Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


20.08.20
40617 53 Друкувати

Форма 20-ОПП межує з абсурдом і націлена на поповнення бюджету штрафами

Бізнес звертається із відкритим листом до Президента та Прем'єр-міністра України щодо тиску на бізнес інструментами фіскальної політики Міністерства фінансів України та Державної податкової служби.

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ ВОЛОДИМИРУ ЗЕЛЕНСЬКОМУ

ТА ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРУ УКРАЇНИ ДЕНИСУ ШМИГАЛЮ

 

 

від Асоціації «Українське об’єднання лізингодавців»
та ВГО «Український союз промисловців і підприємців»  

Щодо тиску на бізнес інструментами
фіскальної політики
Міністерства фінансів України
та Державної податкової служби
(звітування по формі 20-ОПП)

 

Шановний пане Президенте!
Шановний пане Прем’єр-Міністре!

Асоціація «Українське об’єднання лізингодавців», що представляє лізингову галузь України,  та  ВГО «Український союз промисловців і підприємців», що представляє інтереси вітчизняних товаровиробників, висловлюють Вам свою повагу та звертаються з наступним. Просимо  Вашої уваги до небезпечних фіскальних нововведень та практики їх застосування, які з’явилися нещодавно на всіх вітчизняних  ринках, перешкоджаючи веденню бізнесу та збільшуючи  соціальну напругу в суспільстві.

Український бізнес, який виявив велику відповідальність у важкі часи пандемії та глобального економічного спаду, сьогодні на жаль, піддається утискам з боку державних органів шляхом зазначених нововведень. Докладаючи титанічних зусиль до збереження робочих місць в ситуації рецесії, до збереження економічних зв’язків та обсягів надання товарів і послуг, він змушений відволікати величезні ресурси на адміністрування неінформативного звітування неоподатковуваного майна, яке вимагається запровадити в доповнення до вже  існуючого, і так обтяжливого масиву податкової звітності.

Так, тиск фіскальних органів здійснюється внаслідок застосування ними положень Податкового кодексу України (п.63.3 ПКУ) та Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588 (надалі – Порядок), щодо подання повідомлення за формою 20-ОПП про будь-яке майно, що придбається лізинговими компаніями для подальшої передачі бізнесу, а також про майно промисловців і підприємців, що використовується в ході здійснення виробничої та іншої діяльності.

Норми були посилені Наказом Міністерства фінансів від 24.06.2020 р. № 323 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», який з урахуванням збільшення вдвічі штрафних санкцій та поширеної останнім часом сумнівної практики ДПС – блокування податкових накладних з будь-яких причин, практично примушує бізнес до започаткування тотальної, дублюючої звітності “об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність”. Та ще й з ризиком накладення штрафних санкцій за попередні роки “недекларування”.

Окрім безпідставного збільшення навантаження на бізнес, критичність ситуації полягає і в тому, що чинне законодавство не містить дефініції, що визначає  “об’єкти, які пов’язані з  об’єктом оподаткуванням”, а це значить що норма є оціночною, корупційномісткою, і неможливою до виконання в повному обсязі. Адже будь-який предмет, що використовується в бізнес-процесах, може бути віднесений до такої групи.

Податковим Кодексом України відносно даного поняття зазначається лише наступне: “Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з  оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.”

Але виглядає очевидним, що такий обов’язок у бізнесу може і повинен виникати тільки по відношенню до об’єктів, що підпадають під перелік оподатковуваних. І цей перелік вичерпно визначений Розділом ХІІ ПКУ «Податок на майно». Розширювальне тлумачення даної нормативної конструкції про пов’язані об’єкти (а саме це зараз відбувається в підзаконних актах МФУ) призведе до появи величезного валу нікому не потрібної звітності, а нереалістична вимога стовідсоткового охоплення розширеного переліку  об’єктів – до таких же величезних  штрафних санкцій. Що, можливо,  і є кінцевою метою  нововведень.

Крім того, зазначеним Порядком передбачено, що повідомлення про об’єкти оподаткування повинен подавати, як власник об’єкту оподаткування, так і його отримувач, а значить в самій нормі закладено дублювання інформації. Це, в свою чергу, не покращує податковий контроль, а, на нашу думку, унеможливлює його, і призводить до зайвого адміністративного навантаження, як на платника податків, так і на контролюючий орган.

Слід зазначити, що інформація, яка потребує розкриття у повідомленні за формою 20-ОПП, переважно є дублюючою, оскільки міститься в інших формах податкової звітності та інших документах, що подаються у ДПС: зокрема, в Податкових деклараціях з ПДВ та прибутку підприємства,  з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), в Податковій декларації платника єдиного податку четвертої групи та додатку 1 «Відомості про наявність земельних ділянок» до неї, у заявах на реєстрацію акцизних складів, заявах на отримання ліцензії на зберігання пального.

Крім того, пунктом 8.5 Порядку передбачено, що у разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: “зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни”. При цьому немає чіткого визначення або думки, що буде вважатися зміною стану предмета, і тут є широкий простір для оціночних суджень та фантазій. А якщо врахувати специфіку, наприклад, лізингового бізнесу, де предмети лізингу використовуються  виключно клієнтом в своїй господарській діяльності, то лізингова компанія в принципі не може оперативно володіти інформацією стосовно стану або місцезнаходження предмету (вантажний транспорт може щоденно пересуватися територією України та за її межами, тощо).

Врегулювання також потребують інші питання, пов’язані із поданням повідомлення за формою 20-ОПП. Відомо, що від платників податків контролюючі органи вимагають подання інформації, наприклад, по таким об’єктам, як службові автомобілі, які використовуються платником податку у господарській діяльності і не підпадають під об’єкт оподаткування податком на майно. Така позиція контролюючих органів неодноразово знаходила відображення в офіційних листах та консультаціях. Головним аргументом податківців є те, що такий об’єкт міститься у Довіднику типів об’єктів оподаткування, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу і, який самим Порядком визначений як рекомендований.

Довідник типу об’єктів містить, наприклад, такі рядки як “Кухня”, “Бочка”, «Стіл», що напевно означає , що платники податків  повинні повідомляти контролюючі органи про такі об’єкти як  меблі, комп’ютерна техніка,  тощо?  І де тоді буде межа такого тлумачення, тобто межа абсурду? За своєю суттю ці об’єкти нічим не відрізняються від, наприклад, того ж службового автомобіля. Всі вони, як і автомобіль, не є об’єктом оподаткування податком на майно; є основними засобами платників, які амортизуються; використовуються в господарській діяльності платників та відображаються у відповідній звітності платників податків.

Таким чином, можна зробити висновок, що, всупереч інтересів бізнесу та громадянського суспільства, держоргани продовжують створювати механізми утиску та дискримінації законослухняної частини підприємців. За відсутності будь-яких пояснень щодо мети таких нововведень, доводиться припускати, що  метою знову є наповнення бюджету.  Адже, як видно з наведеного вище, виконати вимоги,  з огляду на їх невизначеність – проблематично або й неможливо, а значить наповнення буде гарантовано… В той же час, створення потоку “паперів заради паперів”, призведе до чергового зміщення України в світовому рейтингу Doing Business на ще більш непривабливі позиції.

Переконливо просимо невідкладно врегулювати критичну для бізнесу ситуацію, і одним з варіантів врегулювання бачимо внесення змін до діючої нормативної бази. Зокрема, шляхом термінового внесення змін до Наказу Міністерства фінансів від 09.12.2011 р. № 1588 (Додаток1), та в перспективі – до Податкового Кодексу України  (Додаток 2).

Наперед дякуємо за увагу до піднятої проблематики.

 

Генеральний директор АСОЦІАЦІЇ «УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ЛІЗИНГОДАВЦІВ»                        М.Ю. Масіч

Президент ВГО «УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ»                                   А.К. Кінах  

За матеріалами Асоціація «Українське об’єднання лізингодавців»

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Вася Пупкин
20.08.20 00:58

всё правильно, молодцы!Но думаю, что власти пох

Відповісти
  • Юра Г.
20.08.20 04:43

а коды в названии для чего придуманы? И как раньше с этим жили? Наверное раньше к Вам фискалы не захаживали, а то, как малышей к земле нагибают Вам всё равно было. А теперь что, жим жим. .
.
Закон один для всех.

Відповісти
  • """
20.08.20 06:10

Юра Г., а что тебе не нравиться в этом обращении  все четко и ясно описано сразу видно что ты так далек от учета как самая дальняя галактика! вот ты иронизируешь но сядь и введи в форму 20-ОПП  самое малое 50 договоров с арендой земли которые уже есть и поданы в другой декларации а еще когда  отправишь эту форму ( чтоб она пропала навеки) тебе придет ответ, что она не принята потому что неверно указана территория или еще какая - нибудь хрень тогда ч посмотрю какой ты будешь умный! а некоторых хозяйсвах есть и по 300 и1000 договоров!
   

Відповісти
  • */*
04.10.20 13:06

""", Сдавать отчёт можно частями.

Відповісти
  • Вячеслав
26.08.20 11:57

""", а не подавать или подавать "лишь бы приняли" сильно дорого? Просто на таких объемах - штрафы будут копеечные.

Відповісти
  • Галина
20.08.20 10:26

"""Все правильнно написано,молодці!Скільки можна  утискати бізнес абсурдними нормами! Стресувати людей І так важко і страшно жити в час пандемії.
,

Відповісти
  • c-т
20.08.20 08:25

""",согласна. С четвертого раза получилось подать на 11 единиц техники.То одно,то второе...И это через Медок,а если бы ножками....А подавала потому,что ранее отправленные бумажные  формы не были внесены . Видимо просто забыли.

Відповісти
  • Юра Г.
20.08.20 08:12

""",вот и я о том же. Как себя коснулось, начали земельку к рукам прибирать, так караул, а когда других нагибали, то ни кто против 20ОПП не мычал.
Закон один для всех.

Відповісти
  • Наталья
20.08.20 13:18

Юра Г., абсолютно согласна с Вами. Текст письма без сомнения красивый, логичный и т.д. Жаль - что мы "малыши" и за нас никто не заступится. Предприятия где один бух. -  мы же так не напишем, для этого специально обученный человек нужен,  на отдельную оплату (поболе чем у нас с вами). Одна надежда - может благодаря тому - что это задело крупных - эту глупость, как 20-ОПП, хоть немного приведут в порядок.

Відповісти
  • Наталія
20.08.20 08:27

Юра Г., и когда это Вас с 20-ОПП начали нагибать? А давайте  нагибать всех!!!! шоб Юре не обидно было 

Відповісти
  • Юра Г.
20.08.20 08:48

Наталія,Мне огорчительно, что со ро ся та столкнулись с теми проблемами, которые в упор не видели, когда ФОПа с лотком сношали за 20ОПП. Причем сношали за орфографию.  Я уверен, что пока проблемы были у других - её как бы и нету. А когда надо успеть к 1 января земельку загнать в комп, караул грабят.
.
20опп великолепная возможность успеть отобрать до 01 января земельку в аренде у несвидомых.

Відповісти
  • Наталія
20.08.20 08:56

Юра Г., в этом конкретном обращении больше лизинг авто рассписан, но то таке ...  А шо ж Вы с этой проблемой не боролись, когда она у вас была? Вон у лизинговых компаний возникла - их ассоциация и бореться, или она должна была и о вас подумать? А ну да,  со ро ся та  спят и видят как бы юре навредить 

Відповісти
  • охохо
20.08.20 11:14

Наталія, Сорос наверное каждый день икает, он в Украине во всем виноват

Відповісти
  • Наталія
20.08.20 16:31

охохо, и особенно в 20-ОПП

Відповісти
  • Юра Г.
20.08.20 09:10

Наталія,зачем бороться с глупостью. Надо бороться с тем, или кем, кто её производит. В данном случае, это представители ОПГ, скованые одной целью. Кому их цель не ясна, просто воспользуйтесь чужой мудростью, да по делам их, а не словах судите о них. Поинтересуйтесь, как на Родине их гуру к нему относятся.

Відповісти
  • Наталія
20.08.20 09:23

Юра Г., печалька....

Відповісти
  • СА
20.08.20 07:05

прочитал заголовок -одобряю !

Відповісти
  • c-т
20.08.20 07:19

всегда считала эту форму абсурдной и ненужной.

Відповісти
  • Татьяна
20.08.20 07:56

Дай Бог здоровья тому, кто добьётся отмены этого абсурдного отчёта !

Відповісти
  • Елена
20.08.20 09:22

Мне не понятно зачем вводятся всё новые и т.н. новые формы? В 2016 году подавала в бумажном виде эту 20-опп, но в кабинете нет тех данных на которые подавала: котел, офис и т.д.Так больше, сами налоговики не хотели этот бред у меня принимать, а теперь оказывается штраф за это!

Відповісти
  • Нона
20.08.20 09:56

Елена, Та і я тоді теж побігала по кабінетам, ніхто не хотів цей папірець брати, аж у якомусь кабінеті мені сказали " Оставьте там на столе"! А скажіть, будь ласка де там в ел.кабінеті повинні відображатись ці дані?
Дякую

Відповісти
  • Варвара
20.08.20 11:34

Нона,облікові дані платника а над дамими про банківські рахунки  обєкти оподаткування.

Відповісти
  • Нона
20.08.20 16:17

Варвара,дякую

Відповісти
  • ЕленаНик
20.08.20 10:24

Нона, у вкладці "облікові дані платника" донизу гортайте, там є таблиця "відомості про об"єкти оподаткування" - оце воно і є

Відповісти
  • Нона
20.08.20 16:17

ЕленаНик,Дякую , як завжди, мало що зрозуміло

Відповісти
  • Наталия
20.08.20 09:29

А кто-то дочитал перечень кодов до конца?
Там упомянуто "кино", вот просто "кино". А как это трактовать, а никто не знает. Еще масса подобного.А вишенкой на торте был "Будинок піонерів". Наверное, просто задали параметры поиска и получили список. А читать его они не читали. 

Відповісти
  • ***
04.10.20 13:14

Наталия,  Будинок піонерів, часом не поруч з обкомом партії ?Вони зі схрону тільки вилезли, чи список з Чікого від діаспори одержали?

Відповісти
  • Ромашка
20.08.20 10:33

Наталия, я дочитала. А как вам нравятся "овощи", "стол", "агент страховой" и "бухгалтерия"))) 

Відповісти
  • Алла
20.08.20 10:28

Наталия, там есть еще и батискаф, и машбюро, и прокат, и чистка дымоходов и прокат видеокассет. Просто по городу ходили и вывески читали

Відповісти
  • ***
04.10.20 13:21

Алла, Є така приказка "Дурний-дурний, але хитрий". Але якщо хитрий, по трохи розумний. А це не нормативний документ, а  нісенітниця. Думаю, що такий список підсунили на затвердження
з метою мати час переховати/перереєструвати нерухомість та землю на підставних осіб. Ну як табличку для перереєстрації бенефіціарів , майже рік розробляють. Дурні чи хитрі? 

Відповісти
  • Татьяна
20.08.20 10:19

Наталия, Спасибо, Вы молодец. Надо почитать... поплакать.

Відповісти
  • Ирина
20.08.20 10:13

а в какой срок наше правительство должно отреагировать на эту просьбу бизнеса? Ну уж очень хочется забыть даже название этой формы!!! 

Відповісти
  • охохо
20.08.20 11:16

Ирина,они не для "забыть" эту форму придумали и еще к тому же увеличили штрафы

Відповісти
  • Непогода
20.08.20 14:02

охохо, и сколько они хотят штрафу?

Відповісти
  • Елена
20.08.20 14:29

Непогода, 1020 грн.

Відповісти
  • Ефремова Ольга
20.08.20 10:33

Боже.низкий поклон, хоть кто-то додумался противостоять этому бреду.

Відповісти
  • ява
20.08.20 10:45

пока Украиной не начнут управлять здравомыслящие люди на всех уровнях в т.ч. и законорозрабатывающем и принимающем законы  никогда здесь не будет порядка и никогда граждане все до единого жителя Украины ( исключая детей) не будут осознанно и прилежно платить налоги! и еще, кто организует эту кутерьму и беспредел с налогами отчетностью, принимают законы с двоякой трактовкой это и есть преступники способствующие коррупции и нарушениям что ведет к деградации общества и разрушению Страны!

Відповісти
  • ***
04.10.20 13:29

 Пока не появится здравомыслящее общество с исторической памятью, будут нами править болтуны, брехуны, воры, аферисты и бандиты.
У породистой собаки родословную ведут до 7 колена, а у нас от дедушки и бабушки. Забываем, что кандидат на выборах обещал/сделал за последние годы. За месяц до выборов песочник поставил, ямы во дворах заасфальтировал - значит хороший.

Відповісти
  • Наталія
20.08.20 17:29

ява, где ж их здравомислящих взять? если даже тут: "ага меня нагибали пусть и вас нагнут" или "мировая закулиса, сорос, его родина". Какой-то сплошной поток сознания 

Відповісти
  • Аудитор
20.08.20 10:55

Респект Кинаху и Ассоциации!!¡ Такого абсурда и маразма, как при Любченко, ещё не было в налоговой. Поэтому  призываю всех обращаться во всевозможные общественные организации со своими проблемами, или этот доктор наук Любченко до конца года дойдет до безумия, внедряя всякие нелепые новшества. А как он пиарится!!? Ну, просто спаситель бюджета

Відповісти
  • Елена
20.08.20 11:14

Наконец то здравые мысли по поводу 20 ОПП, а то  просто отнятие впустую времени и нервов

Відповісти
  • Татьяна
20.08.20 11:53

ЛЮДИ! Вы думаете ПРЕЗИДЕНТ это будет читать?
У них одно корыто.А оно пустое.

Відповісти
  • Ольга
25.08.20 13:45

Татьяна, президент причем ?!  

Відповісти
  • Ква
20.08.20 13:39

вот мне интересно а почему ассоциация бухгалтеров и аудиторов молчит...как по мне то именно она должна поднимать такие вопросы

Відповісти
  • Ната
20.08.20 14:01

Бухи и аудиторы молчаливы,терпеливы-чем больше работы,тем лучше видимо...и регится в финмониторинге им видимо нравится-тоже молчатт...

Відповісти
  • Ирина
20.08.20 17:00

Господи, услышь наши просьбы, каждый день что-то придумывают, чтобы усложнить нашу работу, мы и так стараемся, за копейкой по полдня гоняемся, давайте пополнять бюджет налогами, а не штрафами за виртуальные отчеты, ничего не значащие в работе предприятия. а что там с бенефициарами, я не пропустила, уже надо сдавать?

Відповісти
  • Елена
21.08.20 15:29

Ирина, нет.  никак  форму не придумают

Відповісти
  • Ирина
22.08.20 08:26

Елена,спасибо, а то я волнуюсь...

Відповісти
  • Петрович
25.08.20 10:51

20-ОПП, не така вже й страшна та абсурдна, тому подібне звернення є нічим іншим як димовою завісою.А от з 1 вересня дійсно абсурдний орган, Держпраці, зголоднілий за березня місяця, почне шмагати бізнес. Це єдиний орган, в якого є право накласти такий штраф, що межує з життям та смертю конкретного підприємства...

Відповісти
  • Татьяна
25.08.20 14:56

508 - Туалет . Все показали в 20-ОПП ?

Відповісти
  • *
02.09.20 15:14

Нате вам 1020 грн., и оставьте мой голый зад в покое!

Відповісти
  • NIK
26.08.20 17:54

Я вообще не понимаю в какой момент вспомнили про эту форму, кот-ая стала вдруг
обязательна для всех

Відповісти
  • ***
04.10.20 13:34

NIK, Я думаю, что она не последняя в списке маразмов. Ждём продолжения покращення  Видимо,  в госдепе работают не самые умные выходцы с Украины или наоборот,  прикалываюся с клоуна.

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам