Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


09.09.19
31037 58 Друкувати

Гарна новина у трудовому законодавстві: «драконівські штрафи» замінять «попередженням»

Як всі пам'ятають, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів» від 06 грудня 2016 року №1774 було запроваджено необґрунтовано високі штрафні санкції за порушення норм законодавства про працю. Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, виплата заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ, на сьогоднішній день, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 30 мінімальних зарплат, що у 2019 році більше 120 000 гривень. За недотримання гарантій та пільг мобілізованих працівників доведеться сплатити більше 40 000 гривень штрафу.

Запровадження таких розмірів штрафних санкцій стали катастрофічними для роботодавців України, в тому числі для фізичних осіб-підприємців, спричинивши хвилю припинення підприємницької діяльності.

В існуючих економічних умовах, застосування таких високих штрафних санкцій до представників малого та середнього бізнесу означає автоматичне банкрутство та закриття бізнесу.

Разом з тим, штрафні санкції, передбачені трудовим законодавством України мають нести превентивний, а не каральний характер. Саме тому, Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Гетманцев Д.О. пропонує зменшити тиск на осіб, які використовують працю найманих осіб шляхом зменшення штрафів за порушення норм трудового законодавства України. З цією метою до парламанту внесено Проект Закону № 1233 "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо усунення норм, які порушують права та законні інтереси роботодавців України)".

Шляхом досягнення вищевказаної мети є внесення змін до Кодексу законів по працю України, що передбачатимуть такий розмір штрафних санкцій, застосування яких не спричинятиме банкротство юридичних та припинення підприємницької діяльності фізичних осіб, які використовують найману працю у своїй господарській діяльності.

Проектом Закону пропонується внесення зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України, шляхом зменшення розміру штрафних санкцій за порушення вимог трудового законодавства.

Так, згідно з проектом Закону замість накладення штрафу до роботодавців, які фактично допустили працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформили працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, або виплати заробітну плату без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, пропонується застосовувати письмове попередження. Якщо ж таке порушення буде вчинено повторно протягом 365 днів з дати винесення письмового попередження, то до такого роботодавця застосовуватиметься штраф у чотирьохкратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Розмір штрафу за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, а також гарантій та пільг працівників, залучених до виконання обов’язків за законами України "Про військовий обов’язок і військову службу", "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", зменшується до суми двократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

Також зменшується розмір штрафу за недопуск до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення його на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, або виплати заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків. Так, розмір такого штрафу пропонується встановити у восьмикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

За усі інші порушення вимог трудового законодавства до роботодавців застосовуватиметься письмове попередження. Якщо протягом останніх 12 календарних місяців з дати виявлення правопорушення таке порушення буде вчинено повторно, то до роботодавця застосовуватиметься штраф у розмірі мінімальної заробітної плати.

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Валентина
09.09.19 08:38

Ну это уже хорошо! А если бы государство платило предпринимателям за каждое наемное лицо, то у нас не было бы затрат на содержание безработных и центра занятости с огромным количеством безработных. 

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:07

Валентина, государство никому ничего не платит. это нужно уяснить в первую очередь. деньги, которыми распоряжается государство по своему усмотрению - это деньги налогоплательщиков. и в таких условиях, которые государство создает, лично я не хочу никому ничего платить и не хочу ничего брать от государства взамен, ни пенсию, ни больничный. ничего не хочу.

Відповісти
  • бух123
10.09.19 12:00

Валентина,с нашим менталитетом, если бы государство платило.... то наши люди и собак и котов бездомных трудоустраивали 

Відповісти
  • Светлана
12.09.19 09:49

))))

Відповісти
  • ННД
09.09.19 13:02

Валентина,а чим юрособи гірші? Вони також працевлаштовують. Можливо ще їм платити? 

Відповісти
  • Павло
09.09.19 10:44

Валентина, не держава а платники податків. Емм, платити роботодавцям за найману працю з бюджету ?)

Відповісти
  • Валентина
09.09.19 11:27

Павло, да, платить с бюджета за то, что Вы трудоустроили людей и платите им зарплату, а так бюджет платит безработним через центр занятости. Мотивация у предпринимателей: платят за наем. и не надо скрывать наем. рабочих, а бюджету возвращаются средства в виде начисленных налогов на зарплату.

Відповісти
  • бух123
10.09.19 12:02

Валентина, уже Кужель с Тигипко через ФОПы и единый налог полностью уничтожили налоговую систему и уплату налогов в бюджет 

Відповісти
  • Муся
11.09.19 10:20

бух123, мы на единосм налоге платим очень приличные налоги.
Гораздо больше, чем НДС и прибыль.
Так что не надо ля-ля!!

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:12

Муся, 5% на едином налоге это больше чем 20% ндс и 18% прибыли? да что вы говорите. а потом еще 6.5% дивиденды? а евс вы платите с мин.зп, а тов платят со всей зп. вот вам и ляля. а слабо со всего дохода заплатить 22% пенсионных?

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:09

Муся, на едином налоге вы платите 5%. а 2я группа платит меньше налога, чем хочет потом пенсии, так что не надо ляля. большие налоги у фопов? - велком создать тов.

Відповісти
  • Павло
09.09.19 12:43

Валентина,уже було щось подібне(для фопів точно), схема була така: звільняєш працвника раз в 6 місяців та береш занову і так по колу. Тоді, здається, відшкодовували єсв за нових працівників.

Відповісти
  • Буржуй
09.09.19 08:50

Вообще пропишите в Законе , что Тов с небольшим оборотом и Фоп -единщиков,  если у них есть 2 и более наемных лиц проверять нельзя. Это экономически будет более выгоднее чем  содержать свору этих проверяющих -дармоедов.

Відповісти
  • бух123
10.09.19 12:03

Буржуй, та ну! Бредятина, проверять нужно всех - просто проверяющие должны быть в адеквате 

Відповісти
  • Буржуй
10.09.19 15:23

бух123, ну на счет бредятины посмотрите счетчик лайк-дизлайк. А вот бредятина это то что проверяющие будут в адеквате. Есть просто борзеющие и не очень.

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:15

Буржуй, лайк-дизлайк как обычно за все хорошее бесплатно, против всего плохого за дорого. Упрощенку создавали не для того, чтобы таким образом крупные компании уходили от налогов, дробя свой бизнес на кучу подставных фопов. 

Відповісти
  • Павло
09.09.19 13:08

Буржуй, тоді будуть створювати 101 товку)

Відповісти
  • Буржуй
09.09.19 16:34

Павло, так пожалуйста, если небольшой оборот  законадательно закреплен , ну пусть 500 тис в месяц( условно) , то платят налоги 303 человека.! А это не мало.! 

Відповісти
  • Павло
10.09.19 08:49

Буржуй, а що заважатиме роботодавцю платити мінімальну ЗП офіційно а все інш в конверті? Перевіряти, згідно вашої пропозиції всерівно не можна буде ?)

Відповісти
  • Буржуй
10.09.19 10:12

Павло, некоторые работают на грани безубыточности, и 2-3 тис налогов для них тоже деньги. А многие пенсионеры- продавци, консьержи, охранники сами просят их не оформлять- теряют субсидии, соцвыплаты, неужели Вы с этим не сталкивались?

Відповісти
  • Сергій
11.09.19 20:45

Буржуй, я плачу гіркими сльозами....

Відповісти
  • Павло
10.09.19 12:45

Буржуй, Ви виправдовуєте ЗП в конвертах ? Тобто людина повинна отриувати зп в конверті не сплачуючі податки і ще отримувати допомогу з бюджету, грубо кажучі від людей які ці податки сплатили? А пенсіонери отрмують малу пенсію бо пенсійний фонд збитковий за того що зп в конвертах, замкнуте коло виходить :)

Відповісти
  • Буржуй
10.09.19 12:57

Павло, оправдываю если у человека пенсия 2000 и он получает субсидию пусть 1500 и з\п у него 4000 он что слишком  шыкует  и еще что то должен государcтву? а на 4000 не пенсионера не найдешь

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:17

Буржуй, чтобы пенсия была 2000 грн, работающий должен отчислять 2000 грн в пенсионный фонд. а пока зп в конвертах и отчислений в пф нету - то и о пенсии не может быть и речи. а о субсидии тем более. 

Відповісти
  • Павло
10.09.19 13:06

Буржуй, субсидію платить не держава а інші платникі податків з бюджету.Тоді у нас все прекрасно, не розумію чому люди з країни виїжаться туди де всі сплачують податки згідно закону.

Відповісти
  • *
10.09.19 13:49

Павло, к чему приплели здесь субсидию? Это, так сказать, побочный эффект. Причина в том, что если с 4000 грн. заплатить еще и 19,5% налогов, есть будет не на что. В прямом смысле слова. Для пенсионера еще плюс лекарства. Потому оставьте бабушек с семечками в покое. Тем более, что налоги, которые платят платныки податкив, безбожно разворовываются миллиардами. В том числе и с помощью законов "под себя". А вы к нищим пристали. За бугром совсем другие доходы. После их больших налогов еще и на хлеб с маслом остается. А во многих странах минимальный заработок вообще не облагается.  

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:19

*, при этом никто не получает зп в конверте. я не против не облагать минимальную зарплату. но тогда давай давшему налик и взявшему его отрубать руки. и тогда посмотрим на количество нормальных и количество инвалидов.

Відповісти
  • Павло
10.09.19 14:21

*, ви не зрозуміли до чого я веду. Низькі песії це результат неоформленої праці та зп в конвертах. А податки повині платити абсолютно всі. Рекомендую ознайомитись скільки податків платять в розвинених країнах.

Відповісти
  • Буржуй
10.09.19 15:26

Павло, я понял что пенсии. Но Ваша фамилия случайно не Розенко?

Відповісти
  • Павоо
10.09.19 22:30

Буржуй, гарного життя в рожевих окулярах) Шукаєте надалі легких рішень для складних проблем, сенсу продовжувати не бачу. 

Відповісти
  • Валентина
10.09.19 09:22

Павло, у работодавця должна быть мотивация, чтобы набирать людей официально, а не только страх за неоформленных

Відповісти
  • Павло
10.09.19 09:49

Валентина,я з Вами повністю згоден, але якщо роботодавець не оформлює робітника, бо так дешевше, що з ним робити?

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:20

Павло, лишать бизнеса и оформлять сторожем или дворником. что же еще. но нужно понимать, что нельзя одного наказать, а другого нет. это с одной стороны. а с другой стороны - цены взлетят. 

Відповісти
  • ок
09.09.19 09:11

все это замечательно, только в соседней теме про налоговую амнистию, где неофициально оформленным предлагают платить ндфл самостоятельно. т.е. ндфл заплати, а страховой стаж иметь не будешь. замечательно просто. а при отсутствии штрафов за неоформленных так и вернемся теперь к неоформленному базару 

Відповісти
  • zzzz
09.09.19 09:26

в какой фантик вы его не обернете, закон этот 1208 драконовский

Відповісти
  • Ігор
09.09.19 09:33

Якби ті штрафи йшли постраждалому, а так державі та на премії корумпованим держпрацям. Взагалі треба ці суми платити працівнику, який повідомив про порушення його прав, тоді всі будуть працевлаштовані. Та повідомлення про прийняття на роботу відмінити, від них не користь, а бюрократія зросла.

Відповісти
  • Криситна
09.09.19 10:12

Ну в принципе здраво. Штраф подъемный, а без него  с нашим народом по другому никак . Работала летом в общепите . Пересчитала мой директор работников умножила на 120тис., сказала дешевле всех оформить . Отработали весь сезон нормально и не дергались от каждой проверки

Відповісти
  • Лиля
09.09.19 10:26

Штрафы бедным работодателям неподъемные! А слабо оформить своих работников, как положено?

Відповісти
  • Александр
11.09.19 12:24

Лиля, не слабо. но смотрите. я могу потратить на своего работника 20 тыс, на каждого по 20 тыс. могу больше - но тогда вырастет цена моей продукции. а значит снизится спрос, т.к. будут покупать дешевле у конкурента. так вот. имею 20 тыс для вас. но оформив вас официально - вы получите только 10 тыс на руки. а за 10 тыс вы уже не захотите работать. Итог. я могу заплатить 20 тыс - но получите вы 10 тыс. я могу заплатить вам 100 тыс - но получите вы только 50 тыс. так кому из нас слабо?

Відповісти
  • Тиса
09.09.19 10:58

які фактично допустили працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформили працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, або виплати заробітну плату без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, пропонується застосовувати письмове попередження. --- це посмиховисько якесь! так вони зараз не оформлюють працівників, а після такого нерозумного реверансу, зовсім знахабніють. НІХТО НЕ БУДЕ ПОВАЖАТИ ЗАКОН, НІХТО! Майте розум у голові, а не популізм.

Відповісти
  • Алина
10.09.19 10:46

Тиса, Вы абсолютно правы. Я тоже не понимаю. Это сокрытие налогов, за это предупреждение. А если бух. ошибку допустил в 1 дф. Уплатил  все налоги, так ему  за  это предлагается  2400 штрафа на первый раз.  Они там точно  с головой не дружат.  Налоги должны платить все. Вот только ставка подоходного  должна быть  % 10,  И за неоформленных нужно штрафовать, но  только не  по драконовски. И дать право бухгалтеру на ошибку.  Ведь бухгалтер тоже человек.

Відповісти
  • клава
09.09.19 11:10

Тиса, осмелюсь добавить, что и з-ту не будут платить вовремя. легче заплатить 1 мин штрафа, чем віплачивать задолженность за неск месяцев.

Відповісти
  • *
09.09.19 11:25

Лучше бы пересмотрели понятие минимальных гарантий в оплате труда. Мои знакомые, поразмыслив, открыли бизнес в ближнем зарубежье. В минимальные гарантии входит. например, индексация. Всем подряд. Большинство этих копеек даже не замечает. И бизнесу, вроде, не накладно. Но неправильно посчитанная индексация. даже на сумму меньше гривны, тянет за собой штраф в две минзарплаты. Разве штраф соответствует "нарушению"?. А чего стоят кучи дополнительных отпусков всяким социально гарантийным? Компенсацию в случае чего посчитать без ошибок то еще па-де-де. Получается, не только бухгалтера надо нанимать, но и профессионального кадровика. КЗоТ отстался еще совковый, где предприятию вменяют в обязанность нянчить каждого. Проще перенести бизнес за бугор. Кстати, там еще и аутстаффинг не считается преступлением. Была бы у меня возможность, тоже в голову бы не пришло инвестировать в Украину и создавать здесь рабочие места. Другие думают так же. 

Відповісти
  • Светлана
09.09.19 13:50

*, подддерживаю...весь этот бред с минимальными якобы "гарантиями" - это просто сеть ловушек для каждого работодателя, а не защита работников. Где логика у этих новых законодателей? Т.е. оформи работника, плати налоги, начисляй все эти индексации и компенсации, а если вдруг ошибешься на пять копеек - получи штраф в две минималки...А вот если вообще не оформлять работников - то тебе будет только предупреждение.... Вот прямо боюсь предположить какой из этих двух вариантов у нас будут выбирать....

Відповісти
  • Lolico
09.09.19 13:14

Боже, как я согласна с последним постом.... рассчитывать среднюю у нас тот еще квест даже для бухгалтера, что уже говорить спд, у кого есть наемные работники. упрощение и прозрачность наше все, но где ж это взять?

Відповісти
  • *
09.09.19 14:38

И тут вступают в игру всякие программульки по расчету зарплаты, с космическими расценками. Потому, что рассчитать вручную среднюю без ошибок часто не представляется возможным. То включается, а это не включается.Особенно актуально для тех, у кого бывают отпуска за свой счет. Вишенкой на тортик коэффициент повышения окладов. В 1С8 в стандартной версии для автоматического расчета  можно заложить в этот самый коэффициент только 2 знака после запятой. Что редко бывает на практике. Хочешь нормальный - плати, и тебе допишут. Или покупай отдельный модуль. Кто-то неплохо зарабатывает на тех, кому и так сложно. Деваться же некуда. 

Відповісти
  • Наталья
09.09.19 15:20

*, Не придумывайте себе проблемы там, где их нет. За время работы  бухгалтером  я пережила не один десяток проверок и не припомню, чтоб кто-нибудь когда-нибудь во  время проверки пересчитывал среднюю вручную.

Відповісти
  • Сергій
11.09.19 20:51

Наталья, нормальні аудитори перераховують, ще й як.

Відповісти
  • Ирина
10.09.19 08:34

Наталья,проверка по охране труда, проверяла начисления отпускных!

Відповісти
  • *
09.09.19 17:09

по жалобе одного со скандалом уволенного - пересчитывали.

Відповісти
  • клава
10.09.19 12:41

*, и много доначислили (уволенному)?

Відповісти
  • *
10.09.19 13:54

клава, льготный отпуск за все годы. Еще и статься какая-то в КЗоТ есть, что за каждый день задержки выплачивается средний заработок. И не указан размер "недоплаты". Теоретически, хоть 0,01 грн. Типа все это плюшки социально проблемным тоже относятся к гарантиям. 

Відповісти
  • Ирина
10.09.19 10:54

То. что штрафы нужны - согласна, но и не такие драконовские, как сейчас - тоже согласна. И было бы не плохо отменить обязательную выплату з\платы 2 раза в месяц. У нас 2 работника, оклад 4500 и больше мороки и денег за кассовое обслуживание, да и работникам лучше всю сумму сразу, чем частями. А по заявлению работника всегда можно выписать аванс.

Відповісти
  • клава
10.09.19 12:43

Ирина, даже два раза можно оставить, но только убрать обязаловку в 16 дней - вообще пи......

Відповісти
  • *
10.09.19 14:44

клава, было бы лучше все-таки 2 раза отменить. Себестоимость считается помесячно. Логично не загружать бухгалтерию лишним учетом. И не платить лишние РКО. Предприятие не должно отвечать за личные чужие деньги. Личное финансовое планирование должно быть каждого. и кто тратит в кабаке сразу всю зарплату, а потом одалживает. его сложности. Другое дело, что ненасытный украинский бюджет хочет иметь все налоги наперед.  Причем, о оборота. Что НДС. что подоходный. А там, по периоду, куда кривая выведет. Но переплату фиг вернешь. Украсть и распилить не терпится.

Відповісти
  • Vvv
10.09.19 13:52

 Сын работал в Венгрии , сейчас в Чехии Зп 1- раз в месяц. И ничего.

Відповісти
  • Ирина
11.09.19 10:39

Пусть оставят "не реже одного раза", а там по договоренности с работником и возможностями предприятия - хоть на 5 раз делите, как удобно

Відповісти
  • Сергій
11.09.19 20:53

а дехто в Україні платить налом кожного дня.

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам