Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


17.01.22
7280 24 Друкувати

Гетманцев оцінив перші результати загальної фіскалізації

З 2020 року біля Ради часто проходили  мітинги ФОПів, які вимагали продовження відстрочення введення обов'язкового РРО для них. Був навіть випадок, коли вони прорвалися через установлену поліцією огорожу в будівлі Ради, а правоохоронці затримали декілька чоловік. Якщо в 2020 році депутати все-таки проголосували за відстрочення такого нововведення і перенесли вже на 2022 рік, то наступного такого відстрочення чекати вже не варто було. У січні 2022 року введення обов'язкового РРО для ФОПів 2 — 4 груп набули чинності. Головним «драйвером» цієї ініціативи від самого початку виступив голова податкового комітету ВРУ і депутат від «Слуги народу» Данило Гетманцев. «Українські Новини» вирішили обговорити з ним перші результати введення обов'язкового РРО та основні страхи підприємців з приводу цього процесу. Також ми обговорили податкову амністію, фіскалізацію таксі, зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці, «ресурсний» Закон № 5600, який набув чинності, зарплату в конвертах та ідеологію «Слуги народу».

Як ви оціните перший фідбек від уведення обов'язкового РРО для ФОПів 2 — 4 груп? І, зокрема, їх масові скарги на роботу їхніх програмних продуктів?

До тих 70 тис. ФОПів, які зареєстрували РРО раніше, у 2020 — 2021 роках ще більше 100 тис. ФОПів на єдиному податку вже зареєстрували РРО/ПРРО з 1 грудня. Це ті люди, які вже сьогодні стали на шлях застосування РРО і точно його застосовуватимуть. Динаміка реєстрації дуже позитивна — на день реєструються 10 тис. ФОПів. На жаль, люди чекали до останнього дня, і ми зараз спостерігаємо вал ФОПів, які хочуть зареєструвати РРО. Такими темпами до кінця січня РРО встановлять усі ФОПи 2 — 4 груп.

Щодо збоїв… У нас є стаціонарні РРО, є програмні (ПРРО). В останньому випадку, окрім ПРРО податкової, є ПРРО 13 приватних компаній, які надають свої рішення. За безкоштовним ПРРО звертаються безпосередньо до Податкової, а за платними, так би мовити «з наворотами»: аналітикою, управлінням продажів, маркетинговими інструментами, у тому числі логотипом на чеку, — звертаються до якоїсь із цих 13 приватних компаній. Існують різні рішення. Одна з цих компаній, Checkbox, мала проблеми з 31 грудня по 3 січня. Зараз вони повністю усунені і все працює. У них є певна кількість ФОПів, які зазнали труднощів з реєстрацією чеків у цей період. Усі інші працюють без збоїв, і в нас немає нарікань на них. Checkbox пов'язують свої проблеми з масовістю реєстрації.

З боку Податкової — усі сервери працюють, усе програмне забезпечення працює, усі чеки приймаються і взагалі проблем ніяких немає. Звичайно, можна було б зробити це інакше, якби 2 роки з дня ухвалення закону про обов'язкові касові апарати підприємці поступово реєструвалися і навчалися користуватися. А їм розповідали казки політикани і шахраї, що Рада знову відкладе таке введення (як це було в 2020 році, коли відклали з 2021 на 2022 рік). Але ми не відклали, тому що підстав для відкладення ніяких не було. Ми і так на 10-15 років відстали від наших сусідів у цьому процесі.

Я жодних проблем на даний момент із введенням РРО не бачу, тільки позитив. ФОП отримує можливість управляти своїм бізнесом за смішні гроші у приватних компаній — 125 — 150 грн на місяць з ФОПа, а не з каси. Якщо ти дійсно малий бізнес, то в РРО для тебе є тільки плюси, оскільки малий бізнес стикається з величезною кількістю проблем у процесі своєї діяльності, яку веде «в зошиті». Починаючи від підстав, коли його наймані продавці підставляють свій товар або маніпулюють зі знижками, РРО вирішує цю проблему. Маючи автоматичну базу, не потрібно зайвий раз усе перевіряти щодо цього.

Чи штрафуватиме Податкова за такі збої?

Будь-які порушення ФОПів, пов'язані з непрацюючим РРО в цей період, не будуть жодним чином переслідуватися штрафами.

Це якось Податкова відобразила? Просто одна справа — усна обіцянка, а інша — документ.

Я виступив із такою заявою. Досі всі заяви, з якими я виступав, відповідали дійсності. Єдиний штраф, який у нас установлений для програмного РРО, — це штраф за невидачу чека. Податкова зараз не перевіряє ФОПів. У нас діє мораторій до кінця карантину. Досі нікого ще не штрафували. У нас є домовленість із Податковою, що до кінця січня при будь-якому розкладі ніяких штрафів за це не буде.

А облік первинних документів потрібний?

Ні, закон не вимагає від ФОПів ніяких первинних документів, якихось обліків, окрім 3 груп: електроніка, ліки та ювелірка або якщо ФОП є платником ПДВ. Усім іншим не потрібно прибуткувати товар і заводити його в РРО. Від цього ми відмовилися ще 2 роки тому.

Деякі власники барів пишуть про проблеми з РРО і скануванням акцизу на алкоголь, наприклад, при продажу коктейлів, коли ви не відкриваєте нову пляшку для нової порції.  Наскільки обґрунтовані такі заяви? Чому не можна було пропрацювати такі деталі заздалегідь?

Щодо коктейлів це абсолютна маніпуляція. Є код коктейля, який необхідно відобразити при продажу, і немає жодних проблем із цього приводу.

Чому ж деякі ФОПи не погоджуються з нововведенням, намагаються перейти в кеш?

Чесно, мені складно відповісти, чому люди слухають ідіотів, що дають їм у соцмережах різні «корисні» поради. Підприємець, який слухає шахраїв, не лише позбавляє свій бізнес доходу, але і підставляється під штрафи, які якраз і встановлені за роботу в кеші без РРО. А в «порадників» мотиви якраз очевидні — це банальний заробіток величезних грошей на вуличних протестах, на обмані людей. Це цинічні шахраї.

У минулому інтерв'ю Ви нам розповіли, що в Раді розробляється законопроєкт про фіскалізацію таксі. Уже минуло більше 4 місяців. На якій стадії знаходиться ця ініціатива?

На стадії узгодження з Міністерством інфраструктури. Я сподівався, що законопроєкт буде внесений восени, не вийшло.

Але цього року ми побачимо законопроєкт?

Думаю, що вже в січні ми його побачимо. Я досить жорстко вимагаю, щоб він з'явився.

Які ще галузі ви маєте намір фіскалізувати?

Ніякі. Ми вже закінчили із законами, що наводять лад в оподаткуванні, і виконали програму мінімум. Ми ухвалили закони, які ввели РРО, антиофшорний закон, податок на Google, реформу податкової відповідальності № 1210, податковий закон № 5600, ми прибрали всі корупційні пільги. Усе. Ми повинні поставити крапку або крапку з комою на декілька років. І сконцентруватися на Податковій, Митниці, налагодити їх роботу. У них є достатні інструменти для того, щоб працювати чесно і відкрито, на користь бізнесу, але вони частенько працюють на себе, використовуючи повноваження на зло, і це абсолютно неприйнятно.

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Буржуй
17.01.22 07:20

Господин Гетьманцев, а как на счет штрафа Держспоживслужбы за отсутствие документов на товар? 34000 грн. ВЫ или Дубилет оплатите?

Відповісти
  • Ірина
17.01.22 11:52

Буржуй,а у нас была накладная, но этого не было достаточно. Нужно было дойти до импортера товара и чтоб он взял ответственность за товар, который ввез в Украину. Он конечно отказался и все равно штраф 34 000

Відповісти
  • Світлана
17.01.22 09:42

Буржуй,клечатое одеяло в 2023 :) 

Відповісти
  • Светлана
17.01.22 07:43

антиофшоры

Відповісти
  • Юра
17.01.22 07:59

больше всего развеселило - Со стороны Налоговой - все сервера работают, все программное обеспечение работает, все чеки принимаются и вообще проблем никаких нет..
..
На любой фирме за ТАКУЮ работу серверов спецов бы выбросили без выходного пособия по профнепригодности.
..
А профнепригодность - отсутствие докланой записки на имя руководства, что архитектура серверов не позволяет принимать отчеты.
.
.
Янек со товарищи планировали разместить сервера в разных частях Украины, что бы гарантировать доступ 24на 7. 
.
А эТИ (снежные) не способны вовремя поставить обновления .
Самой глупое из недавнего о врагах взломавших сервера.
.
Интересно, если супермаркет окроет все двери, уберет весь персонал, будут полицаи возбуждать дела, если при праздновании дня отрытых дверей посетители вынесут содержимое супермаркета, не оплатив товар по причине отсутствия кассира.

Відповісти
  • Юра
17.01.22 08:02

на счет фискализации такси, всё просто, ещё не обкатали приложение от Дубилета, а тут ещё Тигипко наезжает, мол, ПО спионерил.

Відповісти
  • Буржуй
17.01.22 10:10

Юра, представляете на сколько вырастут цены на услуги такси?

Відповісти
  • Юра
17.01.22 10:24

Буржуй, Путин таксовал без таксометра, ответ таксистов может быть неожиданным.

Відповісти
  • Муравей
17.01.22 09:28

"І сконцентруватися на Податковій, Митниці, налагодити їх роботу." Сходи метуть зверху, з них потрібно було починати!!!!

Відповісти
  • Инга
17.01.22 10:00

Кто вспомнит эти обещания через пару лет? Уж точна не налоговая.

Відповісти
  • Елена
17.01.22 15:45

Инга, да и вспоминать не придется, все проще - вначале потребуют доказать что проблема была не у вас а у них не сервере.... что никто не сможет сделать....

Відповісти
  • Елена
17.01.22 15:47

 (продолжение мысли) чего далеко ходить, вот уже тутже озвученные Гетманцевым ответ "...Со стороны Налоговой - все сервера работают, все программное обеспечение работает, все чеки принимаются и вообще проблем никаких нет....."

Відповісти
  • Ангелина
17.01.22 10:34

а эта фраза вызывает саркастический смех  :"Я никаких проблем на данный момент с введением РРО не вижу, только позитив. ФОП получает возможность управлять своим бизнесом за смешные деньги у частных компаний – 125-150 гривен в месяц с ФОПа, а не с кассы."  "какие смешные деньги " - это из серии сало по 20 грн, скумбрия по 8 грн. что они курят и что они пьют. посмотрела на днях
Как семья Гетманцева платит налоги и управляет бизнесом: вы платите, а мы рубим бабло https://www.youtube.com/watch?v=0IlJWn8mjPs

Відповісти
  • данет
17.01.22 10:45

слово гетманцева это закон для налоговиков. надеюсь на пороха и его шайки наденут кайданки  и дадут пожизненное.

Відповісти
  • Юра
17.01.22 13:01

данет, на счет кайданок согласен, только он на данный момент ДАЖЕ НЕ ПОДОЗРЕВАЕМЫЙ. .
И вопрос на кого их наденут открытый

Відповісти
  • ХХХ
17.01.22 12:53

данет, и сразу после этого все сайты госслужб станут защищенными, сервер налогвой - всегда работающим, а скумбрия по 8 для всех, а не дял избранных?

Відповісти
  • данет
17.01.22 15:33

ХХХ,нет но справедливость должна восторжествовать .а следом за ним --- зеля и ющенко.преступники должны сидеть в тюрьме

Відповісти
  • ХХХ
17.01.22 15:49

данет, а Ющенко то за что? или это из-за него пчелы умирают?

Відповісти
  • Ангелина
17.01.22 13:27

ХХХ,поддерживаю

Відповісти
  • Елена
17.01.22 15:43

а сколько ФОПов закрылось, почему не написал? Разницы нет ушли ли они в тень, или просто перестали вести бизнес... Хуже еще не было чем это Гетманцев

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
17.01.22 23:07

Елена, у меня 3 ФОПа закрылось: один в декабре, без работников, 2 в январе с работниками (в сумме 6). Т.е., в общей сложности налоги за 3 ФОПов и 6 работников не будут поступать в бюджет. Маленький пример, но около 13 тысяч только по ЕСВ уже не будет уплачиваться ежемесячно ...

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
17.01.22 23:01

"Какие еще отрасли вы намерены фискализировать?Никакие. Мы уже закончили с законами, наводящими порядок в налогообложении", т.е. прописать в законе про РРО по ЧЕЛОВЕЧЕСКИ определение расчётной операции – лень, или всё устраивает, или от тупости не понимают? 
Навёл порядочек в налогообложении – все предприниматели "довольны" объединённым прекрасно работающим отчётом. Вот же циничный врунишка! Помните Гоголевского героя "Мёртвых душ" Манилова? Сколько у него было дурацких "прожектов", над которыми можно смеяться. А теперь представьте, что такой-вот Манилов приходит к власти и начинает реализовывать свои мечты-проекты в жизнь, добавьте ещё сюда обиду на смешки за его идеи, комплексы...В 80-х при въезде в каждый город, на домах были большие плакаты, что "все жители такого-то города горячо одобряют идеи 20 какого-то съезда..!" Одобряли они эти решения? ВСЕ?
Про "позитив" для ФОПов от введения РРО? – интересно, вот если бы ввели РРО для депутатов ВР и поясняли бы, что это, мол, удобно, можно аналитику вести? 
Про "13 частных компаний", предлагающих ПРРО (даже платные): то чек не со всеми реквизитами формируется, то данные из ЭК не подтягиваются, то вместо ДПС пишут ДФС... Какое ни возьми – хоть один косячок, но есть.
По документам "на товар" – апогей вранья! В одном из видео автор автор, аж прямо восторженно цитировал разъяснение за авторством Гетьманцева, и под видео куча одобрительных комментариев...
Кроме Держспоживслужбы есть ещё ДПС, которая при проверке обязательно захочет проверить полноту и правильность перечисления ПДФО и ВЗ по товарам, купленным у ФОПов и физлиц, а для этого нужны будут и закупочные акты, и накладные, и оплата счетов, и пр...
Уберите ознаку 157 из 4ДФ, 
Открываю ст. 44 ПКУ: Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених док

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
17.01.22 23:02

Окончание:
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. (п. 44.1) і забезпечувати їх зберігання протягом 1095 днів з дня подання податкової звітності (п. 44.3).
Отвечу словами Гетьманцева, который во всём видит только позитив, и не указал НИ ОДНОЙ негативной причины, наврал насчёт "первичных" документов на товар – абсолютная и циничная манипуляция. 

Відповісти
  • Ганна
18.01.22 15:12

Добрый день. Подскажите, пожалуйста при регистрации ПРРО ФОПУ 2 группы обязательно ли подключение POS-терминала?

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам