Варіант 2. У суб’єкта господарювання є наймані працівники (за трудовими та/або за цивільно-правовими договорами). Але в звітному кварталі їм не було нараховано жодних доходів
Позиція автора: в цьому випадку суб’єкту господарювання не треба подавати додаток 4ДФ. А ось основну частину Розрахунку та додаток Д1 подати треба, навіть, у вигляді «пустишок»! Для чого?
По-перше, тому що чинна редакція Порядку №4 не передбачає можливості не подавати Розрахунок, якщо наймані працівники у суб’єкта господарювання є.
По-друге, тому, що в самій формі Д1 наводиться інформація не лише про доходи та ЄСВ, а й про кількість днів перебування у трудових або цивільно-правових відносинах (графа 14) та про кількість днів неоплачуваної відпустки (графа 13). Тобто в цьому додатку наводиться інформація і про тих працівників, які в звітному періоді не отримували доходів. А окремо подати додаток, звісно, не вийде. Тож треба буде подавати й основну, нехай навіть пусту, частину Розрахунку (і не забути зазначити в ній наявність поданих додатків).
Позиція ДПСУ (в коментованому листі) - протилежна: порядок заповнення додатку 4ДФ визначено п. 4 розд. IV Порядку №4. Зазначеним пунктом не передбачено окремих норм щодо можливості неподання 4ДФ за наявності обов’язку подання Розрахунку.
4ДФ до такого Розрахунку подається незалежно від наявності показників для декларування з обов’язковою розбивкою за місяцями звітного кварталу, пусті рядки прокреслюються (у разі подання Розрахунку в електронному вигляді – пусті рядки не заповнюються)!
Висновок для роботодавців: якщо Розрахунок подається, обережним пустий додаток 4ДФ теж треба подавати! Більше того – подавати треба всі три штуки (за 3 місяці звітного кварталу)! Сміливі – можуть або починати боротися зараз (замовляти ІПК та оскаржувати їх в суді), або робити по-своєму, але готуватися до захисту при перевірці (не виключаємо, що проблеми можуть виникнути вже під час камеральної перевірки).
Нашла вот такой комментарий :
"Что ответила ДПС:
1.со ссылкой на п.1 розд ІІ: "Такий Розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку протягом звітного періоду.". Т.е., нет обязательств по начислениям, выплатам физлицам, ФОПам и т.д. по ПДФО, ВЗ, ЕСВ – за ВЕСЬ квартал – Розрахунок не подаётся.
По поводу Додатков:
2. если нет обязательств подавать ВЕСЬ Додаток к Розрахунку за ВЕСЬ квартал – соответствующий Додаток не подаётся. 3. если есть обязательства подать Додаток Д1 хотя бы за один месяц квартала, то подаются 3 Додатка Д1 (отдельно за каждый из месяцев), причём 2 из них будут “пустыми” в табличной части.
4. если есть обязательства подать Додаток 4ДФ хотя бы за один из месяцев квартала, то подаются 3 Додатка 4ДФ, причём 2 из них будут “пустыми” в табличной части. Этот ответ, на мой взгляд, полностью соответствует Порядку № 4 (в редакции № 773 від 15.12.2020)."
Подскажите плиз, у всех так в Кабинете платника или только у меня? Когда вывожу на печать, в формате PDF, в Додатку 4ДФ в месяце за февраль в строке (номер Розрахунку) ставит 2, а за март 3, но в кабинете стоит правильно 1. Выгрузила эти два додатка, посмотрела в формате .XML , там тоже все правильно, стоит 1, но на печать выводит неправильно. Может кто подскажет где подправить?
У меня в Кабинете так до сих пор и нет возможности в Додатке 5 поставить Номер Додатку в розрахунку. Если ставлю вручную - не сохраняет и выдает ошибку. Без номера - тоже самое.