Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


09.11.22
13107 55 Друкувати

Масове блокування податкових накладних: скарги бізнесу та обіцянки влади

07 листопада цього року відбулась он-лайн Робоча зустріч Голови Комітету ВРУ з питань фінансів податкової та митної політики Данила Гетманцева з представниками інститутів громадянського суспільства та бізнес-спільноти з питань блокування податкових накладних.*

Олег Гетман, член Наглядової Ради УРБ, координатор експертних груп Економічної експертної платформи, привів порівняльну статистику блокування ПН/РК за 2020 та 2022 роки, та зазначив, що в 2020 році відсоток заблокованих накладних становив 0,2 % від загальної кількості відправлених на реєстрацію в ЄРПН накладних, а вже в 2022 році цей відсоток виріс до позначки майже 1%, що є негативним фактором, який вимагає невідкладних дій з боку органів виконавчої влади в частині усунення невиправданих перешкод при реєстрації податкових накладних. Також він представив для обговорення перелік систематизованих організаційних та методологічних питань платників податків щодо роботи автоматизованого моніторингу СМКОР для їх розгляду на рівні Міністерства фінансів України та ДПС України.

Заступник міністра фінансів України Світлана Воробей в своєму виступі зазначила, що останні зміни до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН направлені на розширення моніторингу виявлення ризиків, головна ідеологія якого полягає в тому, щоб досконало відокремити податкові накладні, складені зі зловживаннями. На її думку, Міністерством фінансів зроблені правильні кроки в цьому напрямку. Апелюючи до критики щодо збільшення відсотку заблокованих накладних, Світлана Воробей зазначила, що це пов’язано зі збільшенням кількості поданих на реєстрацію податкових накладних.

Далі слово взяв Голова Комітету ВРУ з питань фінансів податкової та митної політики Данило Гетманцев, який зазначив про недолік з боку Мінфіна та ДПС України в частині проведення попередньо якісної роз’яснювальної та консультативної роботи з платниками податків, яка повинна була передувати прийняттю змін та новацій до Порядку № 1165. Водночас, він зазначив, що прийняті зміни до Порядку № 1165 насамперед направлені на протидію схемам ухилення від оподаткування, які є динамічними та вимагають змін в алгоритмі їх виявлення.

Статистичні дані про результати відпрацювання таблиць даних навели представники ДПС України, які зокрема зазначили, наразі опрацьовано 12 тис. таблиць, з яких 56% - на користь платника, і цей відсоток збільшується. Основні види діяльності, по яким відбувається блокування податкових накладних – це оптова торгівля та виробництво і саме подання платниками таблиці даних позбавляє в подальшому проблем з блокуванням.

Від представників територіальних відділень ВГО АППУ до виступу був запрошений Голова Територіального відділення ВГО АППУ у Тернопільській області- Доктор філософії, Член-кореспондент Інженерної Академії Наук - Іван Іскерський. Він, зокрема, наголосив: «В жовтні - листопаді цього року закінчується сезон збору врожаю сільськогосподарськими товаровиробниками і відповідно починається здійснення господарських операцій з його реалізації, які супроводжуються випискою та реєстрацією податкових накладних. Саме ці місяці визначають основний результат від діяльності аграріїв впродовж року».

Звернув Іван Іскерський увагу й на той факт, що призупинення реєстрації податкових накладних зачепило і новостворених сільгосптоваровиробників та тих, які обробляють невелику площу землі. Окрім цього він озвучив, що протягом останніх місяців в області спостерігається реєстрація, як юридичних осіб так і фізичних осіб-підприємців, із таким видом діяльності, як транспортні перевезення. «Зміни, що внесені з 14.10.2022 року до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК, як бачимо на практиці, не лише вирішили ряд питань, але й стали проблемними для бізнесу»,- зауважив Іван Іскерський.

Заступник Голови ТВ ВГО АППУ у Львівській області, директор аудиторської компанії «A&T Consulting» Цура Андрій в своєму виступі зупинився на проблемах платників податків у сфері ЗЕД, зокрема при виправленні помилково вказаних кодах УКТЗЕД митними брокерами у ВМД. За його словами, зміна кодів на митниці займає приблизно 60 днів і при цьому платник не має можливості для реєстрації ПН, що блокує його господарську діяльність. Андрій Цура запропонував вдосконалити комунікацію по обміну даних Митниці та ДПС в частині скорочення її терміну до 10 днів.

Голова Ради ТВ АППУ у Львівській області Лілія Долінська розповіла про проблеми масового блокування реєстрації податкових накладних по попередніх оплатах за товари та послуги у виробників обладнання по індивідуальному замовленню.

Генеральний директор ВГО «Асоціація платників податків України» Людмила Герасименко зауважила, звертаючись до Голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики ВРУ Данила Гетманцева: «Маю надію, що, нарешті, пункт 8 Порядку буде розшифровуватися податківцями, при винесенні рішень, хоча винесення таких рішень - це грубе порушення пункту 6 і додатку 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, де чітко вказано про обов'язок контролюючого органу під час винесення рішення на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку розшифровувати, яка саме податкова інформація свідчить про відповідність критеріям ризиковості», - наголосила Генеральний директор ВГО АППУ.

Далі, Людмила Герасименко озвучила пропозицію, яку вона вже донесла до податківців під час он-лайн Робочої зустрічі 04 листопада цього року, а саме: опублікувати та довести до громадських організацій та платників податків лист ДПС України від 24.10.2022 року за № 12876/7/99-00-18-0-02-07, опубліковану Головою Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики ВРУ Данилом Гетманцевим, в якому, зокрема, зазначено: «Встановлено, що окремими регіональними комісіями в прийнятих рішеннях не зазначено деталізованої інформації в підставах, відповідно до яких прийнято рішення про відповідність платників податку пункту 8 критеріїв ризиковості… При отриманні таких рішень, які не містять чіткої податкової інформації в зазначених підставах, платники не володіють конкретною причиною віднесення їх до переліку ризикової категорії…. зобов’язую голів регіональних комісій забезпечити належне заповнення детальної інформації та обґрунтування підстав прийняття рішень про відповідність пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку».

«Це є не якась державна таємниця, а платники податків будуть мати хоча б якийсь документ, який вони зможуть пред’являти регіональним Комісіям ДПС», - акцентувала Людмила Герасименко.

Наприкінці свого виступу, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко зауважила, що підтримує своїх колег, в частини, якщо контрагенти не були «ризикові» під час здійснення фінансово-господарських операцій з ними, то не можуть відповідати платники «заднім числом» за це.

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики ВРУ Данило Гетманцев підтримав дану пропозицію і запропонував податківцям опрацювати дану проблему платників податків.

За підсумками зустрічі учасники домовились про опрацювання висвітлених проблемних питань в межах компетенцій відповідних виконавчих органів, робочих груп тощо до їх повного усунення шляхом внесення відповідних змін та удосконалень в роботу Системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризику (СМКОР).

Зустріч відбулася конструктивно, в форматі діалогу. Всі учасники заходу змогли висловити свою думку з проблемних питань роботи системи СМКОР, а представники Комітету ВРУ, Мінфіну України, ДПС України прийняли до уваги факти, по яких були озвучені зауваження та пропозиції та пообіцяли обов’язково розібратися в ситуації та обговорити їх на робочій групі Міністерства фіна нсів України на цьому тижні.


*В зустрічі взяли участь заступник Міністра фінансів України Світлана Воробей та в.о. заступника Голови ДПС України Євгеній Сокур.
ВГО «Асоціація платників податків України» на зустрічі представляла Генеральний директор Людмила Герасименко.
Серед учасників заходу були також представники провідних аудиторських компаній, практикуючі адвокати та експерти, зокрема:

  • Юлія Дроговоз - ВГО «Український союз промисловців і підприємців», віце-президент УСПП, керівник ТОВ «Аудиторська фірма «Фінансовий клуб»;
  • Тетяна Потопальська - Експертна рада з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій при Міністерстві фінансів України, заступник Голови Громадської ради при ДПС України;
  • Олександра Томашевська - Податковий консультант Київського центру підтримки та розвитку бізнесу;
  • Андрій Цура – директор ПП A.T. Consulting, Заступник голови з юридичних питань ТВ АППУ у Львівській обл.;
  • Лілія Долінська - Голова ради ТВ АППУ у Львівській області;
  • Іван Іскерський - Голова ради ТВ АППУ у Тернопільській області;
  • Євген Нагорний - Директор ТОВ «Аудит Консалтинг Сервіс», Голова ради ТВ АППУ у Черкаській області та інші.

Модератором заходу виступив Олег Гетман - член Наглядової Ради УРБ, координатор експертних груп Економічної експертної платформи.

Нагадуємо, бізнес активно збирає підписи проти блокувань податкових накладних:

https://petition.president.gov.ua/petition/167520    

https://petition.president.gov.ua/petition/165654

https://itd.rada.gov.ua/services/Petition/Index/11061

За матеріалами АППУ (ВГО Асоціація платників податків України)
Рубрика:

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Татьяна
09.11.22 09:30

І який висновок: "прийняли до уваги факти, по яких були озвучені зауваження та пропозиції та пообіцяли обов’язково розібратися в ситуації та обговорити їх на робочій групі Міністерства фіна нсів України на цьому тижні." І це все? Ми -виробники, тільки і займаюсь ціми таблицями та розблокуванням по товару, який у нас незмінний годами  і все було "ОК" до 17.10.2022

Відповісти
  • Светлана
09.11.22 09:40

Татьяна, Підтримую, ви не одинокі. Роками працювали, жодного блокування, показник D=22%, і теж попали під блокування.

Відповісти
  • Фрося
09.11.22 16:54

Теж саме, блокування податкової на послуги, по яким зареєстровані та працюємо з 1997 року, показник D=24%.
Хто заплатить більше? 
А кошмарити почали, як Ромчика посадили та ще й  яйця подорожчали, як наслідок. 

Відповісти
  • Ольга
09.11.22 09:33

Татьяна, висновок один, як кошмарили, так і будуть продовжувати!!

Відповісти
  • Ольга
09.11.22 09:33

Боже, заступник міністра фінансів не знає різниці між кількостю заблокованих ПНЕ і відсотком заблокованих ПНЕ! Велика схема ухиляння: купили товар, не підійшов, повернули в тому ж місяці-РК заблокована. Купили товар, не та модель, поміняли на іншу-нульове коригування-заблоковано.

Відповісти
  • Лора
09.11.22 10:12

Результат зустрічі - бла, бла, бла. Щось зробити, аби нічого не робити

Відповісти
  • Евгения
09.11.22 10:21

"....учасники домовились про опрацювання..."...."......Комітету ВРУ, Мінфіну України, ДПС України прийняли до уваги факти.....".
А где в этом конструктив?

Відповісти
  • Бухгалтер
09.11.22 10:28

Поговорили та розійшлися, а нам що робити? Це просто диверсія проти підприємств, які самі щось роблять чи надають свої послуги, а не перепродують їх! Ми ж підприємства, на яких тримається країна, як можна? Платимо податків півмільйона на місяць, податкові накладні блокуються... Ми не просимо допомоги, просто не заважати нам працювати!

Відповісти
  • Кирпулька
09.11.22 10:47

Для бухгалтерів для роздумів. Експорт зернових культур це відшкодування пдв! Весь рік цього не відбувалося, в країні війна. За останні місяці вивезли багото продовольства і воно не належить державі, так як скуповується у виробників заздалегіть трейдерами. І ось ці трейдери подали свої декларації з графою про відшкодування. Питання дня: де брати кошти? 

Відповісти
  • Наталья
12.11.22 21:05

Кирпулька, А хто вам сказав що не відбувалося? То вам не відбувалося, а якщо зайдете на сайт "відшкодування ПДВ" і подивитесь то відшкодовувалось - ахметовським компаніям і на сотні мільйонів.  А інші ставлять у перевірки  до ДПС на інший  кінець країни і коли надсилаєшь докумнети то пропонують зробити інвентаризацію всього що є з фотофіксацієй за пів дня а потім пишуть, що ви не надали усіх документів і переносять на наступні періоди і так увесь рік. В нас все залишилось незмінним на кого пальчик покаже тим і відшкодують. А всі інші виживайте, як зможете.
  

Відповісти
  • Євгеній
09.11.22 10:58

А віз і нині там.

Відповісти
  • Мария
09.11.22 11:02

 Ми не просимо допомоги, просто не заважати нам працювати!  Дуже правильна теза

Відповісти
  • Станис
09.11.22 11:09

Це все призводить до гігантських сум до сплати ПДВ. Альтернатива 2% єдиний податок. Але з експ.-імпорт. будуть проблеми. Хтось зовсім перестав реєструвати пн, хтось перейшов на ФОП, хтось платить величезні суми, а хтось збільшує прдатковий борг. 

Відповісти
  • Катя
09.11.22 11:24

"Світлана Воробей зазначила, що це пов’язано зі збільшенням кількості поданих на реєстрацію податкових накладних."-це ж надо, яка професійна відповідь.В країні війна, а вони (бізнес) ще працюють.

Відповісти
  • Алиса
09.11.22 11:32

вообще все должны платить пдв,кроме льготников.но это особая песня,если бы они отменили возмещение при экспорте это бы решило многие проблемы,пусть будет не 20%,а например 15 или .....?
и многие схемы великие отпали бы сами собой.Экспорт можно стимулировать и по другому.

Відповісти
  • Алиса
09.11.22 11:35

ПДВ у производителей я бы тоже как то изменила в сторону уменьшения ,предприятия имеют почти всегда напряги с налоговым кредитом и вынуждены цену увеличивать изначально и понятно к чему это все ведет. 

Відповісти
  • Тамара
09.11.22 12:06

А бізнес малий і середній буржуйки, їжаки роблять,і багато чим допомагають арміїї, а ці падли Гетьманцев, Милованов і Ко вороги, не реформатори, гнати їх в три шиї.

Відповісти
  • Ніна
09.11.22 12:21

 Не розумію ,як могла збільшитись кількість відправлених на реєстрацію ПН?

Відповісти
  • Вікторія
14.11.22 10:06

Ніна, мы дробим одну поставку на 10 , что б в блок попало не 100 тыс, а  10 тыс. Помогает . Вот и увеличилось число НН

Відповісти
  • Марина
09.11.22 13:07

Гетьманцев у Азарова навчився кошмарити бізнес. Такими темпами викосять тих хто щє дихає, а далі будуть кошмарити простих громадян, з когось же треба кошти збирати для єрмаків.

Відповісти
  • обранцы
09.11.22 13:20

Марина,прекрати вспоминать Азарова,если боитесь сегодняшнюю власть критиковать,так не хрен приплетать Азарова,он против них младенец

Відповісти
  • Александр
10.11.22 16:33

обранцы,
Азарова как и Януковича назначал Ахметов, кто-то этого не знает, Шмыгаль и тогда был ахметовский менеджер. Система азаровщины - путлера и сейчас правит Украиной.
Вспоминать обязательно!!!
Гетьменцев где и когда падатками занялся чтобы срубить бабла.
Всех надо гнать.

Відповісти
  • Ирина
09.11.22 13:25

Мы - фермеры из Николаевской области . Присвоили статус п.8 типа ризиковый контрагент . Обращались во все организации - абсолютно бесполезное дело.  Статус сняли через 4 месяца-сезон был парализован. То что сеяли под пулями и среди мин - ваши проблемы.Все лето и осень  пытаемся продать, чтобы мобилизованным выплатить среднюю зарплату. Все доводы бесполезны : пустая трата времени и ресурсов.   Вывод: микро и малый бизнес - это расходный материал.Спасение утопающих- дело самих утопающих.

Відповісти
  • Александр
09.11.22 13:40

https://petition.president.gov.ua/petition/167520    

https://petition.president.gov.ua/petition/165654  підписуйте петиції- може щось зміниться.  Поки що методично знищують бізнес. В суботу для підготовки документів по розблокуванню однієї лише накладної витратив десь 4-5годин (оптова торговля- шість позицій від пяти постачальників). Зараз дивлюсь "медок" заблокували ще одну. Все є в приході.Пишуть  як звичайно, якихось кодів не має в таблиціданих.  Як це назвати , хороших слов не має. Вихідні треба на підготовку документів витрачати.. Як після цього знайти натхнення для праці..  Хтось подавав зараз ці таблиці - їх враховують?

 

Відповісти
  • Марина
14.11.22 10:44

Александр, так таблиці приймають регіональні комісії, а центральні скасовують, у нас так уже 5 разів. А потім "розумні" розповідають про збільшення відсотку прийнятих таблиць.

Відповісти
  • Тамара
10.11.22 10:14

Александр, подавала раз десять. на региональном уровне принимают, не центральном- на след день отклоняют. пишут что вообще нет КВЕДов, которіе заявлені в таблице ни на входе, ни на віходе. У нас-услуги

Відповісти
  • Ирина
09.11.22 14:32

Александр, я подаю уже 4 раз - мені Голова комісіі  пише ,що на його погляд в  мене немає землі (фермер-фоп), тому що я не надала  статистичні звіти)))), а витяги з реєстру - це не аргумент. Тому , вважаю , що в них також є методичка про неприйняття.

Відповісти
  • Ольга
09.11.22 13:48

Александр, пробачте, хотіла поставити лайк і промахнулась, а виправити не дає. Згодна з вами на всі 100%. 

Відповісти
  • Александр
09.11.22 14:25

підкажіть- протягом кількох днів має бути відповідь за документами раблокировочними

Відповісти
  • Ирина
09.11.22 14:36

Александр, 5 рабочих

Відповісти
  • Ніна-Н
09.11.22 17:50

Ирина, під час війни ця норма не діє

Відповісти
  • Тамара
10.11.22 10:11

Ніна-Н, взагалі виконують. отримую на кінець п"ятого дня

Відповісти
  • Александр
09.11.22 14:46

Ирина,дякую , де цю відповідь можно побачити в "Медку" ?

Відповісти
  • OlaLa
09.11.22 16:02

Александр,там, де і таблиця, що відправлена В реєстрі звітів

Відповісти
  • Ирина
09.11.22 15:25

Александр, я смотрю в кабинете во Вхідних онлайн

Відповісти
  • Вікторія
09.11.22 15:41

Читаю коментарии и в ужасе, что они продолжают творить! В апреле перешли на 2% и понимаю как хорошо сделали. Не знаю что будет после, но сейчас хоть работаем. КТО МОЖЕТ уходите от НДС, не дадут работать, будут грабить. А потом отчитываться о выполненных планах.

Відповісти
  • Фрося
09.11.22 17:01

Вікторія, Я тоже по 2-м предприятия перешла на 2%, 
но постоянные покупатели поставили условие,  они остались на НДС, вот и пришлось возвращаться. 

Відповісти
  • Вікторія
09.11.22 17:56

Фрося,

Відповісти
  • Дмитрий
09.11.22 15:44

Поговорили ни о чем, не решили ничего((
Зачем собирались - не понятно.
Лучше бы кто-то предложил для оперативности решения вопросов с комиссиями для разблокировки НН создать в налоговой какую-то горячую линию или телеграм чат.
А то как-то не очень хорошо звучит результат:
"...пообіцяли обов’язково розібратися в ситуації та обговорити їх на робочій групі Міністерства фіна нсів України на цьому тижні.."

Відповісти
  • Евгения
10.11.22 10:21

Дмитрий, и заметьте, заработную плату за этот день эти люди, собравшиеся потрындеть, ПОЛУЧИЛИ! А у них она немаленькая!

Відповісти
  • Наталія
09.11.22 17:00

Дмитрий, а можливо просто відмінити блокування? Бо дійсно міняєш у номенклатурі "кому" і маєш блок

Відповісти
  • Ірина
09.11.22 20:02

в Медок приходить повідомлення, яке може просто замилитись серед іншої пошти. Краще дивитись статус в електронному кабінеті.

Відповісти
  • Олександр
10.11.22 08:42

Короч, нам пофиг на вас, на страну и на войну ...
мы тут выживаем как можем, волонтерим, а нам еще и блокировки
Если контрабанда и обнал существуют, добавились скрутки - может пора признать, что ЭРПН это коррупционный проект, только угнетающий бизнес и отменить нафиг налоговые накладные. и бороться с ямами и контрбандой!!!

Відповісти
  • Алиса
10.11.22 12:24

 они не могут выявить скрутки ,потому что это их бизнес и цинично прикрывают его блокировками.Этот механизм надо отменять и пусть они поднимают зад с кресла и идут искать свои рисковые предприятия ,ну а мы их здесь встретим.

Відповісти
  • Ирина
10.11.22 13:29

Алиса,все движения товара (услуги) абсолютно видны в их базе и скрутки и не скрутки. Блокировки налоговых - это самое простое  наполнение бюджета - живые деньги и для повыш. лимита и по деке .Посмотрите,отчитается Г. что выполнил-перевыполнил план в сл. месяце по начислению.Как по прибутковому и военному-за счет начисления мобилизованным 

Відповісти
  • павло
10.11.22 14:17

В Медке є у Правка далі Запит стану реєстрації ПН ну ,а  далі розберитися. АЛЕ після того як відправили запит треба зразу прибрати в корзину цю заблоковану ПН. Дякую.

Відповісти
  • Lyudmila
10.11.22 16:35

Павло, а що дана дія нам дасть?

Відповісти
  • павло
11.11.22 09:13

Lyudmila, Появиться в Медок зареєстрована ПН і все.Дякую.

Відповісти
  • Ирина
10.11.22 14:20

Алиса,они не видят только,когда им не выгодно ВИДЕТЬ.Например, 20-опп (бесполезная инфа абсолютно для разблокировки пн,таблиц,ризиковості). Все доки предоставляем все равно в сканах(все что туда включили  ) для подтверждения мощностей. Сделала вывод, что комиссия туда даже не заглядывает.

Відповісти
  • Алиса
10.11.22 14:24

Что тогда нам всем делать дальше,у меня опять блокировки ,суммы смешные ,позиций до 100

Відповісти
  • Алиса
10.11.22 14:25

пусть убирают свои деяния от 17.10

Відповісти
  • Ирина
10.11.22 14:42

Алиса,уберут. Сейчас відшкодуют своим компаниям , потом скажут , что пошли навстречу....остаткам малого бизнеса)))

Відповісти
  • Александр
10.11.22 16:46

НДС выдумали во Франции. Это налог для увеличения экспорта. Никогда он не должен "папавнивать бюджет", иначе происходит грабёж экономики. В Украине нельзя было вводить НДС.
В Китае нет экспортного возмещения НДС, цены импортные и внутренние одинаковые на китайском рынке. Сейчас возможно вернутся хунвейбины, с выбором хана Си.

Відповісти
  • Ирина
14.11.22 10:59

Мы производители пищевой промышленности, с 1997 года работаем, экспортеры. Находимся в Николаеве, попали тоже в общую волну блокировки.
Предприятие пытается работать, на экспорт работаем минимум 3 поставки. И вот блокировка.. Добьют то, что еще работает.
Подписывайте петицию  надеемся,что поможет осталось 11 000 подписей.

https://petition.president.gov.ua/petition/167520

Відповісти
  • Бухгалтер
14.11.22 13:14

А знаєте, що саме сумне у цій новині?
Те, що ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ФІНАНСІВ України не бачить різниці між зростанням відсотка заблокованих ПН (у 5 разів, доречі) та зростанням їх кількості.
В неї взагалі економічна освіта є????

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам