Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


12.09.23
31321 56 Друкувати

Розрахунок середньої зарплати за Порядком № 100 змінено!

Ушакова Лілія експерт з кадрових і податкових питань

КМУ постановою від 08.09.2023 № 957 вніс зміни до Порядку № 100. Вони діють з 12.09.2023.  Що знову покращили? Чи всіх зачіпають зміни? Вас також цікавлять відповіді на ці питання? Тоді приєднуйтеся до розмови. Буде цікаво та корисно. А якщо ми ще не знайомі, то давайте знайомитися. Я — Лілія Ушакова, експерт з кадрових і податкових питань журналу «Податки & бухоблік».

 

Сподіваєтеся, що зміни до Порядку № 100 обійдуть вас стороною? Не надійтеся! Дістанеться усім цього «щастя».

Ексклюзивний матеріал для передплатників сайту
    Передплачуйте та читайте повністю:
  • новини, ексклюзивні статті, довідники
  • завантажуйте бланки
  • усе це без реклами
70
грн/
місяць
Вже сплатили? Увійти
Передплатники PRO-доступу отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Коментарі
  • Юлия
12.09.23 14:04

Звісно є думки.. я ваажаю( але це суб’єктивна думка, також чекаю на роз‘яснення), що мають на увазі виплату компенсації , яка матиме місце після 31 грудня 2023 року та здобута до 31 грудня 2023 року. Тобто з 2024 року так рахуємо попередні роки не відгуляних відпускних при компенсації.

Відповісти
  • Лілія
15.09.23 15:14

Юлия, рахуємо за новими правилами вже зараз. Є роз'яснення Мінекономіки

Відповісти
  • Ен
12.09.23 14:19

Чекати роз'яснення того, що вони хотіли написати? Працівників звільняємо кожного дня. А як не буде таких роз'яснень, або запропонують КОЖНОМУ підприємству звертатися за такими роз'ясненнями? Може-таки треба робити те, що написано? Якщо навіть в голові не вкладається?

Відповісти
  • Лілія
12.09.23 17:01

Ен, тут проблема в тому, не незрозуміло, що там написано. Ось, наприклад, звільняється працівник сьогодні 12.09.23. Він має невикористаних 48 днів відпустки за 2 роки. От підходимо формально. Відпустки набуті до 31.12.2023. Значить рахуємо компенсацію за новими правилами, виходячи з виплат, нарахованих у 2023 році. Запитання: «з виплат, нарахованих у 2023 році» - малося на увазі з виплат, нарахованих в січні – серпні 23 року (повні місяці) чи в січні – вересні 23 року. Брати до розрахунку частину вересня? А якщо в 2023 нічого не нараховано (відпустка за свій рахунок), щоб розрахувати середню оклад множимо на 12 чи на 8 або може на 9 (з урахванням вересня) місяців у разі звільнення у вересні 2023 року?  

Відповісти
  • Ен
13.09.23 09:33

Лілія, нам написали пункт прямої дії щодо порядку обчислення компенсаціїї за дні, набуті до 31.12.2023. "Перед настанням" в ПКМУ 100 залишилося. Тобто, при звільненні 12.09.2023 беремо нарахування січня-серпня 2023. Якщо мова йде про нарахування вересня при розрахунку оплати компнесації, то маємо безкінечне "сам на сам", коли до нарахувань вересня зараховуємо і саму суму компенсаціі (яка підстава виключати її з розрахунку?). Це, зрозуміло, безглуздя. В ПКМУ також залишився розрахунковий період 12 міс. Але - нам дали пункт прямої дії щодо днів компенсації, набуті до 31.12.2023. У всіх інших випадках застосовуємо розрахунковий період згідно з ПКМУ.

Відповісти
  • Инна
12.09.23 14:46

Що вони постійно курять? Я теж таке б спробувала, тоді мабуть зрозуміла цю геніальну ідею.

Відповісти
  • Ольга
29.09.23 21:38

Инна, вони просто нічого іншого не вміють робити. Дуже нагадує 90-ті, коли щось писалось, а потім починалися безкінечні роз'яснення на роз'яснення. Все йде по колу. Нажаль.

Відповісти
  • Лариса
18.09.23 13:11

Инна, Круто, цей пост набрав найбільшу кільксть лайків! Таке враження, що рашики в чомусь праві.... це я про курево.... Хочеться когось покусати....

Відповісти
  • Міла
13.09.23 13:14

Маємо те що маємо. Ми їх самі обирали...

Відповісти
  • Яна
14.09.23 11:53

Міла, на жаль ті,що їх не обирали, теж потерпають від цього зеленого безглуздя

Відповісти
  • Юлія
13.09.23 13:02

Инна, ми стільки не викуремо! Не вистачить здоров`я та грошей! 

Відповісти
  • Наталія
12.09.23 15:18

Черговий "шедевр".

Відповісти
  • Вячеслав
12.09.23 15:23

Как же не хочется всю эту муть изучать

Відповісти
  • Олена
12.09.23 17:25

Видно деякі вельможі собі в 2023 гарні зарплати поставили, тепер хочуть компенсації по максимуму отримати... іншого пояснення такому неадекватному рішенню я не бачу.

Відповісти
  • Лариса
13.09.23 11:54

Олена, абсолютно згодна! Інакше не зрозуміло, чого вони "мутять", окремо виділяючі рік.

Відповісти
  • Станислав
12.09.23 18:43

Олена,
Боярє (міністри) захотіли собі багатомільйонні компенсації саме по нарахуванню у 2023, а ось вся Україна має бідкаться з-за цього покидька...

Відповісти
  • Наталія
12.09.23 18:16

Маємо звільнення вже, не одне. Ми можемо рахувати комп. при зв по старому поки немає роз'яснень, і чим це загрожуєе для п-ва?

Відповісти
  • Лілія
12.09.23 20:02

Наталія, ні, не можете, бо з сьогодні діє оновлений порядок. Що загрожує? Якщо переплатите, то нічого (якщо ви не бюджет). Нарахували, податки сплатили. Податкова за вами переобчислювати не буде, а Держпраці ви тут не цікаві.  Якщо не доплатите, то це проведення остаточного розрахунку не в повному обсязі. 

Відповісти
  • Галина
13.09.23 15:36

Лілія, (якщо ви не бюджет)-це вірно, а якщо бюджет? Бо якщо розраховувати компенсацію з мінімальної зп, (у працівника немає заробітної плати у розрахунковому періоді) то 6700*12/365=220,27 середня до 12.09.2023р, а тепер 6700*8/243=220,58? Різниця невелика на 24 днях відпустки-7,44грн. Можна недоплатити, а можна і переплатити, якщо неправильно зрозумів їхні зміни.

Відповісти
  • Ольга
12.09.23 18:22

А якій в цьому закладений сенс?  маю на увазі що компенсацію до / після 31.12.2023 рахувати різними методами. Поясніть мені,будь ласка.

Відповісти
  • Лілія
12.09.23 20:07

Ольга, економія коштів роботодавця. Наприклад, звільнятиметься працівник в 2025 році, а у нього 100 невідгуляних днів відпустки. В 2025 у нього буде ЗП, наприклад, 150000, а у 2023 була 7000 грн. От і порахують йому компенсацію за всі дні зароблені до 31.12.23 з маленької ЗП.  

Відповісти
  • Вася
12.09.23 18:35

Моя позиція: якщо звільняєте у  вересні 2023, то беріть виплати за січень-серпень 2023 і календарні дні цього ж періоду. Звучить так нібито вирішили просто відкидати виплати і періоди до 2022 року. Чому так? Схоже у 2023 році на держслужбі були малі виплати і часті неоплачувані відпустки, їх попросто хочуть прибрати із обрахунку. Якщо так поспіхом приймали ці зміни і стосуються вони звільнених із 12.09 по 31.12 2023 року то, це певно через скорочення у держорганах....саме тому переграли із проектом, де був "робочий рік". За такого сценарію вони за заробалені і невідгуляні відпустки минулих років отримали би менші суми компенсації. Не думаю, що тут хтось думав про звичайні підприємства.

Відповісти
  • Станислав
13.09.23 07:35

В статті переплутали і право на відпустку і право на компенсацію, яке виникає тільки при звільненні працівника, а право на відпустку виникає після року роботи...

Відповісти
  • Ольга
29.09.23 21:57

Станислав, після півроку вже можна брати відпустку

Відповісти
  • Лілія
13.09.23 07:47

Станислав, ви помиляєтесь. Стаття 10 Закону про відпустки. Щорічні … відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року. Право працівника на щорічні … відпустки повної тривалості у перший рік роботи настає після закінчення шести місяців безперервної роботи на даному підприємстві. У разі надання працівникові зазначених щорічних відпусток до закінчення шестимісячного терміну безперервної роботи їх тривалість визначається пропорційно до відпрацьованого часу. Щорічні відпустки за другий та наступні роки роботи можуть бути надані працівникові в будь-який час відповідного робочого року. Так що все ОК в статті. До речі, отримати компенсацію можна і без звільнення, якщо у працівника щорічна відпустка за робочий рік більше 24 к. дн. Тоді, відгулявши 24, решту можна компенсувати

Щорічні основна та додаткові відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року.

Право працівника на щорічні основну та додаткові відпустки повної тривалості у перший рік роботи настає після закінчення шести місяців безперервної роботи на даному підприємстві.

Відповісти
  • Станислав
13.09.23 17:19

Лілія, подивлюся на того, хто платить відпускні наперед, а потім робить перерахунок, якщо робітник через тиждень заявить, що звільняється.

Відповісти
  • Олександра
13.09.23 08:39

А як же програмне забезпечення? Повертаємося до 19 століття? Порахувати на папірчику і руками внести в програму? 

Відповісти
  • Людмила
13.09.23 08:58

Був Порядок,використовували роками.Тепер цей Поряок  перевернули з ніг на голову,догадуйся що хто мав на увазі.А відповідати прейдеться тобі,якщо не догадаєшся.Правду народ пише,що це можна курити

Відповісти
  • Евгения
13.09.23 10:29

А какие суммы и дни брать в расчёт, если весь 2023ий год работник в отпуске за свой счёт и надумал увольняться, а у него отпуск за период 2021-2022 и часть 2023 года.

Відповісти
  • ?
13.09.23 11:11

буковельський університет

Відповісти
  • Світлана
13.09.23 11:40

?, згодна. Або тут є якийсь таємний сенс або це результат двохмісячного курсу з економіки в Буковелі чи в Трускавці, чи де вони там її "вчили".

Відповісти
  • Ольга
13.09.23 12:44

Добрий день! А як діяти бухгалтеру, як правильно розрахувати компенсацію при звільненні працівника, якщо дата звільнення 13.09.2023, а офіційних роз'яснень по розрахунку не має?!!!

Відповісти
  • Елена
13.09.23 13:44

Ольга, розрахунковий період 01.01.2023-31.08.2023р.

Відповісти
  • Ольга
14.09.23 11:35

Елена, Дякую!!!

Відповісти
  • Елена_
13.09.23 14:53

Я способна всё запомнить, выучить и сделать, напрягает одно - как-то все забыли о существовании таблиц простейших, "было-стало, пример-я, пример-2". Бесит неимоверно.
 До сути докопалась, кстати - в юридических вузах таблицы не изучают, только ворд, зато вслепую.

Відповісти
  • Наталія
13.09.23 15:37

А якщо підприємство з 01.04.2023 в призупиненні трудових договорів, і звільняються люди, у яких відпустка набута до 01.04.2022? Рахували від окладу чи погодинної, а тепер....ідіоти

Відповісти
  • Вячеслав
14.09.23 12:54

Наталія, +1
С сотрудниками с 2022г. приостановлена д-ть. В 2023 году начислений нет

Відповісти
  • Вікторія
14.09.23 09:31

Працівник, бюджетна установа, працював на посаді головного спеціаліста до 10.07.2023, з 11.07.2023 звільнений і прийнятий на посаду начальника відділу. з 15.09 йде у відпустку з м.д. Відпустка розраховується: з/п за серпень /31*к-сть днів відпустк. а м.д тоді як?   з/п серпня/к-сть робочих днів*21,33.
дякую

Відповісти
  • Елена
14.09.23 10:02

Вікторія, це ж відпустка значить все як було до 12.09.2023

Відповісти
  • Ірина
14.09.23 10:53

Людина звільняється 15.09.2023 року, є 24 дні невикористаної відпустки, розрахунковий період січен-серпень 2023 р., але у грудні 22 року були нараховані відпускні за січень 2023, то я їх не включаю? Потрібно включати тільки те що нараховано у 2023 році? а днів так і залишається 243?

Відповісти
  • Елена
14.09.23 11:05

Ірина, Обчислення середньої заробітної плати для виплати компенсації за невикористані відпустки, на які працівник набув право до 31 грудня 2023 р., проводиться виходячи з виплат, нарахованих у 2023 році, а дні залишаються календарними.

Відповісти
  • Ірина
14.09.23 11:08

Елена, тобто я викидаю суму відпускних?

Відповісти
  • Елена
14.09.23 11:11

Ірина, виходить так.

Відповісти
  • Ірина
14.09.23 11:20

Елена, у людини виходить середня менша на 40 грн. Це 960 грн. за 24 дні.

Відповісти
  • Вікторія
14.09.23 11:02

А розрахунок середньої зп для  розрахунку лікарняних теж змінюється? 

Відповісти
  • Елена
14.09.23 11:08

Вікторія, ні

Відповісти
  • Вікторія
14.09.23 11:11

Елена, дякую

Відповісти
  • Олександр
14.09.23 11:26

Це виходить, що при розрахунку відпускних, з днів за минулу відпустку потрібно прибирати дні та суми, що припадають на вихідні?

Відповісти
  • Елена
14.09.23 11:37

Олександр, відпускні розраховуються по-старому

Відповісти
  • Олександр
14.09.23 11:45

Елена, дякую))

Відповісти
  • ТТ
15.09.23 17:12

Шоб ви жили довго і щасливо..

Відповісти
  • Оксана
15.09.23 17:26

Читаю це все і виникає питання: чи зараз саме край лізти у Порядок 100 та змінювати його кожен місяць? Більше нагальних питань не має...

Відповісти
  • Наталія
19.09.23 11:54

Підскажіть будь ласка. У мене працівник прийнятий на роботу 01.09.2023 року, а звільняється 18.09.2023 року. Компенсація відпстки 1 кал.день. Розрахункового періоду немає.Я повинна розрахувати компенсацію виходячи з окладу чи фактично нарахованої заробітної плати у вересні 2023 року?

Відповісти
  • Лариса
20.09.23 11:37

Добрий день. Підкажіть/, будь ласка, як передплатити ваше видання?

Відповісти
  • Лілія
21.09.23 14:53

Лариса, підписатися можна перейшовши за посиланням https://i.factor.ua/ukr/complect/premium/buy/ Також, за наявності питань, можна зателфонувати за номерами 066 870-10-10, 097 780-10-10

Відповісти
  • Наталія
12.02.24 04:20

якщо перевіряючого буде щось не влаштовувати.... - пошлю за рос. кораблем! чесно за@@@@@ло це все!

Відповісти
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам