Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Підпишіться!


23.11.13
1725 46 Друкувати

В чем основное принципиальное отличие трудовых договоров от гражданско-правовых?

   Вже досить давно точиться дискусія, як відрізнити укладений суб’єктом підприємництва з фізичною особою цивільно-правовий договір від трудового.
   І що, начебто, якщо сторони уклали цивільно-правовий договір, а він відповідає ОЗНАКАМ трудового договору, до такого договору застосовують всі наслідки трудового договору. Тобто, фактично укладений цивільно-правовий договір розглядають як трудовий.
   
   ***
   
   А для того, аби розрізнити один договір від іншого, виводять відповідні ОЗНАКИ. Як, приміром, підпорядкування внутрішньому трудовому розпорядку, ведення табелю обліку робочого часу тощо.
   
   ***
   
   Але що заважає сторонам цивільно-правового договору обумовити такі нюанси в зазначеному договорі?
   Та ніщо не заважає.
   Сторони вільні у виборі умов договору.
   Тому всі ці ознаки – коту під хвіст.
   
   ***
   
   ОСНОВНА ВІДМІННІСТЬ ЦИХ ДОГОВОРІВ – ЯКОГО ПРАВА СТОРОНИ ДОГОВОРУ ВИРІШИЛИ ТРИМАТИСЯ ПРИ РЕГУЛЮВАННІ ВІДНОСИН МІЖ СОБОЮ.
   І все, нічого більше.
   І не треба займатися вишукуванням якихось надуманих ОЗНАК.
   
   ***
   
   Якщо вирішили триматися трудового права, то укладають трудовий договір.
   
   ***
   
   Якщо вирішили триматися цивільного права – укладають цивільно-правовий договір.
   
   ***
   
   За цими видами договорів різний обсяг прав і обов’язків сторін.
   Тому сторони САМОСТІЙНО вирішують, який обсяг прав і обов’язків вони хочуть собі забрати.
   
   Золотухін Олександр

Рубрика:
Теги:
Коментарі
  • Юра Г.
24.11.13 02:08

Що це було? Для тих, кто відкрив "статтю" При трудовому договорі работодавець відповідає за життя робітника, а в інших ні. Від цього і починайте. Крім того не всіх робітників можна змінити на ЦПХ, що активно пропогують в ДПА.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Раиса Ш.
24.11.13 07:07

В налогообложении тоже никакой разницы? Меня интересует ЕСВ.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • hpd56
24.11.13 07:32

В оподаткуанні різниця -по трудовому є соціальна пільга ,а по ЦПД -немає. По ЄСВ різні ствки .

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
24.11.13 07:54

Тут йде мова про правові відмінності, а не податкові. Податки - то вже похідне від визначеноъ правовоъ позиціъ

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
24.11.13 07:56

В принципі всіх працівників можна замінити на цп. Хоча традиція зовсім інша. І навряд чи хто буде гратися цим на практиці

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • устала
24.11.13 08:01

скажите пожалуйста, при договоре ГПХ работадатель не делает запись в трудовой книжке, а кто делает запись подскажите?

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
24.11.13 08:18

При гпх запис у трудову не роблять. Тому що це не трудові відносини. У трудову записують тільки роботу на умовах трудового договору

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
24.11.13 08:23

По эсв різна ставка. По трудовому одна, встановлена роботодавцеві (наоахування зверху), а по цпх- інша, эдина для всіх

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • АУ-АУ!
24.11.13 13:43

Постоянно "играемся" на практике с ГПД. Дир заключает ГПД на определенные объемы работ. услуг, закрывает акты. Никаких морок с отпусками и больничными, трудовым распорядком, штатным расписанием и пр. Бухгалтерия ведется ФОПом. Это годится, конечно, больше для услуг, хотя и в строительном производстве тоже практикуем.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Настя
24.11.13 16:02

Не удастся заключить договор ГПД больше, чем на 2-3 месяца. А также по тем работам, в которых предприятие нуждается постоянно.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Настя
24.11.13 16:04

Фраза г-на Золотухина о том, что всех работников можно перевести на ГПД - опрометчива.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
24.11.13 17:12

Так, цього нам не дозволить традиція. Але коли вас штрафують, то вам потрібні аргументи. Я такі навів. А в принципі це можливо. Тому що сторони договору самостійно вирішують, який правовий механізм ъм обрати для регулювання ввдносин між собою. Інша справа, що якщо це керівник вирішив одноосібно і в приказному порядку примусив працівника до цпх, то тут вже маэмо порушення

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Lolico
25.11.13 07:32

шопопало

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Lolico
25.11.13 07:38

для устала : запись в трудовой не делается вообще при договорах ГПХ.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • svp
25.11.13 09:30

для физлица при постоянном использовании ГПД налоговая бістро пристегнет ведение систематической деят-ти, а значит рег-я как предприниматель

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 10:05

svp Так, звичайно. бо така склалася традиція. Хоча це насправді не зовсім законно. В цьому дописі я навів аргумент, головний, яким захищатися.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • ум
25.11.13 11:03

Интересно, а если я "предприниматель-спящий", подаю нулевые декларации и работаю по договору ЦПХ более 6 мес ко мне налоговая будет иметь претензии?

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 11:21

ум. увага завжди може бути. незалежно від того, законно чи ні. таке вже наше буття. але ж якщо у вас цпх і ваш "роботодавець" сплачує за вас всі податки, то проблем не повинно бути. тому що податки сплачені. і тому що ви виконували роботи не в рамках підприємницької діяльності.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
25.11.13 12:22

Это конгениально ! К сведению Золотухина - трудовые взаимоотношения регулируе КЗоТ , а гражданско-правовые (в т.ч. договора ГПХ) - ГКУ . А то , что вы пишете - это , извините , чес и пустая болтовня . Скажите , кстати , дорогой товарищ Золотухин , вы не из Полтавы , случаем ?

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 12:56

Иллюзорная реальность У дописі: ОСНОВНА ВІДМІННІСТЬ ЦИХ ДОГОВОРІВ – ЯКОГО ПРАВА СТОРОНИ ДОГОВОРУ ВИРІШИЛИ ТРИМАТИСЯ ПРИ РЕГУЛЮВАННІ ВІДНОСИН МІЖ СОБОЮ. те, що ви і пишете. трудове право - КЗпП. цивільно-правове - ЦКУ. якщо сторони вирішили керуватися трудовим правом (тобто, в першу чергу КЗпП), то вони регулюють цим правом. Якщо цивільно-правовим (в першу чергу ЦКУ), то регулють останнім. у кожного свої особливості, свої права і обов'язки. своє оподаткування. наприклад, підприємству потрібно відремонтувати меблі. то з ремонтником фактично можна укласти як строковий трудовий договір, так і так звану трудову угоду (так чомусь вона називається на практиці, хоча є договором цивільно-правового характеру). звісно, Полтава, якщо це має якесь принципове значення

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
25.11.13 13:36

И зовут вас Александр ? И учились вы в Полтавском техническом университете ?

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 13:47

Ми разом вчилися? Ну то нормально. Значить, можемо на ти. А щодо зауважень по допису - то вони того, не дуже. Не по темі.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
25.11.13 14:15

Как раз по теме . Грамотный бухгалтер просто обязан знать , чем конкретно отличаются упомянутые мной договора - хотя бы для того , чтобы правильно сделать начисления и удержания . Не говоря уже о том , что часто приходится объяснять эти отличия разнообразным проверяющим . Так что утверждение "Тому всі ці ознаки – коту під хвіст." - некорректно . Так может утверждать только теоретик .

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 14:24

Иллюзорная реальность тема цього допису зовсім інша. наведено аргумент, яким захищатися від перевірячих, які намагаються укладений ЦПХ трактувати як трудовий, по-перше. по-друге, показати, що в принципі ОСНОВНА ОЗНАКА відмінності цих договорів - БАЖАННЯ сторін укласти той або інший. інших ознак немає. а те, що ви пишете, що бухгалтер повинен знати ознаки цих договорів, то це сформований законодавчий міф. сформований з єдиною метою - фіскальною.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
25.11.13 14:33

Миф , сформированный с фискальной целью ? Спасибо , поржала ! Так может , бухгалтеру не зачем знать разницу между доходами и расходами ? Саша , ві не у налоговой на зарплате ? Плохо вас Щур учил бухучету , ой , плохо ...

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 14:43

зараз фіскальне навантаження на ЦПХ і трудові майже однакове. раніше ЦПХ були вигідніші. оскільки були вигідніші, суб'єкти підприємництва почали їх застосовувати для оптимізації. це було замічено і почалися потуги відділити ці договори. виокремити ознаки, які би їх розділяли. виокремили, розділили. видали кілька листів. пішли перевірки, донарахування, сльози. далі пішла судова практика. таким чином сформувалася традиція, або міф. сформувалася загальновстановлена точка зору. зараз податкові наслідки майже ідентичні. але є інші вузькі місця. приміром, обмеження працівників для єдинників. та й трудове законодавство лояльніше до працівників. з огляду на ці чинники і продовжується цей міф. в окремих випадках він виправданий. у більшості випадків. виправданий тим, що суб'єкти господарювання фактично обманюють працівників і укладають з ними ЦПХ. якщо ж договір ЦПХ укладено полюбовно, то тут вже створений міф не працює. Ну і так далі. я загалом навів всю суттєву інформацію з цього приводу. Доходи, витрати тут ні до чого.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 14:47

Иллюзорная реальность я підготував семінар на тему "Філософія бухгалтерського обліку". Там про створення міфів також йтиметься. І про багато чого такого, про що мало хто чув або ж замислювався. Але що просто необхідно як для адекватного ведення обліку, так і для доказування власної правоти. Тому якщо є таке бажання - долучайтеся. У всякому разі, такого ніде більше ані прочитаєте, ані почуєте. семінар може в цьому році і не встигну провести, бо дуже багато роботи. може, в наступному. а мо, і в цьому встигну.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • **
25.11.13 14:56

Начинающего бухгалтера такая статейка может с толку сбить. Некорректные формулировки. Можно назвать договор гражданско-правовым, но начинить всеми признаками трудового, а один из принципов бухучета - превалирование содержания над формой. Отсюда - недоимка в ЕСВ, как минимум.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Золотухін
25.11.13 15:08

Так, це не для початківців. Це для профі

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
26.11.13 17:09

А с какого такого перепуга мои комменты удаляются ? Или у нас отменили свободу слова ? Или у нас А.Золотухин - неприкасаемый ? Из Конституции Украины Статья 21. Все люди свободны и равны в своем достоинстве и правах. Права и свободы человека неотчуждаемы и нерушимы. Статья 34. Каждому гарантируется право на свободу мысли и слова, на свободное выражение своих взглядов и убеждений. Каждый имеет право свободно собирать, хранить, использовать и распространять информацию устно, письменно либо иным способом - по своему выбору. Осуществление этих прав может быть ограничено законом в интересах национальной безопасности, территориальной целостности либо общественного порядка с целью предупреждения беспорядков или преступлений, для охраны здоровья населения, для защиты репутации или прав других людей, для предупреждения разглашения информации, полученной конфиденциально, либо для поддержания авторитета и непредвзятости правосудия.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Admin
26.11.13 21:19

Иллюзорная реальность, комментарии предназначены для обсуждения темы статьи, а не для обсуждения автора. Это не место для личных разговоров.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
27.11.13 22:31

Ну понятно . Вы любите меня , но странною любовью .... Злой вы , Саша , уйду я от вас ... Когда меня Aik обзывал дурой , вы не были таким принципиальным ... Какая-то у вас избирательная демократия ... Или вы изобрели какие-то особые правила для Ресурсов ... Тогда извольте огласить ....

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • Иллюзорная реальность
27.11.13 22:45

Слушайте , а почему бы вам не написать - мол , Лена (Королева в пальто , она же в Ресурсах Иллюзорная реальность и Выдох господина ПэЖэ) не пошла бы ты в сад...

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
  • читалка
28.11.13 15:36

Интересных ребят готовят в полтавском техническом. Сплошных экспертов. Но надо признать г-н Золотухин - прав.

Відповісти
    Оцінити
  • 0
  • 0
Коментування новини вимкнено
У фокусі фото автора
Томашпольский Сергій ФОП і готівка: оприбуткування, ліміти, РРО і фінмоніторинг... ...
27118 40
Календар бухгалтера
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Додаток
Курси валют
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд