Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


16.10.23
6861 18 Друкувати

Гетманцев розповів про майбутнє системи оподаткування ФОПів

Голова податкового комітету Ради Данило Гетманцев  в інтерв'ю "Українським новинам" розповів про найближчі плани у оподаткуванні підприємців.

Як ви думаєте, чи витримає наш бізнес підвищення мінімальної зарплати? Чи не призведе це до уходу в тінь частини бізнесу і ФОПів?

Я вважаю, що цей рівень мінімальної зарплати є абсолютно обґрунтованим. У середині наступного року 8 тис. гривень – це те, що насправді менше, ніж зарплати, які зараз реально виплачуються. Ми з вами можемо взяти Київ та будь-яке інше місто і побачити, що відбувається із зарплатами. На жаль, інфляція була дуже високою у 2022 році, хоча зараз вона сповільнюється, але вона все одно не мала. Тому всі економічні підстави для цього є. Підвищення мінімальної зарплати несе дуже важливу соціальну функцію. Найбільш соціально незахищені верстви населення, а це "бюджетники", одержують більше грошей. Причому найнижче оплачувані бюджетники в даному випадку. Також соціальний ефект має підвищення прожиткового мінімуму. Це теж ми робимо попри війну.

Якщо говорити про бізнес, то вони мають платити податки на зарплати. Тому давайте будемо чесними, йдеться не про підвищення зарплат у комерційних структурах, а про "відбілювання" зарплат. А хто взагалі сказав, що хтось має право платити зарплату "у чорну"? Ми ніби з вами знову в якомусь королівстві кривих дзеркал. Ми сприймаємо, що зарплата "в чорну" – це нормально. Але ж це ненормально. В принципі, "відбілювання" зарплат через підвищення мінімальної зарплати – абсолютно позитивний ефект, це те, що бізнес і повинен робити. Відверто вам скажу, ми заплющуємо очі на "чорні" зарплати зараз. Ми не вимагаємо від фіскальних та правоохоронних органів жодних дій, пов'язаних із "відбілюванням" зарплат. Це також правда, бо війна. Ми розуміємо, що всім важко, але такі справедливі рішення, які стосуються всіх, мені здається, абсолютно своєчасні.

Якщо брати окремо по ФОП, то їм підвищують оподаткування. Розповім на прикладі. У мене друг займається наданням послуг у сфері таргетування через ФОП, тобто повністю "у білу". Спочатку він платив 2% і все, потім правила змінюються і потрібно платити 5% та ЄСВ. Виходить у нього збільшилося вперше, потім вдруге і зараз збільшиться через мінімальну зарплату. З такими змінами як мають витримати ФОП?

Що таке ЄСВ? Це той страховий внесок, з якого обчислюється пенсія ФОП. Я не чув жодного випадку відмови від виплати пенсії. Виходячи з цього, обчислюється ЄСВ. Хочу звернути увагу, що під час війни податки не підвищили, хоча підвищення податків під час такої масштабної війни – це must have для будь-якої країни. Ми не підвищили податки, навіть ми їх зменшили на півтора роки. Наразі йдеться про те, щоб платити ЄСВ із 8 тис. гривень. Мені здається, це треба робити. А за рахунок чого сплачувати пенсії, фінансувати армію? Ми послідовно не підвищуємо ці податки, але, вибачте, з того, що ви заробляєте, треба платити "в білу". Ми під час війни займаємося детінізацією, і я вважаю, що це правильно.

Чи не бачите ризики, що буде відхід "в тінь"?

Я не бачу жодних ризиків. Будь-який закон, який так чи інакше пов'язаний був із підвищенням податків, супроводжувався коментарем про перехід "в тінь". Рік тому було ухвалено закон про оподаткування обмінників авансовим платежем податку на прибуток. Якщо у 2021 році, який був мирним, вони заплатили 7 млн. гривень, то зараз за 9 місяців вся галузь заплатила 256 млн. гривень. Супроводжувалося це все такими гаслами "Закриються", "Підуть у тінь", "Ринок звалиться". Іншого не було. Але як завжди виважене рішення мало виключно позитивний ефект. Так буде і зараз.

Стосовно запровадження схожої на польську модель оподаткування ФОПів, про яку ви розповідали. Чому саме на послуги буде найбільший податок? Ми розуміємо, що є зловживання, але одночасно ми караємо і реальний малий приватний бізнес.

Давайте за пунктами, про що йдеться. По-перше, ми не збираємося змінювати систему єдиного податку у війну. Друге, ми розуміємо, що система єдиного податку, яка працює зараз, перестала виконувати функцію підтримки малого бізнесу, а стала способом ухилення від податків великого бізнесу. Із цією системою нас до ЄС ніхто не візьме, давайте говорити правду. Вступ до ЄС буде пов'язаний із зміною цієї системи. Інше – це як цю систему міняти. І тут я не наполягаю на польській моделі чи словацькій, естонській. На жодній моделі я не наполягаю.

Я говорю, що Мінфін зараз уважно вивчає всі європейські моделі, переважно східноєвропейських країн і визначає найбільш прийнятну для нас. Бізнес від нас вимагає і, напевно, обґрунтовано, щоб наше оподаткування не відрізнялося від оподаткування ЄС. Я з цим абсолютно погоджуюсь. Ми повинні з вами уніфікувати наше оподаткування з системою оподаткування ЄС, це стосується і звичайної системи і спрощеної. За зразком, одна з країн, яка розглядається – це Польща. Чому я власне навів цей приклад? Мені здається, що це приклад країни, яка вдало пройшла шлях від небагатої держави до ТОП-30 заможних країн світу, яка пройшла цей шлях завдяки членству в ЄС і використання всіх переваг цього членства на свою користь. Їх шлях ми повинні повторити, але повторити швидше. Фактично Польща була на одному рівні з Україною в 1991 році, зараз немає що порівнювати. Вони в три чи чотири рази нас багатше. Або наздогнати Польщу нам потрібно 30 років без ефекту членства в ЄС. Це гарний приклад, який ми маємо наслідувати.

Тобто питання моделі оподаткування малого бізнесу безперечно не вирішене, а лише розглядається. Це питання, до вирішення якого треба підійти. Заперечувати це - це такий самий інфантилізм, як у випадку з ПДФО. Давайте будемо вважати, що з Європи ми візьмемо дороги, верховенство права, а обов’язки залишимо такі, які у нас є зараз, або ще краще – з СРСР, де ніхто нікому нічого не винен. Так же не буває. Не можна одночасно будувати сучасну європейську цивілізацію і розвинений соціалізм. Це ж шизофренія, ми не вважаємо себе хворими, хоча доктор може сказати інше.

Чи правильно я розумію, що розмови про зменшення оподаткування під час війни та повоєнний час неможливі.

Ми не можемо говорити так зараз. Що означає зменшення оподаткування? У мене є своя концепція, на відміну від Facebook-постів, вона у мене опрацьована та обрахована, із втратами та компенсаторами. Близько 200 млрд. гривень втрат (Мінфін порахував) від реформи оподаткування доходів. Я насправді підтримую цю ідею, мені дуже хотілося б її реалізувати. Я не хотів би заперечувати зменшення ставок у цьому контексті. Я дуже хотів би зменшити ставку податку на прибуток і ставку податку на доходи фізичних осіб. Моя ідея поєднати ЄСВ та військовий збір. Мені здається, що це правильний хід. Саме в цьому випадку втрати компенсувалися би детінізацією зарплат. Я це відстоюватиму. Я не впевнений, що це буде, але я це відстоюватиму.

Але я не бачу абсолютно жодної перспективи та потреби у скасуванні ЄСВ. У всіх країнах Європи є той чи інший формат ЄСВ і часто зі ставками більшими, ніж у нас. Не бачу жодної перспективи щодо зменшення базової ставки ПДВ. З якого такого дива? Так, є товари, які можуть оподатковуватись 7%, наприклад, товари першої необхідності, але всі інші мають бути 20%. Це середня ставка в ЄС. Я не бачу потреби відкривати банківську таємницю для Податкової.

Виходячи з цього, частина, про яку говорю я, так, її справді потрібно реалізовувати. Я все для цього зроблю у консультаціях із партнерами. Президент це підтримує. Мені б хотілося зробити це зменшення, але кожне зменшення має бути не маркетинговою гарною обгорткою, а має бути зміст. Зміст у моїх пропозиціях є, у пропозиціях "10-10-10", на жаль, немає. Це очевидно. На жаль, тому вони закону і не подають.

І про зниження податків під час війни. Мені здається ми з людьми, бізнесом повинні бути передусім чесними. Про яке зниження ми можемо говорити, якщо на оборону та безпеку ми витрачаємо понад 20% ВВП?

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Буржуй
16.10.23 06:16

Ох и клоун . Верните мне ЕСВ, я сегодня же откажусь от пенсии!!!!

Відповісти
  • Надія
16.10.23 09:55

По якій моделі зараз і планується далі розкрадати бюджетні кошти
 по " польській моделі чи словацькій, естонській"?

Відповісти
  • Лариса
16.10.23 11:08

Клас! "Ми з вами можемо взяти Київ ..і побачити що з зарплатами" . Дійсно, беремо 1 суддю, прокурора, пару депутатів і 3-х двірників, то середня по Києву величезна (!), і чого б це не підняти всім по Україні.  

Відповісти
  • ***
16.10.23 12:03

Лариса, Тому собі високопосадовці і продовжують підвищувати та виплачувати величезні доплати та премії за високу кваліфікацію та переробку, щоб середня зарплата в Україні піднялася до європейського рівня. А хабарі та відкати з держзакупівель   мільйонами до кишені то не враховуються,  Останнє гучне весілля не з останніх же грошей святкували?

Відповісти
  • Надія
16.10.23 11:40

Лариса, Живу рядом з ЖК, де проживають вище перелічені особи. В черзі на касу супермаркету  виглядаю у порівнянні з ними жебрачкою. 

Відповісти
  • АННА
16.10.23 11:25

А чому держслужбовцям у ВР не зроблять мінімальну зп? Хай пояснять чому такі зп у них? За що? 

Відповісти
  • Сонечка
16.10.23 14:48

АННА,а ще у мерів зарплати по 120т.

Відповісти
  • SHADOW
16.10.23 12:18

АННА, ну как Вы не поймете то, люди стараются, думают о благосостоянии народа(в лице себя и родственников). а Вы такие вопросы задаете.

Відповісти
  • Angry accountant
16.10.23 12:10

АННА, оце і я собі таке питання ставлю. Постійно про витратні статті бюджету трубимо і в той же час ростуть ЗП держслужбовців високого рангу. То може зменшення їхніх ЗП і їхньої кількості збалансує бюджет?

Відповісти
  • Валерий
16.10.23 12:44

"Бізнес від нас вимагає і, напевно, обґрунтовано, щоб наше оподаткування не відрізнялося від оподаткування ЄС." а можна цей бізнес побачити?

Відповісти
  • Юлія_Днепр
16.10.23 13:48

купа слів та ніякої інформаціїї

Відповісти
  • Мария
16.10.23 13:53

Установить на законодательном уровне, ЗП министров, депутатов, судей, прокуроских и иже с ними на уровне не привышающем 5 минимальных. И потолок пенсий 10 тыс.

Відповісти
  • Віко
16.10.23 14:22

бізнес вимагає усунення корупції і припинення цілеспрямованого знищення бізнесу( а все інше то від лукавого Гетьманцева

Відповісти
  • данет
16.10.23 14:22

во первых пенсии и соцвыплаты уже второй год оплачивает не украина а евросоюз и сша.  а теперь роскажу про майбутне гетманцева и его окружения помогающего  агресору-путлеру---вас ждет тюрьма и это лучший вариант для колоборантов.

Відповісти
  • *
16.10.23 14:23


Давайте поговорим. Зарплата и налоги.


У нас договор с государством-мы платим налоги, оно выполняет определенные функции.


Вот налоги я как раз плачу.


А вот функции как-то не очень кто-то соблюдает.


Защиты ни социальной , ни физической. Только запреты и запугивания.


Все функции антигражданские.


 

Відповісти
  • Alexander
17.10.23 04:41

>з Європи ми візьмемо дороги, верховенство права, а обов’язки залишимо такі, які у нас є зараз, або ще краще – з СРСР, де ніхто нікому нічого не винен
Экономист, видимо, не в курсе, как была устроена советская экономика: там зарплаты у большинства населения были крайне низкие, но на "сэкономленные" средства строились бесплатные квартиры и инфраструктура, а транспорт и коммунальные услуги стоили копейки. В богатых странах Европы ситуация в чем-то схожая (очень грубо, конечно): за крайне высокие налоги (то есть, фактически, за получение значительно более низких зарплат, чем они бы могли быть) граждане получают социальную защищенность и высокие пенсии.

Відповісти
  • Наталія
17.10.23 10:55

это цитата: школьник не имеет доходов и оплачивает свой проезд в общественном транспорте , депутат получает высокую зарплату, за проезд не только в общественном транспорте  но и в самолете не платит, получает компенсацию  за проживание якобы в арендованном жилье , причем никаких документов, подтверждающих эти расходы у него не требуют   (а мы должны отчитаться за копейку в частной фирме) . прокуроры, судьи  получают огромные зарплаты при этом будут иметь пожизненное содержание -пенсию в сто тысяч грн. при их зарплате они могут сами побеспокоится и накопить себе к пенсии определенную сумму  из своих доходов. давайте о этом говорить и распространять эти вопросы, надо их "пинать" , молчать нельзя  иначе нас задавят . меня всегда возмущают средние показатели зарплаты, пенсии по стране . разве можно сравнить Киев и Чернигов, тем более во время войны. у нас в городе жители еле выживают, работы нет.....депрессия 

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам