Сайт для бухгалтеров №1 в Украине
Чат 911

Получайте
новости почтой!


14.03.16
4666 44 Печатать

Подання платниками ПДВ податкових декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди, протягом яких такими платниками податку господарська діяльність не проводилася

   Якщо платником податку на додану вартість господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в податковій декларації з податку на додану вартість (далі – Декларація) звітного (податкового) періоду, то Декларація за такий звітний (податковий) період подається.
   
   У разі якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від’ємного значення попередніх періодів), то Декларація за такий звітний (податковий) період не подається.
   
   Так, згідно із п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
   
   Водночас, абзацом другим п. 40.1 ст. 40 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо іншими розділами цього Кодексу або законами з питань митної справи визначається спеціальний порядок адміністрування окремих податків, зборів, платежів, використовуються правила, визначені в іншому розділі або законі з питань митної справи.
   
   Так, відповідно до п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 цього Кодексу, така сума:
   
    а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу –
   
   б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
   
   в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
   
   Підпунктом 5 п. 5 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок), визначено, що сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 податкової декларації з податку на додану вартість), відображається у рядку 21 Декларації та переноситься до рядка 16.1 Декларації наступного звітного (податкового) періоду.
   
   Пунктом 9 розділу ІІІ Порядку передбачено, що Декларація подається платником за звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Податкового кодексу України.
   
По материалам ДФСУ
Рубрика:
Комментарии
  • Георгий
15.03.16 08:34

т.е. если нет старого минуса и текущей деятельности, то можно прочерковый НДС не подавать? что-то новое...

Ответить
  • Ирина
15.03.16 09:05

Ничего нового нет, читайте ст. 49.2 НКУ, если нет что декларировать - декларация не подается. Т.е. декларации с прочерками не сдаются уже 2 год.

Ответить
  • Bersa
15.03.16 09:31

в прошлом году я не подала пустышку мне впаяли штраф за не поданную декларацию...так что лучше подать..... кашу масло не испортить

Ответить
  • Ирина
15.03.16 09:34

Нужно было оспаривать решение налоговой, я по многим компаниям вот уже второй год пустышки не сдаю - налоговая не трогает....

Ответить
  • 111
15.03.16 09:40

Не забывайте, что в жизни разное бывает: сданную декларацию можно уточнить, а вот не сдал... и уточнять не чего.

Ответить
  • Утро в шоке
15.03.16 09:51

111 -умно!

Ответить
  • Таня
15.03.16 09:52

Ирина, а Вам не аннулировали регистрацию плательщика НДС? "Відповідно до п. 184.1 ст. 184 р. V Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: - г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту;" У меня 11 мес. нет деятельности, сейчас хочу сделать небольшую реализацию, чтобы начислить НО.

Ответить
  • Ирина
15.03.16 10:13

Татьяна,не аннулировали, т.к. раз в год для этого и осуществляю доходную операцию....

Ответить
  • РМ
15.03.16 11:09

Не в тему Прошу пораду. Дані системи електронного адміністрування ПДВ. У Рядку 9 є сума 3695,00 гривень, яким чином зменшити її до нуля. У нас завжди по Декларації сума до сплати. Дякую

Ответить
  • Бух бух бух
15.03.16 11:29

Полностью согласна с 111 "Не забывайте, что в жизни разное бывает: сданную декларацию можно уточнить, а вот не сдал... и уточнять не чего." Когда мне сказали, что можно не сдавать, ответила также.

Ответить
  • Нина
15.03.16 12:30

РМ. Це ж ваш залишок на 01.07. на старому рахунку ПДВ, вона пішла в оплату червневого зобов"язання і в 9-й стр. вона тільки до відома.Чи я не зрозуміла яка 9-та стр.?

Ответить
  • РМ
15.03.16 13:00

Для Нина 15.03.2016 13:30:30 Ви правильно хрозуміли. Але ця сума є фактичною пепеплатою станом на 01.07.15р точніше на 01.08.15р тобто, за 06 місяць погашено зобовязання, і виникла реальна переплата. В нашій ДПІ нічого не знають, як повернути, чи зарахувати цю суму на електр. рахунок.

Ответить
  • РМ
15.03.16 13:02

===Ви правильно зрозуміли вибачте за тех помилку

Ответить
  • Нина
15.03.16 13:21

9-стр. ви не зміните. Треба було в лиипневій декларації вказати суму переплати,щоб її використати, а тепер треба через уточнення, але по теперішній формі напевне через 16-стр.і додаток 2, якщо виникне від"Ємне значення.У інспектора все-таки треба деталі взнавати.

Ответить
  • РМ
15.03.16 13:32

Для Нина 15.03.2016 14:21:16 Спасибі В тому і проблема, що місцева дпі не знає, як це зробити, а від"ємного не виникає. Дякую === Можливо комусь зарахували, чи повернули - поділіться Дякую

Ответить
  • Осінь
15.03.16 13:46

Писали листи на перерах. переплати з бюджетного рах. на електронний- одні відписки, кошти не перекидають...(по телефону так і відповідають, що у них шквал подібних листів і їм сказали просто відписуватись) В останній відповіді пропонували додати плат. доручення до листа, хоча вони були надані і в листі є посилання на додаток....)))

Ответить
  • Не удержалась
15.03.16 14:28

У меня в июле 2015 эта сумма учлась на остатке электр.счета (все высчитала, свела данные бух.учета - все идет по остаткам), хотя так и висит в 9 стр. витяга.

Ответить
  • Не удержалась
15.03.16 14:31

Нина 15.03.2016 13:30:30 РМ. Це ж ваш залишок на 01.07. на старому рахунку ПДВ, вона пішла в оплату червневого зобов"язання і в 9-й стр. вона тільки до відома.Чи я не зрозуміла яка 9-та стр.? Нина права.

Ответить
  • бух
15.03.16 18:26

мое мнение - лучше всегда сдавать. завтра придут - скажут: "так с вас банк взял комисию 1грн...надо было отразить...получите штрафик"

Ответить
  • Бух бух бух
15.03.16 21:06

РМ, Вы эту сумму не уменьшите по вытягу, эта сумма у Вас часть формулы и никуда не уйдет. Как ранее писали, Вам нужно было втянуть эту цифру в июльскую декларацию, по этому поводу были тогда разъяснения. Если бы Вы ее втянули тогда, то у Вас эта цифра либо перекрыла бы ндс к уплате за июль, либо частично перенеслась бы в август, как отрицательное значение. Ну и так далее, в зависимости от ндс к уплате. А в вытяге эта цифра у Вас теперь будет всегда, ну если опять ничего не обнулят. А если Вы не втянули эту цифру в июле, то нужно уточненку за июль и втягивать. Как это сделать с помощью новой декларации-надо думать. А если у Вас еще и август потянется, то там тоже уточненка. Но, опять таки, не совсем понятно, как пропишется переплата, ведь Вы все это время платили ндс по итогам месяца. Ну, и еще как вариант, можно не закидывать на ндс счет сумму для уплаты ндс по итогу месяца. Пусть за счет той переплаты списывает. Ведь с ндс счета все равно затягивает в карточку, а потом на карточке происходит начисление и зачет уплаты.

Ответить
  • РМ
16.03.16 08:37

Для Бух бух бух 15.03.2016 22:06:40 Дякую. Мені також радили не платити ПДВ за підсумками місяця, щоб списалася переплата. Можливо у когось була така ситуація. І він не поповнював ел рахунок. Питання, а чи не виникнуть штрафні санкції. В ДПІ не можуть пояснити, і не знають, як правильно поступити. Дякую

Ответить
  • Нина
16.03.16 08:43

Бухбухбух Вы не совсем правы. Переплата с карточки могла пойти в оплату только июня, а остаток нужно было показывать в июльской декл.,и тянуть, если оставался далее. Если это не сделано, она может пойти на оплату штрафов и уточненок, а оплату текущих обязательств после июня казначейство по реестрам налоговой снимает с казначейских счетов плательщика .

Ответить
  • РМ
16.03.16 09:49

Ддя Нина 16.03.2016 09:43:26 Дякую. Підскажіть вихід з ситуації Ще раз Дякую

Ответить
  • Бух бух бух
16.03.16 10:20

РМ, я не сакцентировала внимание, что сейчас на карточке этой переплаты нет. Она может появится только после уточненок. Что касается того, как снимаются денбги на уплату ндс, то вот недавно была ситуция: сдала уточненку, в которой был доп.ндс к уплате. До этого посмотрела, что на карточке деньги есть, уже казначейство списало с ндс счета. При подаче уточненки произошло начисление и по карточке снялась часть денег . К концу месяца докинула недостающие деньги и все закрылось. Поэтому я сделала вывод, что по итогу система не различает источник денег, главное их присутствие на карточке. Но конечно задумываешься о фразе, что налогоплательщик должен обеспечить необходимую сумму для уплаты ндс на спец счете. И по всем этим тонкостям ответов пока никто не знает.

Ответить
  • Не удержалась
16.03.16 11:00

Согласна с Нина. У меня за июнь была сумма к уплате больше, чем переплата на карточке на 01.07.2015. Эта переплата учлась на счете электрон.администрир. в виде остатка. Хотя я боялась, сомневалась и перечислила на эл.счет больше на всякий случай. После списания по декларации за июнь на электрон.счете осталась сумма с учетом переплаты на 01.07.15. По бухг. учету и по электрон.счету все сходится, хотя в п.9 висит сумма переплаты. Каждый раз читая чьи-то комменты, начинаю сомневаться правильно ли я понимаю.

Ответить
  • Нина
16.03.16 11:54

РМ. Зробіть так як в листі (Лист від 22.06.2015 р. № 22408/7/99-99-19-03-01-17) уточнюючим розрахунком за липень. По новій формі замість стр. 20.2 треба вказати в стр. 16.2 (я думаю). Якщо за рахунок цього в липні виникне від"ємне значення, то його треба тягнути далі (уточняти слідуючі періоди ) і подавати дод. 2. поки не погаситься .Все-таки перед подачею уточнюючого покажіть інспектору. Невже ніхто не знає як уточнити?

Ответить
  • РМ
16.03.16 12:03

Звірено бух облік з електронним рахунком з 01.07.15 р на сьогодні ==рядок 3 по даних системи ел адміністрування пдв, ДОРІВНЮЄ податковим декам сумі до сплати в бюджет. Залишок коштів на ел рахунку 0 гривень. Рядок 9 попадає в графу сума податку на яку можна зареєструвати податкові накладні. ( математика правильна) Тобто сума переплати станом на 01.07.15 р попала в рядок 9. Бюджетний рахунок обнулено

Ответить
  • РМ
16.03.16 12:07

Нина 16.03.2016 12:54:40 У нас завжди дека до сплати. В дпі не знають.

Ответить
  • РМ
16.03.16 12:20

Для Нина 16.03.2016 12:54:40 Зробіть так як в листі (Лист від 22.06.2015 р. № 22408/7/99-99-19-03-01-17) уточнюючим розрахунком за липень. По новій формі замість стр. 20.2 треба вказати в стр. 16.2 (я думаю). Якщо за рахунок цього в липні виникне від"ємне значення, то його треба тягнути далі (уточняти слідуючі періоди ) і подавати дод. 2. поки не погаситься Ваша відповідь правильна. Такої думки Гаряча лінія фекальної служби, але механізму подання уточнень не можуть надати Дякую Всім за коментарі

Ответить
  • Бух бух бух
16.03.16 12:38

РМ, Если кто-то подскажет, можно ли перенести переплату по ндс в уплату других налогов, то тогда можно сделать следующим образом: подать уточненку за июль, втянув туда 9 строку вытяга, если надо, то еще и август уточнить, ну и так далее. Таким образом на карточке должна будет повиснуть переплата, а потом эту переплату через письмо перекинуть на другой налог.

Ответить
  • Нина
16.03.16 12:58

Бух бух бух июльскую декл. втягивается не вся стр. 9, а только та ее часть, которая не погасилась июнем, т.е., если стр.9 , например, 3000,00, а за июнь обязательсво 2000,00, то остаток 1000, грн. нужно показать в стр. 20.2 июльской декл. как остаток отрицательного значения.. Деньги стр.9 уже никак не используются,эта 1000,00 просто уменьшит уплату в след. периодах.

Ответить
  • Нина
16.03.16 13:04

РМ Хто б сумнівався з приводу коментарів ДФС...Накрутити-намутити можна, а вийти з цього...

Ответить
  • Бух бух бух
16.03.16 13:07

Нина, не совсем понимаю, если сдать уточненку, то на карточке переплата получится или нет?

Ответить
  • Нина
16.03.16 14:35

Нет, не появятся.Направления использования отрицательного значения указаны в декларации. Карточки там нет.Карточки обнулились подачей декларации за июнь.Повторюсь,то что не "сьел" июнь, разрешили использовать в качестве отрицательного значения в счет погашения след. платежей, Вы ж сами написали.Деньги на карточке появятся, если их туда заплатить, если в этом, не дай Бог, есть необходимость. А необходимость м.б.такая: увеличение обязательств уточненке или штраф. Мимо электронного счета, чтобы этими деньгами не увеличивать проштрафившимся регистрационную сумму.

Ответить
  • Бух бух бух
16.03.16 15:10

Нина, извините, если вопросы глупые, но не могу понять. Если в июльской деке было к уплате 5000,00, например, а теперь подать уточненку и втянуть часть стр. 9, которая не погасилась июнем, например 1000,00, то теперь по декларации получится 4000,00 к уплате, а эта 1000,00 разве не ляжет на карточку, как переплата?

Ответить
  • Нина
16.03.16 17:21

Бух бух бух Может и я не все поняла. Здесь же не будет переплаты, Вы же за счет этой 1000,00 платите не 5000, а 4000,00, используете ее. А,если бы к уплате было 4000,00 , а Вы в уточненке добавили 5000,00 отрицательного значения, то эта 1000,00 пойдет на карточку, а потом по заявлению ее могут перекинуть на эл. счет.Продолжим завтра, если Вы не против. У меня есть грамотный консультант, прочитает нашу переписку. Завтра напишу окончательный вариант, которому можно верить.

Ответить
  • Бух бух бух
16.03.16 20:50

Нина, спасибо, буду ждать.

Ответить
  • Нина
16.03.16 21:24

Бух бух бух.Итог после консультаций. Все-таки в даном примере Вы правы, если сума к уплате это р.25.1 (бывший) , а не 18 (бывший) как некоторые называют. Сума переплати на картці особового рахунку , що виникла за УР ( в даному випадку 1000 грн.) вважається зайво сплаченою сумою (у разі сплати нарахованої суми по терміну 30.08.2015 року ) і за бажанням платника може бути використана в майбутніх періодах на погашення податкового зобов'язання за іншими УР ,податковими повідмленнями-рішеннями та ін., або за листом платника перекинута з бюджетного рахунку на електронний електронний рахунок. Інший випадок. Якщо за результатами липня 2015 року був задекларований р.24 (теперішній 21), то залишок переплати після погашення червневого зобов'язання відобразити через збільшення р.16.1 з поданням додатка Д2 , в якому заповниити графу "Залишок суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01 липня 2015 року...". Якщо в наступних періодах до дати подання УР р.25.1 чи р.18.1 (за січень 2016 року) не декларувався , то сума збільшення від'ємного значення буде відображена в р.16.2 декларації за той звітний період, в якому подано УР, наприклад березні. При цьму, в кінці податкової декларації за березень 2016 року заповнити таблицю, де вказати дату УР, його номер та суму збільшення. Якщо за результатами березня р.21 залишиться , то знову ж таки повторити додаток Д2. Ще один випадок . Якщо за результатами липня 2015 року був задекларований р.24 (теперішній 21), то залишок переплати після погашення червневого зобов'язання відобразити через збільшення р.16.1 з поданням додатка Д2 , в якому заповниити графу "Залишок суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01 липня 2015 року...". Якщо в наступних періодах до дати подання УР р.25.1 чи р.18.1 (за січень 2016 року) декларувався , то суму збільшення від'ємного значення необхідно дотягнути до р.25.1 (р.18.1 за січень 2016 року). В даному випадку на картці особового рахунку також виникне переплата , але уже за УР до декларацій наступних періодів. Як її використати описано вище.

Ответить
  • РМ
17.03.16 10:02

Дякую всім, але у мене залишилися окремі питання

Ответить
  • Нина
17.03.16 11:03

РМ. Пишіть які.

Ответить
  • Аня
17.03.16 15:13

Подскажите, пожалуйста... я за январь не сдала декларацию, т.к. не было движений. А минус был, который я потом в февральскую включила в 16 стр. Что мне делать сейчас ? Сдать в марте декларацию зя январь? И какой сейчас штраф ?

Ответить
  • Нина
17.03.16 16:10

Если есть остатки нужно подавать.Штраф в любом случае подадите или нет. Для первого раза 170.Подать нужно.

Ответить
  • Бух бух бух
17.03.16 17:55

Нина, спасибо за такую развернутую консультацию

Ответить
  • Алла
31.03.16 12:14

НИНА:Добрый день!Подскажите у нас в декларации за июль была задекларирована строка 21 и 24,к ней добавилось отрицательное значение последующих месяцев.В декларации за январь 2016. Я отразила в Додатке 2.в строке "Залишок суми помилково та/або надміру...." сумму из строки 21 (ту что была станом на 01.07.2015) а последующее отрицательное значение расписала в Додатке 2в разрезе поставщиков по месяцам.Сечас налоговая требует убрать значение из строки "Залишок суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01 липня 2015 року..." на том основании что там отражаются только суммы ошибочно уплаченные.Правомерно ли их требование?

Ответить
Комментирование новости отключено
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Данная функция доступна только
авторизованным пользователям