Сайт для бухгалтеров №1 в Украине
Чат 911

Получайте
новости почтой!


04.08.14
1518 22 Печатать

Что изменилось в налогообложении пассивных доходов?

    Підготовлено експертами Компанії «Дінай», www.dinai.com
   
   Автор: Наталія Чепіга
   
   Законопроект N 4101а від 18.06.2014 р., що мав на меті, серед іншого, ввести спеціальний податок на прибуток, в кінцевій своїй інтерпретації подібних норм не містить.
   
   Натомість остаточний варіант опублікованого Закону N 1588-VII, прийнятого на його основі, в черговий раз переглянув порядок оподаткування пасивних доходів.
   
   Зокрема, встановлено:
   
   - дивіденди, як і раніше, оподатковують ПДФО за ставкою 5% (пп. 170.5.4 ПКУ), а в окремих випадках – 15 (17%) (пп. 170.5.3 ПКУ);
   
   - введено лінійну ставку оподаткування пасивних доходів фізичних осіб у вигляді процентів - 15% (пп. 170.4.1);
   
   - для оподаткування інших пасивних доходів від розміщення капіталу запроваджено єдину ставку - 15% (абз. 2 п. 167.1 ПКУ).
   
   Закон визначає, що податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (банк, кредитна спілка). Такі податкові агенти у формі N 1ДФ відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку. При цьому у податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізособу – платника податку, якій нараховані такі доходи.
   
   Відтепер деяким власникам депозитів треба буде подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року. Це стане необхідним тому, що банки (кредитні спілки) визнані податковими агентами, а отримання доходів одночасно від двох чи більше податкових агентів тягне за собою необхідність її подання (пп. "є" п.176.1 ПКУ). Правда, це стосуватиметься тільки тих випадків, коли загальна річна сума оподатковуваних доходів (тобто зарплатня, оплата за ЦПД, пасивні доходи тощо) перевищуватиме 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (для 2014 року це 1218 грн*120 = 146 160 грн).
   
   Також прописано порядок здійснення перерахунку ПДФО в разі дострокового розірвання договору вкладу (депозиту) і здійснення у зв'язку із цим перерахунку доходу у вигляді процентів (пп. 170.4.4. ПКУ).
   
   А от ПДФО, нарахований (утриманий) податковим агентом із доходів у вигляді процентів, нарахованих на поточний або вкладний (депозитний) банківський рахунок, ощадний (депозитний) сертифікат, вклад (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці за період з 1 липня до 2 серпня 2014 року (набрання чинності Законом N 1588-VII) підлягає анулюванню та не сплачується до бюджету. В деяких випадках ПДФО, який був нарахований (утриманий) до 2 серпня, підлягає зарахуванню податковим агентом у рахунок майбутніх платежів (абзац другий п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону N 1588-VII).
   
   Фізособи, яким у період з 1 липня до 2 серпня 2014 року нараховані пасивні доходи (зазначені в п. 3 р. І Закону N 1588-VII), звільняються від обов’язку декларування таких доходів і сплати з них податку.
   
   -------------------------
   Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів" (N 1588-VII від 04.07.2014 р.)

   Офіційне опублікування: "Голос України" N 146 від 02.08.2014 р.
   Дата набрання чинності: 02.08.2014 р.

   
   Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"
Рубрика:
Комментарии
  • hpd56
05.08.14 08:46

Зразу після Майдану влада прийняла Закон про запобігання фінансової катастрофи в котрому разом з трудящими податковий тягар мали нести і багаті(багаті також мали плакати) Проте багаті не заплакали, так як для них відмінили прогресивне оподаткування пасивних (нетрудових)доходів.Для трудящих знову підняли податкове навантаження.Новий Закон вступає в дію з 3 серпня. Якщо до цього пасивні доходи в межах 17прожиткових мінімумів не оподатковувались ,а більші за 396прожиткових мінімумів оподатковувались аж 25%,то тепер відсотки від депозитів оподатковуються по15% незалежно від рівня доходу,а девіденти тільки 5% від доходу. Таким чином трудящих ще більше доводять до плачу ,а багаті сміються.Висновок:потрібен новий Майдан .бо у влади дуже коротка память.

Ответить
  • ГЕРОЯМ СЛАВА
05.08.14 08:54

Бо влада залишилася таж

Ответить
  • Лана
05.08.14 10:15

hpd56 !!!

Ответить
  • Одеса
05.08.14 10:25

hpd56 Наші думки збігаються разом і комусь буде неперелюбки. Хтось пояснить з дивідендами п. 170.5.3. я не бачу 15% (17%), бачу тільки 5%. На мій погляд щось наплутали з цим пунктом, перемудрили. Висловьте свої думки, будь ласка.

Ответить
  • Аноним
05.08.14 10:29

жаль влада не читает сайт бухгалтер 911, как впрочем президент не смотрит что подписывает.....

Ответить
  • Вася
05.08.14 11:10

Шото я не понял! "..... ПДФО........ з 1 липня до 2 серпня 2014 року (набрання чинності Законом N 1588-VII) підлягає анулюванню та не сплачується до бюджету." - так тогда и не было пдфо, тот налог назывался спецналогом (типа налог на капитал). Получается если начислены проценты в этот период, то пдфо не платишь, а спецналог платишь?

Ответить
  • Харьков
05.08.14 11:41

hpd56 Вы правы но для того чтобы узнать превышает доход 17 прожиточных минимумов, банки должны были подавать на всех своих вкладчиков данные про суммы начисленных процентов, а налоговая бы удерживала тогда налог , а это нарушило бы банковскую тайну! А так банк сам посчитал налог перечислил в налоговую и отчитался безлико!

Ответить
  • ИВА
05.08.14 11:59

hpd56 Згодна з Вами. Проект Закона, що подавав Яценюк до парламенту передбачав, що це буде оподаткування богатих, а вийшов з парламенту Закон про оподаткування бідних, бо та бабулька, що тримала на депозиті на смерть 10000 грн тепер повинна з процентів , а це копійки, ще й платити податки. Треба гнати цей парламент.

Ответить
  • На рахунок дивідендів
06.08.14 06:54

Я вважаю,що оподаткування депозитів-дурня повна,а от на рахунок дивідендів-правильно,що повернули 5%.Коли згідно Закону про запобігання фінансової катастрофи оподаткування дивідендів планувалось за прогресивною шкалою-фірми відразу майже припинили виплату дивідендів,і бюджет недоотримав не то що 15%,а й ті 5%,які б оплатили за попереднім законодавством.Оскільки рішення про виплату чи не виплату приймають засновники фірм( а це не тільки олігархи ,а й середній бізнес),то звичайно ніхто немає зайвих 10%.Уряд зрозумів,що краще синиця в руках (5%) ніж журавель в небі(15%).

Ответить
  • иван
06.08.14 10:05

підтримую думку по дивідентам 5% ,т.я. коли буде 15 % будуть скорочені їх виплати ,тому податку надійде менше

Ответить
  • ежик без головы, без ножек
07.08.14 10:11

Одеса, это очень скользкий вопрос. Прочитайте определение понятия дивиденды п.14.1.49 НКУ, вы там увидите странную фразу "дивиденды - это платеж, выплачиваемый ЭМИТЕНТОМ КОРПОРАТИВНЫХ ПРАВ и т.д." Так вот, определения "эмитент корпоративных прав" в НКУ нет, как в прочем и в других нормативных актах, а если посмотреть определение "эмитент", то получается, что НЕ акционерные общества не попадают под определение "дивиденды", а следовательно платят налог по ставке 15-17%. Бред, скажите вы, я тоже засомневалась и написала запрос в свою налоговую на что получила письменный ответ, что не эмитент, плати 15-17%.

Ответить
  • Галина Киев
08.08.14 12:00

Ежик, а вы сомневались что налоговая себя обделит и напишет вам вместо 15% 5? Только прецедент создали, на фига спрашивается?

Ответить
  • ежик без головы, без ножек
08.08.14 12:40

Я то как раз и не сразу заметила, это знакомая с налоговой шепнула, что "вказівка" с Киева поступила так трактовать, а еще пол года назад налоговики были уверенны, что облагать под 5%.

Ответить
Комментирование новости отключено
Для того, чтоб распечатать текст необходимо оформить подписку
copy-print__image
Данная функция доступна только
авторизованным пользователям