Сайт для бухгалтерів №1 в Україні

Отримуйте
новини поштою!


08.03.23
5873 23 Друкувати

Податківці вимагають від бізнесу пояснювати причини збитків

Вже більше року в країні триває повномасштабна війна, за якої країна міцно тримає оборону, а прозорий бізнес – економічний фронт, не лише наповнюючи Державний бюджет податками, але і допомагаючи та підтримуючи армію, медиків, верстви населення, які цього потребують. При цьому, величезна частина підприємців зазнала прямих втрат від бойових дій (таких серед членів спільноти, по результатам опитування, близько 40%), не говорячи вже про непрямі збитки.

Безумовно, бізнес розуміє, наскільки в складних умовах опинилась держава, наскільки серйозними є втрати і великими потреби для фінансування війни. Тож бізнес готовий і надалі підтримувати країну, адже ціль одна – Перемога. Але ж мають мати місце і, принаймні, базові умови для роботи, які країна здатна забезпечити навіть в період війни (тим паче, якщо ми говоримо і про важливість залучення нових інвестицій): сервісність, чесність та прозорість роботи державних органів.

Однак, на жаль, деякі напрямки роботи таки потребують суттєвого покращення в цих аспектах, зокрема, податковий. Так, з моменту як в країні відновив функціонування Реєстр податкових накладних (27 травня 2022 року) питання їх реєстрації та, загалом, відшкодування ПДВ постійно залишається проблемним. Періодично у Податкової служби виникають ідеї щодо змін, періодично проблема набуває більш гострого характеру (як у жовтні 2022 року). Водночас, станом на зараз проблема все ж не знята – бізнес страждати від блокування та труднощів з відшкодування.

Більшість податкових накладних, що було заблоковано протягом жовтня 2022 року, на жаль, не змогли бути оскаржені в адміністративному порядку, і компанії будуть змушені звертатись до суду, де, на жаль, розгляд справ може тривати роками – ну а обігові кошти компаній буде до тих пір заблоковано.  Обіцяне автоматичне розблокування на підставі таблиць інформації не працює на практиці.

Система реєстрації і алгоритм розблокування накладних  створені так, щоб на кожному етапі ручне втручання могло завадити автоматичній роботі системи та створити умови для подвійної сплати податків для наповнення бюджету країни.

Водночас, протягом усього періоду воєнного стану компанії повідомляють про отримання запитів від регіональних підрозділів Державної податкової служби України надати пояснення щодо задекларованих збитків компанії. І особливо зухвало звучить завчена податківцями фраза, що «війна то не причина декларувати збитки…».

Компаніям відмовляють у прийнятті річної звітності у разі якщо компанія задекларувала своє право на пільги по чотирьох видах податків (земельний, орендна плата за землю державної та комунальної власності, екологічний, майновий) на територіях, які були окуповані чи на них велись активні бойові дії.

Також з незрозумілих причин податківці відмовляють прозорим компаніям у праві скористатись діючими нормами ПКУ щодо неможливості подання звітності чи відсутності первинних документів через втрату таких внаслідок активних бойових дій чи окупації.

Водночас, є і прикрі випадки, пов’язані з мобілізацією ключового персоналу. До прикладу, коли на малому підприємстві мобілізовано директора і одного з двох працівників і саме в цей період Податкова починає блокувати податкові накладні за недостатню кількість працівників. Пояснення від бізнесу до уваги, на жаль, не беруться, а рекомендацією є – звертатись до суду, знаючи що це дуже тривала в часі та дороговартісна процедура доведення справедливості.

При цьому, вимоги при проведенні камеральних чи невиїзних перевірок стають все більш жорсткими – за відсутності повноцінних умов для роботи для бізнесу в деяких регіонах (відсутність електроенергії, інтернету та безпечних умов існування) податкова просить в стислі терміни (наприклад, 1 робочий день) надати величезні обсяги документів, в тому числі, і первинних.

На переконання прозорого бізнесу, постійне збільшення тиску на білий бізнес з боку контролюючих органів в період війни є абсолютно недоречним! Тож спільнота просить переглянути такі підходи до роботи з прозорим бізнесом і звертається до Кабінету Міністрів України, Офісу Президента з проханням посприяти у захисті законних прав та інтересів представників бізнесу.

Водночас, Європейська Бізнес Асоціація закликає негайно затвердити перелік окупованих територій та територій на яких ведуться \велися активні бойові дії для цілей застосування податкових пільг бізнесом (адже затверджений Мінреінтеграції перелік, за офіційною позицією Мінфіну та Податкової служби визначає території для надання суто соціальних пільг населенню). Крім того, Асоціація просить припинити блокування податкових накладних на період воєнного часу – адже ситуація, за якої компанія хоче зареєструвати свої податкові зобов’язання і сплатити податки, а податкова система при цьому блокує цю діяльність виглядає вкрай дивно.

Дуже сподіваємось, цього разу голос прозорого бізнесу все ж буде почуто!

За матеріалами Європейська Бізнес Асоціація

Бухгалтер 911 наголошує: зміст авторських матеріалів може не співпадати з політикою та точкою зору редакції. Серед авторів матеріалів, що публікуються, є не лише представники редакційної команди.

Викладена інформація в конкретній публікації відображає позицію автора. Редакція не втручається в авторські матеріали, не редагує тексти, тож не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі
  • Світлана
08.03.23 08:25

Поки не буде персональної відповідальності податківців за все це та й з штрафними санкціями на подвтківців, так і буде далі. Вони кажуть, що блокування відбувається в автоматичному режимі, але вони затверджували технічне завдання, а потім приймали програму в експлуатацію, то ж відповідальні за це неподобство є.

Відповісти
  • СержК
08.03.23 08:33

Світлана, єдине уточнення - НЕМАЄ ніякого автоматичного режиму - лише надприбутковий ручняк. Система використовується виключно для збору даних та тиску на бізнес.

Відповісти
  • Кирпулька
08.03.23 08:42

А в мене склалося враження, що іде планомірне зачищення в Україні українського бізнесу, іде стерилізація бізнестериторіїї для заходу великих корпорацій після закінчення воєнних дій і наша влада в цьому приймає пряму участь. Нічим іншим неможливо роз'яснити всі ті закони, що були прийняті, дії державних та правоохоронних структур тощо. Усі статті такого змісту  закінчуються словами "просимо". "закликаємо", а чому не "ВИМАГАЄМО"? Це ж ми народ, а вони "слуги народу" і ці слуги не нам служать.

Відповісти
  • Ольга
08.03.23 12:33

Кирпулька, правильно, зачищают территорию

Відповісти
  • Наталія
08.03.23 09:24

Кирпулька, ну так, знову захід винний. Насправді все набагато простіше - все що відбувається це просто повернення відкатів певними особами за розблокування, а точніше бізнес платить за  можливість ведення бізнесу. І немає тут ніякої конспирології. 

Відповісти
  • Кирпулька
08.03.23 11:33

Наталія, не згодна. Це не конспіралогія, а планомірні дії. І я нічого не писала про захід. Великі корпорації - це великий глобальний бізнес, а не захід. І нічого простого у поверненні відкатів також немає, бо це великі схеми де задіяні як законодавці так і виконавці, а також ті хто закриває очі. В великій групі людей, яка займається системним діями завжди є координатор, само по собі нічого не робиться.

Відповісти
  • Татьяна
08.03.23 12:34

Кирпулька, не оправдывайтесь. все и так это понимают. просто страшно

Відповісти
  • Наталія
08.03.23 12:02

Кирпулька, кординатор однозначно є. Але до чого тут велики корпорації? Кординується тільки грошовий потік для збагачення теперешньої влади, і це не має відношення до стерілізації бізнестериторії. Так далеко ніхто з них не заглядає, їх цікавить збагачення тільки тут і зараз. 

Відповісти
  • Наталія
08.03.23 13:30

Наталія, мені просто цікаво, а мінусят ті хто не вирять шо влада краде???? 

Відповісти
  • Кирпулька
08.03.23 14:37

Наталія, я думаю. що мінусятся ті, які бачать не тільки верхівку айзбергу як ви, а дивляться глибше і продумуть причинно-наслідковий зв'язок. Потрібно дивитися ширше!

Відповісти
  • Наталія
08.03.23 15:40

Кирпулька, Смішно. Причино-наслідковий звязок  дуже простий: ми настільки розумні, що обрали абсолютних невігласів. І підозрювати їх в якійсь розумовій діяльності дивно.  "Ніколи не вбачайте злого наміру в тому, що цілком можна пояснити дурістю".

Відповісти
  • Злий бух 2
08.03.23 16:54

Наталія, так це ж набагато простіше тішити себе тим, що винні якісь міфічні великі корпорації (цікаво, хто з притомних захоче йти на цю "зачищену"територію з тотальним беззаконням та змінами правил гри по 3 рази на добу?), аніж визнати, що причинно-наслідкові зв*язки проявляються у тому, хто керує подіями та покриває таких керівників.

Відповісти
  • СержК
08.03.23 08:42

"ситуація, за якої компанія хоче зареєструвати свої податкові зобов'язання і сплатити податки, а податкова система при цьому блокує цю діяльність, виглядає вкрай дивно"... аж ніяк не дивно - по-перше, створена така спотворена система, коли податок буде сплачений двічі - і тим, хто не зміг зареєструвати свої податкові, і тим, хто їх не отримав. .щоправда, не дуже довго, адже обидва одразу почнуть розмірковувати над доцільністю ведення бізнесу в країні. а якщо до цього додати вкрай знахабнілі відповіді-відмови абсолютно безкарних податківців у скаргах на блокування, очевидним стає факт того, що контора перетворилась на п'яту колону ворога, який намагається знищити все на цій землі...

Відповісти
  • Татьяна
08.03.23 09:05

А війна йде у Державі теж треба пояснювати? І зовсім, зовсім ні як не впливає  на господарчу діяльність......

Відповісти
  • Наталія
08.03.23 09:32

Татьяна, це у нас з Вами війна, а уних все добре, вони ж не воюють. Цікаво а податківців мобілізують? Дуже цікаво який % податківців, та взагалі держслужбовців, був мобілізований? Але ж вони "особливо цінні" для держави, а тут з 3х працівників 2х мобілізували, і ти метаєшся думаєш як втримати бізнес, а вони тобі ще накладні блокують 

Відповісти
  • Алексей
08.03.23 11:49

Эти идиоты даже не понимают , что  убытки у импортеров из-за курсовых разниц в III квартале ......   

Відповісти
  • Диана
08.03.23 13:06

Алексей, все правильно, ми імпортери (відстрочка платежу). Збитки від курсових різниць пристойні. На запит податкової – пояснити збитки – написала цілу петицію з трактуванням та поясненням ПСБУ та ПКУ

Відповісти
  • Angry accountant
09.03.23 13:15

Диана, цікаво дізнатись реакцію на Ваші пояснення 

Відповісти
  • Angry accountant
09.03.23 13:15

Пояснити збитки під час війни ..навіть звучить круто. (((

Відповісти
  • Надія
09.03.23 14:39

"Пояснити збитки під час війни ..навіть звучить круто"- більше ТОГО,скажу-звучить =або як ідіотизм- або як= знущання.. 

Відповісти
  • Инна
10.03.23 10:18

а тоді питають чому ми завжди шукаємо зраду, і завжди невдоволені свою владою? неможливо вести бізнес, ти всім винний, плати навіть за повітря, ніби ти міліонер, а на справді мікропідприємство( за те деслужбовцям всі винні

Відповісти
  • Лидия
10.03.23 14:47

телефонують і кажуть : "Ми повернулися до довоєнного принципу - податок на прибуток не менше 1% від загального доходу, тож м'яко просимо зменьшить витрати"

Відповісти
  • Очень злой бух
13.03.23 15:14

Уволилась с ДПС больше 14лет назад, теперь бух,, а требования ДПС так и не поменялись. Те же яйца, только  в профиль. Совковые требования,  норматив на доначисления, ответы на  письма и тп

Відповісти
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Ця функція доступна тільки
авторизованим користувачам