Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


06.09.22
13144 68 Друкувати

Рада "за" впровадження щомісячної об'єднаної звітності

Верховна Рада прийняла у першому читанні урядовий законопроєкт № 6120 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб". 

Проєктом пропонується внести зміни до ПКУ в частині зміни для звіту з ПДФО, ВЗ та ЄСВ податкового періоду з квартального на місячний.

Як зазначають автори законопроєкту, об’єднання звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ з встановленням квартального періоду звітування містить низку ризиків, а саме:

  • відтермінування надходження до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО) відомостей про заробітну плату працівників, сплату єдиного внеску, страховий стаж застрахованих осіб та своєчасне включення цих періодів для розрахунку виплат за соціальним страхуванням у випадку тимчасової непрацездатності, безробіття, нещасного випадку на виробництві, а також пенсії (що впливає, зокрема, на визначення права на пенсію);
  • втрати відомостей про застрахованих осіб, враховуючи способи їх подачі та механізм впливу на корегування недостовірних (неповних, помилкових, некоректних) даних, зокрема подання звіту типу “Уточнюючий” (такий звіт подається після закінчення граничного строку подання для відповідного звітного (податкового) періоду з даними про уточнення, тобто показники можуть змінюватись за будь-який період, безліч разів);
  • послаблення платіжної дисципліни сплати сум ЄСВ внаслідок відтермінування граничних строків сплати, що впливатиме на забезпеченість фінансовим ресурсом поточних пенсійних виплат;
  • відтермінування реалізації заходів впливу для стягнення простроченої заборгованості, оскільки виникнення такої заборгованості відображатиметься по зобов’язаннях, що містяться в квартальному звіті;
  • визначення показників середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії (здійснюватиметься за місяць на підставі поданої платниками квартальної звітності, тобто із зміщенням термінів їх розрахунків від одного до 3 місяців);
  • неможливості здійснення своєчасного щомісячного аналізу основних показників, які впливають на наповнення бюджету Пенсійного фонду та здійснення моніторингу відомостей РЗО щодо виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю з відповідним наданням інформації Держпраці та втрати її актуальності.

Уряд прогнозує, що на суб'єктів господарювання впровадження щомісячної звітності матиме як позитивний, так і негативний вплив. З одного боку, скасовується необхідність подання проміжних довідкових звітів, з іншого - збільшуються витрати часу на подання щомісячної звітності.  

Коли вперше будемо подавати щомісячну звітність, буде відомо після прийняття закону у другому читанні та його опублікування. Стежте за нашими новинами, ми обов'язково повідомимо про ці події. 

Сайт Бухгалтер 911 проводив опитування серед читачів з приводу об'єднаної звітності. Переглянути результати опитування можна в нашому Telegram-каналі:

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Ольга
06.09.22 17:19

:)))) Ну да, рада знає як краще!!

Відповісти
  • Лора Злий Бух
08.09.22 13:15

Ольга, мені здається, що справа не в звітності, а в показній значимості роботи окремих відомств. Зараз війна, працівники цих самих відомств першими покинули країну, потім їх силою повернули під загрозою втрати робочих  місць, при тому більшість просто на дистанційку, тепер вони всім показують, що без них і "сонце не вставало б". А як на мене, основне що зараз потрібно - не давити бізнес, підтримати тих, що якось працюють, не придумувати нових звітів/форм/систем/правил... Можливо, деяку звітність взагалі звести до мінімуму ( типу статистичної). Так, згодна, все що пов'язане з трудовою діяльністю має бути на контролі, а не "під сокирою". Тим паче, тим, хто зник під час війни, нічого не можна зробити, а їх працівники залишились беззахисними, в той же час, ті хто на місті, отримують новий і новий головний біль у вигляді чергових нововведень

Відповісти
  • Олена
06.09.22 17:26

Цікаво коли вони об'єднували два нормальні, але абсолютно різні звіти чому ні про які ризики, неможливість здійснення аналізу та контролю і таке інше ніхто і слова не сказав. А зараз таке обгрунтування написали зачитаєшся. 

Відповісти
  • Олександр
07.09.22 09:40

Олена, что бы через полгода торжественно улучшить администрирования путем разделения "очень сложного" отчета на два полегше....

Відповісти
  • Наталия
06.09.22 18:36

Олена,згодна на 300%. І де ж в обгрунтуванні розповідь про відповідальних за експеримент над нами всіма?

Відповісти
  • Бух
06.09.22 17:28

Олена, 100%

Відповісти
  • Наталья
06.09.22 17:59

Да уж, специалисты , одуплились и сделали анализ.... и несколько лет не прошло . я б назло : квартал так квартал .

Відповісти
  • Наталья
06.09.22 18:12

Да,сейчас "самое время"...В любой момент - ни света, ни интернета...Но кого это волнует...Почему не принять эти новшества после отмены военного положения?

Відповісти
  • Ірина
08.09.22 10:57

Наталья,100%. А с 01.07.2022 все вернуть как до войны. Такое ощущение, что война закончилась. Или они живут на другой плане. Скорее всего для них война и не начиналась их семьи в тепле да уюте.... лично у них все номр походу....

Відповісти
  • Ирис
06.09.22 19:16

а почему бы все подобные изменения не оставить на время после войны????

Відповісти
  • Татьяна
06.09.22 18:44

Вони головою зовсім не думають.  Мабуть у них і голови та не має, замість неї дупа. Бюджетні пиявки, тільки бюджетні кошти переводять. Два не сумістних звіти. Граються то окремі звіти, то об"єднані. То місячні, то квартальні. Зробили своїм об"єднанням тяжкий звіт. Не думають що йде війна .У них у дупі мабуть факел гоорить.

Відповісти
  • Наталія
07.09.22 11:20

Татьяна, cкоріше всього не горить, а просто стирчить. Бо як би горів то хоча б бачили що пишуть.

Відповісти
  • Татьяна
07.09.22 09:46

Татьяна,У них у дупі мабуть факел гоорить.-це дуже вірно 100%.

Відповісти
  • Лора
06.09.22 19:14

по времени квартальные занимают не меньше, чем месячные, ведь заполняются все равно помесячно, так еще додатковые. по одному на каждого сотрудника /при необходимости/. я за месячные

Відповісти
  • Диво
07.09.22 09:35

Лора,а я проти! Я не бажаю щомісяця цю фигню клепати! Один раз на квартал зробив і вільний ! Хай роблять за бажанням, хто хоче - помісячно! Хто не хоче - раз в квартал!

Відповісти
  • Лора
12.09.22 14:39

Диво, по-перше, то не фігня, а звіт для нарахування пенсії і це є наша робота, яку я фігнею не називаю. Якби у Вас був великий штат і багато лікарняних, декретних, то точно були б проти клепати довідкові на кожну людину.

Відповісти
  • Наталія
07.09.22 13:54

Диво, що це означає: за бажанням, хто хоче здає, хто не хоче не здає? Дитячий садок. Може і податки будемо платити, хто як хоче і коли хоче "за бажанням", і працювати так само. Я- за помісячне подання всім однаково. Бо на практиці подання раз на квартал нічого не спрощує, все з точністю до навпаки- додає додаткових звітів і гемору.

Відповісти
  • Таня
07.09.22 14:53

Наталія, что значит это ваше -помесячно всем одинаково. Мы все работаем и платим налоги. И удобно должно быть всем, а не только вам. И если квартальный отчет создает лично вам гемор, то это не значит, что так у всех.

Відповісти
  • Ірина
08.09.22 10:59

Таня,только штрафовать будут всех. Ни глядя на то из какого региона компания!! Сколько ни читаю нововведений нигде нет оговорки о регионах которые бомбят 24/7!!!!

Відповісти
  • Диво
07.09.22 14:28

Наталія, де я написав "хто хоче здає, хто не хоче не здає"?? Читати навчіться, потім коментуйте.

Відповісти
  • Бухгалтер
07.09.22 14:26

Наталія, А я за квартальне подання всім однаково!

Відповісти
  • Инга
07.09.22 09:50

Диво,у Вас немає лікарняних? Подаємо щомісяця декілька звітів все одно...

Відповісти
  • Лилия
07.09.22 10:46

Инга, ага, зразу на 30-40 людей, бо лікарняні не приймають, або людина не співробітник... 
я за щомісячній, але після війни

Відповісти
  • Диво
07.09.22 10:15

Инга,і лікарняні в мене є, і товок 20 штук.

Відповісти
  • Валентина
08.09.22 09:50

Диво, коли ви живете з тими ТОВками?

Відповісти
  • Инга
07.09.22 11:14

Диво,тож і " клепайте " спочатку на лікарняні, а потім - квартальні. Це ж із самого початку було зрозуміло, що цей звіт в частині ЄСВ має бути місячним.

Відповісти
  • Диво
07.09.22 12:10

Инга, не я цю херню з об’єднанням звітів придумав. Мені тапер зручно подавати за квартал. І взагалі не бачу проблеми подавати довідкові звіти. І сперечатися з вами також не бачу сенсу. Допобачення.

Відповісти
  • Люба
07.09.22 08:43

Лора, дійсно так. А ще безліч довідкових звітів при подачі Заявок на лікарняні. Я за місячний звіт!

Відповісти
  • Алиса
07.09.22 14:08

я не подаю дополнительные,собираю больничные на начало следующего квартала,все равно они их не платят,у меня с июня висят еще,а уже сентябрь

Відповісти
  • Ирис
06.09.22 19:15

Редакция добавьте третью строку в опросник:
Вернуть как было!

Відповісти
  • Адмін
07.09.22 11:00

Ирис, такий варіант не пишемо тому, що це зовсім не реально, таких проєктів зараз немає. Зараз тільки два варіанти - або приймуть та стане помісячно, або не приймуть і залишиться поквартально  

Відповісти
  • Ирис
08.09.22 16:44

Адмін, так может они не знают чего мы хотим и нужно подсказать?)))))
Шутка)

Відповісти
  • Світлана
07.09.22 08:40

А хто має понести відповідальність за витрати на це перестроювання, адже  раніше була щомісячна звітність і громада тоді робила зауваження на це. За чий рахунок  все це.

Відповісти
  • Лора Злий Бух
08.09.22 13:23

Світлана, згодна, будуть витрати на ПЗ по новому звіту. До речі, по квартальному багато питань - я буквально в минулому місяці виправляла помилку, то жодний з розроблениз механізмів не працював, виявилось, що "програма сира, спробуйте отак, а потім отак". 
Тому я поки за те , як є. Після війни цей звіт потрібно змінювати, це однозначно, - робити його місячним. Але після війни, бо знову щось буде "сирим", а вирівнювати  буде нікому.

Відповісти
  • Кирпулька
07.09.22 08:42

О, а зараз ще й будуть удосконалювати форму звіту і його знову буде неможливо подати. Ну, зовсім на часі...

Відповісти
  • Наталья
07.09.22 09:23

Может всей радой на фронт

Відповісти
  • Диво
07.09.22 09:40

Там що дебіли сидять!? Вже слів немає! Навіщо було об’єднувати ці звіти! Зробили об’єднаний, то залиште його в спокої! В країні війна, а ці черті чим займаються? То об’єднують, то роз’єднують! Щоб вони до сьомого коліна спокою не зали

Відповісти
  • Диво
07.09.22 09:43

Добавляйте в опитування третій варіант - ЗА БАЖАННЯМ! В нас що немає ніяких прав, лише обов’язок виконувати все, що ці дебіли в раді придумують?

Відповісти
  • Таня
07.09.22 09:49

У нас в раде люди, которые должны принимать лекарства, принимают законы! В опросе большинство за квартальную отчетность, я тоже, но кто с этим будет считаться? Нас обязывают исполнять больные фантазии идиотов!

Відповісти
  • Лора Злий Бух
08.09.22 13:28

Таня, бо якщо хоча один законотворець подав звіт, не потрібно навіть багато працівників, а так щоб десяток найманих, з них через одного лікарняні, відпустки різні, десяток ФОПів з різними періодами по виплатам, пару- трійку фізиків з різними ознаками доходів, то тоді по іншому дивились би на все це. 

Відповісти
  • Оптиміст
07.09.22 09:51

А ті бовдури які приймали рішення про впровадження об'єднаного звіту, понесуть відповідальність? Щоб руку не чесались в подальшому експериментувати і знущатись над бухгалтерами

Відповісти
  • Лора Злий Бух
08.09.22 13:29

Оптиміст, вони вже премію отримали давно)))

Відповісти
  • Ніна
07.09.22 10:39

Оптиміст, вони мають право на помилку )))

Відповісти
  • Галина
07.09.22 11:02

Я за те щоб здавати звіти по ЄСВ місячні, як було раніше, а ПДФО та ВЗ квартальні.Все було нормально звіти заповнювались автоматично і не було ніяких проблем.Але ж комусь потрібно було все перепоганить, та ще й премію за цю дурню отримати.

Відповісти
  • Соня
07.09.22 12:15

Галина, а я проти! Я за спрощення бухгалтерської роботи і зменшення кількості звітів, а не за купу звітів, що сидиш в якійсь запарі кожнісінький день із місяця в місяць!!

Відповісти
  • Валентина
07.09.22 15:30

Соня, а де ви побачили спрощення , клепати додаткові для лікарняних - це спрощення ? ну може якщо співробітників - півтора землекопа , а з великою чисельністю -  не бачу спрощень

Відповісти
  • Соня
07.09.22 15:38

Валентина, якби в мене було півтора землекопа, як у вас, то мені було би взагалі байдуже, як ці звіти подавати. Хоч раз на рік

Відповісти
  • Валентина
07.09.22 15:59

Соня,у мене доречі таких землекопів більше 1000 , так що не розкидуйтесь фразами " як у вас " 

Відповісти
  • Соня
08.09.22 14:53

Валентина, та хоть 2000. Розкидуюсь, чим хочу. І вас я не займала. Допобачення.

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
07.09.22 14:59

Соня, а в чём "спрощення"?  К примеру, ФОПу, которому нужно было сдавать квартальный 1ДФ с двумя строчками, этот отчёт получался "размером" – вначале в 2 страницы, потом в три страницы (+1 страница: квитанция). После "спрощення" и "покращення" (от Гетьманцева) объединённый податковий розрахунок только с данными 4ДФ (те же 2 строчки) занимает 11 страниц (+ 1 страница: квитанция). 
Аналогично, если были начисления по ЕСВ только в одном из трёх месяцев квартала – ни Вы, ни я не сможем сдать податковий розрахунок в соответствии с Порядком его заполнения (с одним или двумя "пустыми" Д1 ПФУ не примет и напишет какой-то бредовый текст в квитанции 2.) 
Далее, я утверждаю, что на этапе разработки проекта приказа Минфин откровенно врал, утверждая, что общее время от заполнения отчёта до принятия квитанции занимает 30 минут. 
Эти "0,5 годин" растянулись в несколько месяцев (многие ещё помнят, как мучались с самым первым отчётом, когда ввели форму).
Далее – я утверждаю, что форма некоторых додатков Податкового розрахунка не соответствует Порядку. Минфин и ДПС об этих ошибках знают, но исправлять их обещают "позже"; лишь исправили одну ошибку в строке 032 4ДФ и прописали в Порядке такую же формулировку, как и в форме: пока форма не вступила в действие – ВСЕ самозанятые лица НЕ могут заполнять строку 032 додатка 4ДФ в соответствии с Порядком...

Відповісти
  • Соня
07.09.22 15:25

Сомневающийся Sкептиk, все, что вы написали, конечно, очень интересно. Для меня стало проще тем, что я подаю один отчет, а не три. Странички не считала, не знаю. Также не понимаю, почему вы утверждаете, что не возможно сдать отчет, где были начисления только в одном из трех месяцев. Я лично такие отчеты сдавала. И все они приняты. Пустые просто не создаются.

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
08.09.22 10:22

Соня, я про это и говорю. С пустыми Д1 за 1 или 2 месяца из трёх Вы не сдадите податковий розрахунок. А то, что Вы их "просто не создаёте" – это нарушение действующего Порядка. Вот и получается замкнутый круг: если составить и сдать Податковий розрахунок с одним или двумя пустыми Д1, что соответствует Порядку, то ПФУ в нарушение Порядка НЕ ПРИМЕТ такой розрахунок. Поэтому, приходится пустые Д1 удалять и указывать об этой ошибке в податковом розрахунке с примерно таким содержанием: «на жаль, Пенсійним фондом України допущені помилки в контролі пакета, які ПФУ до сих пір не виправив, а саме: в порушення п.1 розд. IV. Порядку, ПФУ не дає можливість відправити звіт, сформований відповідно до Порядку, зокрема, в ...ні 2022р. співробітників не було, але Додаток 1 повинен формуватися і подаватися в пакеті (з порожньою табличної частиною). Оскільки ПФУ не хоче виправляти свої помилки, але вигадує про нібито існуючі помилки платника - змушений подавати без Д1 за ... 2022р.». Замечу, что ПФУ не признаёт наличие того, что они допускают ошибки в контроле отчётов, а отмечают, что эти контроли несколько раз менялись... 

Відповісти
  • Соня
08.09.22 14:56

Сомневающийся Sкептиk, Как вы все усложняете....

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
08.09.22 15:30

Соня, я не усложняю. Просто, напомню, что нас за ошибки в отчётности штрафуют, а Минфин с подачи ДПС утверждает форму отчёта и Порядок, содержащие ошибки. 
Если честно, мне пофиг – месячная форма отчёта будет, или квартальная. Что мне НЕ пофиг – хочу, чтобы в форме отчёта не было ошибок от "авторов", чтобы сама форма отчёта была понятной, а не такой уродливо-громоздкой, как нынешняя. 
И не смотря на всю гениальность "объединителей" отчётности, нам ещё повезло, что мозгов у них хватило только на то, чтобы к ЕСВ присобачить только ПДФО и ВЗ; хорошо, что они не додумались (а ведь могли бы!) впихнуть сюда же акциз, ПДВ, и др. – был бы один Податковий розрахунок-декларація с кучей додатков 

Так что, Соня, не "упрощайте" всё, говоря именно об этом отчёте как про "спрощення бухгалтерської роботи"!

Відповісти
  • Сомневающийся Sкептиk
07.09.22 15:04

совсем забыл добавить маленький "пустяк": когда вводилась квартальная форма отчёта одна из фирм получила несколько миллионов гривень на "покращення" елетронного кабінету. После введения "новой" месячной формы – опять кому-то заплатят пару миллионов за "покращення" ЕК. 

Відповісти
  • Світлана
07.09.22 18:07

Сомневающийся Sкептиk,Ви ще забули добавити, як цей об'єднаний звіт покарав людей, які збиралися оформити пенсію, або потрібно було робити перерахунок пенсії. я це стверджую на 100%. Особисто я через цей довбаний квартальний звіт втратила 2 місяці для перерахунку. І ніякі звернення, листи в ПФУ нічого не дали. Звітність у них квартальна.. Так що місячний звіт по ЄСв  має бути.

Відповісти
  • Юлія
07.09.22 11:53

Ну просто пісня! Коли робили дурню та об'єднували звіти (а швидше до звіту з ЄСВ як до собаки п'яту ногу приробили у вигляді 1ДФ) так самі плюси були, і раптом такі РИЗИКИ звідкілясь взялися! А ось цей: "ризик втрати відомостей про застрахованих осіб" - мене взагалі, м'яко кажучи, дивує. Хтось чув про втрачені органами відомості, а?

Відповісти
  • Лора Злий Бух
08.09.22 13:43

Юлія, не просто чула, а розбираюся з цим і, до речі, по собі... і за період коли були місячні звіти. Підприємство, де я тоді працювала головбухом, змінило місце реєстрації, на сьогодні не знаходиться за цим місцем. Втрачено 8 місяців одного року, це періоди коли я особисто проходила перевірку ПФУ (постійно раз на два роки), без штрафів і донарахувань. ПФУ "розбирається" з 2020р., результат "0", а зараз війна, так що немає в них на це часу ... Отже втрачають вони незалежно від того як часто подається звітність ))))

Відповісти
  • Аня
07.09.22 12:09

Опять "покращення вже зараз", не угомонятся

Відповісти
  • НАДІЯ
07.09.22 12:17

Коли об.єднали цей звіт і ввели здавати поквартально ,зразу було видно ,аналітичним розумом ,що це вплине  на наслідки і по пенс. ,хто йде на пенсію  і лікарняні і т д.  Як вони це все бачили цікаво ,і пройшло стільки часу ,тепер зрозуміли ! У мене питання ,а понесе хто відповідальність за ось ці експерименти??

Відповісти
  • Таня
07.09.22 12:34

Та нічого вони не зрозуміли! Імітують бурхливу діяльність, дармоїди! Зроблять помісячно, через рік будуть знову об’єднувати, от побачите. Шизофреніки.

Відповісти
  • Алиса
07.09.22 14:10

Интересно кто это все разрешает делать во время войны,я некоторые отчеты вообще чуть ли не память делала,это просто вредительство бизнесу

Відповісти
  • Оксана
07.09.22 15:48

а сроки сдачи какие?...на квартальную было 40 дней и после 20-го ( всех, акцизов, ндсов, авансов и пр.) я спокойно делала  этого объединенного уродца....а теперь мне его же нужно будет одновременно с ндсами, акцизами, авансами до 20-го  отправить...бред....а если предприятие не одно...а если данные для 1дф (по  начислениям)  нужно выгрызать  зубами...у меня уже все цензурные и нецензурные слова закончились

Відповісти
  • Володимир
05.10.22 22:12

Оксана,Какие данные по начислениям 1ДФ вы "Выгрызаете"?ПО 158 ПРИЗНАКУ начислено=выплачено всегда, и только если оно фактически выплачено. Не выплачено = значит и не начислено. Читайте буквари на тему "что является доходом СПДФО".(подсказка - это Налоговый кодекс).

Відповісти
  • Володимир
05.10.22 22:19

Володимир,вибачте, не 158 а 157

Відповісти
  • Вячеслав
07.09.22 18:32

Вернули бы как раньше и не морочили голову.

Відповісти
  • Ирис
08.09.22 16:46

Не, ну если Рада ЗА, то пусть и подают ее какие проблемы? А мы постоим в сторонке и посмотрим

Відповісти
  • Ирис
08.09.22 16:49

А почему бы не ввести штраф и уголовную ответственность парламентариям за закон, который несет экономический урон стране, создает коллапс при подаче обновленной или новой отчетности и тд. А то мы у них как подопытные  кролики!

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам