Сайт для бухгалтеров №1 в Украине

Получайте
новости почтой!


20.12.23
8119 25 Печатать

Как пользоваться показателями от налоговиков для составления плана-графика проверок?

Амброзяк Наталья юрист

8 декабря запрет на проверки подвергся изменениям. Не обошли нардепы стороной и плановые проверки. Но остается много вопросов по поводу показателей, при наличии которых плательщиков имеют право включать в план-график в период военного положения. Как ими пользоваться? Как понять, что плательщик по этим критериям попадет «под раздачу»? Давайте разбираться.

При чем здесь какие-то показатели?

Сначала еще раз напомню, что в план-график проверок могут включать теперь не только плательщиков из сферы производства/торговли подакцизки, игорного бизнеса и финансовых/платежных услуг.

В план также попадают плательщики, которые отвечают хотя бы одному из определенных критериев. Анализируются данные по состоянию на 2021 год

В частности, речь идет о ситуации, когда у плательщика выпадает хотя бы один из следующих критериев (п.п. 69.352 подразд. 10 разд. ХХ НКУ):

— уровень уплаты налога на прибыль на 50 и больше процентов меньше уровня уплаты налога в соответствующей отрасли. Критерий не распространяется на плательщиков единого налога;

— уровень уплаты НДС на 50 и больше процентов меньше уровня уплаты налога в соответствующей отрасли;*

* Этот критерий не будет работать, если у плательщика операции по вывозу товаров за пределы Украины составляют 25 % и больше общих объемов поставки + уровень уплаты налога на прибыль не менее 50 % уровня уплаты налога в соответствующей отрасли.

Эксклюзивный материал для подписчиков сайта
    Подписывайтесь и читайте полностью:
  • новости, эксклюзивные статьи, справочники
  • загружайте бланки
  • все это без рекламы
70
грн/
месяц
Уже оплатили? Войти
Подписчики PRO-доступа получают бесплатный доступ к порталу бонусом к подписке.
Комментарии
  • Лариса
20.12.23 09:16

Шановна редакція! Причому ніде не зазначено, що при формуванні плану-графіку на 2024 рік враховується показники позитивної динаміки за 23 (22) роки? Чи це речення вже прибрали? І знову ж таки якщо за основним КВЕД в 21 діяльність не велась, а проводилась  за другорядним КВЕД, то порівняння показників тут взагалі виглядає якось по тупому. 

Ответить
  • Дуже злий бух
20.12.23 15:17

Лариса, згодна зліпили все до купи, навантаження, податкову віддачу, галузі, КВЕДИ...  Наказ Держспоживстандарту України 11.10.2010 N 457  "КВЕД - це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. ...Слід мати на увазі, що код виду діяльності не створює прав чи обов'язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обов'язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності - це припущення, а не доказ."

Ответить
  • Лариса
20.12.23 15:24

Дуже злий бух, для мене досі питання як можна галузь звузити до одного вирваного КВЕДу і це тоді, коли платник в декларації не має змоги відобразити актуальні на момент подання звітності КВЕДи по аналогії зі спрощенцями. В проєкті, до речі, про галузь говорили в цілому, ДПС Києва навіть опублікувала данні по галузям (справжнім галузям). Потім пані Южаніна підсунула ось такий сюрприз з КВЕДами на рівні класів, який податкова ну дуже однозначно трактує. Я не юрист, але  оспорювала б порівняння по основному КВЕДу, бо це порівняння руки з ногою - і те, і те кінцівка, але...

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 17:12

Лариса, також згодна з Вами. Не враховуються реалії діяльності та й специфіка КВЕД, як взагалі-то не обов'язкового документа...
Але то так... Деталі

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 10:58

Лариса, щодо позитивної динаміки. Уся проблема у тому, що у норма сформульована досить дивним чином. Зокрема, там зазначено "враховуються показники...". При цьому не зазначено а як саме вони враховуються. 
Тобто я можу лише припустити (!), що у разі наявності оцих показників позитивної динаміки за наявності критеріїв з п. 5 п.п. 69.35-2 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ податківці можуть не включати у план. Але, суворо кажучи, у нормі прямо про це ж не зазначено. Тому я просто не хотіла плутати або вводити в оману читачів...
Нажаль і самі податківці поки не прокоментували цей нюанс, як і багато інших...
Щодо КВЕД - так само. Особливо коли їх багацько. Явно у податківців буде формальний підхід. Теоретично вони можуть побачити за якими класами КВЕД платник веде діяльність (наприклад, за ПН). Але по факту навряд вони проводитимуть глибокий аналіз. Особливо якщо врахувати, що за тими ж деками практично неможливо зрозуміти за якими КВЕД ведеться діяльність і, відповідно, отримується дохід... 

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 11:08

За великим рахунком мало б бути порівняння за класами КВЕД, за якими платник веде діяльність... Але... але. Аргументи свої я сказала у повідомленні вище (20.12.23 10:58)

Ответить
  • Лариса
20.12.23 11:29

Наталя Амброзяк, абсолютна згодна. Але сама форма декларації з ПнП не дозволяє вносити актуальні у звітному періоді КВЕД. Навіть, в декларації спрощенця це передбачається (!). А загальники юр.ос. чомусь мають відображати основний КВЕД згідно реєстраційних даних. Хоча, "статистика" сама наголошує, що КВЕД на рівні класу суто статистичний показник і на ньому не має базуватися адміністрування чи оподаткування.
Мені здається, що питання треба піднімати, бо враховуючи зміни, чітко вбачається невідповідність нових вимог 23року і правил складання звітності за 21рік

Ответить
  • Лариса
20.12.23 09:39

Ще хотілось би аналізу цього і супутніх законів від спеціалістів. Чи можна опротестувати включення в план-графік? 

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 11:02

Лариса, кхм... в принципі, можна. Але практика Верховного Суду в частині включення у план-графік якось не особливо радує, на жаль. Іноді проскакують рішення, де ВС каже, що ніби включення до плану-графіку не є належним способом захисту прав позивача і тут, ніби, потрібно оскаржувати саме ППР, винесене за результатами перевірки. І то! Суд у цьому випадку має аналізувати, чи дійсно на прийняття ППР вплинуло конкретне процедурне порушення (в нашому випадку включення у план-графік). Хоча платникам вдається скасовувати ППР на підставі саме процедурних порушень в процесі перевірки навіть за такого висновку. У наступному повідомленні скину посилання на рішення, про які тут пишу.

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 11:09

*оскарження включення у план-графік

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 11:18

Приклади успішного оскарження ППР, винесено за результатами незаконної перевірки: постанови ВС від 28.10.2021 у справі № 810/3099/18, від 21.10.2021 у справі № 817/1314/17 і Великої Палати ВС від 08.09.2021 у справі № 816/228/17.
Приклад неуспішного для платника оскарження включення у план-графік: постанова ВС від 04.10.2023 у справі № 480/12329/21

Ответить
  • Лариса
20.12.23 11:32

Наталя Амброзяк, щиро дякую! 

Ответить
  • Инна
20.12.23 11:22

Говорила одним інспектором, що вони не можуть дочекатися іти перевіряти всіх, у них великий план по тому що треба зібрати, тому хоч не хоч а платити будеш.

Ответить
  • Лариса
20.12.23 11:39

Инна, цікаво, а вони мають якесь преміювання за намальовані штрафи? І ще цікаво, якщо такі штрафи скасовано судом, вони мають якусь догану чи щось подібне? Як на мене, мали б відшкодовувати збитки з власної кишені.

Ответить
  • Лариса
20.12.23 11:36

Инна, коли чуєш "вони не можуть дочекатися", аж противно, наче про збоченців... Пам'ятаю фактичні перевірки 15-річної давності - не гребували нічим, не соромились z-звіт видрати з товстенної КОРО, нібито його й не було і хоч 340 грн., але написати...

Ответить
  • Лариса
20.12.23 11:46

Інспектор з податкової вказує на іншу формулу податкового навантаження з ПДВ   р.1( колонка А) / р.18 декларації З ПДВ

Ответить
  • Лариса
20.12.23 15:29

Лариса, оскільки я вже щось писала, то, будь ласка, до нікнейму додайте якись символ, бо враження, що сама з собою перписуєшся))) Стосовно формули, що Ваша інспектор надала, за нею можна і графік не складати просто йти за адресами реєстрації....))) А взагалі, навпаки: ряд.18/ ряд.1.1 кол.А

Ответить
  • Алла
20.12.23 14:44

Лариса, може навпаки? 

Ответить
  • Лариса
20.12.23 16:31

Алла,так, дякую.

Ответить
  • СержК
20.12.23 11:47

Шановні, не намагайтесь зрозуміти те, чого не існує. Всі критерії виписані лише для того, аби до плану перевірок потрапив будь хто зі 100% платників. Якщо цих червоних прапорців виявиться недостатньо, - найближчим часом доповнять...

Ответить
  • Дуже злий бух
20.12.23 15:11

Мене також цікавить такий момент (прописано досить однозначно):

При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки:

рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев’ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання річної звітності враховуються показники за 2023 рік. У разі якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, враховуються показники за попередній рік

Ответить
  • Наталя Амброзяк
20.12.23 17:16

Дуже злий бух, так отож! Мене взагалі бентежать оці "другі" ніби критерії. Як вони їх збираються до купи ліпити?! З одного боку, пишуть "показники за 2021 рік", а з іншого - "враховуються показники...". Ну і як вони враховуються?! 
Мені, як юристу, це зовсім не зрозуміло. Та й думаю, що і податківці навряд це поки розуміють. Як і Ви, колеги...

Ответить
  • Ольга
20.12.23 17:42

Підкажіть, будь ласка, зарплата середня - нарахована або виплачена?

Ответить
  • Наталя Амброзяк
27.12.23 15:02

Ольга, у нормі формулювання "нарахована та/або виплачена". Тобто якщо вона вже виплачена, то порівнюємо з виплаченою. Якщо тільки нарахована, але не виплачена - з нарахованою.
Порівнюємо нашу з/п (не середню, як розумію, бо так не сформульовано) з середньою, яку надали податківці.
Процитую норму:
нарахування та/або виплата податковим агентом - юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні (за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику)

Ответить
  • Варвара
21.12.23 15:46

Колеги підкажіть як ви будете розвраховувати "-дебиторская задолженность превышает кредиторскую больше чем в 2 раза;" ?
Вся дебіторська заборгованість ,окрім податків(чи з ними ?) в числівнику , вся кред заборгованість (поточна +інша) в знаменнику  з показників балансу ?

Ответить
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Данная функция доступна только
авторизованным пользователям