла): 2116 разів
- Подякували: 10410 разів
1. Возможно я ошибаюсь, но мне ваша ситуация видится в следующем ракурсе...Alla271 писав:Помогите пожалуйста последний день проверки. Упрощенная система налогообложения 2 група(єдиний податок). КВЕД 52.42.0-роздрібна торгівлля одягом. Проверка за 2009-2010-2011-2012 года. В магазине стоял терминал, клиенты расчитывались карточками. Я снимала деньги в банке( в чеке писала оплата услуг и товаров). Теперь у меня просят подтвердить эти расходы документально. На эти сумы рисуют штраф 58 0000(закупка товара у физ. лиц). Часть приходных накладных на товар принесла(с ксерокопиями єдиного податку), говорят это не есть подтверждающими документами, надо еще чеки об оплате товара. Что делать, акт подписовать или нет? Правомерны ли действия налоговой?
При отсутствии расчетных док-тов (чек РРО, товарный чек, квитанция ПКО, платежка), подтверждающих оплату товаров, ГНИ трактует такую покупку как покупку не у СПД (юрлицо/ФОП), а покупку у физлиц. А раз так, то вы, в качестве налог.агента, помимо отражания соотв.инфы в 1ДР должны были удерживать из дохода физлиц НДФЛ. Если таких удержаний вами не производилось, то бремя налогообложения НДФЛ ложится уже на вас.
2. Неподписание вами акта проверки - никчемная затея, т.к. ГНИ просто составит акт об отказе подписанта от подписи.
Alla271 писав: С расчетного счета снимались деньги с назначением платежа "сплата послуг та товарів". А если через банк попробовать поменять назначение платежа допустим на "чистий дохід підприємця". Как Вы думаете поможет?
3. Переоформление задним числом чеков банковской чековой книжки ничего вам не даст, а банк на эту операцию никогда не пойдет.
- nachfin
- Акула НКУ
- Повідомлень: 8971
- З нами з: 13 липня 2012, 01:50
- Дякував (ла): 326 разів
- Подякували: 5931 раз
т.е., налоговики видят ВОЗМОЖНОСТЬ нарушения и трактуют его как СОСТОЯВШЕСЯ НАРУШЕНИЕ.Popen писав: При отсутствии расчетных док-тов (чек РРО, товарный чек, квитанция ПКО, платежка), подтверждающих оплату товаров, ГНИ трактует такую покупку как покупку не у СПД (юрлицо/ФОП), а покупку у физлиц.
Это как судить всех, кто имел возможность убить, а не искать доказательства против того, кто реально убил.
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!
Но, похоже, уже на подлете!!!
- Popen
- Гигант Мысли
- Повідомлень: 18888
- З нами з: 20 травня 2011, 00:41
- Звідки: Україна, м.Харків
- Дякував (ла): 2116 разів
- Подякували: 10410 разів
Дык, слава Богу, не в Америке живём, а в правовом государстве... #g_crazy#nachfin писав:т.е., налоговики видят ВОЗМОЖНОСТЬ нарушения и трактуют его как СОСТОЯВШЕСЯ НАРУШЕНИЕ.Popen писав: При отсутствии расчетных док-тов (чек РРО, товарный чек, квитанция ПКО, платежка), подтверждающих оплату товаров, ГНИ трактует такую покупку как покупку не у СПД (юрлицо/ФОП), а покупку у физлиц.
Это как судить всех, кто имел возможность убить, а не искать доказательства против того, кто реально убил.
Эту тему очень красноречиво описал А.Солженицын: в подпунктах ст.158 тогдашнего УК была очень интересная фраза "через намерения".#swoon#
- nachfin
- Акула НКУ
- Повідомлень: 8971
- З нами з: 13 липня 2012, 01:50
- Дякував (ла): 326 разів
- Подякували: 5931 раз
В СССР было такое понятие "Мы боремся за построение правового государства", ес ли там за 70 лет не построили, то здесь за 20 только подразвалили, то что уже было...
Всем тем, кто наивно полагает, что бумеранга не существует, отвечу: "Ещё не долетел!"
Но, похоже, уже на подлете!!!
Но, похоже, уже на подлете!!!
-
- Знаток
- Повідомлень: 22
- З нами з: 01 жовтня 2012, 23:23
- Дякував (ла): 10 разів
- Подякували: 3 рази
Да именна так и трактуют если нет подтверждающих чеков об оплате товара, то значить я покупала товар у физичиских лиц. А даже если я не расчиталась за товар то это дебеторская задолжность и тогда они меня не могут закрить. Хотели, что б я подписал акт на 58 0000, оо без заперечень. Но должен же быть какой-то выход? Да признаю, что сделала большую ошибку, что при сьеме денег с расчетного счета писала "сплата послуг та товарів".
- Popen
- Гигант Мысли
- Повідомлень: 18888
- З нами з: 20 травня 2011, 00:41
- Звідки: Україна, м.Харків
- Дякував (ла): 2116 разів
- Подякували: 10410 разів
1. Ваша самая большая ошибка - подача заявы на закрытие именно сейчас, т.е. без выдержки 3-х лет в "лежачем" состоянии. Полагаю, что оптимальная дата начала закрытия - 01.01.2016Alla271 писав:Да именна так и трактуют если нет подтверждающих чеков об оплате товара, то значить я покупала товар у физичиских лиц. А даже если я не расчиталась за товар то это дебеторская задолжность и тогда они меня не могут закрить. Хотели, что б я подписал акт на 58 0000, оо без заперечень. Но должен же быть какой-то выход? Да признаю, что сделала большую ошибку, что при сьеме денег с расчетного счета писала "сплата послуг та товарів".
2. Если это возможно, то верните всё в зад, т.е., типа, передумайте закрываться...
-
- Знаток
- Повідомлень: 22
- З нами з: 01 жовтня 2012, 23:23
- Дякував (ла): 10 разів
- Подякували: 3 рази
Да именна так и трактуют если нет подтверждающих чеков об оплате товара, то значить я покупала товар у физичиских лиц. А даже если я не расчиталась за товар то это дебеторская задолжность и тогда они меня не могут закрить. Хотели, что б я подписал акт на 58 0000, оо без заперечень. Но должен же быть какой-то выход? Да признаю, что сделала большую ошибку, что при сьеме денег с расчетного счета писала "сплата послуг та товарів".